Relatie uitmaken na 5 jaar? Ik kan het niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:15

Heel veel sterkte TS :(:) Het lijkt mij de juiste keuze, hoe moeilijk ook. :(:)

MarlindeRooz

Re: Relatie uitmaken na 5 jaar? Ik kan het niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:23

Wat goed TS, dikke :(:) .

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:28

Heel goed TS dat je deze keuze hebt gemaakt, als je met deze relatie niet gelukkig bent en je het genoeg kansen hebt gegeven is het tijd om verder te gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 03:20

Ik vind het zo vreselijk verdrietig voor je. Vanaf mijn tel dus een beetje kort, maar sterkte meis. Goede beslissing maar daarom niet minder pijnlijk.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 03:56

ik ben toch wel heel benieuwd hoe je je voelt nu een aantal uur later.
ga niet gelijk spijt krijgen, laat het een tijd rusten en denk en dan nog eens over na.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 04:58

Je had gewoon een duwtje in de goede richting nodig, zag het gelijk. :P Ik hoop dat je je goed voelt, sterkte en denk voorlopig alleen ff aan jezelf

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 06:52

Heel veel sterkte TS :(:)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:17

Hoe is het nu TS?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 07:26

Tja hoe gaat het nu..

Heb opzich redelijk geslapen alleen tegen de ochtend aan werd ik wakker en moest ik alleen maar aan hem denken. Hoe ellendig hij er bij zat gisteren het voelt alsof ik zijn hele leven heb verwoest. Ooit heeft in een vorige relatie mijn ex het ook uit gemaakt terwijl ik over de oren verliefd was. Ik was zo intens verdrietig had echt het gevoel dat het leven ophield. En ik weet dat hij zich op het moment ook zo voelt en dat is heel erg pijnlijk.

Door dit gevoel zou ik alles zo weer terug willen draaien.

Normaal stuur ik hem s morgens een appje, nu niet.. Ik weet nog niet goed wat ik moet doen met Facebook status en foto's.. Ik had al een vakantie met hem geboekt.

Nu moet ik zo de hele dag werken en zie ik ook nog mijn ex schoonouders. Moeilijk om mij dan een houding te geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:33

Geef jezelf geen schuld, jullie hadden geen klik. Beter nu dan over een paar jaar uit maken. Het begin is eg moeilijk, het moet slijten.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:40

Goed dat je je gevoel hebt gevolgd, sterkte! :(:)

Ik neem niet aan dat iedereen al weet dat het uit is?
Misschien met de status nog even wachten, heeft hij even de tijd om aan het idee te wennen voordat iedereen er over begint..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:42

Status op verborgen zetten? Dan komt er ook geen melding.

Veel sterkte!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:43

Zeker nu je precies weet hoe hij zich voelt moet je je sterk houden. Je hebt het immers zelf meegemaakt maar bent uiteindelijk ook weer iemand tegen gekomen?

Bij mij maakte mijn ex het na 16 jaar uit. Was er helemaal kapot van. Kon het niet geloven na wat we allemaal mee hadden gemaakt. Achteraf bleek hij al meer dan 4,5 jaar een relatie met een andere vrouw te hebben en zichzelf met die vrouw te huur aanbieden op s*xsites :oo

Natuurlijk geen vergelijking met jou situatie, maar Toen was ik er klaar mee.

Vrij snel daarna huidige partner leren kennen en die laat me dingen voelen die ik helemaal niet ken ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:47

TS, wat dapper dat je de stekker eruit hebt weten te trekken. Het voelt op dit moment heel rot, maar uiteindelijk is het voor jullie allebei het beste. Hij komt er overheen, echt waar! Misschien niet morgen, misschien niet volgende week, misschien niet volgende maand, maar uiteindelijk gaat ook voor hem gewoon het leven verder. Ook jouw geluk is belangrijk en je was duidelijk niet gelukkig. Als hij echt van je houd, zal hij straks ook snappen dat het niet fair zou zijn om deze relatie op die manier door te zetten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 07:49

Als hij zich nou niet zo ellendig zou voelen dan had ik mij ook niet zo slecht gevoelt.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:52

Heel knap dat je toch hebt doorgezet!de relatie met mijn ex had ik ook al veel eerder moeten verbreken. Ik dacht zelfs dat hij niet meer van mij hield, maar later bleek wel anders. Zeker nu ik een relatie heb met zijn "beste vriend" hij heeft ook een nieuwe relatie maar heeft er duidelijk nogsteeds moeite mee. Toch is het achteraf het beste geweest.

