je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:20

Plien91 schreef:
Ik zou het wel erg vinden. Maar ook omdat ik weet wat ik dan moet missen. Als ik niet beter zou weten dan heb ik er denk ik ook geen moeite mee.

Precies, dat denk ik ook. Vroeger heb ik me datzelfde ook wel eens afgevraagd, "wat als...", en toen kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat ik het best oké zou gevonden hebben. Want ik was (en ben ook nog) best wel graag alleen. Maar ondertussen ben ik ruim vier jaar samen met mijn vriend en wat vind ik dat heerlijk.
Wat daarmee natuurlijk niet wil zeggen dat ik, moest ik om wat voor reden dan ook niet meer samen zijn met mijn vriend, met de eerste beste een nieuwe relatie zou aangaan om toch maar samen te zijn met iemand :+

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:24

Als ik nu zou horen dat ik voor altijd alleen blijf, zou ik dat wel heel erg vinden.
Ik ben nu nog veel te jong voor kinderen maar ik zie mijzelf als 45-jarige wel met een gezin met kinderen en een man. Mijn moeder is gescheiden en als ik haar leven vergelijk met dat van de moeders van mijn vriendinnen die wel getrouwd zijn (of hoe mijn moeders leven vroeger was) lijkt dat me toch een stuk gezelliger dan alleen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:25

Cayenne schreef:
Ik zou het wel erg vinden, maar ik heb geen partner nodig om gelukkig te zijn. Dat staat daar los van.

zo denk ik er ook over.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:58

Mij lijkt het wel wat :j

Familie en vrienden vind ik heel belangrijk, maar een relatie ligt me gewoon niet zo. Ik sluit het niet uit, als ik ooit iemand vind die er net zo over denkt als ik := Maar ik zou in elk geval niet gaan samenwonen, een LAT-relatie lijkt me meer iets voor mij.

hwn

Re: je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:06

Ben 40, en mijn langste relatie was mss 3 maand of zo. Al vanaf mijn tiende zeg ik dat ik single zal blijven, maar geen kat geloofde me natuurlijk. Maar zie... nog steeds niet van gedacht veranderd.

Toen ik rugklachten kreeg een viertal jaar geleden, dacht ik wel even: had ik maar een man om de stallen uit te mesten en zo. Maar als ik zie hoeveel ik zelf kan en doe, terwijl mijn zus (die wel gehuwd is) mijn pa van 75 moet laten opdraven voor kleine klusjes (haar man werkt pas als ie ervoor betaald is blijkbaar), dan denk ik: nee, toch maar beter zo.

Heb trouwens ook een praktisch probleem hierin: ik doe echt geen oog dicht met een vent in mijn bed, dus na 2 weken samenwonen zou ik hem wss van pure vermoeidheid de deur uit schoppen. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:08

Dat laatste herken ik ook...ik moet echt alleen in bed liggen want anders doe ik ook geen oog dicht... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:12

Oh ja :+ , op vakantie geregeld met moeders in bed . Maar nee ik moet alleen liggen :+

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:13

ik zou het wel erg vinden om heel je leven geen man op te doen , het is toch een toevoeging aan je leven. Ook al betekent het niet meteen dat als je een man hebt dat je gelukkig bent.. ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:14

Daarom heb ik een bed van 1.80m breed {:} Daarin hoef je elkaar niet tegen te komen :)) Maar ik slaap net zo prima in een bed wat een stuk smaller is. Ik ben echt een coma-slaper, geef me een bed en ik slaap :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:14

Ja dat zou ik wel erg vinden :o
Ik ben nu 4 jaar vrijgezel en ik mis het vaak echt wel, laat staan als ik mijn hele leven vrijgezel zou blijven..
Het gaat prima alleen maar ik vind het toch wel fijner om een relatie te hebben :j

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:16

Ik ben heel gek op mijn vriend, maar ik kan ook goed alleen zijn.
Neemt niet weg dat ik het niet erg zou binnen als ik de rest van mijn leven alleen zou blijven,
maar ik zou heus wel gelukkig kunnen zijn als ik niemand zou hebben.

Vind het ergens altijd een soort van triest als mensen per se een vriend moeten hebben omdat ze zonder niet gelukkig kunnen zijn.
(overigens niet bedoeld om iemand voor het hoofd te stoten.) :)
Laatst bijgewerkt door Claudia1993_ op 17-04-15 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

hwn schreef:
Heb trouwens ook een praktisch probleem hierin: ik doe echt geen oog dicht met een vent in mijn bed, dus na 2 weken samenwonen zou ik hem wss van pure vermoeidheid de deur uit schoppen. :)

Maar je hoeft niet perse in 1 bed te slapen natuurlijk. Ken echtparen die gescheiden slapen en elk hun slaapkamer hebben. De 1 omdat de man zo gruwelijk snurkt elke nacht en de ander omdat die een eigen ruimte juist heel fijn vindt dus echt een eigen slaapkamer :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-04-15 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Berdien schreef:
Daarom heb ik een bed van 1.80m breed {:} Daarin hoef je elkaar niet tegen te komen :)) Maar ik slaap net zo prima in een bed wat een stuk smaller is. Ik ben echt een coma-slaper, geef me een bed en ik slaap :')

Ik zou denk ik het breedste bed wat er is nodig hebben met aparte matrassen en dekbedden. :') Ik wil absoluut niet merken dat er iemand naast mij ligt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:17

Ben nu 10 jaar alweer alleen, en ik zou het toch wel leuk vinden als ik nog wel iemand tegenkom. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe dat zou zijn, na 10 jaar ineens iemand in je persoonlijke ruimte. Beslist even wennen.

