Zoontje is gister van trap gevallen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:08

Liek_ schreef:
Alsof ts een keuze had. Zo te lezen is er een hoop aan de hand thuis. Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat alles goed komt.

En Goof, 'zomaar' in de auto stappen? Kind heeft een schedelbasisfractuur. En dat vind je geen goede reden? Really? Ik verbaas me elke dag weer. Onvoorstelbaar.

Nou inderdaad precies die verbazing had ik ook bij het lezen van sommige reacties.
TS heel veel sterkte en heel veel beterschap voor je zoontje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:09

Jeetje wat een reacties weer... kind was afgeleid door speelgoed... kan elk kind overkomen, heeft niets met wel of niet kunnen traplopen te maken.

Sterkte ts, wat een rottige situatie...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:10

Ik zou een dergelijke trap gewoon tijdelijk dichtmaken waar nodig en daarmee een stuk peuter- en kleuterveiliger maken.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:11

Elin_ schreef:
Wat een bullshit deze antwoorden
Ze heeft het aantal keren gezegd dan mag je wel verwachten dat iemand het wel doet. Grote maatregelen zoals dat oma niet meer alleen met kind mag zijn is pas cruciale maatregel en wanneer rest gewoon goed is een te overdreven iets
Ts veel sterkte!

als toch iemand niet volgens jou maatstaven jou kind behandeld dat zorg je toch dat diegene niks met jou kind hoeft te doen? Vind het een beetje raar dat zij haar moeder nu als schuldige aanwijst terwijl zij TS alleen uit de brand helpt door daar te laten wonen en te helpen met haar zoon.
Ik denk dat er in dit verhaal alleen maar verliezers zijn, denk dat Oma haar kleinzoon niet extra van de trap heeft laten vallen, wat voor zin heeft het dan zo boos te zijn dat zij schuldig is..

Collie2008

Re: Zoontje is gister van trap gevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:15

Wat een narigheid en ik snap echt dat je boos bent, maar je moeder nu 'straffen' om niet haar kleinzoon te mogen zien of jou te mogen steunen vind ik ook wel wrang. Je moeder klinkt als een eigenwijze vrouw, maar ze haalt jou wel in huis en neemt de zorg voor jouw zoontje ook deels op zich. Ik neem aan dat ze dit niet bewust heeft gedaan en dat ze al vreselijk gestraft wordt door het feit dat door haar keuzes haar kleine jongen nu in het ziekenhuis ligt. Maar goed vingers wijzen heeft nu sowieso geen zin. Hoop dat je ventje snel weer opkrabbelt. Moet een flinke klap zijn geweest

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:20

Op het moment zelf snap ik best dat ze haar moeder niet mee wilt hebben naar het ziekenhuis. Jij hebt al tijden aangegeven dat je die trap te gevaarlijk vind en tòch doet ze het. Ja...dan zou ik ook laaiend zijn en moeders even niet willen zien. Maar....de dag erna is dat toch wel aardig gezakt en zal ik wel moeders inlichten wat de verwondingen zijn en dan zal ik zelfs ook rustig met haar in gesprek gaan over het gebeurde en duidelijk maken dat dit niet OK is. En dat ik wil dat ze voortaan mijn opvoeding zelf ook opvolgt als ze met mijn kind te maken heeft omdat ik zelf inschat of iets wel of niet haalbaar/goed is voor mijn kind. Iets met respect voor de beslissingen van de ouder.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:21

Liesje1611 schreef:
Hallo, we hebben het hier over een kind van DRIE wat motorisch nog alles behalve capabel is om zichzelf goed op te vangen als hij een smak maakt. Die zou ik ook nooit alleen van de trap laten lopen, wat oma dus tegen willens en wetens wel heeft laten gebeuren. Ik zou woest zijn.

Precies dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:21

Wauw Ts heeft een rotnacht achter de rug. Zoontje in de kreukels.

En dan durven er nog bokkers zo te keer te gaan? Ts hoeft zich niet tegen jullie te verantwoorden. En geloof dat ze weinig keus had wat betreft oppas met moeder. Niet iedereen is zo perfect als sommige zich voordoen. En als ts niet wil dat haar zoontje alleen trap op en af gaat. Dan is haar dat goed recht. Het is haar kind. En zij kent hem het beste.

