Vrouwen zullen wij elkaar eens gaan helpen en niet afzeiken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:46

Misschien heb je hetzelfde probleem als ik: een 'resting bitchface' :')
ik heb al meerdere malen gehoord dat ik er arrogant/chagarijnig uit zie op het eerste gezicht! (Van mensen waar ik later heel goed mee overweg kon)
terwijl ik juist makkelijk praat en (al zeg ik het zelf) best relaxed ben.

dat eerste van die verjaardagsvrouwen dat kan ook je eigen onzekerheid zijn. Ik had ook zon groepje waar ik echt buitenviel, dacht ik..(niet mijn eigen vriendinnen ook) omdat zij meer modieus zijn en uitgaan en weet ik het, en ik voelde me best een boerin :+
maar later bleek dat ze mij anders zien dan ik denk.. gewoon leuk met wat andere interesses dan zij!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-15 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:47

Heel simpel: gezelschap zoeken wat wél bevalt. Als ik op een verjaardag ben bekijk ik een paar babyfoto's, hoor 2 verhalen aan over mama zeggen en poep en dan ben ik het zat want mijn interesse ligt absoluut niet bij baby's. Dus heel simpel: "ik ben even weg, ga even Piet begroeten". Dat is een geldig en niet kwetsend excuus. En vervolgens zien ze mij aan de baby-leuter-tafel niet meer terug.

Ongetwijfeld dat mijn des-interesse mij achter mijn rug om verweten wordt, maar daar lig ik niet wakker van. Ik ben tenslotte geen ingehuurd animatie programma. En ben vrij om zelf te gaan en te staan waar ik wil.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:47

Jeetje ik ben echt verbaasd hoe er hier gereageerd wordt op TS, het gaat over aardiger voor elkaar zijn en TS wordt compleet afgezeken door een aantal hier. Lekker naar zwaaien TS, sta er maar mooi boven.
Soms willen mensen gewoon even hun hart luchten over dingen die frustreren en daar hoort dan niet bij dat ze ook gelijk afgezeken willen te worden. Natuurlijk heeft een situatie altijd 2 kanten, maar een beetje respect richting TS mis ik van een aantal hier echt compleet.

Volgens mij kent niemand TS hier persoonlijk, dus kun je ook niet zeggen hoe TS is in groepen. Wie weet is die groep meiden wel echt een enorme kliek. als je er niet bij bent geweest kun je er niks over zeggen..

Laat elkaar in je waarde, daar zou de wereld een stukje beter van worden.

Jannepauli

Re: Vrouwen zullen wij elkaar eens gaan helpen en niet afzeiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:56

Tja, in dit soort topics komen er altijd wel personen naar voren die het afzeiken vinden als je niet mee banketstaaf met de TS maar de andere kant belicht, in een poging haar 's even wakker te schudden en haar te laten nadenken over haar eigen visie. Mag hoor, ik heb er geen probleem mee. Ik ben ook zo weinig 'vrouwelijk' dat ik geen behoefte heb aan het aai-over-jouw-bolletje-gedrag. En ik ben per definitie ook niet aardig omdat het zo hoort. Gek hé, ben dus meer iemand van mannengedrag waar de TS zich kennelijk beter bij thuis voelt. Valt dat even tegen? :)

Maar eh.. beste TS .. ik heb best respect voor je, en wil je niet afzeiken. Maar ik denk dat het je zou helpen om de zaak 's anders te bekijken - daar steek je meer van op dan dat iedereen je 'begrijpt'.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:03

VivaLaVida schreef:
dat eerste van die verjaardagsvrouwen dat kan ook je eigen onzekerheid zijn. Ik had ook zon groepje waar ik echt buitenviel, dacht ik..(niet mijn eigen vriendinnen ook) omdat zij meer modieus zijn en uitgaan en weet ik het, en ik voelde me best een boerin :+
maar later bleek dat ze mij anders zien dan ik denk.. gewoon leuk met wat andere interesses dan zij!

+:)+
miccamaaike schreef:
Volgens mij kent niemand TS hier persoonlijk, dus kun je ook niet zeggen hoe TS is in groepen. Wie weet is die groep meiden wel echt een enorme kliek. als je er niet bij bent geweest kun je er niks over zeggen..

Laat elkaar in je waarde, daar zou de wereld een stukje beter van worden.

Daarom hoeft ze het ook niet bloedserieus te nemen, maar waarom niet er eens rustig over nadenken? Gelijk afwimpelen heb je sowieso niks aan.

Het is ook een aanname van jou dat de posts waar jij nu over valt niet met de beste bedoelingen geschreven zijn. Ik denk namelijk dat ze dat wel zijn.

