Begint de ruzie weer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:32

Gydja schreef:
Dan hoeft mijn moeder niet debiel lopen te doen dat ik zeg dat ik daar van baal.

Maar zolang jij dat voor jezelf blijft benoemen als 'debiel lopen doen' denk ik niet dat je ruimte maakt voor een andere manier van met elkaar omgaan. (En dan maakt het niet uit of je dat wel of niet zegt tegen je moeder.)

Bij volwassen worden hoort ook: over dergelijke zaken heen kunnen stappen zonder al te veel frustratie. In dit geval dus een reactie als 'dat was inderdaad niet handig, sorry.' En de volgende keer dat je je broertje aanspreekt, dat ook doen op een moment dat je geen frustratie voelt. Gewoon, in alle rust iets zeggen als, 'hee, ik vind het jammer dat je mijn pak hebt leeggedronken.' En verder niets. Geen boze toon, geen dreigementen, geen discussie, geen vragen, helemaal niks.
Dan krijg je geen ruzie met je broertje, en niet met je moeder.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 10:32

Maartje1990 schreef:
En de stalling is gratis? In principe heb je als je tuig etc. dan al hebt dan niet echt kosten aan je paard neem ik aan?

Misschien een gekke, maar kan je niet (tijdelijk?) bij je oma gaan wonen of zie je dat ook totaal niet zitten? Als je oma dat wilt natuurlijk.

Stalling is inderdaad gratis. Staat achter bij mijn opa en oma. Daar heb ik het zeker mee getroffen. Dat is ook de reden dat het paard niet verplaatst kan worden. Gratis stalling en het paard is van mijn oma die ook helemaal gek op de dieren (2 paarden, ijslander en shet) is.

Ik zou bij oma in kunnen. Ze verhuurt zelfs stukken van hun huis en weet zeker dat ik daar wel iets kan huren of er misschien zelfs wel gewoon bij in mag. Maar het huis van mijn opa en oma staat maar 2 huizen verder op en zijn zo goed als buren van ons. Denk dat ik dan toch nog te dicht bij huis ben.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:33

Shadow0 schreef:
rien10 schreef:
TS, (je wilt dit vast niet horen hi hi) maar ik ben moeder van 2 pubers. Bijna 16 en bijna 19 zijn ze. En er is NIETS in de wereld zo moeilijk als het "goed " doen als moeder van pubers.

Maar 16 en 19 is wel een wereld van verschil, en ik heb het idee dat we (ook als maatschappij) eigenlijk niet zo goed weten wat we kunnen en willen verwachten van iemand van 19. Ik denk dat het contraproductief is om een 19-jarige nog als puber te zien... Het wordt dan hoog tijd om het puber-af te laten zijn door iemand zelf verantwoordelijkheid te laten nemen (en zeker als hij/zij naar het vervolgonderwijs gaat.)

Van regels over hoe iemand zich dient te gedragen ga je dan volgens mij meer naar huisregels waarbij je afspraken maakt die vooral gaan over hoe je samenleeft (maar niet meer echt over hoe iemand z'n eigen leven inricht.) Daar kun je best eisen aan stellen, van kostgeld (als dat reeel is) naar bepaalde taken in het huishouden en ook 'meld je op tijd af voor het avondeten' of 'meld op tijd als je niet thuiskomt' en desnoods 'voor zolaat in huis want dan doen wij de knip erop' maar niet meer vanuit een opvoedingsperspectief maar vanuit het perspectief dat het jullie huis is.

(Het betekent volgens mij ook het helemaal los laten van herinneringsopmerkingen zoals 'heb je dit of dat al gedaan.' Nope. Eigen zaak. En leun rustig achterover als je ziet dat het een keer mis gaat.)

Of iemand dan te lang op z'n kamer zit of teveel computert... dat is volgens mij gewoon niet meer een zaak van de ouders van een 19-jarige. En het doordeweeks slapen bij een vaste vriend... twijfelgeval, maar dat lijkt me iets dat dan ook zo langzamerhand vrijgelaten moet kunnen worden.

