Het moet en gaat nu toch echt gebeuren, E rijbewijs..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:37

_Marinke_ schreef:
Ja dat wil ik inderdaad ook Cariena! Een aantal losse lessen en dan die 1 dags cursus met daarna het examen. :)

Hoe gaat het tot nu toe bij jou? :)
Voor mij is het heel belangrijk om rust en overzicht te bewaren geloof ik, als de zenuwen de kop op steken wil het daar mis gaan. Dan ga ik te veel te snel doen zeg maar. Misschien bang omdat het niet snel genoeg gaat en als het langer duurt dat dan niet goed is want dan gaat het niet soepel genoeg ofzo. Ik weet het niet..

Die bijzondere verrichtingen zijn natuurlijk ook best wel lastig, kijk maar eens hoe vaak mensen met een E rijbewijs soms nog aan het steken zijn en dan mag je op examen maar 1 keer opnieuw steken. :=

Marlies dat stelde Jp inderdaad ook voor! Op eigen erf zegt ie ook wel eens; "Zet jij de trailer even terug?"
Maar liever eerst even een lesje of twee en dan pas op eigen erf zelf oefenen met dat soort dingetjes. :j
Iedereen zegt dat ik het ook wel kan, maar oh die zenuwen dan weer he. En volgens mij mag ik zelfs met onze huidige trailer i.c.m. Jp's auto gewoon met B rijbewijs rijden, maar ik wil zelf gewoon het E rijbewijs ook hebben zodat je gewoon goed zit en er alleen op hoeft te letten of de auto de aanhanger wel mag trekken.

Hihi en thanks voor de correctie, twijfelde al.. :P

Het is niet waar dat je op je examen maar 1 keer mag steken. Ik ben zelf examinator geweest bij het CBR en je mag best meer dan 1 keer steken, als het maar ergens op slaat. als je vaker moet steken omdat je je stuur de verkeerde kant op draait wordt het niets op het examen. Als je het doet omdat je meer ruimte nodig hebt is het geen punt.

Een belangrijke tip die ik je mee wil geven: als je bij aanvang van de dagcursus niet achteruit kunt rijden dan ga je dat op de dagcursus ook niet meer leren. Je zakt met 90% zekerheid. Ga gewoon op het erf oefenen met een paardentrailer en probeer eerst recht achteruit te rijden. Als je dat snapt dan snap je de bocht achteruit ook. Althans, de draaikant van het stuur.

En de beste tip: neem een rijschool die met een automaat rijdt.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:38

Ik heb nu al zo'n 2 jaar mijn E rijbewijs en ben de eerste keer ook gezakt, omdat ie vond dat ik te voorzichtig reed. Maar ik had al een flink aantal ritjes geoefend naar de rijhal en weer terug (5/7 min rijden) en elke keer met pap erlangs. Dus ik ging te langzaam over de drempels en reed te voorzichtig naar stoplichten (ik wilde mijn paard niet voor in de kar hebben natuurlijk :+)

De tweede keer slaagde ik met vlag en wimpel en die man zei ook gelijk: veel geluk met je paard en wees lief voor hem met rijden ;) oefen regelmatig thuis met stukjes achter uit rijden dan krijg je daar feeling en handigheid in!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:56

morgen nog hele dag les en dan om 1455 examen!

Capriootje

Re: Het moet en gaat nu toch echt gebeuren, E rijbewijs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:42

Spannend, succes!

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:01

Succes ...

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:25

dank jullie wel ben nu al zenuwachtig geen ochtendmens en moet er om 750 al zijn!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 07:07

Succes!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:26

Wat een baggerinstructeur heb jij gehad zeg! Maar helaas heeft niet iedere instructeur voldoende mensenkennis en kunnen er veel niet inspelen op de emoties en angsten van de leerling.

Gewoon een goede instructeur uitzoeken waar je mee op je gemak bent.

Voor mij was het appeltje eitje, munne mens is rijinstricteur en geeft ook E achter B.
Enige waar ik zenuwachtig voor was, was dat ik het stom zou vinden als ik zou zakken. Ik vond dat ik dat niet kon maken, geen goede reclame voor de rijschool.
Gelukkig in 1 keer gehaald, het stelt niet zoveel voor zolang je maar niet ff snel een fietser voorbij wil en dat soort dingen. Er wordt gewoon gekeken naar je verkeersinzicht. Als je met je verstand rijdt dan haal je 'm wel.
De bijzondere verrichtingen moet je gewoon even onder de knie krijgen. Heb je die te pakken, dan gaat het gewoon goed. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:36

Ik heb iets van 3 uur les gehad en toen meteen afgereden en gehaald. Voor mij scheelde het enorm dat ik op stal al veel had geoefend met bochten achteruit etc.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:37

Geslaagd ging niet helemaal perfect maar ik heb m gehaald!!!! Morgen naar gemeentehuis! !!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:01

cariena1 schreef:
Geslaagd ging niet helemaal perfect maar ik heb m gehaald!!!! Morgen naar gemeentehuis! !!

Kan nu mijn man helpen met t bedrijf bouwmaterialen halen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 08:20

cariena1 schreef:

Whoehoe! Gefeliciteerd! :D

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:40

Heb nog niet met de aanhanger kunnen rijden helaas gaat binnenkort gebeuren want mijn man en ik hebben n huis gekocht met bedrijfspand dus moet aan t verhuizen binnenkort hihi