Juist omdat dit maar internet is hoef je je niet aangevallen te voelen, maar besef wel dat je hier een ander perspectief geboden wordt dan irl. En als je na goed lezen nog steeds tot de conclusie komt dat het onzin is wat jou betreft, dan kan dat, maar dat is dan toch ook geen probleem.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:09

Oh alles zal ongetwijfeld met goede bedoelingen geschreven zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar de toon kan wel een beetje ander imo. TS lucht haar hart en dan vind ik sommige reacties wel behoorlijk pittig. Ik zeg niet dat iedereen maar ja en amen moet zeggen, maar een beetje anders brengen kan wel.
Ik kan me namelijk voorstellen dat je in sommige situaties ook wel behoorlijk overvallen kunt worden door de situatie. Weten dat je t wellicht anders moet aanpakken en het ook daadwerkelijk anders aanpakken zijn 2 heel verschillende dingen. Van achter en scherm is het wel heel makkelijk oordelen, ik zou daar zelf wel iets reëler naar kijken.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:21

Miccamaaike: je moet de op internet geschreven woorden nemen zoals ze zijn, en niet met je eigen gedachten invullen, inkleuren of er een lading aan geven die er niet staat. Zolang er niet duidelijk hele lelijke en persoonlijke dingen tegen de persoon gericht gezegd worden ( zoals bv "wat een stomme trut ben je" ) dan heb je geen enkele reden om te twijfelen aan de oprechtheid van iemands woorden. Toon vul je zelf in, je kunt ook gewoon proberen iets op z'n waarde te schatten. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, prima. Maar niet zeuren over 'de toon' want die lees je er zelf in en als je daar mij dan op gaat 'katten' dan heb ik daar geen boodschap aan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:38

Dat is natuurlijk prima dat jij daar geen boodschap aan hebt, maar dat is hoe ik het zie, mijn mening ;) .
Als ik al aan het katten ben, ben je dat zelf overigens ook aan het doen. Ook voor jou tijd voor een beetje zelfreflectie.

Maar goed ik ga hier niet meer op in. We hebben duidelijk een andere mening en dat is prima. Laten we het daar dan maar bij houden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:43

bigone schreef:
rien10 schreef:
Het is denk ik ook iets wat in bepaalde periodes van je leven meer speelt dan in andere tijden. Ik ben nu 51. Maak me ech niet druk om wat "men" van mij vind, of van mijn rijkunsten, of de manier waarop ik m'n huishouden doe of.....:)

Volgens mij zouden wij geweldige buren kunnen zijn, ik trek me ook geen hol aan wat anderen over mij denken of zeggen. Lucht zo heerlijk op als je je niet druk maakt over hoe anderen over je denken.
Ik herken het verhaal van de visite van ts wel, als jong meisje kwam ik in een buurtje wonen waar de buren bij elkaar op verjaardagsvisite gingen. Allemaal oudere mensen, vrouwen in de keuken met breipennen en mannen in de mooie kamer met sigaren/drank en veel lol. Na de zoveelste breimislukking van mijn kant de keer er op bij de kerels gaan zitten, ik had een geweldige avond.
Helaas werd dat niet gewaardeerd door de buurvrouwen en werd ik niet meer uitgenodigd, als ik geweten had dat het zo simpel was dan had ik dat veel eerder gedaan,haha.

Het is soms zo simpel :D

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:49

Heel erg eens. Mooi geschreven ook. Mensen staan veel te weinig stil bij de simpele dingetjes waarmee het leven zoveel makkelijker (en leuker!) kan worden :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:54

Alsof mannen zo perfect zijn. :')

Ik denk dat je het leven wel simpeler kan maken, naar een feestje van mensen waar ik het niet mee kan vinden ga ik niet. Puur omdat het oneerlijk is om te gaan en vervolgens slecht te praten.

Als iemand aan het roddelen is en ik wil er niet in mee gaan... dan zeg ik gewoon dat ik niet geinteresseert ben.

Vrouwen of mannen in elke groep zullen er ooit wel mensen zijn waar je het niet mee kan vinden. Gewoon eerlijk naar jezelf zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:57

Ja, op zo'n verjaardag moet je gewoon bij mensen gaan zitten die er wel leuk uit zien :+ Ik ga nu geregeld mee naar feestjes met m'n nieuwe vriend, daar ken ik letterlijk niemand en hij is meestal binnen 5 minuten verdwenen, en daar sta je dan. Meng je gewoon eens in een gesprek, later zal je er trots op zijn :D

Wat betreft de buurvrouw... Als mensen zo beginnen kom ik meestal met een confronterende (of althans zo bedoelde :+ ) wedervraag: "Heb jij wel eens in haar portemonnee gekeken? Wie weet zit ze in de WAO of heeft ze heftige problemen in de familie. Je zou haar beter steunen dan zo te roddelen. Hebben die kinderen ook nog wat aan." Meestal houden die mensen dan wel hun mond en ik hoop dan ook maar dat ze er even van na gaan denken...

