Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
.
. Ik denk dat je voor die prijs ook een hele beste windows laptop kan kopen, maar goed ik heb uberhaupt nog nooit zo'n duur apparaat gehad dus dan is het een beetje lastig vergelijken. Thesserd schreef:Veel mensen willen na een Apple product niet meer anders idd. Prima ook toch? Als het je goed bevalt is het prima. Ik wil echter nooit meer een iMac of een iPhone.
sallandval schreef:Nou ben ik ook iemand die vrij veel hardware heeft en iets aansluiten op een Apple kan alleen met Apple hulpstukken die dan weer alleen voor veel geld in de Apple store te krijgen zijn (maar ook kwijt raken) en... grrr.
liedje89 schreef:Hoe kom je daar nu bij? Het enige wat je niet zomaar op mijn macbook aan kan sluiten is een beamer, daar heb je dan een verloopstekkertje voor nodig (die je volgens mij ook gewoon voor 5 euro op ebay kan kopen). Verder heeft mijn mac gewoon 2 normale usb poorten, een normale bluetooth en wifi ontvanger een normaal gat voor je internetkabel, een normaal gat voor CD's etc. De enige reden waarom ik wel eens niet heb kunnen gebruiken op mijn mac was dat iemand zijn hardeschijf op een of andere mystieke manier had geformatteerd waardoor hij alleen nog met windows door een deur kon, maar dat doe je zelf. Mijn android tablet doet het gewoon de twee printers die bij ons thuis via een windowscomputer aan het netwerk hangen doen het zelfs gewoon.
Microsoft office wil daarintegen niet eens gewoon samenwerken met een jongere of oudere versie van zichzelf, dan moet je een soort tekst rubixcube oplossen en al helemaal niet met een ander terwijl je in de office suite van apple gewoon wel doc en docx bestanden kan openen en opslaan, dus om nu te zeggen dat apple alleen voor zichzelf zorgt, volgens mij doen andere dat meer...
Lara_Silver schreef:Vergeet dat spelletjes spelen met een Macbook, hebben ze te weinig werkgeheugen voor als je houd van mooie graphics. Ik heb een Dell naast mijn Macbook alleen maar om spellen op te spelen, dus online gamen etc. Voor de rest is een Macbook gewoon top! Mijn zusje heeft de Air, mijn moeder, vriend en ik hebben een normale Macbook en we zijn allemaal hartstikke tevreden ermee.
Shiloh schreef:Lara_Silver schreef:Vergeet dat spelletjes spelen met een Macbook, hebben ze te weinig werkgeheugen voor als je houd van mooie graphics. Ik heb een Dell naast mijn Macbook alleen maar om spellen op te spelen, dus online gamen etc. Voor de rest is een Macbook gewoon top! Mijn zusje heeft de Air, mijn moeder, vriend en ik hebben een normale Macbook en we zijn allemaal hartstikke tevreden ermee.
Onzin. Ik speel zonder problemen spellen als Call of duty black ops en Deux ex op mijn MacBook pro. Ben je fanatiek gamer, dan zou ik inderdaad geen MacBook nemen, maar een dedicated gaming computer nemen. Maar gewoon hier en daar een spelletje, zoals TS het omschrijft, dat kan echt prima op een MacBook.
Er komen ook steeds meer games ook op Mac uit.
Lara_Silver schreef:@ Emmaa_: Je moet meen ik me te herinneren de extensies veranderen, ook als je bv. een externe harde schijf hebt en je deze op Mac wil laten draaien. Makkelijker nog is gewoon even Windows installeren.
Lara_Silver schreef:Emma_: 4 GB als je het besturingssysteem meeteld trouwens. Yosemite draait hier zonder problemen, op 2 GB, 50 % van de 4 GB in het totaal. Qua nieuwe Macs; de Air van zus heeft 6 GB (dus 3 GB) en MacBook van moeder 8 GB (dus 4 GB) dus nog steeds krap op echt op te gamen.
yosemite gebruikt op elke mac minder dag 2 gig voor zo ver ik weet.
Anyways, mij ging het vooral om het gamen. Verder heeft iedere recentere Mac voor de rest meer dan genoeg geheugen voor datgene wat je er van vraagt.
Lara_Silver schreef:Niks onzin. Ik heb het over WoW in de hoogst mogelijke resolutie op een scherm 1920 x 1080, 24" Dat liep echt niet lekker. Daarom heb ik nu de Predator.
Lara_Silver schreef:Niks onzin. Ik heb het over WoW in de hoogst mogelijke resolutie op een scherm 1920 x 1080, 24" Dat liep echt niet lekker. Daarom heb ik nu de Predator.
Verder kun je zeker spelletjes als bijvoorbeeld Trine, Rollercoaster tycoon etc. zonder problemen op de Mac draaien, maar om echt te gamen is het toch echt af te raden. Zeker omdat die van mij maar met 2 GB draait.
En aangezien er in de OP niet beschreven werd om welke spellen het gaat, vond ik een waarschuwing prima op zijn plaats.
Geen lag of iets dergelijks, tenzij in enorme raids maar zelfs dan is het nog steeds vrij goed te doen. Enige probleem dat ik heb bij WoW (en andere zwaardere games) is dat mn MBA wel vrij warm wordt dan. Naast WoW speel ik er ook af en toe spellen als Sims, Call Of Duty en Diablo III op. Gaat allemaal wel prima eigenlijk!
Het is wel zo dat het soms wat meer creativiteit vraagt als een game niet is uitgekomen voor Mac. gekkesies schreef:Lara_Silver schreef:Niks onzin. Ik heb het over WoW in de hoogst mogelijke resolutie op een scherm 1920 x 1080, 24" Dat liep echt niet lekker. Daarom heb ik nu de Predator.
Verder kun je zeker spelletjes als bijvoorbeeld Trine, Rollercoaster tycoon etc. zonder problemen op de Mac draaien, maar om echt te gamen is het toch echt af te raden. Zeker omdat die van mij maar met 2 GB draait.
En aangezien er in de OP niet beschreven werd om welke spellen het gaat, vond ik een waarschuwing prima op zijn plaats.
Ik speel op mijn Macbook Air ook gewoon WoW zonder problemen.Geen lag of iets dergelijks, tenzij in enorme raids maar zelfs dan is het nog steeds vrij goed te doen. Enige probleem dat ik heb bij WoW (en andere zwaardere games) is dat mn MBA wel vrij warm wordt dan. Naast WoW speel ik er ook af en toe spellen als Sims, Call Of Duty en Diablo III op. Gaat allemaal wel prima eigenlijk!
De mijne is wel een 4gb model uit 2014, dat kan natuurlijk het verschil maken. Het is tegenwoordig in ieder geval niet per definitie waar dat je er niet op kan gamen.Het is wel zo dat het soms wat meer creativiteit vraagt als een game niet is uitgekomen voor Mac.