Wie heeft er hier ook weleens hele maffe dromen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:53

Ik droomde een keer dat m'n zus was overleden. Werd meteen wakker en appte haar.. Zo erg kunnen dromen dus zijn ;(

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:54

Oh ja en ik droomde dat Pooh dood was door een aardbeving. Heb heel lang liggen huilen en toen bedacht ik me dat het een droom was _O-.

Hebben dromen altijd een betekenis?

Vero

Re: Wie heeft er hier ook weleens hele maffe dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:55

Soms wel soms niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:57

Ik geloof niet in dromen die betekenissen hebben: zoals die verklaring over open wc deuren, dat is zo algemeen en wazig dat het op elke willekeurige droom kan slaan :')

Wel verwerk je vaak met dromen je dag (te drukke dag, levert ook vaak onrustige dromen op), dus t is meer een gevolg.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:00

vuurneon schreef:
Ik geloof niet in dromen die betekenissen hebben: zoals die verklaring over open wc deuren, dat is zo algemeen en wazig dat het op elke willekeurige droom kan slaan :')

Wel verwerk je vaak met dromen je dag (te drukke dag, levert ook vaak onrustige dromen op), dus t is meer een gevolg.

Nou dit heb ik ook vaak:
Wat ook vaak voorkomt is dat wanneer je al dromend hebt gerealiseerd dat je naakt bent, niemand er echt aandacht aan besteed. Iedereen gaat gewoon door met zijn of haar ding en vind jouw naaktheid helemaal niet zo vreemd. Dit is natuurlijk een belangrijke aanwijzing dat je angsten gebaseerd zijn op niets: niemand let erop behalve jezelf. Waarschijnlijk heb je van een mug een olfant gemaakt. Aan de andere kant kan deze droom ook een teken zijn dat je opgemerkt wil worden.

Het klopt denk ik wel, ik heb een zelfvertrouwen van 0,5 en ja ik denk idd dat ik er alleen zelf op let maar goed daar gaat het niet om :o

Maar ja als jij het niet geloofd, dat mag gewoon :j iedereen denkt daar natuurlijk anders over.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:02

Dat bedoel ik, heerlijk vage algemeenheden :D mooie is dat het voor iedereen vaak wel kan kloppen haha

Net zoals 'je bent ergens bang voor' of 'je hebt je wel eens erg onzeker gevoeld in een nieuwe situatie'

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:03

Iedereen droomt wel eens raar toch? Vannacht droomde ik over Pokemon _O-
Sommige hebben vast een betekenis, maar ik denk niet dat je die letterlijk op het internet kan vinden. Die moet je zelf analyseren en bedenken en dan klopt hij altijd!

vuurneon

Pokemon :') je werd toch niet gevangen in zo'n pokebal he? Haha

Vero

Ja maar het vage is dat het toch wel klopt :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:04

Mariett schreef:
Iedereen droomt wel eens raar toch? Vannacht droomde ik over Pokemon _O-
Sommige hebben vast een betekenis, maar ik denk niet dat je die letterlijk op het internet kan vinden. Die moet je zelf analyseren en bedenken en dan klopt hij altijd!

Oh nee he. Ik droom ook vaak over pokemon :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:09

BeSen schreef:
Ja maar het vage is dat het toch wel klopt :')

Dat is niet vaag haha, maar logisch. Wij mensen zoeken namelijk graag bevestiging :) dus zelfs bij dat soort vage uitspraken denk je ; 'het klopt!'. Daarom werkt cold Reading ook zo als een trein en trappen mensen er in :D

Hier doel ik op:
Gebruik van gemeenplaatsen: door het doen van algemene uitspraken, die veel mensen van toepassing achten op zichzelf, stijgt het vertrouwen van de gesprekspartner. Voorbeeld: "U vindt het prettig als andere mensen u bewonderen; naar uzelf toe bent u echter vaak nogal kritisch; Je had vaak ruzie met je ouders". Dit wordt ook wel het Forer-effect genoemd. Op deze manier kan een medium zelfs een lang verhaal houden, of op papier zetten, dat door een client als zeer nauwkeurig wordt gezien. Dat het verhaal voor 60% klopt, maakt het geloofwaardig. De foute 40% wordt snel weer vergeten.

Dus daardoor stijgt het aanzien van vage verklaringen van de dromen op internet omdat je voor je gevoel de bevestiging hebt gekregen. Dus het wordt opeens betrouwbaarder.