Ik kan trouwens enerzijds heel goed alleen zijn... maar anderzijds herken ik wel dat als je ziek wordt zonder partner, het wel echt heel eenzaam kan zijn. En nu heb ik in elk geval nog familie in de buurt en wat kennissen, maar die zijn wel allemaal een stuk ouder. Zou ik over een jaar of 5 of 10 niet iets anders opgebouwd hebben dan zou dat bv wel echt een probleem zijn met al dat 'zoek je eigen zorg uit'-beleid. Soms vind ik dat toch enigzins beangstigend.

(Haha, wat bedbreedte betreft - ik heb 2 jaar een bed van 90cm gedeeld. Ik heb werkelijk niet het flauwste benul hoe dat goed gegaan is - en toch was het geen probleem.)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:22

Altijd al gezegd liever mijn hele leven vrijgezel dan een horror relaties oid :=
Kon prima alleen zijn altijd en vermaakte me prima. Nu al wel een tijd een vriend die ik echt niet wil missen, maar was ik hem niet tegen het lijf gelopen was ik mogelijk nog vrijgezel en vermaakte ik me alsnog prima.

Ik denk niet dat je persé relatie moet hebben om gelukkig te zijn.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:28

Cayenne schreef:
Ik zou het wel erg vinden, maar ik heb geen partner nodig om gelukkig te zijn. Dat staat daar los van.

Dit :j

Ben nu sinds een half jaar vrijgezel na een relatie van 3 jaar en voel mij gelukkiger dan toen.
ik heb genoeg lieve vrienden en mijn familie om op terug te vallen, ik zal dus niet op zoek gaan.
Mocht er iemand op me pad komen is het prima

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:33

Ben 21 en al getrouwd en eerlijk gezegd: ik vind het heerlijk :) (oké, misschien zit ik na 8 maanden nog steeds in mijn huwelijksbubbel :'), maar denk het niet). Voordat ik ooit een relatie had gehad, vond ik het niet eens zo erg om alleen te zijn, maar zou er nu eigenlijk niet aan moeten denken. Vind het heerlijk om samen dingen te kunnen delen. :) dus liever niet!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:34

Ik heb nog nooit een langdurige relatie gehad en ik mis het totaal niet. Al voel ik me af en toe een beetje Bridget BMD, ik ben trots op mijzelf dat ik het toch maar even in mijn eentje doe!!

Ik heb er gewoon geen behoefte aan, maar ik zal ook een leuke relatie niet gaat tegenhouden, mocht het gebeuren. Ik ben niet bewust vrijgezel, alleen gewoon de Ware Jacob nog niet gevonden. Kinderwens had en heb ik niet, dus prima zo!

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:44

Berdien schreef:
Nadeel van lang vrijgezel is wel dat je ook té zelfstandig kan worden.

Haha dit merk ik nu wel. Zelf heb ik nog nooit een échte relatie gehad, maar ik ben misschien wel te zelfstandig aan het worden.. Ik red me prima :D Lang leve de vrijheid, maar nu zou ik ook toch wel richting relatie willen ;)

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:48

dat met het bed herken ik wel. Alhoewel ik denk dat een man vanzelf uit mijn bed stapt (ik gebruik mijn hele bed en gooi mijn armen heen waar ze heen kunnen). Raak ik iets (gebeurd vaker ivm soms blauwe plek) dan is dat zo. Sinds ik echter een super groot bed heb is het wel minder (meer ruimte voor mij).
Maar ik zal altijd vrijgezel blijven. heb tot een half jaar geleden mij altijd aan alles en iedereen aangepast en heb eindelijk de keuze voor mijzelf gemaakt. Dus ja voorlopig blijf ik alleen (maar gelukkig niet eenzaam), bevalt prima en ben ook trots op mijzelf dat ik alles alleen doe en ook in staat ben om dat te doen wat ik wil doen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:48

Ik zou er niet aan moeten denken! Vind het heerlijk om 's avonds tegen mijn vriend aan te kruipen om dan in slaap te vallen. Zou er niet aan moeten denken om dat mijn leven lang te moeten missen. Wel een voordeel is dat als je je leven lang singel blijft dat je niet opeens met je neus in een zweet oksel ligt :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:56

Rebecca schreef:
Hmm nee , ik ben nu bijna 23 en geen serieuze relatie al gehad , vind het wel prima en ik wil geen kinderen. Word dat oude moppervrouwtje , nog net niet de dorpsgek XD

:Y) Mag ik dan die dorpsgek worden? Hier 28, zelfde mening.
Heb ook niet het idee dat ik het heel erg zou vinden, maar als ik ooit "de ware" tegenkom pas ik die mening waarschijnlijk nog wel aan :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:58

Ik ben 43 en vrijgezel (of is gescheiden geen vrijgezel), mijn dochter woont bij mij en ik heb eigenlijk geen behoefte aan een relatie. De dames bemoeien zich graag met de opvoeding heb ik gemerkt. Mocht ik ooit tegen de ware aanlopen dat laat ik haar natuurlijk niet staan maar ik betwijfel of ik wil samenwonen. Ik vind het wel prettig zo.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:00

Zoals ik er nu insta zou ik het niet willen.
ik wil samen met mn vriend een huis kopen, kinderen.
Vind het zo gezellig dat ik hem ken.
Was hiervoor ook gelukkig.
Maar dit is echt een aanvulling nu

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:01

Ligt eraan of dr ooit nog leuke mannen worden uitgevonden :j .
Anders blijf ik toch liever alleen denk ik :Y)