Iig ts heel veel sterkte en beterschap.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:23

Het gaat om een open wenteltrap, ik vind het inderdaad niet verantwoord dat een kind in die leeftijd daar alleen vanaf mag. Natuurlijk had hij ook kunnen vallen als TS ervoor stond, maar dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan om dat te voorkomen en was de schade wellicht beperkt gebleven.
TS heeft duidelijk aangegeven dat ze niet wilt dat haar zoontje alleen van die trap loopt, dan lijkt me dat toch duidelijk? Moeder is toch degene die zulke dingen voor haar kind bepaalt? En natuurlijk heeft oma het niet opzettelijk laten gebeuren, maar ik kan me héél goed voorstellen hoe kwaad TS is. Ik vraag me af of de reacties net zo zouden zijn wanneer zoontje er vanaf was gekomen met zeer ernstig hersenletsel.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:23

Ik krijg echt het gevoel dat sommigen hier niet goed lezen.

Hatchi schreef:
Moeder heeft een open draaitrap. Zo'n 1 met een leuning waar een kind onderdoor kan vallen.

Dit heeft dus niets te maken met de motorische ontwikkeling van dit kind, voor hetzelfde geld kan het zoontje van TS wél prima trappen op en af, als hij voldoende steun heeft. Wat vrij normaal is overigens. Déze specifieke trap levert echter vele malen meer risico op: het kind kan ónder de leuning door vallen, en juist met die reden wil TS niet dat haar zoontje de trap af loopt, maar gedragen wordt of zelf op zijn billen de trap af gaat. Niet onlogisch vind ik. Deze trap is levensgevaarlijk voor een klein kind waarvan de motoriek nog niet geheel ontwikkeld is (het is niet voor niets dat bij kleuters bij de motorische ontwikkeling het 'kan tegen een bal schoppen zonder om te vallen' een groot punt is). Een kind van 3 kan al veel, maar nog niet alles, en daar dient rekening mee gehouden te worden.
Het gaat er niet om of zoontje überhaupt wel zelf een trap af kan, het gaat er om dat deze trap veel te gevaarlijk is voor zo'n klein kind om het er op deze wijze af te laten gaan. Iets wat de oma van dit kind zeer moedwillig negeert.

Hatchi schreef:
hoe mijn moeder mij niet-steunde in moeilijke tijd en in feite de kant van ex koos.

Hatchi schreef:
Logeer tijdelijk bij mijn moeder. Ben mijn huis kwijt geraakt door ex

Dit samen geeft al een moeizame relatie aan: moeders heeft in het verleden in een moeilijke situatie haar dochter niet gerespecteerd en gesteund, en dat heeft natuurlijk nog steeds zijn effecten. Dat ze nu daar zit is niet omdat ze dat zo graag doet, maar omdat ze op dit moment niet anders kán. Ik zit ook noodgedwongen nog bij mijn ouders. Niet dat mijn verloofde en ik niet wíllen samenwonen, maar omdat we gewoonweg écht de middelen niet hebben om dit te kunnen realiseren, hoe graag we het ook willen. Mensen denken veel te licht over bij de ouders in wonen/logeren, maar het is niet altijd zo dat je ook daadwerkelijk een andere keuze hebt, zoals TS in dit geval kennelijk ook niet.

Hatchi schreef:
Ben gewoon boos op mijn moeder omdat ik het van haar gewoon respectloos vind dat ze gewoon mijn manier van opvoeden niet respecteerde en dan zegt dat ik mij aanstel met mijn veiligheid.

En dit is ook haar goed recht. Als je tegen een kind twintigduizend keer zegt iets niet te doen omdat het levensgevaarlijk is, het doet het toch en gaat mis, word je dan ook niet boos 'want dat is de eigen beslissing'? Nee, je wordt boos want 'ik zei het niet voor niets en je ziet wat er nu gebeurt', en dan ga je er op een rustige, vriendelijke manier over praten. Dat doe je met een kind wat nog níet altijd beseft wat de gevolgen van acties kunnen zijn. Een volwassen vrouw die zelf een kind opgevoed heeft, heeft dat besef wél. Op het moment dat zo iemand dit zo negeert met alle gevolgen van dien, heb je alle recht om boos te zijn. Zeker wanneer je kind van 3 jaar oud er zo zwaar de dupe van is. Voor hetzelfde geld had haar zoontje zijn nek gebroken en dit hele gebeuren niet overleefd, en dat allemaal door nalatigheid van oma.