Precies dit! :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:34

Ayasha schreef:
Snorlex schreef:
Het valt mij altijd op dat iedereen zo makkelijk begint over 'uit huis'. :')
Ik zou ook wel uit huis willen maar kan dat echt niet betalen tenzij ik een lening aanvraag bij de DUO.
Natuurlijk, we hebben paarden, maar is dat iets wat je op moet geven? Ik heb het er niet voor over.
Dan ben ik uit huis maar alsnog ongelukkig. :')

TS: zing het uit. Mijn broertje zit bijvoorbeeld veel op zijn kamer. Zijn eigen plek, zijn eigen ding.

Dan zal je zo ongelukkig thuis niet zijn want als het werkelijk zo'n hel is dan vind je wel een manier.

Bij mij thuis is het ook geen hel. Maar natuurlijk zijn er strubbelingen tussen ouders-kind. Waar niet.
Ik werk 18 uur in de week. Studeer fulltime. Krijg geen stufi meer. Betaal alles zelf (hoewel ik geen kostgeld betaal).
Waar moet ik het geld vandaag halen?
Mocht het een 'hel' zijn, dan moet ik een lening aanvragen om weg te kunnen.
Een andere mogelijkheid is er niet.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:35

Gydja schreef:
Ik ben niet uit mijn slof geschoten. Ik heb gewoon gemeld dat ik baalde dat er een leeg pak in de koelkast stond en ik dacht dat er nog wat in zat. Als ik nou echt stond te schreeuwen en raar stond te doen was het een heel ander verhaal. Maar ik bracht het gewoon, zonder geschreeuw of verwijten naar een specifiek persoon. Als ik dat wel had gedaan dan had ze zeker gelijk en ook een goede reden om het te doen maar nu niet :n

Dit vind ik een heel irritante manier van communiceren. :o Vraag gewoon eerst aan bijvoorbeeld je broertje of hij het opgedronken heeft en zo ja of hij dat de volgende keer niet wil doen zonder het aan jou te vragen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:36

Snorlex schreef:
Ik zou ook wel uit huis willen maar kan dat echt niet betalen tenzij ik een lening aanvraag bij de DUO.
Natuurlijk, we hebben paarden, maar is dat iets wat je op moet geven? Ik heb het er niet voor over.

TS: zing het uit. Mijn broertje zit bijvoorbeeld veel op zijn kamer. Zijn eigen plek, zijn eigen ding.

Daar denk ik niet makkelijk over, maar het is gewoon de realiteit.
Weet je, wij als ouders zijn ook jong geweest en liepen tegen hetzelfde aan. Ik heb heel wat geklaagd toen ik zo jong was en me had te schikken daar de wensen van mijn ouders. En op mezelf gaan was niet makkelijk en ook ik moest wachten tot het financieel mogelijk was. De situatie is gewoon zo, je zult het ermee moeten doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:37

Ik kan daar natuurlijk niks over zeggen, maar het kan soms best al veel schelen als je niet constant op elkaars lip zit, al is dat maar 2 deuren verderop. Wellicht ook juist prettig (voor je moeder) dat je nog wel in de buurt bent maar wel uit huis? Dat dat wellicht wat meer rust en vrede geeft voor iedereen?

Overigens, als je bij je oma woont krijg je uitwonende beurs, maar gezien je nu al aan het eind van je studie zit, gok ik dat dat niet heel veel meer gaat uitmaken.

Ikzelf kan soms ook met mijn vader ontzettend knallen, wij kunnen gewoon niet meer 7 dagen in de week bij elkaar in een huis zitten. Ik ben er alleen in de weekenden en de vakanties en dat is precies goed :)

edit: wbt 21 jaar, tot (of t/m?) je 21 zijn je ouders financieel verantwoordelijk voor je. Maar dat betekend niet dat je dan niet eerder op jezelf kan en mag wonen. Jij mag (voor de wet) je eigen beslissingen maken vanaf het moment dat je 18 bent

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:39

Diablo schreef:
Snorlex schreef:

Daar denk ik niet makkelijk over, maar het is gewoon de realiteit.
Weet je, wij als ouders zijn ook jong geweest en liepen tegen hetzelfde aan. Ik heb heel wat geklaagd toen ik zo jong was en me had te schikken daar de wensen van mijn ouders. En op mezelf gaan was niet makkelijk en ook ik moest wachten tot het financieel mogelijk was. De situatie is gewoon zo, je zult het ermee moeten doen.

