Heb jij wel eens iemand op diefstal betrapt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

soloroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:12

Ik heb paar jaar terug half jaar achter de kassa gezeten in een supermarkt. Op mijn 2e werkdag kwam er een oude man met een scootmobiel die even 1 biertje af kwam reken.. prima zou je denken. Komt er in eens keihard mijn leidinggevende aangerend... juist ja de meneer in de scootmobiel had dus een hele tas vol met bier onder z'n scootmobiel (mijn 2e werkdag, wist ik veel..). Bleek die man dat bij alle nieuwe mensen achter de kassa te proberen en is er ook een aantal keer mee weggekomen..

Mijn 2e voorval was in de big bazar. Een vriendin en ik zagen 2 meisjes armbandjes omdoen en daarna weglopen. We hebben het gezegd tegen de manager daar, maar die kon niks doen omdat hij het zelf niet gezien had ofzo... die meisjes zijn er nu lekker onderuit gekomen.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:18

Yv_ schreef:
Catnip schreef:
dat ging verdorie van mijn loon af :+

Serieus? Dat vind ik echt belachelijk!

Eerst was het niet zo, maar een andere student die daar werkte had veel "doorrijders" (door onoplettendheid, niet ingrijpen als ze iemand ziet wegrijden), dus toen heeft onze bazin de regel ingevoerd dat het van ons loon af ging, zodat er beter opgelet/ingegrepen werd. Geen idee of dat wettelijk wel mocht eigenlijk :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:19

Mijn zus heeft in de supermarkt de boodschappentas ingeladen terwijl mijn moeder aan het betalen was. Thuis gingen ze uitpakken, zegt mijn moeder opeens ''huh, dit hebben we toch helemaal niet gekocht?'' Per ongeluk ook dingen van degene voor hen meegenomen := Maar ik vind het niet echt diefstal want ze heeft maar zonder nadenken alles ingeladen wat er lag, niet dat ze het bewust zo heeft meegenomen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:24

In mijn tijd van kassameisje weinig met diefstal te maken gehad.
Kort geleden wel nog type oma in de hema die mack-up jatte heb toen echt goed moeten kijken voor ik daadwerkelijk doorhad dat ze van de 2 lippenstiften in haar hand er telkens 1 onder haar arm in haar tas liet glijden om vervolgens weer een nieuwe te pakken.
Dit gemeld maar de reactie van het winkelpersoneel was: o ja ehhhh...
En bij de 2e medewerker die kwam aanlopen was de reactie: *zucht* ik meld het wel weeeeer.
Heb het er dan ook verder maar bij gelaten.

Overigens het ook wel eens andersom gehad.
Alarm ging af totaal gecontroleerd maar netjes alles betaald buiten haalt kindje waarmee ik was (3jaar) lippenstift uit haar zak met de woorden: ik ook cadeautje voor mama (die ben ik alsnog maar even gaan afrekenen).
zo nog wel meer andersom voorbeelden ben nou eenmaal nogal een chaoot :o

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:29

Ik heb zelf nooit iemand betrapt. Maar een tijdje terug, toen ik als jobstudent in een broodjeszaak kassa deed, had iemand blijkbaar een drankje in zijn rugzak gestopt en enkel een broodje afgerekend. (Dit op een moment dat het druk was uiteraard) Mijn collega had dit gezien en kwam achteraf tegen mij meedelen dat dit gebeurd was. Nou, wat ben ik er dan nog mee? :+ Die persoon was al lang en breed verdwenen en ik voelde me enkel schuldig dat ik het niet gezien had _O-
Ik zou er overigens zelf wat van zeggen, vind stelen echt ontzettend asociaal. En dan in de eerste plaats ook tegen de stelende persoon zelf.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 17-04-15 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:31

Ik ben dus iemand die effectief een extra tas (naast mijn handtas) mee heeft om dat dat makkelijker draagt dan die ellendige winkelmandjes. Ik zou dus als dief gezien worden door een aantal van jullie? :+ Ik heb het tot nog toe thans echt allemaal betaald.

Ik zie regelmatig (en vaak moeders :x ) een hand snoepjes uit de bakken van de kruidvat graaien. :x Ik begrijp dat soort dingen niet.

Wat ik wel irritant vindt is het handtassen controleren. Ik laat ze nu wel kijken omdat ik simpelweg niets jat, maar ik vind het niet fijn dat een willekeurige vreemde in mijn handtas snuit.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:33

Ja, allebei bij mezelf en gelukkig niet gelukt beide keren.