Hij verdient het zo. Het nog jaren laten aanmodderen heeft voor beide geen zin. Hij leert het vast wel een plekje te geven en vind iemand die beter bij hem past.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:02

TS, ik ken je gevoel enorm wat betreft het kwetsen van een ander. Ik heb nog geen maand geleden in eenzelfde situatie gezeten.
Wij woonden al een aantal jaren samen en hebben het in het verleden ook over trouwen, kinderen en een huis kopen gehad. (al waren ook dat dingen waarmee we niet op een lijn lagen).
Hoe moeilijk ik het ook vond om hem te kwetsen, het vertrouwde op te geven en nog wat extra onzekerheden. Ben ik heel blij dat ik dit gedaan heb.

Het is, als je zulke gevoelens hebt, ook goed dat je deze keuze gemaakt hebt. Als een van jullie twee niet gelukkig is, gaan jullie elkaar op lange termijn niet gelukkig maken. Ik ben er nu ook achter dat de relatie die ik met mijn ex had niet goed was en weet nu dat het zo veel fijner is en kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:47

Geryon schreef:
Ik heb ook zo getwijfeld aan mijn relatie. Of ik het wel wilde, bewust bij hem bleef. Hierover heb ik altijd gepraat. En nu hebben we als oplossing dat we het gewoon leuk hebben met elkaar, maar wel open staan voor anderen. Omdat we beide zoiets hebben van, je verdient iemand wie jou zeker weten wilt, niet minder dan dat.

Hier wilde ik eerst nog even op reageren. Je bent nog hartstikke jong, dan vind ik het zonde dat je het op deze manier oplost en dat ga je denk ik ook niet lang voorhouden. Dus wat heeft het dan voor zin?

Ts, knap dat je de stap hebt gemaakt. In deze situatie mag je echt wel even egoïstisch zijn hoor. Heel jammer voor hem maar hij komt er ook wel over heen. Je hoeft niet meer voor hem te zorgen. Zorg maar goed voor jezelf.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:26

Hij zou wel heel erg verdrietig zijn, maar je moet jezelf niet kwellen met gedachtes dat je zijn leven verwoest hebt. Dat geloof ik niet... Ook voor hem komt er wel weer wat op z'n pad, achteraf gezien zou hij vast ook wel kunnen inzien dat er geen toekomst in zat in jullie. Hij verdient juist ook iemand die helemaal voor hem gaat!

Neemt niet weg dat het nu voor beide een pijnlijke situatie is. :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:20

Sterkte ts! Het is inderdaad niet makkelijk maar uiteindelijk wordt het echt beter ook voor hem! Ik heb nu een andere relatie en kan eindelijk mezelf zijn! Het is al het gedonder wel waard geweest. Nu het huis nog definitief verkopen en dan kunnen we beide weer met een schone lei verder. Ook mijn ex voelt zich nu beter, die heeft zelfs gedreigd met zelfmoord, wilde ineens trouwen (terwijl hij daar nooit aan wilde) Ook voor jouw ex komt het goed, alleen hebben mannen vaak wat meer tijd nodig.

Wat betreft je vakantie, als je annuleringsverzekering hebt dan kan je die op grond van relatiebeëindiging annuleren.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:40

Ik heb na ruim elf jaar mijn relatie verbroken. We hadden samen een koophuis en woonden ook al elf jaar samen. Hij was er kapot van en daar heb ik me heel schuldig over gevoeld, maar ik kon niet meer verder op die manier. Ik twijfelde al langer, maar had nooit de moed om de relatie te verbreken. Achteraf gezien had ik het al veel eerder moeten zeggen, dat was beter geweest. Inmiddels zijn we twee jaar verder en had hij na een dik half jaar alweer een nieuwe vriendin en woont alweer samen. Dus maak je niet te druk om hem, als jij niet gelukkig was in de relatie, dan had je hem er ook niet gelukkig mee gemaakt. Het is even heel erg naar en vervelend, maar hij (en jij) komt er wel overheen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:43

TS, het is een dooddoener, maar wel een die echt waar is; adem in-adem uit. Vandaag gaat voorbij en dan wordt het morgen. En dan weer een dag. Steeds weer totdat dit ook al weer 10 jaar voorbij is. Echt, dit gaat over.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:02

Sterkte ts.
Goed dat je de knoop doorgehakt hebt.
Tuurlijk heb jij pijn om het verdriet van je ex. Maar ook hij gaat als het goed is verder met zijn leven. Beter nu uitmaken dan wanneer je een ander tegen komt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:20

Bedankt voor alle lieve reacties. Mijn collega's vangen mij gelukkig ook heel goed op. :)

Ik heb een annuleringsverzekering maar ben ik dan wel de aanbetaling kwijt?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:24

:(:) Ts :(:) dappere, maar juiste keuze imo.
Wbt annuleringsverzekering, volgens mij krijg je een bepaald percentage van de reissom terug .. weet ik niet zeker. Anders ff het reisbureau bellen.