Dat snap ik helemaal. Maar wat ik niet snap is dat mensen in zulke situaties direct zeggen 'dan ga je toch uit huis'.
Ja hallo, natuurlijk is dat de beste oplossing. Maar weet je wat het kost? :+
Vandaar ook de 'je moet het uit zien te zingen tot het financieel wel kan'.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:39

Snorlex schreef:

precies dat is wat TS zich zal moeten realiseren..
je eigen regels en vrijheden is heel makkelijk te krijgen, als je 19 bent, maar zeer zeker als ze straks haar studie heeft afgerond.. Ja het zal dan antikraak zijn met een hongerloontje als jongere, maar met vrijheid om je eigen beslissingen te nemen.. waarschijnlijk zonder paarden, of met issues thuis over de paarden.. maar daar kies je dan ook specifiek voor.

TS je geeft aan dat je overweegt toch nog een studie te gaan doen omdat je pas 19 bent (en dus waarschijnlijk weinig trek hebt om voor een hongerloontje te werken). Maar een stap hoger en doorstuderen gaat niet lukken omdat je dat niet haalt met je rekenvaardigheden?

Maar stel je jezelf dan niet opnieuw 3-4 jaar afhankelijk op van je ouders? want stuvi dekt de studiekosten niet, dus hoogstwaarschijnlijk zullen je ouders opnieuw je studie moeten betalen of een groot deel ervan.. en dan kun je zeggen, dan ga ik daarvoor werken.. maar dan hebben ze feitelijk nog steeds een volwassen kostganger in huis, die wel werkt, maar geen deel van z'n lasten betaalt.

nu zullen ouders daar niet snel een issue van maken omdat je iets nuttigs doet met dat geld en je tijd.. maar ze zullen je ook niet als gelijkwaardige huisbewoner beschouwen waarbij je evenveel vrijheden hebt dan een andere volwassene. Iets waar men wel sneller geneigd toe is bij naar ratio bijdragen (dus een volwassen, werkend kind in huis, die 'kostgeld' betaald). dan worden de kosten naar ratio verdeeld, maar ook de huishoudelijke taken en komt er, ondanks dat iemand nog thuis woont wel een eind aan het 'kind-zijn' en 'zorg dragen' waardoor de verhoudingen meer worden zoals die tussen drie volwassenen.

Je zult echt goed na moeten gaan denken over wat je na je studie wilt gaan doen..
een nieuwe studie gaan doen, gaan werken en thuisblijven, gaan werken en met je vriend gaan samenwonen, gaan werken en eerst zelf zelfstandigheid proeven door echt op jezelf te gaan wonen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:40

Snorlex schreef:
Bij mij thuis is het ook geen hel. Maar natuurlijk zijn er strubbelingen tussen ouders-kind. Waar niet.
Ik werk 18 uur in de week. Studeer fulltime. Krijg geen stufi meer. Betaal alles zelf (hoewel ik geen kostgeld betaal).

Dus is het niet anders en zul je bij je ouders moeten blijven totdat je zelfstandig genoeg bent om het zelf te doen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 10:40

Kahawa schreef:
Gydja schreef:
Ik ben niet uit mijn slof geschoten. Ik heb gewoon gemeld dat ik baalde dat er een leeg pak in de koelkast stond en ik dacht dat er nog wat in zat. Als ik nou echt stond te schreeuwen en raar stond te doen was het een heel ander verhaal. Maar ik bracht het gewoon, zonder geschreeuw of verwijten naar een specifiek persoon. Als ik dat wel had gedaan dan had ze zeker gelijk en ook een goede reden om het te doen maar nu niet :n

Dit vind ik een heel irritante manier van communiceren. :o Vraag gewoon eerst aan bijvoorbeeld je broertje of hij het opgedronken heeft en zo ja of hij dat de volgende keer niet wil doen zonder het aan jou te vragen.