En je laatste situatie illustreert toch wel dat mannen er vaak zoveel makkelijker in zijn dan vrouwen. := .

Mijn idee hierbij is toch wel... Leg het naast je neer, want je druk erover maken schiet niemand iets mee op. Focus op de dingen die wel leuk zijn: zoek iemand die wel gezellig is op die verjaardag, groet de buurvrouw met de joggingbroek eens en nodig haar uit voor een kop koffie, en knoop een praatje aan met de man van je oude vriendin, die snapt blijkbaar beter hoe het werkt in het leven. ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:58

Iemand die zeurt over de buurvrouw in joggingbroek heeft gewoon teveel vrije tijd en te weinig hobbies!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:02

vrouwen onder elkaar zijn meestal niet gezellig en vriendelijk helaas..

de werkvloer met alleen vrouwen is vaak een kippenhok en mensen met kleine kinderen zijn het middelpunt.. Jantje, heeft z'n eerste tandje' is vaak het gespreksonderwerp voor de eerst komende twee weken.. en als je strompelend binnenkomt en je verhaal kwijt wilt hoe je lompe knol op je tenen ging staan, dan knikken ze even en gaan verder over Jantje want dat is veel belangrijker.. Verkiezingen op komst en je wilt een klankbord om even iets te bespreken.. dan krijg je hooguit te horen wat er gestemd wordt en het gesprek gaat terug op Jantje, wiens eerst tandje inmiddels voor de helft door is.

vrouwen buiten het werk om kunnen helemaal onhebbelijk zijn.. Roddel en achterklap als opening van een gesprek, misschien omdat men niet weet hoe ze anders een gesprek kunnen openen.

het rare is, gooi 1 man in de mixer en het is al een stuk dragelijker..

maar goed.

Het was vroeger echt niet beter of gezelliger hoor. Alleen hoe ouder je wordt 'hoe kleiner de wereld', dus je ziet en hoort meer.

mijn remedie tegen de 'vrouwen'. op een verjaardag drink ik een beleefdheidsbakje en ga weer weg als het mij niet aanstaat, of ik voel mij er niet fijn.. heb ik mijn plicht gedaan en dan schud ik het wel weer af.

als mensen met roddel en achterklap een gesprek willen openen.. dan draai ik het gesprek meteen..
zoals in je voorbeeld

-hi
hi
- heb je wel gezien hoe buurvrouw in haar joggingbroek etc.
- hmmm (gewoon een hmmm als in een zachte 'ja'), ik moet zo trouwens naar de supermarkt, weet jij iets om te eten vanavond? heb totaal geen inspiratie..

de eerste keer zal ze waarschijnlijk wat raar kijken van dat omspringen.
maar na een keer of drie is de boodschap onbewust wel duidelijk..

grijnss net als met honden.. slecht gedrag negeren en iets anders aanbieden..

hoef je ook geen herrie te maken of iemand de les te lezen.. kost heel wat minder energie en je hoeft niet mee te gaan in gedrag wat je niet aanstaat.

Ik ga meestal niet naar plekken waar alleen vrouwen te verwachten zijn.. sauna vrouwen dag, zul je mij niet aantreffen.. Ik voel mij gewoon niet prettig bij het kliekjes gedrag en gekwetter dat vrouwen met zich mee kunnen brengen als er geen mannen aanwezig zijn op wie ze hun aandacht kunnen richten.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:07

Goed geschreven!
ik ben het er ook helemaal mee eens, het zou zoveel gemakkelijker zijn

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:08

Ik vind vrouwen helemaal niet vreselijk. Werk ook in een team met vrijwel alleen maar vrouwen. Ik herken ook niets van wat jij schetst elenaMM77 over gespreksonderwerpen en sfeer etc. Heb genoeg vrouwelijke vrienden (vriendinnen dus :+ ), maar ook vrienden. Ga graag iets met een vrouw ondernemen, maar ook met een man. Op verjaardagen kan ik de humor van mannen meestal beter waarderen, maar dat heeft verder niets te maken met dat ik vrouwen an zich minder leuk/aardig vind. Ik denk dat ik vrouwen en mannen gewoon beiden graag om me heen heb.

Eerlijk gezegd vind ik het vrij apart dat iemand de hele doelgroep 'vrouwen' als zodanig neerzet. Je knapt toch af op karakter/gedrag in plaats van sekse?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:58

Het zijn gewoon vaak de vrouwen die lopen te roddelen... Tenminste, dat is mijn indruk. Ik ga ook veel met mannen om maar die zijn gewoon anders. Praten ook over elkaar, jazeker, maar meer in de zin van "Hee, moet je horen, hij wilde van de week iemand in de zeik nemen met een ijsblokje maar stootte toen zijn eigen drankje om, hahaha wat een loser". :+

Paardenvrouwen zijn gewoon vaak een ander slag mensen. :)*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:01

Palmera schreef:
Heel simpel: gezelschap zoeken wat wél bevalt. Als ik op een verjaardag ben bekijk ik een paar babyfoto's, hoor 2 verhalen aan over mama zeggen en poep en dan ben ik het zat want mijn interesse ligt absoluut niet bij baby's. Dus heel simpel: "ik ben even weg, ga even Piet begroeten". Dat is een geldig en niet kwetsend excuus. En vervolgens zien ze mij aan de baby-leuter-tafel niet meer terug.

