Prinses Amalia naar school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:41

Michelleex schreef:
Ze gaat inderdaad gewoon naar een normale school en rijd gewoon paard.
Ben haar wel eens tegen gekomen op wedstrijd, en ze is lid van onze vereniging en rijd dan ook gewoon lessen.
Ze mag inderdaad gewoon afspreken, en voor de 'wassenaarders ' is er niks vreemd aan. :)

nou gelukkig voor haar stel je eens voor dat je haar leven moest leiden , ik zou het toch heel benauwend vinden. ik meen het oprecht als ik zeg ik hoop dat ze zichzelf kan en mag zijn en een gelukkig mens mag zijn! omdat ze natuurlijk altijd in de kijker zit of ze dat nu leuk vindt of niet! ;)

AmyII

Re: Prinses Amalia naar school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:48

Ik vind het heel goed dat er niet zo 'eng' gedaan wordt over de leden van het Koninklijk huis. Juist doordat er zo normaal gedaan wordt zal ook niemand uit zijn plaat gaan als hij of zij een van de leden tegen komt op straat.

Voor de prinsesjes lijkt het me ook prettig dat ze zo normaal als mogelijk opgroeien, ik meen me te herrinneren dat Willem Alexander vroeger een pesthekel had aan de media aandacht en Beatrix is eens zó klaar geweest met alle regels dat ze verkleed de wallen op gegaan is.
Ik gok zomaar dat Oma en Papa de meisjes een stuk meer vrijheid gunnen omdat strak houden vaak juist tot problemen leidt. Bovendien krijg je er een niet bijzonder blij prinsesje voor terug.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:00

kwita schreef:
Michelleex schreef:
Ze gaat inderdaad gewoon naar een normale school en rijd gewoon paard.
Ben haar wel eens tegen gekomen op wedstrijd, en ze is lid van onze vereniging en rijd dan ook gewoon lessen.
Ze mag inderdaad gewoon afspreken, en voor de 'wassenaarders ' is er niks vreemd aan. :)

nou gelukkig voor haar stel je eens voor dat je haar leven moest leiden , ik zou het toch heel benauwend vinden. ik meen het oprecht als ik zeg ik hoop dat ze zichzelf kan en mag zijn en een gelukkig mens mag zijn! omdat ze natuurlijk altijd in de kijker zit of ze dat nu leuk vindt of niet! ;)

idd, maar zou t best raar vinden als ze ondekt dat ze liever gotick of emo ofzo is (niet dat daar iets mis mee is)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:22

Palmera schreef:
Ailill schreef:
En wat zou mis mee zijn >;)

Waar staat dat ik zeg dat er iets mis is met de opleiding tot tropisch-pantoffeldiertje deskundige?

Dacht je ooit via pb verteld te hebben dat dit mijn ultieme penny droom is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:35

Toch ogen de prinses wel echt gelukkig. Vraag me inderdaad af als je zo anders leeft of dat geen invloed heeft op je mentale gesteldheid :P er zijn toch best veel kindersterren die verslaafd raken of depressies krijgen. Misschien omdat de meisjes hun leven niks anders gewend zijn? Maar ze zullen toch altijd weten dat er op hun word gelet en dat ze toch anders zijn dan de meeste.

De enige een beetje losgeslagen prins die ik ken is prince harry.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 24-04-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:36

Cryssie schreef:
Het valt mij wel op dat geen lid van het koninklijk huis een VMBO advies krijgt. Zijn het zulke intelligente mensen dat ze allemaal naar het atheneum of gymnasium gaan en daarna allemaal universitair afstuderen?

Welk niveau een kind gaat doen word behoorlijk beïnvloed door het milieu waar hij of zij uit komt. Ik weet dat we in Nederland graag geloven dat iedereen even veel kansen heeft om "het te maken" in het leven, maar als we de statistieken mogen geloven is dat dus niet zo.
Hoger opgeleide ouders kunnen hun kinderen eenvoudigweg meer meegeven.

Dat betekend niet dat het persé zo hoeft te zijn dat je als kind van laagopgeleide ouders nooit vwo kunt doen. Maar het beïnvloed zaken gewoon.

