Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Appelmoes_11 schreef:Geloven jullie nou echt in diervriendelijke slacht?Ze maken het dier dood. Nou kunnen we wel een hele discussie gaan voeren en gaan filosoferen over hoe nadelig het is om te sterven als je toch niet doorhebt dat het gebeurt en niemand je mist, maar denk nou even na. Waarom zou je een dier doodmaken als je een supermarkt vol plantaardige alternatieven op maximaal 5km afstand hebt? Dierlijke producten zijn onnodig en achterhaald
.
waardoor een uitgebalanceerde maaltijd niet haalbaar is elke dag; maar wel toegankelijk is door vlees toe te voegen zeg 5 keer per week. Appelmoes_11 schreef:Ik? Nee hoor, maar ik ben ook tegen biologische eieren en vlees
Ik zou het uit andere overwegingen dan diervriendelijkheid nog wel willen proberen. Ik ga niet zeggen dat ik een engel ben.. Ik ben student dus ik koop mijn melk niet rechtstreeks van de lokale boer, net zoals dat mijn kaas en mijn eieren gewoon uit de supermarkt komen. En ja, als ik aan het einde van de maand blut ben koop ik ook een kiloknaller kip zodat ik alles in de vriezer kan schuiven. Het is misschien hypocriet om zo te denken, maar onze samenleving eet al sinds voordat er überhaupt een samenleving bestond vlees, dan zal er toch wel een fysieke noodzaak voor zijn.
[/quote]NoorW schreef:"Ik vindt het te lekker" & "Ik kan niet zonder vlees" zijn non-argumenten. Iedereen went sneller dan ie denkt aan het niet eten van vlees. En de meeste vleeseters hebben geen idee wat het dieet van een vegetarier inhoudt en denken dat die ofwel alleen maar groente zitten te eten, ofwel het moeten hebben van de slechte vleesvervangers van de AH... Ik als vegetarier houd enorm van eten, ik geniet van lekkere maaltijden en ik eet ontzettend gevarieerd. Maaltijden kun je heel anders opbouwen dan groente-aardappels-vlees(vervanger). Zo'n type maaltijd eet ik dus ook bijna nooit, die zijn inderdaad saai als vegetarier (maar die vond ik zeven jaar geleden als vleeseter ook al saai)
Greetje63 schreef:Dat lijkt meer op afkopen van je schuldgevoel door je voer duur te betalen dan dat het echt ook diervriendelijk tot stand is gekomen als je gewoon uit gaat van wat er op de zak staat. En geen conserveringsmiddelen is wel een lastige, wordt het voor binnen no time ranzig en daar kan je huisdier heel ziek van worden. Tenzij je het voer steeds binnen twee weken van fabrikant tot uitwerpsel hebt weten te verwerken.
Tillie20 schreef:Emmaa_ schreef:Overigens vraag ik me af op wat voor schoenen de Bokt-moraalridders lopen, en wat voor paardrijlaarzen ze hebben. Waarvan is je zadel gemaakt?
Geen leer, vacht of veer bij mij
Ik doelde meer op de grote meute die vegetarisch eet maar ondertussen wel op leren schoenen rondloopt, met een echt leren tas, met leren paardrijlaarzen en een leren zadel. Daar worden geen dieren voor geslacht? Tillie20 schreef:Ik wil hier even op reageren: Ik ben sinds kort(Lees: 2 maanden) vegetarisch en deels veganistisch geworden.
vuurneon schreef:Totdat je net als ik niet tegen veel plantaardige alternatieven kanwaardoor een uitgebalanceerde maaltijd niet haalbaar is elke dag; maar wel toegankelijk is door vlees toe te voegen zeg 5 keer per week.
Emmaa_ schreef:Appelmoes_11 schreef:Ik? Nee hoor, maar ik ben ook tegen biologische eieren en vlees
Aha, een veganistIk zou het uit andere overwegingen dan diervriendelijkheid nog wel willen proberen. Ik ga niet zeggen dat ik een engel ben.. Ik ben student dus ik koop mijn melk niet rechtstreeks van de lokale boer, net zoals dat mijn kaas en mijn eieren gewoon uit de supermarkt komen. En ja, als ik aan het einde van de maand blut ben koop ik ook een kiloknaller kip zodat ik alles in de vriezer kan schuiven. Het is misschien hypocriet om zo te denken, maar onze samenleving eet al sinds voordat er überhaupt een samenleving bestond vlees, dan zal er toch wel een fysieke noodzaak voor zijn.
Ik denk dat vlees vroeger echt wel nut heeft gehad, toen we niks anders hadden. Als je uitgemergelde kindertjes in Afrika nu bijvoorbeeld M&Ms gaat geven, heeft dat vast ook een positief effect op hun gezondheid, maar dat zegt niks over M&Ms nodig hebben of dat ze überhaupt gezond zijn. Als dat M&Ms eten nou ingesleten raakt, kan dat nog wel eens eeuwen later gedaan worden terwijl de reden allang weggevallen is. Zoals links opstappen nog steeds op de meeste maneges wordt aangeleerd.Emmaa_ schreef:Overigens vraag ik me af op wat voor schoenen de Bokt-moraalridders lopen, en wat voor paardrijlaarzen ze hebben. Waarvan is je zadel gemaakt?
Ik heb rubberen rijlaarzen (geen idee hoe het met de lijm zit) en een Barefoot Cheyenne.
Emmaa_ schreef:Tillie20 schreef:
Geen leer, vacht of veer bij mij
Dat vind ik dan erg netjes van jeIk doelde meer op de grote meute die vegetarisch eet maar ondertussen wel op leren schoenen rondloopt, met een echt leren tas, met leren paardrijlaarzen en een leren zadel. Daar worden geen dieren voor geslacht?
Kuggur schreef:Tillie20 schreef:Ik wil hier even op reageren: Ik ben sinds kort(Lees: 2 maanden) vegetarisch en deels veganistisch geworden.
"Deels veganistisch"? Dat is net zoiets als "een beetje zwanger".
Iedereen is deels veganistisch.....
Appelmoes_11 schreef:vuurneon schreef:Totdat je net als ik niet tegen veel plantaardige alternatieven kanwaardoor een uitgebalanceerde maaltijd niet haalbaar is elke dag; maar wel toegankelijk is door vlees toe te voegen zeg 5 keer per week.
Ah, in de OP stonden die medische redenen al genoemd. Ik ken jouw situatie niet, maar ik ken een hoop mensen met een soja-, noten- en glutenallergie die vegan eten. Ik zal maar eerlijk zeggen dat ik ze niet benijd![]()
.
Ik heb een uitgebreide intolerantie lijst dus vanuit het ziekenhuis en zelfs fanatieke vegetariërs het advies; eet gewoon vlees.
maakt het wat makkelijker.
Maar dat is niet hetzelfde als mensen die het daar niet mee eens zijn afzeiken en te zeggen dat ze geen dierenvrienden zijn. Ik eet met liefde een stukje paardenbiefstuk, beest heeft hoogst waarschijnlijk een super leven gehad en is ergens aan het einde van z'n leven een keer naar de slacht gebracht. Of hij kreeg een blessure waar hij zo veel pijn van had dat het gewoon over moest zijn. Daar voel ik me persoonlijk niet schuldig over.