Dat begrijp ik heel goed hoor! Vind het zelf ook niet de beste en leukste manier. Maar met mijn broertje valt niet te communiceren op dat vlak. Dan zit hij met de ipad op de bank en je moet al tegen hem schreeuwen voor dat hij je hoort. Ik tik hem dan meestal aan en gelukkig doet hij vaak een oortje uit. Dan meld ik aan hem dat ik het niet zo fijn vind dat hij het heeft opgedronken hij kijkt me dan dom aan doet het oortje weer in en gaat verder met de ipad. De volgende keer drinkt hij gewoon weer het pak leeg zonder te vragen. Als ik het dan in het algemeen zeg dan helpt dat meestal beter. Helaas voelde mijn moeder zich er over aangevallen :( toen mijn moeder er wat van zei schoot mijn broertje in paniek want hij dacht dat het gedoe van mijn moeder naar hem gericht was.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:41

Diablo schreef:
Snorlex schreef:

Dus is het niet anders en zul je bij je ouders moeten blijven totdat je zelfstandig genoeg bent om het zelf te doen.

Ja dat zeg ik toch? :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:41

Snorlex schreef:

Dan ben je dus simpelweg niet zelfstandig genoeg en hebben je ouders gelijk om je niet alle keuzes in handen te geven. :)
Zelfstandig willen zijn en uit huis gaan vraagt opofferingen. Aan jou of het thuis erg genoeg is om die te maken en in dien niet, niet klagen maar je aanpassen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:42

Diablo schreef:
@Shadow0, de studiefinanciering is nou eenmaal niet hoger, dus je zult het ermee moeten doen. Als een kind dus het geld niet heeft om zelfstandig te zijn, ís het gewoon niet zelfstandig en moet je je voegen maar je ouders'wensen.

Nou ja, nee. Het gaat om ontwikkeling van iemands vaardigheden. Iemand klein houden omdat de financiele situatie gewoon niet anders is, is volgens mij geen goede reden. Als ouder is het toch vooral ook je taak om ze te laten groeien in hun toekomstige rollen?

Ik vind de financiele afhankelijkheid een slechte keuze van onze maatschappij - maar ik vind het ook een slecht excuus voor ouders om hun kinderen klein te houden.

Bij jullie loopt het zo te horen heel aardig :j Maar ik lees met grote regelmaat dat ouders toch heel erg blijven hangen in hoe ze met een 16-jarige die nog op de middelbare school zit om zouden gaan. En dat klopt niet, want een 19-jarige heeft een andere positie in het leven. Die moet verantwoordelijkheden en mogelijkheden krijgen. (En ook andere gelegenheden om fouten te maken.) Hoe kan iemand daar anders in groeien? Als je iemand als 16 jarige blijft behandelen... dan krijg je iemand die zich als 16-jarige blijft gedragen. (En vice versa. Je moet dat als 19-jarige ook zelf doorbreken, zoals de TS dat ook moet doen. Maar dat betekent niet dat ouders 'dus' niets hoeven te doen.)

Die omschakeling is niet alleen voor jongeren moeilijk, maar zeker ook voor ouders.

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:42

Wauw ik snap echt heel goed hoe je je voelt, ik heb/had precies hetzelfde probleem met mijn moeder en zusje totdat ik een jaar geleden op kamers ben gegaan.

Op dat moment ben ik met een niet zo prettige sfeer uit huis gegaan, ook 19, en had ze veel vooroordelen over dat ik het toch niet kon. Achteraf bleek dat ze graag had meegezocht en gedacht, terwijl ik nu zelf alles al had geregeld. Beetje controlfreakheid haha.