Ik hoop dat ze er gewoon een gezellige tijd tegemoet gaat. :j

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:47

Er zullen vast beveiligers zijn voor Amalia.

Wat betreft de opleiding, ik heb in de 1e en de 2e klas vwo een vriendin in de klas gehad die uit een heel goed milieu kwam (ouders hadden een heel goede baan die ik even niet ga noemen omdat het anders misschien een beetje herkenbaar is mocht ze dit toevallig lezen, was namelijk niet een veelvoorkomend beroep, en de mensen horen bij de zoveel rijkste mensen van Nederland.). Halverwege het schooljaar kreeg ze ineens veel moeite met leren, en ze dreeg af te moeten stromen naar de havo. Ze is per direct overgeplaatst op een privéschool (midden in het jaar).
Bij Amalia zal zoiets ook wel gebeuren mochten haar schoolprestaties tegenvallen. Ik denk niet dat een kind van de koninklijke familie op het vmbo terecht zal komen, dat zal door veel mensen slecht worden gevonden voor de reputatie van de familie.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:34

Arc_En_Ciel schreef:

Wat betreft de opleiding, ik heb in de 1e en de 2e klas vwo een vriendin in de klas gehad die uit een heel goed milieu kwam (ouders hadden een heel goede baan die ik even niet ga noemen omdat het anders misschien een beetje herkenbaar is mocht ze dit toevallig lezen, was namelijk niet een veelvoorkomend beroep, en de mensen horen bij de zoveel rijkste mensen van Nederland.). Halverwege het schooljaar kreeg ze ineens veel moeite met leren, en ze dreeg af te moeten stromen naar de havo. Ze is per direct overgeplaatst op een privéschool (midden in het jaar).
Bij Amalia zal zoiets ook wel gebeuren mochten haar schoolprestaties tegenvallen. Ik denk niet dat een kind van de koninklijke familie op het vmbo terecht zal komen, dat zal door veel mensen slecht worden gevonden voor de reputatie van de familie.

Klopt wel wat je zegt. Willem Alexander was, volgens enkele klasgenoten, ook niet echt een hoogvlieger op het Baarns Lyceum, (wat geen geheim was). Hij ging verhuizen naar Den Haag, ging naar het Christelijke lyceum en halverwege ging hij naar een befaamde priveschool in Wales. Daar haalde hij zijn Internationaal Baccalaureaat. Toen kon hij wel naar de universiteit.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:51

Palmera schreef:
Ailill schreef:

Waar staat dat ik zeg dat er iets mis is met de opleiding tot tropisch-pantoffeldiertje deskundige?

Dacht je ooit via pb verteld te hebben dat dit mijn ultieme penny droom is.

Dan heb ik díé pb echt gemist... Ik ga gelijk in de archieven graven.

En het spreekt voor zich dat ik hoop voor jou dat je penny-droom uitkomt. Flink doorleren maar. :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:59

Cryssie schreef:
Het valt mij wel op dat geen lid van het koninklijk huis een VMBO advies krijgt. Zijn het zulke intelligente mensen dat ze allemaal naar het atheneum of gymnasium gaan en daarna allemaal universitair afstuderen?

en als ze het niet bij kunnen benen dan wordt er wel gezorgd dat ze intensief worden bijgespijkerd..

zelfs iemand die VMBO advies heeft kan VWO afronden als het echt moet.. alleen diegene zal veel meer tijd aan studie kwijt zijn dan iemand anders.

ze zullen echt niet allemaal gezegend zijn met een uitmuntend verstand, maar je vergeet dat ouders en andere opvoeders er vanaf zeer jong mee bezig zijn om de kinderen klaar te stomen voor een leven in de spotlights.. ze krijgen waarschijnlijk enorme stimulans om maar te zwijgen van allerlei lessen die wij nooit zomaar krijgen.. reken maar dat amalia al meer kennis heeft van staatsinrichting en geschiedenis dan menig middenbouwer op de middelbare school. een deel is immers gewoon familiegeschiedenis die er met de paplepel en zoete verhaaltjes gewoon ingefluisterd heeft.

daarmee beginnen ze al met een voorsprongetje aan zelfs maar de lagere school, en iemand met een voorsprong houdt tijd over voor de wat lastigere dingen etc etc etc.. dan spiraal je omhoog.