Neemt niet weg dat het net als horoscopen gewoon grappig is om op te zoeken :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-04-15 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:10

Nee, ik ving er een :j
Werd een beetje verward wakker, haha. Ook alweer een tijdje geleden dat ik Pokemon keek!

Edit: cold reading is trouwens echt mooi, haha. Jij bijvoorbeeld (willekeurig iemand), ik lees dat je heel veel toe laat, eigenlijk meer dan je eigenlijk wil. Toch heb je wel een grens, dan is het echt te veel geworden. Dan kan je ook best wel chagrijnig of boos zijn.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:12

Hier laatst 1.

Was op mijn werk, het was donker alsof je nachtdienst hebt (hier en daar lichtjes in de tuin). Ik voelde dat er veel mensen binnen waren, hier en daar waren ook schemerlampen aan maar ik kon de mensen niet.. zien. Voelde mij ook absoluut niet op mijn gemak. Gejaagd en zelfs bedreigd. Het waren allemaal silhouetten. Enkelen stonden stil en anderen liepen constant heen en weer. Ik weet dat op een bepaald punt keek ik naar rechts en in de deuropening stond een silhouet van een vrouw die een kind aan de hand had. Er kwam een raar geluid uit het bos achter de tuin. Soort roep maar niet menselijk.

Later ging ik met collega rijden in haar blauwe kever, zij bracht mij naar huis. Vergevenement stoppen we want een rode bakstenen huis verderop links was brand en niet een klein beetje ook. ALLES stond lichterlaaie, door de ramen zag ik silhouetten van mensen heen en weer rennen. Brandweer stond er bij buiten, maar blussend weet ik niet.

Toen hoorde ik weer een raar geluid, of meer een gevoel, en ik draai me om. Zie ik een groot half vergaand hert op mij en mijn collega ( die het op een rennen had gezet) afkomen, vijandig. Ik wilde ook rennen maar hert was heel snel, gallopeerde langs mij heen naar mijn collega toe. Zij stond stil en keek mij aan, hert ging naast haar staan mij ook aan kijkend. Toen deed het hert zijn hoofd opzij en stak zijn gewei in haar hoofd. Ik zal de details besparen.

Toen stopte de droom. Ik heb heel lang niet meer zo raar gedroomd. Werd er moe wakker van :')
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 12-04-15 13:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:13

Ik droomde dat mijn beste vriendin voor mijn ogen voor de trein sprong. Ik werd huilend wakker en had haar meteen gebeld. Midden in de nacht :+

Uiteraard niets aan de hand, maar op zo´n moment lijkt het allemaal levensecht. :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:16

Ik droomde dat ik in het buitenland was, geen spullen bij mij had en gewoon ergens naar binnen liep om te crashen, soort van studentenhuis. Nu klinkt het normaal, maar hoe het er uit zag doet je eerder aan een orgie denken ofzo }:0 en nog wel meer gekke dingen. Kwamen ook kittens in voor, mijn kitten om precies te zijn en ik kreeg er nog een tweede bij, een rode Britse langharige kater :Y) ook in dat studenten huis overigens :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:17

Bralindy schreef:
Hier laatst 1.

Was op mijn werk, het was donker alsof je nachtdienst hebt (hier en daar lichtjes in de tuin). Ik voelde dat er veel mensen binnen waren, hier en daar waren ook schemerlampen aan maar ik kon de mensen niet.. zien. Het waren allemaal silhouetten. Enkelen stonden stil en anderen liepen constant heen en weer. Ik weet dat op een bepaald punt keek ik naar rechts en in de deuropening stond een silhouet van een vrouw die een kind aan de hand had. Er kwam een raar geluid uit het bos achter de tuin. Soort roep maar niet menselijk.

Later ging ik met collega rijden in haar blauwe kever, zij bracht mij naar huis. Vergevenement stoppen we want een rode bakstenen huis verderop links was brand en niet een klein beetje ook. ALLES stond lichterlaaie, door de ramen zag ik silhouetten van mensen heen en weer rennen. Brandweer stond er bij buiten, maar blussend weet ik niet.

