Relatie met een boer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

Re: Relatie met een boer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:08

daar kan ik je helaas niet mee helpen, wij zitten aan de andere kant van het land. ;)
Het is idd soms wel een beetje prutsen als ik weg ben, ze moeten toch gevoerd worden en op de wei gezet, er weer vanaf, enz. En gezien mijn 'betere helft' er vaak niet is, kan ik daar dan toch niet van op aan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:17

Meld zich!

Woon samen met een tractor boer.
Geen dieren maar wel zo'n 55 tractoren en machines voor handel enz.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:18

Hovenier (in opleiding) ook goed :+?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:24

Druk topic hier :D

Ik ben vanmorgen hier weer in Utrecht gekomen om te werken en ik wil donderdagavond of vrijdagmorgen terug. Hij is hartstikke druk met het bedrijf en paarden is ook niet zo zijn ding. Daarom denk ik dat het gewoon heel verstandig is om het voorlopig bij pensionstalling of een plek aan huis bij mensen die zorg willen dragen voor de paarden als ik er niet ben. Later kunnen we altijd nog zien of het anders kan.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:28

Oh hier ook geen paardenman. Hoewel zijn vader vroeger wel paarden heeft gehad, is die vonk niet overgeslagen. Maar hij is er ook niet bang van, dus buiten of binnen zetten/voeren doet hij wel, mits de tijd er is. De Welshpony is zn favoriet, die noemt hij liefkozend Elvis :P (iets met een kuif enzo)
Maar in het hoogseizoen hoef ik daar niet op te rekenen.
Ik heb voorheen op een pensionstal gestaan, ik mis het sociale contact wel een beetje moet ik zeggen.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:30

Bijna twee jaar een relatie met een slager die voor hij naar zijn werk gaat eerst nog samen met zijn vader kalveren voert en savonds na het werk weer. En daarnaast is hij in zijn vrije tijd ook nog erg veel te vinden is bij een loonwerker. Dus in hoog seizoen bij de loonwerken zie ik meneer weinig en tijdens de kerst bij de slager ook.

En totaal geen paardenman.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:32

Ze hebben er zelf een aantal, maar deze lopen altijd buiten en ze doen er niets mee. Mijn bejaarde kan gewoon niet 24/7 buiten en met mijn jonge paard wil ik wel een keer meer gaan doen dan enkel naar kijken. Op dit moment hoef ik sowieso nergens op te rekenen, maar dat kennen jullie inderdaad wel :D

Het sociale aspect is ook wel een ding wellicht. Hoewel ik nu ook prive sta.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:35

hahaha ja bekend, ik reken nergens op. Alleen onze vakantie in Januari, die leggen we een jaar van te voren al vast... dat komt dan wel goed ;)
Voor de rest.... nahhhhhhhh we zien t wel, als er iemand belt met een spoedklusje; DAAAAG Vrije dag! :wave:

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:59

Ik vind t heerlijk mn p[aard nu aan huis te hebben staan. Ook mijn boer is geen paardenman, heeft er zelf wel een aantal (oa voor zn dochtertje een shet) Hij is er ook echt niet bang van oid, maar heeft er gewoonweg geen klik mee. Hoewel een rondje mennen hij echt wel gaef vindt :j

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:07

Meld zich!
Al 10 jaar een relatie met een loonwerker. Na diverse werkzaamheden ligt de nadruk nu op loonwerkvoeren, 7 dagen per week. Eens per 14 dagen is mijn vriend 2 dagen vrij. Maar op deze dagen is het meestal bijslapen en de dingen doen die blijven liggen. We werken er nu naar toe om meer klanten te werven zodat hij wat vaker vrij kan zijn. Door het loonwerkvoeren is de drukte verplaatst van zomers naar de winter. Echter komen er zomers andere werkzaamheden bij zoals balen persen, gras inkuilen, straat- en grondwerkzaamheden etc.