---

de meesten komen er pas in groep 3 achter dat de kinderen minder makkelijk leren.. en hoe stimuleer je het dan om het wel voor elkaar te krijgen.. Veel ouders en kinderen hebben dan snel zoiets, ach laat het nu maar, ze doet haar best en als dat vmbo is dan is dat vmbo.. De instelling van een publiek gezin zal daarin heel anders zijn, zeker bij troonopvolging. is een kind slecht in rekenen dan kun je de donder op zeggen dat er in het weekend een priveleraar wordt ingeschakeld om die problemen op te lossen.. is het probleem taal, dan komt er een priveleraar nederlands, net zolang tot die achterstand een voorsprong is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 00:08

Cryssie schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Klopt wel wat je zegt. Willem Alexander was, volgens enkele klasgenoten, ook niet echt een hoogvlieger op het Baarns Lyceum, (wat geen geheim was). Hij ging verhuizen naar Den Haag, ging naar het Christelijke lyceum en halverwege ging hij naar een befaamde priveschool in Wales. Daar haalde hij zijn Internationaal Baccalaureaat. Toen kon hij wel naar de universiteit.

:j ze krijgen een veel grotere schop onder hun reet als het aankomt op studie inzet dan 99% van de bevolking met zijn/haar kinderen zal doen.. waarom, ze liggen onder een vergrootglas..
wie zou er vertrouwen hebben in een staatshoofd die met goed fatsoen zijn studie voor nagestiliste niet af kon ronden.. Nee Willem, dan ben je een nagelstilist, zonder -e met een e is voor de meisjes en je bent toch geen meisje? met een aai over zijn bolletje.. Nee, wij verwachten dat ons staatshoofd op niveau zaken kan doen, kennis heeft van het land en geschiedenis en zichzelf kan onderwijzen om zo bedrijfsbezoeken ook met echte interesse af te leggen.

daarnaast hebben ze natuurlijk ook de financiële middelen om een kind dat lastig leert te voorzien van zoveel onderwijs als ze maar willen in welke vorm dan ook, iets dat voor de meesten van ons ook niet is weggelegd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 00:16

Vandaag meenden iemand van m'n projectgroep dat de koninklijke familie allemaal minstens Nederlands, rechten, economie of geschiedenis gestudeerd moeten hebben en daarnaast nog iets anders. Je moet het land gaan besturen dus dan mag je ook wel iets kunnen :Y) Zo had wijlen prins Friso lucht & ruimtevaarttechniek gestudeerd (dezelfde faculteit waar ik nu zit) en economie, ook allemaal netjes in 6 jaar afgerond.

Verder heb ik ook wel eens begrepen dat Wim-Lex regelmatig regels mocht schrijven omdat hij flink durfde te kletsen in de klas :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:08

Magrathea, de koninklijke familie bestuurd het land niet, in ieder geval niet in NL meer. ;)

De koning is officieel voorzitter van de Raad van State maar die rol is echter symbolisch. Hij ondertekend nieuwe wetten die echter niet door hem gemaakt worden. Zijn belangrijkste taak is het vertegenwoordigen van het land in het buitenland. Hij moet er ook zijn voor zijn onderdanen om hen samen te binden en aan te moedigen.

Ik ben het er wel mee eens dat milieu zeer zeker een rol speelt maar dat is geen garantie. Ik ken mensen uit een arbeiders gezin die inmiddels art zijn en een jongen die uit een enorm goed milieu komt (Quote top 10) die verkoper is geworden.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:33

Natuurlijk gaat zij niet zonder beveiliging naar school, of waar dan ook naartoe. Wat denk je van kind dat ontvoerd wordt bijvoorbeeld? Of een aantal jaar geleden natuurlijk die aanslag.
Ze zal altijd maar tot zover een normale puber kunnen zijn daarom, denk ik.
Nederland wordt totaal niet bestuurd door het koningshuis overigens. Wat vreemd dat er nog steeds mensen zijn die dat denken. De koning(in) heeft het helemaal niet voor het zeggen. Zonder koningshuis zouden wij het prima redden. Moet alleen de grondwet en een boel andere wetten worden aangepast :+. Wat ik overigens erg zou toejuichen. Er zit belachelijk veel geld in de koningsfamilie. Maar goed dat is weer een andere discussie..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:12

Wat ik niet snap is dat er mensen zijn die denken dat het koningshuis alleen maar geld kost. Ze zorgen ook voor een hoop inkomsten, denk aan internationale handen en dergelijke. ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:30

elenaMM77 schreef:
zelfs iemand die VMBO advies heeft kan VWO afronden als het echt moet.. alleen diegene zal veel meer tijd aan studie kwijt zijn dan iemand anders.

