Gemeentelijke + waterschapbelastingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:45

En daar bovenop komt ook nog eens de belastingterugbetaling ivm fout vorig jaar van de BD a 600 euro. Gelukkig sparen we dat bijna per maand op de huisrekening dus een goede buffer :) .

Met de afvalstoffenregeling bij ons zit het gelukkig wel snor, niet alleen wordt het opgehaald zo 1 a 2x per jaar wordt er een hoop compost gestort bij een vrachtwagenparkeerplaats die iedereen in het dorp mag pakken. Goed voor je moestuin of normale tuin en zo zien de bewoners iets terug voor het betaalde geld naast alleen de afval ophaal :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:47

Ik betaal voor mijn huisje in centrum den haag iets van 240 euro. Ging dat bedrag niet naar de waarde van je huis of was dat die andere? Mijn moeder regelt dat allemaal dus dat hou ik niet in de gaten.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:49

Jup Purny je hebt Rioolheffing, Afvalheffing, WOZ waarde en ik weet niet of waterschap nu bij riool hoorde of niet.

Anoniem

Re: Gemeentelijke + waterschapbelastingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:00

Waterschap zit apart. Gaat om de sloten=oppervlaktewater, dijken en de wegen.
Gemeente is huisvuil, OZB, riolering.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:03

Ik betaal gewoon netjes per maand.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:08

Ik heb een koopwoning van ongeveer 35m2 en ik woon alleen.

Gemeentelijke belasting betaal ik 300 euro per jaar.
Waterschaps belasting ongeveer 130 euro.
Voor afval ben ik meestal rond de 80 euro per jaar kwijt.

Mijn woz waarde is wel heel laag omdat die gebaseerd is op 2 appartementen die waarschijnlijk via executieverkoop verkocht zijn.

Waterschap betaal ik per maand, gemeentelijke belasting in 10 maanden en afval 2 keer per jaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 12:17

shirleyp schreef:
Ook wij balen ieder jaar van het bedrag, maar tja... Hoort er wel gewoon bij. Ik verbaas me over het kwijtschelden, wist niet dat het zoveel gebeurde. Voel mezelf aan braaf werkende en betalende burger dan toch altijd een beetje beetgenomen, betaal blijkbaar weer flink mee voor de lage inkomens. Ben echt voor een sociaal beleid hoor en geloof dat iedereen hier een legitieme reden heeft om het kwijt te laten schelden, maar dat geldt vast niet voor iedereen. Ik word er een beetje moe van...

Ik werk en heb een baan waar gok ik 80% nee tegen zou zeggen en dan thuis zou zitten en uitkering trekken :+ helaas heb ik de afgelopen 3 maanden onder de 500 salaris gehad en mijn huur alleen is al meer. Dus ik hoop dat ik wel eventuele kwijtschelding kan krijgen maar gok van niet. Net zoals dat ik geen recht heb op bijstand omdat ik net teveel spaargeld heb...

Bedankt voor alle berichten, ik schrik echt van al die hoge bedragen! Jeetje! Nou snap ik dat ze kijken naar eenpersoonshuishouden en meerpersoonshuishouden en dat het dan niet uitmaakt hoeveel mensen er in wonen, maar toch...
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-04-15 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:18

Wij betalen het ook in 10 termijnen van 22 euro per keer. Maar ik heb laatst ook twee rekeningen betaald van elk ongeveer 140 euro. Geen idee waarvoor dat was maar iig ook aan de gemeente :+ goeie boekhouding hier :')

Gelukkig krijgen we gezamenlijk zo'n 2500 euro terug van de belastingdienst O:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:22

De belastingen zijn natuurlijk ook per gemeente verschillend. Mijn huis is geschat op 58.000 euro

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:33

Hier ook over de 1000 euro, voor een kleine eengezinswoning (koop) en ik woon alleen.
Vind het ook schrikbarend duur.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:34

Natuurlijk is het balen. Maar die mensen die je afval op komen halen, onderhoud van de watervoorzieningen die je gebruikt enz enz moeten toch ergens van betaalt worden lijkt me.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:42