We doen niet veel gezamenlijke dingen, maar zijn blij met kleine dingen zoals even lekker met z'n tweeën een avondje op de bank, of een lekkere boswandeling. Voor nu prima, maar ik kan me voorstellen dat het met een paar kinderen wel een ander verhaal is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:33

Ik heb straks wel 1 stal vrij maar daar heb je dan niet veel aan ;)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:46

Boerin meld zich }:0
Hier alweer 6,5 jaar samen, vorig jaar getrouwd.
Wij hebben een melkveebedrijf, ook op 2 locaties (tijdelijk vanwege verplaatsing).
Ik kan er ook over mee praten dat zo'n boer weinig tijd heeft, maar ik moet zeggen, het went wel :P
TS: dat jullie op 2 locaties boeren, is dat tijdelijk of permanent?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:02

Hier ook getrouwd met een boer. Omdat zijn ouders nog vrij jong waren, en zijn broertje nog niet wist wat hij wilde, zijn we eerst samen in de nieuwbouw gaan wonen. Na 8 jaar zijn we nu alweer 4 bijna 5 jaar terug op de boerderij.

Wij hebben melkvee, nu nog klein, met maar 30 koetjes, maar gaan nieuw bouwen, en dan naar 80.
Nu werkt mijn man nog 5 dagen bij een grondverzetbedrijf, Maar gaat straks 3 dagen buitenshuis werken. Ik ga voornamelijk melken. en werk ook nog een aantal uur in de zorg.

Mijn zwager heeft een kalvermestbedrijf welke direct naast ons bedrijf ligt. Daar zijn we ook vaak te vinden om te helpen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn man vaker zal zien, dan nu het geval is.
Nu is hij vaak om 05.30 aan het melken, en gaat gelijk door naar het werk, als hij thuis komt ben ik aan het melken, of net klaar met melken. dan snel eten en dan de kinderen naar bed, en hij gaat op het bedrijf aan de gang. In de winter is dat het klaar maken van machines. in zomer het land bewerken.

Als ik dan bij mijn zwager kijk, die ontbijten samen na de kalven verzorgen, die lunchen samen, en drinken smiddags samen wat voor ze weer gaan voeren. Daarna samen eten, en samen koffie. (in drukkere periodes is dat uiteraard ook wel wat minder.)

Ook kun je makkelijker overdag iets samen gaan doen, wanneer het werk dat toelaat.
Ik denk dat we als we straks samen boer zijn, we elkaar meer zien dan nu. Alleen het echte weg gaan, als in zomaar op vakantie gaan, dat is er niet meer bij. Dat is een stuk meer geregel, dan roosters aanpassen;-) Maar ook wij gaan gewoon minimaal 7 dagen op vakantie, soms wat meer.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:16

Mag je ook een boer als ex hebben....? :')

Ik heb 2,5 jaar een relatie gehad met een leuke boerenjongen.. :) Ben zelf helemaal fan van het platteland (en dat terwijl ik een westerse ben) en altijd al een voorliefde gehad voor (zwart-bonte :+ ) koeien..... En dan kom je hem tegen,...... die leuke boer met heeeeul veel zwart bonte koeien. :D
Mijn ex zag er totaal niet uit als een boer (de meeste zijn wat 'lomp' en kun je duidelijk zien dat ze boeren, uitzonderingen dus daar gelaten) en dat vond ik juist heel prettig. Hij was gewoon :9

We hebben door omstandigheden een jaar samen gewoond, inclusief zijn ouders. Ondanks dat ik echt heel goed met zijn ouders kon, ben ik nu (achteraf) van mening geweest dat het geen handig set is geweest, maar de situatie was er toen naar en ben ik dankbaar dat het zo toen kon gaan. :)

Ik heb een luizeleventje daar gehad. Mijn ex was erg gek op mijn paard (die we samen hebben uitgezocht) en een eigen 40x20 rijbaan met een enorm weiland voor mijn paard werd gerealiseerd. Een mooie buitenstal maakte het voor mij af. Echter waren wij het alle vier unaniem het eens met dat een paard niet alleen hoort te staan, en binnen no time stond er een stoere D pony bij mijn paard in de wei.