Dit is niet waar als het kind vmbo advies heeft gekregen terwijl hij/zij zijn best deed op school. Het is gewoon echt wel zo dat een vwo'er op gebied van leren en begrijpen wat intelligenter is dan een vmbo'er. Als jouw talent niet bij school ligt, en je moeite hebt om dingen te begrijpen, is het vrijwel onmogelijk om vwo te halen. Het gaat erg snel en je krijgt heel veel informatie. Dan kun je nog zoveel goede privéleraren hebben, maar als je het niet in je hebt houdt het echt op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:52

Ach een ding is wel. Ze hoeft zich niet druk te maken over een studieschuld. Ze gaat toch gewoon naar de hogere. Alleen mag ze geen Facebook hebben denk ik.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:58

Ik denk wel dat er oogjes worden toegeknepen en goede wegen worden geselecteerd. Amalia zal wel gewoon slim zijn, maar als ik naar het Belgisch koningshuis (omdat ik die het beste ken) waren ze niet zo ver gekomen als ze het kind waren van een straatveger.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:00

Arc_En_Ciel schreef:
elenaMM77 schreef:

Dit is niet waar als het kind vmbo advies heeft gekregen terwijl hij/zij zijn best deed op school. Het is gewoon echt wel zo dat een vwo'er op gebied van leren en begrijpen wat intelligenter is dan een vmbo'er. Als jouw talent niet bij school ligt, en je moeite hebt om dingen te begrijpen, is het vrijwel onmogelijk om vwo te halen. Het gaat erg snel en je krijgt heel veel informatie. Dan kun je nog zoveel goede privéleraren hebben, maar als je het niet in je hebt houdt het echt op.

absoluut..

een vwo'er is vele malen sterke in leren en begrijpen en heeft een hoger iq..
maar iq, leren en begrijpen zegt niets over het uiteindelijk doel dat je kunt halen.
alleen over de weg ernaar toe..

wat iemand die geschikt is voor vwo in 6 jaar 3 uur per dag leert..
zal iemand die ver boven zijn niveau moet leren misschien wel 10 uur voor nodig hebben met prive instructie 1:1 erbij..

Het komt ook niet uit de lucht vallen dat je niet vlot kan leren, dat is al zeer jong duidelijk.. je mag er gerust vanuit gaan dat als een van de prinsesjes problemen heeft met leren, dat hij zij op hoog niveau op school blijft meedraaien.. buiten schooluren om wordt ze dan wel op niveau gebracht en gehouden..

En zelfs al zou er uiteindelijk VMBO uitkomen, dan zal ze waarschijnlijk vmbo>havo>vwo> universiteit gaan doen al kost het 10 jaar extra. ze zal er alleen vele malen meer energie in moeten steken dan iemand die het aan komt waaien, of een VMBO die klaar is en een leuke practische opleiding gaat doen en het daarbij laat.

een vrindje van mij had advies LBO, heeft dat weggewuifd, want hij wou piloot worden.. hij heeft met zijn tong op zijn knieën de mavo gedaan en verder.. en met 3 jaar vertraging op iemand die het op de normale manier zou doen (dus de aanleg, iq, lerend vermogen etc) is hij piloot geworden.. niet omdat het hem allemaal makkelijk afging, maar omdat hij nergens stopte en zijn ouders er alles deden om hem te stimuleren en continue bij te spijkeren.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:01

Furrow schreef:
Ik denk wel dat er oogjes worden toegeknepen en goede wegen worden geselecteerd. Amalia zal wel gewoon slim zijn, maar als ik naar het Belgisch koningshuis (omdat ik die het beste ken) waren ze niet zo ver gekomen als ze het kind waren van een straatveger.