Nu ik vaak alleen weekenden thuis ben en er meer afstand is zitten mam en ik elkaar veel minder op de lip en is de sfeer echt 1000 keer beter geworden en als het weer dreigt mis te gaan ga ik weer weg. Onze karakters botsen namelijk gigantisch en dat is soms moeilijk, maar nu we dat beide onder ogen zien is het allemaal veel makkelijker geworden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:43

Snorlex schreef:

maar ik denk dat jij er ook alles voor zult doen om het thuis gezellig te houden.
ook als dat betekent dat je even niet kunt of mag doen wat je wel zou kunnen doen als je op jezelf zou wonen.

en ik denk dat je ouders behoorlijk trots zijn dat je ondanks het niet ontvangen van stuvi je het redt om je studie te betalen door middel van een halve baan naast je studies.. daar schuif je heel wat pleziertjes voor opzij..

die insteek van beiden zorgt ervoor dat er minder snel strubbelingen ontstaan en als ze wel ontstaan dat ze makkelijker weer tot een goed einde komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:43

Kun je geen koelkastje op je kamer zetten?

Ik vind het persoonlijk "raar" om eigen drinken/eten te plaatsen in de gezamenlijke familiekoelkast.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:46

hier een moeder van een 19 jarige zoon. Hij heeft geen vriendin, gaat wel naar school. Ik zeg altijd dat hij een jong volwassene is. Ik overleg met hem. Ik geef daarbij advies. Bv in jouw geval ga niet te vaak door de weeks, zorg dat je schoolwork in orde is. Laat mij op tijd weten wat je doet zodat we er hier vanaf weten zodat we met eten etc. rekening kunnen houden.
maar ja ze noemen mij ook wel eens een softie.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:47

smileydees schreef:
hier een moeder van een 19 jarige zoon. Hij heeft geen vriendin, gaat wel naar school. Ik zeg altijd dat hij een jong volwassene is. Ik overleg met hem. Ik geef daarbij advies. Bv in jouw geval ga niet te vaak door de weeks, zorg dat je schoolwork in orde is. Laat mij op tijd weten wat je doet zodat we er hier vanaf weten zodat we met eten etc. rekening kunnen houden.
maar ja ze noemen mij ook wel eens een softie.....

Als jij je kind daarmee kan vertrouwen dan is dat niet soft.

Maar er zijn heel veel jongvolwassenen die denken erg volwassen te zijn maar die met dergelijke verantwoordelijkheid simpelweg niet om kunnen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:49

Gydja schreef:
Kahawa schreef:

Dat begrijp ik heel goed hoor! Vind het zelf ook niet de beste en leukste manier. Maar met mijn broertje valt niet te communiceren op dat vlak. Dan zit hij met de ipad op de bank en je moet al tegen hem schreeuwen voor dat hij je hoort. Ik tik hem dan meestal aan en gelukkig doet hij vaak een oortje uit. Dan meld ik aan hem dat ik het niet zo fijn vind dat hij het heeft opgedronken hij kijkt me dan dom aan doet het oortje weer in en gaat verder met de ipad. De volgende keer drinkt hij gewoon weer het pak leeg zonder te vragen. Als ik het dan in het algemeen zeg dan helpt dat meestal beter. Helaas voelde mijn moeder zich er over aangevallen :( toen mijn moeder er wat van zei schoot mijn broertje in paniek want hij dacht dat het gedoe van mijn moeder naar hem gericht was.

Vraag je vader/moeder eens hoe hij/zij het liefste ziet dat je dit oplost.

Brainless schreef:

Ik vind het persoonlijk "raar" om eigen drinken/eten te plaatsen in de gezamenlijke familiekoelkast.

Ik vind het raar om een eigen koelkast te installeren als er in de gezamenlijke familiekoelkast voldoende plek is. Dat is ook gewoon energieverspilling. Voor de duidelijkheid kan je dan je naam erop schrijven om misverstanden te voorkomen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:50

Ayasha schreef:
Dan ben je dus simpelweg niet zelfstandig genoeg en hebben je ouders gelijk om je niet alle keuzes in handen te geven. :)
Zelfstandig willen zijn en uit huis gaan vraagt opofferingen. Aan jou of het thuis erg genoeg is om die te maken en in dien niet, niet klagen maar je aanpassen.