Toen hoorde ik weer een raar geluid, of meer een gevoel, en ik draai me om. Zie ik een groot half vergaand hert op mij en mijn collega ( die het op een rennen had gezet) afkomen, vijandig. Ik wilde ook rennen maar hert was heel snel, gallopeerde langs mij heen naar mijn collega toe. Zij stond stil en keek mij aan, hert ging naast haar staan mij ook aan kijkend. Toen deed het hert zijn hoofd opzij en stak zijn gewei in haar.. (tja gebruik je fantasie :') )

Toen stopte de droom. Ik heb heel lang niet meer zo raar gedroomd. Werd er moe wakker van :')

Bij dat tja gebruik je fantasie kreeg ik een heel vies beeld voor me :')

Oke heb een droom gevonden die ik had opgeschreven (lag me niet uit :') )
Ik liep in een huis. Ik ging aan een kant staan omdat daar ook veel mensen stonden toen zag ik dat onder ons een bak met lava lag en aan de overkant stonden ook mensen met een bak met lava voor zich. De bakken gingen bewegen en wie uit de bak viel (en dus in de lava) was af, de persoon die als laatste overbleef had dan gewonnen. Toen ik uiteindelijk in de lava viel viel ik door de lava heen en viel ik in een soort donkere gang. Toen werd ik wakker :') (ik vond het best eng wat het leek echt super cht)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:21

ohh leuk topic!! ik meld me ook :j

ik droom altijd hele bizarre dingen.. soms heb ik zelfs zon rare droom dat ik er een hele dag confuust of afwezig van kan zijn :')

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:22

Ik kan me zo snel niet een recente droom voor me halen. Ik weet nog wel dat ik vroeger in zwart- wit droomde. In een van die dromen gingen mijn moeder en ik naar een speeltuin, waar we vervolgens werden vermoord door twee mannen.
Ook had ik vorig jaar dezelfde droom als een van mijn beste vriendinnen, ik weet alleen niet meer hoe die ging.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat als je het te warm heb de kans op een nachtmerrie groter is. Je lichaam hoort 's nachts een paar graden af te koelen en als dat niet kan is de kans op een nachtmerrie groter.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:23

BeSen schreef:
Bij dat tja gebruik je fantasie kreeg ik een heel vies beeld voor me :')

Bah :') Ik zat te twijfelen of ik het moest typen ivm met de jeugdige gebruikers, maar toch gedaan om dit soort dingen te voorkomen :+ Details heb ik maar niet opgeschreven.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:23

Ik heb gedroomd dat ik verkracht werd. Ik stuurde dus in de klasseapp dat ik verkracht werd en iedereen kwam mij redden. Toen hadden al mijn klasgenoten speren en schoten die op de drie jongens. Die vielen dood neer. Toen ging ik achterop bij iemand(weet niet meer wie) en bracht me naar huis. Daar zat winnie the pooh op mij te wachten. We gingen samen honing eten. Toen gingen we naar knorretjes huis en Knorretje woonde in de Efteling. Daarna ging ik naar een vriendin van mij en we gingen logeren. Zij heeft een hond en in mij droom lig ik te slapen en die hond blaft. Toen schrok ik wakker.

Ik heb altijd de raarste dromen :') gisteren ook mijn hamster was 2 weken terug overleden.

Ik zat op starstable een beetje rond te rijden. Toen kwam ik op starstable Anky tegen. Toen sliep ik opeens en werd wakker van een radje. Mijn ouders hadden een nieuwe hamster gekocht. Hij was heel dik en ik had hem holle bolle Gijs genoemd. Maar hij kwam uit de dierenwinkel en ging toen dus dood :') toen werd ik wakker.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:27

Oke nog 1 van mij dan maar:
We waren op een uitje op school, en we kwamen allemaal beroemdheden tegen en ik kreeg handtekeningen en telefoonnummers van hun. Ik weet 1 telefoon nummer nog. Maar durf hem niet te bellen want wie weet is het wel echt die persoon :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:29

Oeh spannend, nummer toevoegen op whatsapp en de profielfoto bekijken?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:30

Oke ik ga het proberen :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:30

BeSen schreef:
Oke nog 1 van mij dan maar:
We waren op een uitje op school, en we kwamen allemaal beroemdheden tegen en ik kreeg handtekeningen en telefoonnummers van hun. Ik weet 1 telefoon nummer nog. Maar durf hem niet te bellen want wie weet is het wel echt die persoon :')

:') Zou wel humor zijn als je onderbewust zijn zo nummers weet van echte bekendheden haha. Al vrees ik dat je Piet van 3 dorpen verder aan de lijn zal krijgen :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:31

Haha stalkles van Mariett :')