Door mijn voorliefde voor het boeren en de koeien heb ik vrijwel geen hinder gehad van de uren die mijn ex maakte. We deden heel veel samen. Als ik uit school kwam, mijn paard had gereden (en we nog niet samen woonde) kwam ik al geregeld elke avond helpen met melken. Op een gegeven moment kon ik dan ook helemaal zelfstandig melken, echt super vet! *\o/*
Zijn begonnen met een 1x6 melkstal en gemiddeld zo'n 90 koeien, melken duurde toen erg lang... maar tussen het melken door hadden we samen onze romantische momentjes..... <3 :o
Niet veel later kregen ze een 2x11 zij aan zij melkstal waardoor we gemiddeld 100 koeien in 1u konden melken, soms maakte we er een wedstrijd van. We konden zo goed met elkaar samen werken, wisten precies wat we moesten doen en verdeelde de rollen goed. 1 ging verder met melken (dit kon ik ook zelfstandig, ook met koeien die apart gemolken moesten worden en/of gespoten moesten worden deed ik) en de andere kon ondertussen vast de kalfjes voeren. Kalveren waren trouwens ''mijn'' ding, dit deed ik veel op de dagen dat ik vrij was/weekenden/avonden/vakanties. Hield bij wat voor melkpoeder ze kregen, hoeveel ze groeide hiervan en op welke poeder ze het beter deden.

Ook ging ik snachts mijn bed uit om samen met hem het gras te gaan maaien, verzien van allemaal lekkere broodjes en wat te drinken voor onder weg :D
In het begin, toen ik nog nooit een koe had zien kalven, hebben we samen in de potstal in een hoek zitten wachten (als hij wist dat het bijna ging gebeuren) in alle rust, charmant in onze overalls <3 en een Grolsh flesje erbij.... 8-) Geweldige nacht mee gemaakt wat beloond werd met een tweeling!
Ook leerde mijn ex mij koeien insemineren, echter heb ik dit nog nooit voor 100% geleerd.

Op een gegeven moment zijn we overgestapt naar 3x daags melken ipv 2x daags en zijn moeder had een heel mooi melkschema opgestelt voor zijn vader, mijn ex en mij. Iedereen moest 1x per dag melken. :D Tuurlijk, als ik rond 21.15u naar de stal moest had ik er niet altijd zin in, zeker als je net lekker languit op de bank ligt en/of het is buiten steenkoud..... maargoed, als je maar eenmaal bezig bent dan valt het ontzettend mee..

Ik heb echt veel meegemaakt van het boeren leven. Veel geleerd van hem, veel gedaan, veel mee geweest op de trekker, geholpen met de jonge pinken en koeien buiten te zetten (leuk!), naar shows geweest, zelf nog gelopen met een koe op een keuring, koeien scheren/wassen, klauwbekappen, ik kan het niet eens meer allemaal opnoemen, teveel.... Heerlijke tijd. <3 Mis het nog steeds....

We hebben samen echt heel veel genoten van het samen zijn en het boeren leven. Het is wel iets wat je moet liggen en je moet er de tijd voor hebben. Toen ik eenmaal ging werken werd het voor mij (helaas) ook een stuk minder. Ik maakte lange dagen en reed mijn paard na het werk waardoor het op de boerderij ook minder werd voor mij. Na het rijden van mijn paard was ik blij als ik even op de bank zat en 'niks' hoefde te doen. Helaas moest ik altijd wel wat doen, gezien het feit dat ik ook nog studeerde en daar mijn avond voor besteden.