Je hebt de wensen van de hoofdopvoeder gewoon te respecteren, punt. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar een kind bij een dergelijk risico weg houden is absoluut geen uitzondering. Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn moeder weet nu al donders goed dat wanneer dat wel het geval is, zij de manier van opvoeden van mijn vriend en mij gewoon te respecteren heeft, omdat het dan nog altijd míjn kind is. Zij heeft haar kans al gehad met mij en mijn zusje. Ik werk wel met kinderen, en als een ouder vraagt of we zijn kind kunnen insmeren als de zon fel schijnt, dan doen we dat, ook al hebben we zelf niet het idee dat het nodig is. Dát hoor je als 'mede opvoeder' ook te doen. De wensen van de ouder staan nog altijd voorop. Aangeven dat je bepaalde dingen wel of niet wilt vanwege potentieel risico wat er aan kleeft is iets wat gewoon gerespecteerd dient te worden, wat oma niet gedaan heeft. Sterker nog, zij heeft dit moedwillig genegeerd en de betreffende risico's opgezocht met het kind.

TS zit nu bomvol emoties, en de eerste emotie is woede. Dit is allemaal heel logisch, en moet gewoon even allemaal zakken. Pas wanneer dit gezakt is, is het tijd om met haar moeder te gaan praten. Want ja, die zal zich schuldig voelen, en in mijn ogen zeer terecht. Haar mag in deze situatie zeker nalatigheid verweten worden, maar het uitpraten is wel een belangrijke in deze, ondanks alles wat er gebeurd is, blijft het wel de moeder. De vriendin je moeder op de hoogte laten stellen lijkt mij een goede start, zij kan haar eerste schrik kwijt, en dit levert een basis om het hier later over te hebben. Ga zeker niet met deze wrok naar Denemarken straks, het is voor je zoontje belangrijk om wel zijn oma nog te hebben. Laat zien dat jij hier de sterkste in bent, júist voor je zoontje. Hij heeft zo te lezen al een top mama, nu zorgen dat jouw moeder ook een top oma wordt voor hem. Laat deze situatie niet tussen haar en jouw zoontje in staan. Het is een ontzettend vervelend en ook zwaar ongeluk, maar het herstel van jouw zoontje, maar ook zijn toekomst met jou en jouw moeder zijn minstens even belangrijk.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:27

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Merilith.

Wat een vreselijke tot situatie TS en ja ik snap heel goed dat je boos bent op de nalatigheid van je moeder!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:10

love_western schreef:
En dan durven er nog bokkers zo te keer te gaan? Ts hoeft zich niet tegen jullie te verantwoorden.
Dat hier geen hele discussie over een trap hoeft te ontstaan kan ik alleen maar mee eens zijn, temeer omdat het hier helemaal niet om die trap gaat. Er speelt veel meer. Maar je laatste reactie.. TS kiest er zelf voor om haar ‘verhaal’ te doen, dan kun je ook allerlei reacties verwachten. Dus ook diegenen waar je niet op zit te wachten. Dus logisch dat 'Bokkers zo te keer durven gaan'.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:17

Merlith, ik ben het helemaal met je eens.
Pfoe, wat zou ik woest zijn in TS haar geval.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:38

Gypsy schreef:
Oh ts wat een rot situatie. Kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Geef het tijd, eerste prioriteit is nu je zoon. Sterkte.
:brr:

wat rot ik hoop echt dat het weer goedkomt!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:41

Liek_ schreef:
Ben ik dan zo hard? Willens en wetens mijn kind bewust blootstellen aan dit soort gevaren ondanks herhaaldelijk waarschuwen en OOK nog eens jou ervan beschuldigen dat JIJ degene bent die gek is zijn voor mij meer dan een gegronde reden voor een levenslange ruzie op het moment dat dit inderdaad gebeurt. Het lijkt erop dat TS geen andere keuze had dan bij haar moeder te verblijven, ik vind dus ook niet dat zij kwaad op zichzelf kan zijn.