De eerste keer was na het uitgaan, ik liep met m'n ex naar mijn fiets. Had m'n fiets van het slot gehaald en stond nog even met hem te kletsen. Loopt er zo een junk met mijn fiets weg. := Snel er achteraan dus, die man helemaal boos want 'wij hadden geen recht op die fiets' :') (hij had niet helemaal door dat het onze fiets was geloof ik) uiteindelijk gaf ie hem dan toch terug. Was een aparte ervaring. :P

En een keer op de fiets, kwam een scooter langs met iemand achterop. Geeft diegene achterop een keiharde ruk aan m'n tas. Gelukkig kon ik harder trekken. :=

Ik had ook een vriendin die wel eens wat stal uit winkels... Ging om goedkope dingen, zonnebrillen enzo. Maar voelde me daar altijd zo ongemakkelijk bij. :+

_San87_

Re: Heb jij wel eens iemand op diefstal betrapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:36

Nog nooit, eigenlijk... Wel eens een gestolen auto gevonden. Dat uiteraard wel aangegeven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:39

Ja ik heb iemand betrapt als je het betrappen mag zeggen, mijn verzorgsters hadden net nieuwe sloten op mijn kasten gezet toen ik er aan kwam. Ik mocht namelijk mijn eigen paarden niet verhuizen, dus hebben ze alles gejat. Ook mijn paarden wilden ze houden, echt belachelijk. Ik heb aangifte gedaan maar ze doen er niks mee, als ik een brood steel van 59 cent wordt ik meteen meegenomen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:40

Jup, tijdens mijn werk in de albert heijn regelmatig, zowel jeugd als oudere.....

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:46

Ik heb als klein kind in de buggy een keer mini stroopwafels mee genomen uit de hema zonder te betalen :+ Ik wou ze graag hebben en ik heb ze meegenomen. Bij thuiskomst kwamen mijn ouders er achter dat ik ze had meegenomen en dat ze niet betaald waren. Ik weet nog hoe erg ik het vond toen ze me vertelde dat ik dat gestolen had en niet was betaald, heb uren zitten janken :')

Heb ook mensen af en toe paaseitjes zien jatten bij de Jamin (maar als je de winkel voorbij loopt ga ik niet speciaal naar binnen om het te melden).

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:48

Ik was een keer met mijn vader, moeder en broer op de zwarte markt in Beverwijk.
Wij stonden te kijken bij een paar shirtjes voor mijn broer, die hij wilde en toen liep er een man met een grote zwarte tas. Hij liep langs de rekken en propte daar enkele shirtjes in. Mijn moeder zag dat en die is toen gauw naar de eigenaar van dat winkeltje gegaan. Ze hebben hem betrapt en de spullen ingenomen. Politie gebeld en die is toen gekomen. Als bedankje kregen wij 2 shirtjes gratis :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:14

mutsiii schreef:
vorige week nog bij de aldi,
vrouw voor mij aan de kassa had een kinderwagen bij en onder de kinderwagen heb je nog zo'n netje hangen.. en daar zaten druiven, bananen,.. in.
Lekker vol gepropt natuurlijk. ik keek ernaar en ik zag de kassiere ook naar kijken maar die deed niets..
en die vrouw is vrolijk de winkel uit gelopen

Maar kan het dan niet zijn dat zij dat fruit gewoon al eerder bij een andere winkel of op de markt of bij een groenteboer ofzo gekocht had? Ik zou dan zelf niet gelijk denken dat iemand dat dan aan het stelen is eigenlijk, maar misschien ben ik daar ook wel wat naïef in..

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:19

Ayasha schreef:
Ik ben dus iemand die effectief een extra tas (naast mijn handtas) mee heeft om dat dat makkelijker draagt dan die ellendige winkelmandjes. Ik zou dus als dief gezien worden door een aantal van jullie? :+ Ik heb het tot nog toe thans echt allemaal betaald.

Herkenbaar, maar dan ivm de rolstoel. Bij sommige supers hebben ze alleen nog van die grote mandjes met wieltjes, maar ook een hengsel om te dragen. Tja, die lazeren bij mij van mijn schoot en met 1 hand kan ik de rolstoel niet goed rijden. Ja in cirkeltjes... :+ . Heb dus ook wel eens mijn rugzak of een ander tasje op schoot en doe daar mijn boodschapjes in. 't Is goed hoor, winkelmandjes zijn vaak ook vreselijk smerig aan de onderkant en die moet ik dan op mijn schone broek zetten.... Dan maar voor winkeldief aangezien worden. Doe het meestal vrij opzichtig, dus dan ben ik een slechte dief :D .