Toen ik nog lekker in mijn vel zat, vond ik het boerenleven prima en kon ik ermee leven dat hij zoveel in de stal was, want waar hij was, was ik en andersom. We waren ervan overtuigd op deze manier oud te worden. Helaas raakte ik op een gegeven moment door omstandigheden behoorlijk depressief. Ik had nergens geen zin meer in... ik ging naar me werk omdat het moest, ik was niet meer fanatiek met mijn paard (terwijl ik een echte fanatiekeling ben en ze altijd goed in de training stond) en ik had niks meer met het boerenleven.......... Het stond me tegen dat als ik thuis was mijn ex nog altijd druk was. Hij had hier moeite mee en wilde graag dat ik hem kwam helpen maar door mijn depressie kon ik er geen plezier meer in zien. In niks meer. TOEN had ik vooral veel moeite met het feit als ik dan vrij was (werk onregelmatig) hij altijd moest werken en nooit wat spontaans kon doen (even terrassen e.d.) Daar had ik tijdens mijn depressie veel moeite mee. Altijd maar die stomme beesten, is wat ik toen dacht. Alles draait om de boerderij. Mijn ex kende mij hierin (uiteraard) niet meer terug en ik ben er van overtuigd dat het daarom tussen ons is stuk gelopen, door mijn verandering tijdens mijn depressiviteit.

Inmiddels ben ik niet meer depressief, gelukkig... *\o/* En zou ik zo weer tekenen voor alle leuke dingen wat we samen hebben mee gemaakt. Ik mis het boerenleven echt heel erg, en het melken ook. :j Na mijn relatiebreuk (inmiddels 15 maanden..... :7 ) heb ik nog wel diverse keren bij een andere boer mogen melken en ik was weer helemaal in mijn nopjes.

Mocht ik ooit weer een boer ontmoeten................... Ik zou hem zeker niet gaan ontwijken :D
Denk wel dat het belangrijk is dat je samen goed praat over hoe je de toekomst ziet en wat je van elkaar verwacht. Veel boeren hebben het nl ook graag dat de vrouw de huisvrouw wordt en er om 18.00u eten op tafel staat...... Tja, daar moet je van houden... :)
Ik heb genoten van het samen zijn, maar dat kwam omdat ik ook gek ben van koeien en de boerderij... Mocht je dit als vrouw niet zijn, dan is het wel heel belangrijk dat je echt een eigen leven hebt en je prima alleen kunt vermaken en kunt dealen met het feit dat je niet overal gezamenlijk naar toe kunt gaan (verjaardagen, feesten, weekendjes weg etc.)
Daarnaast aan de andere kant heb je ook wel weer veel tijd samen. Zoals ''wij'' het toen deden is na het melken gezamenlijk eten, samen lunchen en samen eten (voor of na het melken). Ideaal! Ook eventueel voor later met kinderen. Ach.... alles heeft z'n voor en tegens....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:55

Melanie B, het klinkt alsof je het heel erg leuk gehad hebt met je ex. Dat het eigenlijk door je depressie grotendeels fout is gelopen en jij toen anders was dan 'normaal'. Heb je hem nog wel eens gezien/benaderd nadat je uit je depressie geraakt bent?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:04

Jammer dat het zo gelopen is melanie nu je weer positief in het leven staat zul je vast weer iemand tegen komen of wie weet je ex weer eens opzoeken ;)

Dat van het eten klopt wel, ik zorg dat er eten is wanneer mannie er aan toe is, dat vergt wel wat communicatie tussen beide.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:19

Zijn ze bij jullie alweer bezig met de mais? Hier zijn ze nu druk bezig met ploegen enzo, morgen / overmorgen gaat de mais er waarschijnlijk al in (zo'n 22 hectare).

Wij besteden dat allemaal uit aan loonwerkers, dus gezellig veel eters hier aan tafel en de koffie gaat ook hard!

en hebben jullie er zelf ook allemaal nog een baan bij? Ikzelf werk fulltime als veearts. Superleuk om te combineren met een eigen bedrijf thuis, ervaringen over en weer kan ik goed uitwisselen. Thuis hebben we kalveren en ook in mijn werk doe ik voornamelijk kalveren.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:51

De boer waar mij grond mee ruilen heeft eergisteren zijn mais weer gezaaid op ons land.
Gaaf beroep Carola!!!

