Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Het is helaas nog steeds zo dat als het om kinderen gaat, eigenlijk enkel de vrouw echt rechten heeft en de man bijzonder weinig.![]()
Ik vrees dus ook voor je vriend maar bijkomend vraag ik me af; wil hij het kind dit ook wel aandoen?
Die kleine groeit op met "een papa" ... Waarom zou hij haar wereld op z'n kop willen zetten, enkel omdat ie vindt dat hij zijn verantwoordelijkheid moet emen? Nu ineens? Nu het eigenlijk te laat is?
Hij wist toch toen ze net zwanger was ook al dat het ongeveer 9 maanden zou gaan duren en dat ie dan eens moest gaan overwegen of ie wilde erkennen of niet.... Had ie dat toen gedaan ipv nu ineens nu iemand anders al verantwoordelijkheid genomen heeft, had hij wel nog mogelijkheden gehad.
PriDepo schreef:Dat is mijn gedachte ook peach, maar dat onderwerp durf ik niet aan te kaarten, haha! maar nogmaals, kind is wel van hem wanneer het haar uitkomt he..

Brainless schreef:Erkennen zegt NIETS over wie de vader is.
Van een lesbisch/homo koppel kan de andere (niet biologische) moeder/vader ook het kind erkennen.
DNA technisch maakt het dus niets uit.
Ook al zou hij een DNA test kunnen afdwingen en zijn gelijk halen (dat hij de biologische vader is) dat geeft hem 0% rechten.