Wel in mijn studententijd iemand betrapt die bij de AH to go op het station overduidelijk de mouwen van zijn bomberjack stond vol te laden met koeken en repen. Echt: jas open, zooi koeken er in, jas weer even dicht, hoppa jas open, volgende lading. Maar even een medewerker aangeschoten en geattendeerd op de dief die nog vrolijk bezig was en dus nu fijn in zijn kraag gegrepen kon worden.

Tevens in mijn studententijd met een huisgenoot boodschappen gaan doen. Krat bier van hem op de de krattenklep of hoe heet zo'n ding op de achterkant van een karretje. De rest van de boodschappen waren gezamenlijk, dus die heb ik netjes afgerekend. Winkel uit gebanjerd, auto volgeladen, naar huis gereden, auto leeg en in de keuken aan het opruimen en de bon op het aanrecht gelegd. Huisgenoot: 'Heb jij het bier niet mee afgerekend?' Ik: "Eh, nee, da's jouw bier, dat zou jij afrekenen.' Tja, dat was dus per abuis een gratis kratje bier.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:21

al die mensen die per ongeluk iets "gestolen" hebben die vallen natuurlijk niet op omdat ze geen afwijkend gedrag vertonen. :+

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:24

Dimphyl schreef:
al meerdere keren (werk in een winkel )

toevallig vanmiddag nog een oudere mevrouw incl. rollator. mevrouw stopte zo wat broodjes (á maximaal 1euro) in haar zak, en zodra ze een collega zag naderen bleek dat ze nog behoorlijk vitaal was; mevrouw sprintte de winkel uit met haar rollator, zo snel dat mijn collega haar niet eens kon inhalen!! :\

ook een mevrouw die een vaste klant was, werd betrapt terwijl ze spullen in haar tas stopte. mevrouw haar excuus was letterlijk 'ja maar ik ben al 89 en mijn benen kunnen het niet aan om te wachten in de rij' :')

*edit, deze zelfde dame was 3 dagen later ondanks een winkelverbod weer in de winkel. mevrouw dacht dat ze de winkel wel in mocht, want ze had maar 1 dingetje nodig, en daarbij, de brief waarop stond dat ze niet binnen mocht lag thuis, dus dan kon ze toch gewoon binnenkomen?? 8)7

je maakt wat dingen mee in een winkel hoor _O- . vraag me wel eens af wat die mensen bezielt.. ik zou het nooit durven. daarbij, de meeste diefstallen bij ons gaan om relatief goedkope artikelen (en het meest door senioren).. slaat eigenlijk nergens op.

Die vrouw :') Dat is toch ook te belachelijk voor woorden.

Mezelf.. Als peipklein grietje stopte ik elastiekjes (waren zo mooi glimmend) in de boodschappentas van moeders. Die heeft het met een rood hoofd teruggebracht. Werd vriendelijk om gelachen. Ach ja was ook wel erg klein toen.

Ik heb weleens gedacht dat iemand een fiets aan het stelen was. Zat er zo raar bij op de grond... Even nagevraagd, hij kon het sleutelgat gewoon niet vinden. Drankje teveel op haha.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:28

Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik weet dat mijn oma van bijna 90 heel soms de stickertjes verwisseld in de kringloper. dat is een kringloper die is in 1 jaar van normaal naar gigantisch duur gegaan. ze weet dat het niet mag, maar ja...Ik kan haar niet tegenhouden..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:51

Toen ik vorige eeuw nog in de supermarkt werkte, was er een bedrijfsleider die róók de dieven gewoon ofzo.
Hij was vaak in de winkel zelf en had er een sport van gemaakt om de dieven op heterdaad te betrappen.
De mevrouw in de scootmobiel is toch wel het meest memorabel: er lagen best veel boodschapjes in haar mandje voorin, niemand die argwaan had.
Ze kwam elke dag, praatje maken ook.
Maar onder haar rok stonden tassen vol met gestript vlees (zonder verpakking), drank, tandpasta, allemaal dure dingen.
Ze stond bij de kassa, had de inhoud van haar mandje afgerekend en wilde wegrijden, de bedrijfsleider hield haar tegen, tilt de rok op en zegt droog: reken je dat ook nog ff af?
:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:12

Ik heb eens een voerton gekocht en toen ik daarmee door de winkel liep een zakje hooi in die voerton gestopt. Gewoon omdat het wat gemakkelijker was om zo mee door de winkel te lopen. Dat hooi ben ik dus vergeten af te rekenen aan de kassa. Toen ik daar de volgende dag achterkwam ben ik terug gegaan naar de winkel om het hooi alsnog af te rekenen.

Een aantal keer heb ik mensen zien stelen en heb het altijd tegen het personeel gezegd. Ik zou ook totaal niet snappen waarom je dat niet zou zeggen?