Ik ben gestopt met werken voor een baas en spring thuis bij. Ik kreeg het bedrijf, de kindjes en het werk niet meer gecombineerd. Maar de meest voorname reden was dat er erg veel koopzondagen op mijn werk bijkwamen. Mijn man werkt ma t/m za en dus is zondag onze enigste dag vrij. En daarvan zit hij er 10 in Spanje en gaan er nog wel 7 per jaar af, omdat er toch gewerkt moet worden.
Ik zou zelf 26 zondagen moeten werken. Dan zouden we per jaar zo'n 9 dagen hebben waarbij we als gezin allemaal thuis zijn.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:53

Yep ik ook,de allerliefste man ooit!

Hij is melkveehouder en ik geniet echt van hem.
Nu bijna 4 maanden bij elkaar en gaat super.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 21:05

Echt kei leuk dat er zo veel mensen reageren!!

Melanie heb je je ex na je depressie wel eens benaderd? Het klinkt alsof jullie het altijd heel leuk hadden en het tijdens je ziekte is misgelopen...

Carola; Er wordt inderdaad al weer heel wat af geploegd :Y) Vandaag al de eerste maïszaaier gespot :P

Nergens van uit gaan blijkt wel weer :Y) Morgenvroeg vertrek ik om half 7 naar de Ardennen met school. Mijn vriend zou vanavond komen om mij even gedag te zeggen.... en nou moet ie nog naar de stal. Ach ja, kleinigheidje hou je toch!

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:06

Wauw, was ik maar boer geworden. :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:11

Mijn vriend is nu de voorbereidingen aan het doen,het land was nog te nat om mais te zaaien maar geloof dat het er de volgende week op gaat.

Hij heeft behalve de koeien ook nog wat krielkippen met paar kuikens en wat schapen met lammetjes en een welsh pony en 3 katten.

Inmiddels staat mijn welsh pony daar ook en zijn ze vorige week samen naar de hengst gebracht.

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:16

Ik heb nu een paar weken verkering met een boeren zoon die later graag het bedrijf overneemt! Heb nu een paar keer geholpen met melken en andere klusjes en ik vind het heerlijk! Maar ook hij heeft het nu al gigantisch druk haha.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:38

Mag ik mij ook melden?

Op het moment geen relatie met een boer :Y) Maar wel een ras echte boerendochter!
Vind het heerlijk op de boerderij en ben gek op de koeien.
Lees graag met jullie mee!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:47

Hier ook een relatie met een loonwerker/zoon van een "kleine" boer (akkerbouw ). Zijn nu een maand of 9 samen en ik weet nog niet zo wat ik er van vind haha. Ik woon sinds kort in Zeeland, maar ben een semi-stadsmeisje, altijd gewoond in een groot dorp in de randstad. Dat er hard gewerkt moet worden is logisch, en dat gebeurt in de randstad ook, heb zelf ook wel moeten hooien daar etc, maar ik zie mezelf voorlopig niet samen gaan wonen ofzo en dan in de zomer maar alleen zitten 's avonds.
Wat mij het meeste nekt, en ik weet niet of jullie dat herkennen, maar dat is de afhankelijkheid of hoe ik het ook moet noemen. Allemaal familiebedrijven, zoon neemt het van de vader over, gaat zelfs in het huis van zijn ouders wonen etc, dat zie ik om mij heen. Mijn vriend woont op zichzelf, maar toch moet alles maar gaan over 'onze boerderij', 'ons bedrijf'. Ik moet er toch echt niet aan denken dat ik later in het huis van mijn schoonouders moet gaan wonen hoor... ik heb het idee dat ik veel zelfstandiger ben opgevoed. Herkennen jullie dat een beetje?
Mijn vriend heeft wel wat met paarden, dat is fijn. Zou ook zo plek voor paarden maken mocht het ooit zover komen dat we samen een stekkie hebben.