Ongetwijfeld dat mijn des-interesse mij achter mijn rug om verweten wordt, maar daar lig ik niet wakker van. Ik ben tenslotte geen ingehuurd animatie programma. En ben vrij om zelf te gaan en te staan waar ik wil.

Geweldig! _O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:05

Collie2008 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het vrij apart dat iemand de hele doelgroep 'vrouwen' als zodanig neerzet. Je knapt toch af op karakter/gedrag in plaats van sekse?

vrouwen onderling 'gedragen' zich anders dan mannen onderling, en beiden gedragen zich weer anders dan gemengd gezelschap.

De ene zal zich prettig voelen in all female gezelschap. ik helaas niet, wordt er vrij snel kriegel van met name ook van de gespreksonderwerpen en het 'kirrende' gehalte. de een zal daardoor prima kunnen werken in een totaal vrouwelijke omgeving, de ander wordt gillend gek lol.. ik val onder de laatste categorie.

een klein groepje vriendinnen gaat hier ook prima hoor.. je hebt elkaar dan gevonden door gemeenschappelijke interesses of overeenkomende of juist tegenovergestelde karakters.. maar gooi mij niet alleen in een kippenhok.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 03:27

Ja ik vind ook dat vrouwen altijd oppervlakkig zijn en mannen altijd relaxt. Daar is niks seksistisch aan.

Meh.

Er zit echt niet zoveel verschil tussen mannen en vrouwen. Of misschien zoek ik juist hele vrouwelijke vrienden uit en mannelijke vriendinnen. Ik vind het in ieder geval best triest hoe sommige meiden hier praten over hun eigen sekse. We zijn echt wel meer dan roddelen en kledinggesprekken.

Ik ben niet de meest sociale vlinder, ik heb wel veel vrienden en vriendinnen maar als ik met mijn groep op een feestje ben zit ik ook niet zo te wachten op iemand van buitenaf. De manier van communiceren verandert als iemand niet op hetzelfde level zit. Het voegt niet zo fijn, dus ga ik meestal in negeerstand.

En eerlijk gezegd heb ik ook nooit behoefte om met mensen van vroeger te praten. Mijn ervaring is dat wanneer ik gedag zeg iemand dan een gesprek wil en daar zit ik nooit op te wachten. Er is een reden dat ik geen contact meer heb met iemand en dat vind ik wel prima ook.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 03:46

elenaMM77 schreef:
grijnss net als met honden.. slecht gedrag negeren en iets anders aanbieden..

:') Prachtig!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:55

lieveli schreef:
Ja ik vind ook dat vrouwen altijd oppervlakkig zijn en mannen altijd relaxt. Daar is niks seksistisch aan.

Meh.

Er zit echt niet zoveel verschil tussen mannen en vrouwen. Of misschien zoek ik juist hele vrouwelijke vrienden uit en mannelijke vriendinnen. Ik vind het in ieder geval best triest hoe sommige meiden hier praten over hun eigen sekse. We zijn echt wel meer dan roddelen en kledinggesprekken.

Ik ben niet de meest sociale vlinder, ik heb wel veel vrienden en vriendinnen maar als ik met mijn groep op een feestje ben zit ik ook niet zo te wachten op iemand van buitenaf. De manier van communiceren verandert als iemand niet op hetzelfde level zit. Het voegt niet zo fijn, dus ga ik meestal in negeerstand.

En eerlijk gezegd heb ik ook nooit behoefte om met mensen van vroeger te praten. Mijn ervaring is dat wanneer ik gedag zeg iemand dan een gesprek wil en daar zit ik nooit op te wachten. Er is een reden dat ik geen contact meer heb met iemand en dat vind ik wel prima ook.

En dat vind ik dus triest: dat je in de negeer-stand gaat. Alsof je jezelf beter voelt dan een ander... Dat is mijns inziens eerder respectloos. Ik snap best dat het fijn is om met je eigen "clubje" over bepaalde zaken te praten, maar wie weet komt er wel iemand bij staan die wel op jullie "level" praat (of met veel interessantere zaken komt) en kan er een leuke extra vriendschap uit ontstaan. Of misschien wel niet, maar dan ben je in ieder geval wel sociaal gebleven naar anderen.