SusanH schreef:Merk het hier in de gemeente ook. Centrum helemaal opgeknapt, en toen bedachten ze ineens dat geparkeerde fietsen wel rommeling zouden tonen in het pas opgeknapte centrum. Er werden fietsnietjes geplaatst (woord heb ik niet verzonnen) en je mocht je fiets alleen tussen die nietjes plaatsen. Bleek al snel dat dit niet ging passen. Gemeente kwam toen met het dringende verzoek of iedereen de bewaakte (wel gratis!) fietsenstallingen wilde gebruiken. Maar die liggen aan de rand van het centrum, iedereen parkeert uiteraard graag voor de winkel, of in het midden van de winkelstraat.
Geloof dat er nu een soort gedoogbeleid is daarom hebben ze de strijd verlegd naar het station. Daar gaan wel serieus fietswrakken geruimd woorden. Ook weer niet een term die ik verzin, maar die van de gemeente komt. Weet nog wel uit de tijd dat ik student was, dat mijn fiets ook vast onder die noemer gevallen zou zijn. En wie neemt er nu zijn splinternieuwe fiets mee naar het station? Laat dat nu bij uitstek de plek zijn waar fietsen worden gestolen. Daarom zetten de meeste mensen er een "fietswrak" neer. Als ze nu eerst eens zorgen voor voldoende fietsenstalling, dan hoeven mensen hun fiets niet naast het rek neer te zetten.
Ze hebben iig wel het fatsoen om eerst een kaartje aan de fiets te hangen. Als er binnen twee weken geen reactie is wordt de fiets geruimd en naar een depot gebracht. Ook daar heeft de eigenaar weer de tijd om zich te melden. Gebeurt dat niet dan wordt de fiets opgeknapt en doorverkocht als dit nog rendabel is. Anders verdwijnt hij op de gemeente stort.
Goh, wonen wij toevallig in dezelfde stad?
Helaas is vanaf vandaag het gedaan met het gedogen bij mijn stadje. Staat hij niet in het rek (en echt in het rek, niet er tegenaan of ernaast) dan wordt de fiets zonder waarschuwing verwijderd. Helaas heb ik speciale dikke banden (oa tegen al het glas wat overal ligt) en die passen dus niet in de normale rekken. Ik moet dus gaan opletten. Ze willen over 1,5 jaar 1 of andere prijs winnen qua schoonste stad van weetikveel dus al die fietsen mogen nergens meer staan....