Hij heet Ruud Alexander, roepnaam Lex. Dat Lex een afkorting is van Alexander snapt iedereen, maar waarom ze hem niet gewoon Ruud hebben genoemd? Het geeft voor allerlei instanties altijd enorm veel verwarring. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hij heet Ruud Alexander, roepnaam Lex. Dat Lex een afkorting is van Alexander snapt iedereen, maar waarom ze hem niet gewoon Ruud hebben genoemd? Het geeft voor allerlei instanties altijd enorm veel verwarring.
Douce schreef:Mijn ouders hebben mij ook een hele andere naam gegeven. Het is soms best lastig, vooral als er uit gegaan wordt van je 'officiele' namen. Ik reageer dan niet echt, omdat ik niet door heb dat het over mij gaat. Daarnaast is het 'gevaarlijk' bij het boeken van je vliegtickets, omdat die naam totaal niet op je paspoort staat. Maar bij het boeken van je vliegtickets kan het ook gevaarlijk zijn als je überhaupt al twee namen hebt.
Mijn moeder wilde mij graag doopnamen geven en heeft daarbij gewoon niet mijn roepnaam gestopt. Mijn doopnamen zijn vernoemingen, mijn roepnaam is gewoon een modernere naam.
friesam schreef:Het is ook opletten bij vliegtickets.
Mijn broertje Noud bestelde vliegticket. Maar in paspoort staat de A. van Arnoud. Met als gevolg dat hij niet mocht vliegen.

Leprycorn schreef:friesam schreef:Het is ook opletten bij vliegtickets.
Mijn broertje Noud bestelde vliegticket. Maar in paspoort staat de A. van Arnoud. Met als gevolg dat hij niet mocht vliegen.
Zeker
Daarom vul ik bijna overal gewoon mijn officiële namen in wat in mijn paspoort staat. Zonde als je bij het CBR of op Schiphol met een verkeerde naam staat. Kom je nog niet ver