voor de straatveger zijn de meeste wegen voor een moeilijker lerend kind ook onbetaalbaar en onbereikbaar. die kan je niet naar een school sturen met exclusieve aandacht en in de avond uren zo nodig nog prive extra laten begeleiden. Ik denk dat de eisen hetzelfde zijn, zo niet hoger.. vergeet niet dat je voor de meeste hogere studies stukken moet publiceren.. oogje dichtknijpen lekt dan altijd uit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:09

De koning is wel degelijk onderdeel van de regering, als ik me niet vergis. Mijn verwoording was alleen wat ongelukkig :Y) maar jullie snappen m'n punt.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:11

Tazzey schreef:
Wat ik niet snap is dat er mensen zijn die denken dat het koningshuis alleen maar geld kost. Ze zorgen ook voor een hoop inkomsten, denk aan internationale handen en dergelijke. ;)

De landen zonder koningshuis redden zich ook prima in hun internationale contacten. Daar heb je geen koningshuis voor nodig. Ja, er gaat gewoon ontzettend veel geld naar het koningshuis. Geld dat veelal naar overbodige luxe spullen gaat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:19

Als we het koningshuis afschaffen komt er een republiek, wil je dat liever? De kans dat Wilders aan het hoofd komt? Nou ik heb Wim-Lex daar liever zitten hoor

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:21

elenaMM77 schreef:
wie zou er vertrouwen hebben in een staatshoofd die met goed fatsoen zijn studie voor nagestiliste niet af kon ronden.. Nee Willem, dan ben je een nagelstilist, zonder -e met een e is voor de meisjes en je bent toch geen meisje? met een aai over zijn bolletje.. Nee, wij verwachten dat ons staatshoofd op niveau zaken kan doen, kennis heeft van het land en geschiedenis en zichzelf kan onderwijzen om zo bedrijfsbezoeken ook met echte interesse af te leggen.

daarnaast hebben ze natuurlijk ook de financiële middelen om een kind dat lastig leert te voorzien van zoveel onderwijs als ze maar willen in welke vorm dan ook, iets dat voor de meesten van ons ook niet is weggelegd.

Wat is er mis met nagelstylistes? :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:27

elenaMM77 schreef:
absoluut..

een vwo'er is vele malen sterke in leren en begrijpen en heeft een hoger iq..
maar iq, leren en begrijpen zegt niets over het uiteindelijk doel dat je kunt halen.
alleen over de weg ernaar toe..

wat iemand die geschikt is voor vwo in 6 jaar 3 uur per dag leert..
zal iemand die ver boven zijn niveau moet leren misschien wel 10 uur voor nodig hebben met prive instructie 1:1 erbij..

Het komt ook niet uit de lucht vallen dat je niet vlot kan leren, dat is al zeer jong duidelijk.. je mag er gerust vanuit gaan dat als een van de prinsesjes problemen heeft met leren, dat hij zij op hoog niveau op school blijft meedraaien.. buiten schooluren om wordt ze dan wel op niveau gebracht en gehouden..

En zelfs al zou er uiteindelijk VMBO uitkomen, dan zal ze waarschijnlijk vmbo>havo>vwo> universiteit gaan doen al kost het 10 jaar extra. ze zal er alleen vele malen meer energie in moeten steken dan iemand die het aan komt waaien, of een VMBO die klaar is en een leuke practische opleiding gaat doen en het daarbij laat.

een vrindje van mij had advies LBO, heeft dat weggewuifd, want hij wou piloot worden.. hij heeft met zijn tong op zijn knieën de mavo gedaan en verder.. en met 3 jaar vertraging op iemand die het op de normale manier zou doen (dus de aanleg, iq, lerend vermogen etc) is hij piloot geworden.. niet omdat het hem allemaal makkelijk afging, maar omdat hij nergens stopte en zijn ouders er alles deden om hem te stimuleren en continue bij te spijkeren.

Ja, dat is inderdaad waar :j maar ik denk dat je daar als kind niet gelukkig van wordt. Amalia zal vast een intelligente meid zijn, en anders gaat er op een gegeven moment denk ik toch wat veranderen. Als je echt moeite hebt kun je denk ik erg slecht in je vel gaan zitten van zoveel druk..

Wel knap van je vriend zeg!