elenaMM77 schreef:absoluut..
een vwo'er is vele malen sterke in leren en begrijpen en heeft een hoger iq..
maar iq, leren en begrijpen zegt niets over het uiteindelijk doel dat je kunt halen.
alleen over de weg ernaar toe..
wat iemand die geschikt is voor vwo in 6 jaar 3 uur per dag leert..
zal iemand die ver boven zijn niveau moet leren misschien wel 10 uur voor nodig hebben met prive instructie 1:1 erbij..
Het komt ook niet uit de lucht vallen dat je niet vlot kan leren, dat is al zeer jong duidelijk.. je mag er gerust vanuit gaan dat als een van de prinsesjes problemen heeft met leren, dat hij zij op hoog niveau op school blijft meedraaien.. buiten schooluren om wordt ze dan wel op niveau gebracht en gehouden..
En zelfs al zou er uiteindelijk VMBO uitkomen, dan zal ze waarschijnlijk vmbo>havo>vwo> universiteit gaan doen al kost het 10 jaar extra. ze zal er alleen vele malen meer energie in moeten steken dan iemand die het aan komt waaien, of een VMBO die klaar is en een leuke practische opleiding gaat doen en het daarbij laat.
een vrindje van mij had advies LBO, heeft dat weggewuifd, want hij wou piloot worden.. hij heeft met zijn tong op zijn knieën de mavo gedaan en verder.. en met 3 jaar vertraging op iemand die het op de normale manier zou doen (dus de aanleg, iq, lerend vermogen etc) is hij piloot geworden.. niet omdat het hem allemaal makkelijk afging, maar omdat hij nergens stopte en zijn ouders er alles deden om hem te stimuleren en continue bij te spijkeren.
Ja, dat is inderdaad waar
maar ik denk dat je daar als kind niet gelukkig van wordt. Amalia zal vast een intelligente meid zijn, en anders gaat er op een gegeven moment denk ik toch wat veranderen. Als je echt moeite hebt kun je denk ik erg slecht in je vel gaan zitten van zoveel druk..
Wel knap van je vriend zeg!