Als je het zo bekijkt.....dan heeft TS dus zelf haar kind bewust bloot gesteld aan gevaar door bij iemand te wonen waar ze al bang was dat er wat gebeurde. Niet helemaal eerlijk dus.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:51

Wat zijn we allemaal weer makkelijk aan het denken, als of je zo makkelijk aan woonruimte komt. Mochten jullie het allemaal zo goed weten. Ik heb een vriendin, gescheiden, 1 kind en zij is afgekeurd. Of jullie een leuke woning weten voor haar, voor een minima budget.

Stelletje lam swansen! En dan ook nog even lekker naschoppen... heel knap! super dat jullie het allemaal beter weten. Daar is de TS vast heel blij mee, en ik weet zeker dat ze nu er ook zo verschrikkelijk veel aan heeft. Suffe dozen... stelletje geel-geverfde-poepzak-houders.

TS, super veel sterkte voor jou en je zoontje. Wat een hel moet dit voor je zijn. Gelukkig heb je ontzettende goede vrienden, en een man die van je houdt die nu naar je toe komt. Wat dat betreft ben je een gezegend mens. Hou ons op de hoogte, en print al die nare reacties uit en gebruik het als wc papier.. of poep er gewoon overheen. Doe ik ook altijd!

Beterschap voor je kleine druif!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:55

Benfan, ik moet wel lachen om jouw boze post, wat een grappige scheldwoorden gebruik je ;) .
Ik begrijp best dat woonruimte niet voor het oprapen ligt. Maar daar kan haar moeder natuurlijk niets aan doen. In feite is dat helemaal niet haar probleem. Ze is zo vriendelijk geweest haar dochter in huis te nemen, dochter kan er voor kiezen om niet ergens te wonen als haar moeder niet opvoedt zoals zij wil. Doet ze dat wel, tja, dan aanvaard je ook meteen de gevolgen.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:58

heel veel sterkte TS voor jou en je zoontje, wat een heftige val

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:58

Ik vind "lam swansen" ook wel heel mooi en creatief, sorry. :')

TS, klinkt heel rot. Hoop dat je zoontje snel opknapt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:59

Ik heb beetje zelfde situatie als TS. Echter past mijn moeder zeker wel op kwa veiligheid.

Mijn zoontje is 3, ook na relatie breuk teruggegaan naar mijn moeder die weduwe is geworden. Ik vind zelf het beetje bot om te zeggen het is mijn moeder haar schuld...Als je wist dat je moeder het niet op jouw manier doet, waarom laat je dan je moeder met je zoontje de trap afgaan? Waarom geef je je moeder de "schuld" terwijl het een ongelukje was? Of denk je dat je moeder bewust je kind de been laat breken? Die vraag/vragen kan je ook stellen...

Ongelukjes zitten in een klein hoekje, echt waar zeker met kleine kinderen. Zo is mijn zoon ook wel eens gevallen terwijl hij met oma aan spelen was, pardoes met zijn mond op de tegels. Allerlei tanden door de lip en bloeden als een gek. Was ik boos op mijn moeder? Nee... tenslotte kan het iedereen gebeuren ook mij ! Ook bij mij is mijn zoontje wel eens gevallen en blauwe plekken of wonden tot bloeden aan toe. Voel ik me rot en schuldig ? tuurlijk ! Maar je kan nou eenmaal niet elk ongelukje tegenhouden...

TS ik hoop dat je zoontje snel opknapt ! En hopelijk dat je ook je erover kan zetten dat dit ongeluk zeker geen opzet was.

Op jezelf wonen en dat zeggen is makkelijk gezegd...echter mijn ervaring is dat ik bv sinds feburari 2009 ingeschreven sta, en niks in deze omgeving te vinden is.. en wil ook geen 30 km verderop gaan wonen. Ik vind mezelf gezegend dat mijn moeder ons opnam in huis, ze had tenslotte kunnen zeggen van ja sorry, maar ik wil niet een klein kind in huis die ik help opvoeden of oppas enz. Maar ze is een grote hulp ! ook als de kleine ziek is helpt ze mee zonder klagen !