Ik heb een koopwoning 1 persoonshuishouden. betaal voor gemeentebelastingen 776 euro en voor waterschapsbelasting 272. Ik betaal in termijnen dan is het te doen. Waterschap in 10 termijnen en gemeente belasting in 8 termijnen.
Het is niet anders en idd ik ben elke week weer blij als mijn vuilnisbak geleegd is!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:45

Zelfs dat kan ik niet zeggen want ik moet mijn vuilniszakken naar een ondergrondse container slepen ;-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:47

True, maar die ondergrondse container wordt wel aangelegd, geleegd en onderhouden :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:48

puma schreef:
Zelfs dat kan ik niet zeggen want ik moet mijn vuilniszakken naar een ondergrondse container slepen ;-)

Ik moet ook elke week mijn vuilnisbak naar de ophaalplaats slepen als ik wil dat hij geleegd wordt ;)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:51

quera schreef:
puma schreef:

Ik moet ook elke week mijn vuilnisbak naar de ophaalplaats slepen als ik wil dat hij geleegd wordt ;)

Hahahah ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:58

Wij hebben sinds dit jaar Diftar en dat wordt vooraf geïnd.
Vast bedrag met daarna een bedrag per lediging kliko. Hebben dus even berekend dat ik 17x per jaar dat grijze kreng ter lediging aanbied. Alleen het is nu april en dat ding is pas 1 keer geleegd. Geldt alleen voor de grijze kliko niet voor de groene.
Wordt achteraf verrekend. Mijn gevoel zegt dat volgend jaar de tarieven verviervoudigd worden.
Hoeven ze nl niks terug te betalen.
Aanvragen juiste kliko was overigens een drama. Gemeente had nl zijn admi niet op orde en schoor alle binnenstadbewoners over een kam. Allemaal aan de ondergrondse containers.
Ja, ik heb een tuin en woon in mijn uppie ~~}>
Daar hebben ze drie maanden over getobd om dat goed geregistreerd te krijgen.
Over de uitvoering zeg ik maar niks, maar Onze Lieve Heer had het druk in die periode.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 13:01

Ik vind het dan weer wel knap dat wat je in 2013 verdiende je nu nog verdiend volgens de instellingen. Huur word naar aanleiding van je loon in 2013 berekend, eveneens als je afbetaling van je studieschuld. Maar ik kan het wel een beetje voorstellen dat de leidingen enzo ook moeten worden onderhouden. Maar de bedragen die worden berekend zijn in sommige gemeenten te hoog.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:56

Helaas, hier lagen ze ook op de mat.
Onze woz is van 134000 naar 123000 gegaan (waarom?)
en daardoor gaan we 3 euro per jaar minder betalen. *\o/* :+
Maar het is erg jammer als je de woning te koop hebt staan en de woz ineens bijgesteld word.
Alsnog moeten we € 1260,- betalen.
maandag maar weer eens een belletje doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:58

Wat zijn ze laat bij jullie. Bij mij lagen ze 2 maanden geleden al in de bus

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:01

quera schreef:
puma schreef:

Mijn buurman doet dat omdat hij weet hoe vergeetachtig ik ben. _O-

Hier ook weer een flink bedrag, niets aan te doen. :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:07

Huurwoning met zijn 2en 720,- in Oegstgeest.
Schrok me de eerste keer ook een hoedje :')
Tweede keer zag ik het aankomen maar niet slim genoeg geweest om er geld voor apart te zetten. Dit jaar gaan we echt sparen voor de rekening van volgend jaar :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 16:10

Oegstgeest is idd ook erg duur geloof ik.

Als ik de rekening nu betaal maar dan alsnog vraag of ze het kwijtschelden, krijg ik het geld dan terug?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:19

Dat staat bij mij op de folder die erbij komt. Volgensmij móet je waterschap sowieso betalen eerst?

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:29

Hier zat die rond de 130, dat vond ik al veel, maar als ik de bedragen hier hoor is die van mij dus laag.