Haha, gaan we even kort door de bocht?
Waar staat dat ik klaag? Waar staat dat ik mij niet aanpas?
Ik woon thuis omdat ik mijn paard graag wil houden. Ik pas mij daarom aan en klaag niet.
Los daarvan: natuurlijk zou ik het liefste uit huis willen en álle vrijheid hebben. Maar dat gaat niet.
En dat accepteer ik.

Edit:
Wat Elena aangeeft. Ik schuif andere dingen opzij (zoals uit huis gaan), zodat ik én mijn studie af kan ronden én een paard kan hebben.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 20-04-15 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:50

rien10 schreef:
TS, (je wilt dit vast niet horen hi hi) maar ik ben moeder van 2 pubers. Bijna 16 en bijna 19 zijn ze. En er is NIETS in de wereld zo moeilijk als het "goed " doen als moeder van pubers. Want moeders zijn altijd het haasje (om het maar even netjes te zeggen).
Aan de andere kant is ook NIETS zo moeilijk om als jong volwassene je eigen weg te vinden, nog niet helemaal op eigen benen te staan, maar daar wel aan toe zijn, de liefde te ontdekken etc. Dus ja, ik zie echt twee kanten van de zaak in. Dit gezegd hebbende: Je moeder zal echt niet alleen een tierende feeks zijn, jij zal echt niet altijd alle taken en zaken goed doen. Dingen komen van twee kanten. En soms is het gewoon op. Het klinkt mij in de oren als "thuis wonen is op". De koek is op qua verdraagzaamheid, qua on-zelfstandigheid. Tijd om je vleugels uit te slaan. En probeer dit ook met je ouders te bespreken. Neem een bemiddelaar mee (schoonouders?). Dreigt het uit de hand te lopen in een ruzie? Houd je mond, tel tot 10 en zeg iets als "mam, ik wil met je praten. Ik ben niet uit op ruzie. Zullen we verder praten of zullen we dit gesprek een andere keer voortzetten als de lucht wat geklaard is?" Ik snap echt dat hiervoor twee mensen van goede wil nodig zijn. Maar je moeder kan je niet veranderen, wel jezelf. Als je zelf anders in deze situatie gaat staan, letterlijk qua houding, toonhoogte, woordkeuze etc. dan gaat er iets veranderen. Heus. Sterkte hoor.

kan me helemaal vinden in deze woorden en ja ik ben ook een moeder van 3 pubers (18-16-14) .ik zeg in de hitte van de strijd ook nog wel eens >vergeet je niet dat we van je houden< . ook dat is belangrijk.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:54

Kahawa schreef:
Brainless schreef:

Ik vind het raar om een eigen koelkast te installeren als er in de gezamenlijke familiekoelkast voldoende plek is. Dat is ook gewoon energieverspilling. Voor de duidelijkheid kan je dan je naam erop schrijven om misverstanden te voorkomen.

is er geen mogelijkheid om in overleg met ouders bijv. een laatje in de koelkast te krijgen? ik ken een gezin waarbij de 1 van idd duur broodbeleg houd etc. de ander heeft zijn eigen extraatje. ieder heeft een eigen la voor hun eigen ding. eet een ander uit die andere la moeten ze betalen, heel simpel.

Brainless

Re: Begint de ruzie weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:57

Hier wordt alles gekocht voor gezamenlijk gebruik.
Ik weet wat ze willen eten/drinken en dat wordt gehaald.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:58

Snorlex schreef:
Ayasha schreef:

Haha, gaan we even kort door de bocht?
Waar staat dat ik klaag? Waar staat dat ik mij niet aanpas?
Ik woon thuis omdat ik mijn paard graag wil houden. Ik pas mij daarom aan en klaag niet.
Los daarvan: natuurlijk zou ik het liefste uit huis willen en álle vrijheid hebben. Maar dat gaat niet.
En dat accepteer ik.

Edit:
Wat Elena aangeeft. Ik schuif andere dingen opzij (zoals uit huis gaan), zodat ik én mijn studie af kan ronden én een paard kan hebben.

Dan begrijp ik eigenlijk niet waar je tegen aan schopt. Dat is toch wat ik zeg... :?
Dan hoef jij je toch niet aangesproken te voelen?