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:01

Jeetje wat schrikken. Hoe is het nu met je zoontje en met Jou TS? Fijn dat je vriendin kwam om je te steunen en dat straks je vriend er is. Heel veel sterkte en beterschap

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:04

Tuurlijk aanvaard je de gevolgen niet, soms heb je het gewoon niet voor het kiezen. Ze had ook op straat kunnen staan, haar zoon bij haar ex moeten laten. Zo heel makkelijk gaat het allemaal niet. Om maar even een situatieschets te geven, mijn vriendin is ziek. Heeft bepaalde stoornissen. Omdat ze nu urgentie heeft voor een woning is de kans groot dat ze in een grote flat terecht komt waar ze weet dat ze ziek gaat worden. De kans dat ze hierdoor haar zoontje kwijtraakt is groot.. en ze kan er weinig tegen beginnen.

Weet je wat het is? het is allemaal gewoon poedersuiker met knudde. Soms moet je tussen 2 kwaden kiezen, het leven is gewoon snoeihard, en je kan nooit en te nimmer weten welke gevaren je kunt lopen. Je kent maar 1% van het hele verhaal waarom de TS woont bij haar moeder. En daaruit concluderen heel veel mensen hele nare dingen nu. En dat vind ik heel naar, het toont mij de slechte kanten van de mens. Het oordelen zonder te weten waar je het over hebt. Ik snap dat het makkelijk is zo via een forum, dat je kunt wijzen en roepen 'maar het is WEL je eigen schuld" Zonder te weten waar je het over hebt.

Het is gewoon jammer, TS heeft positieve energie nodig. Mensen die er voor haar zijn, die haar kunnen steunen al is het een onbekende doos via een forum als Bokt. Ze moet sterk staan, er zijn voor zichzelf en haar zoontje. Waarom zou je haar negatieve energie willen toesturen? wat bereik je ermee... waarom wil je haar de grond indrukken ondertussen deze al onder haar voeten is weg getrokken?

En ik mocht vroeger niet schelden, dus ik bedacht zelf woorden. Niemand die mij kan vertellen dat ik iemand geen poepzak houdertje mag noemen right?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:08

Diablo schreef:
Benfan, ik moet wel lachen om jouw boze post, wat een grappige scheldwoorden gebruik je ;) .
Ik begrijp best dat woonruimte niet voor het oprapen ligt. Maar daar kan haar moeder natuurlijk niets aan doen. In feite is dat helemaal niet haar probleem. Ze is zo vriendelijk geweest haar dochter in huis te nemen, dochter kan er voor kiezen om niet ergens te wonen als haar moeder niet opvoedt zoals zij wil. Doet ze dat wel, tja, dan aanvaard je ook meteen de gevolgen.

Nou sorry hoor, maar als ik het zo lees is het haar moeder (grotendeels) schuld dat zij uit het huis is gezet van haar ex. Dus zij kan er wel degelijk wat aan doen. Ik kan het niet goed onder woorden brengen, maar ik vind het echt absurd hoe op TS gereageerd wordt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:09

Schelden is sowieso een gebrek aan woorden :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:12

Ja Benfan, maar door zo'n topic te openend op een openbaar forum weet je dat je niet alleen de ohhhhh's en ahhhhh's krijgt, maar dat er ook kritische, onterechte, verwijtende, etc vragen worden gesteld.

Overigens kan je het ook zo stellen dat stel nou dat oma in deze in een andere situatie haar kleinzoon per ongeluk ten val liet komen (dus niet met de trap en niet door een andere vooraf gewaarschuwde situatie) was het dan ook allemaal haar schuld?

Ook al snap ik die eerste woede van TS heus wel hoor. Als je zo vaak waarschuwt voor iets en iemand negeert dat dan is het nog veel frustrerender als door datgene zoiets gebeurd, maar eerlijk gezegd zou ik mijn kind inderdaad niet laten opvoeden/opvangen door iemand die zulke risico volle dingen blijft ondernemen. Nee, daar heeft de TS niets aan, maar dat is wel hoe ik erover denk in dit openbare topic.

Desalniettemin denk ik dat iedereen hier haar een warm hart toedraagt en hoopt dat die kleine van haar snel weer op zijn pootjes staat