Kan ik dit geloven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:30

Niobe schreef:
Maar je gaat op facebook toch ook niet uitgebreid vertellen over je moeder?

Dat zal voor iedereen anders zijn, maar als ik eens rondkijk wat sommigen op facebook zetten, dan vind ik dat toch nog wel wat persoonlijker dan 'mijn moeder is jarig en ze krijgt ...'.
Ik zie soms dingen voorbij komen die ik alleen met mijn man zou delen of hooguit met mijn moeder maar meer ook niet. Sommige mensen gooien werkelijk alles online.
En vergeet niet dat alles ook terug te lezen is en dat ook al je foto's te zien zijn, van foto's alleen kun je vaak al meer info krijgen dan van wat iemand je verteld.

vuurneon

Re: Kan ik dit geloven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:35

Ts, vraag je moeder eens wat zij hiervan vindt. Dan heb je je antwoord ook gelijk :+

Als een vriendin naar een compleet random figuur een foto in ondergoed moet sturen, dan zeg je toch ook: mens doe niet zo naïef!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:41

Je hebt ook wel gelijk anneliesdj en ik vind het ook prima dat je daarom niet zomaar iemand toevoegt, dat recht heb je natuurlijk.
Maar ik denk dan weer van, iedere gek kan zien in wat voor auto ik rijd, ik hoef maar langs te rijden, als ik in de winkel loop met mijn rijkleding aan, weet ook iedereen dat ik paardrijd. En als ze me volgen weten ze waar ik woon en kunnen ze er achter komen hoe ik heet.
Sterker nog, er zijn meer mensen die mijn naam weten dan andersom en dat stamt al uit de tijd voor Facebook. Toen was ik al Lonneke, dochter van.., zus van.. die altijd op die schattige pony door het park reed. Ik was soms zo verbaasd hoeveel de mensen uut 't durp over me wisten, dat ik daar nu misschien wat te makkelijk in ben, of zoiets.
Plus dat wat ik op Facebook zet niet veel meer is dan triviale dingen. Natuurlijk zet ik ook niet heel mijn ziel en zaligheid er op en heb ik ook nog enigszins een filter in wie ik toevoeg en wie niet. Maar bij de niet-groep horen ook bepaalde familieleden.
Dat heeft dan wel er meer mee te maken dat ik niet zo'n zin heb in hun ziel en zaligheid := want wat je zegt: er zijn mensen die het flink kunnen overdrijven.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:43

ach ts, waarom zou je t niet proberen? het is maar een bikini, heus is alles bedekt... ik ben daar heel makkelijk in, ze hoeven ook niet te vragen die te sturen die staan al lang op facebook. korte rokjes etc boeien, het bedekt altijd genoeg ze kunnen ook een naakt lijf onder je hoofd fotoshoppen dus tjaaa

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:44

Antwoord op jouw vraag is heel simpel: NEE.

De lusten die je ervan zou hebben als het wel 'echt' zou zijn wegen in de verste verte niet op tegen de lasten die je ervan gaat hebben als het niet 'echt' is.....

Wees alsjeblieft realistisch. Dit soort dingen gaan niet via Facebook....

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:45

Best wel zorgwekkend dat je hier echt over na moet denken of dit wel echt is?
Hoeveel alarmbellen gaan er wel niet rinkelen bij zo'n bericht.
Ik hoop dat je hem niks hebt gestuurd...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:46

Niobe schreef:
Plus dat wat ik op Facebook zet niet veel meer is dan triviale dingen. Natuurlijk zet ik ook niet heel mijn ziel en zaligheid er op en heb ik ook nog enigszins een filter in wie ik toevoeg en wie niet. Maar bij de niet-groep horen ook bepaalde familieleden.
Dat heeft dan wel er meer mee te maken dat ik niet zo'n zin heb in hun ziel en zaligheid := want wat je zegt: er zijn mensen die het flink kunnen overdrijven.

Ja hier net zo, en ik zet ook maar weinig op fb maar ik ben ts niet, ik zou er dan ook geen topic over hoeven openen. Sterker, het zou me helemaal niet gebeuren ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:49

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is dat vaak ook zo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:50

unihorses schreef:
ach ts, waarom zou je t niet proberen? het is maar een bikini, heus is alles bedekt... ik ben daar heel makkelijk in, ze hoeven ook niet te vragen die te sturen die staan al lang op facebook. korte rokjes etc boeien, het bedekt altijd genoeg ze kunnen ook een naakt lijf onder je hoofd fotoshoppen dus tjaaa

Ik hoop echt dat je dit niet meent.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:57

Nep! Sowieso geen onbekenden accepteren lijkt mij het best!
Mijn account is redelijk dicht en als je geen vriend van mij bent zie je zeer weinig.
Ook heb ik mijn vriendenlijst met iets van 200 mensen opgeschoond. Ook geen vage kennissen etc meer.

Ik hou het lekker klein! Lijkt me het beste! :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:57

dream_lot schreef:
Best wel zorgwekkend dat je hier echt over na moet denken of dit wel echt is?
Hoeveel alarmbellen gaan er wel niet rinkelen bij zo'n bericht.
Ik hoop dat je hem niks hebt gestuurd...

Sluit ik me bij aan.
Hoeveel Dr. Phil shows met waarschuwingen en Undercover in NL-uitzendingen moeten er nog volgen voordat mensen zelf gaan nadenken?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:10

Ja, dit is een 'banketstaafverhaal' dus nee, dit moet je niet geloven.

Als je graag model wilt worden, pak het dan serieus aan en voorkom dat foto's van jou in ondergoed zomaar op internet worden verspreid (die vervolgens naar hartelust gefotoshopt kunnen worden). Neem contact op met een modellenbureau en stuur neutrale foto's op zoals ze op de site vermelden. Wie weet had de beste kerel uit Amerika inderdaad gelijk en kun je model worden, maar niet door schaarsgeklede foto's naar hem te sturen ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:28

Nee niet doen hoor! Is gewoon een viezerik die geen hobby heeft (of in elk geval de verkeerde hobby).

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:39

Niet doen inderdaad.

Maar zo afgeschermd als sommige andere mensen hier fb hebben.
Nee dat is bij mij niet zo hoor.

Ik heb genoeg vage kennissen ed in m'n vriendenlijst staan.
Sommige heb ik nog nooit gezien.
Maar als zij graag op de hoogte blijven van mijn onzin.
Nou dan heb ik daar niet zo'n probleem mee.

Ik zet er geen belangrijke informatie op.

Dus voel je niet verplicht om je FB compleet afgeschermd van de wereld te houden omdat sommige mensen dat doen.
Zet er dan alleen geen belangrijke informatie als telefoon en adresgegevens op. En bedenk dat alles wat je plaatst ook tegen je gebruikt kan worden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:45

_Natasja_ schreef:
Niet doen inderdaad.

Dus voel je niet verplicht om je FB compleet afgeschermd van de wereld te houden omdat sommige mensen dat doen.
Zet er dan alleen geen belangrijke informatie als telefoon en adresgegevens op. En bedenk dat alles wat je plaatst ook tegen je gebruikt kan worden.

het is ook niet zo dat ik er belangrijke dingen op zet, maar wat ik er op zet gaat een ander ( dus een vreemd, vage kennis etc ) gewoon niet aan. In het echte leven bemoei ik me ook niet met hen dus op fb ook niet ;)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:52

Nou als een vreemde het leuk vind om op mijn facebook te kijken prima
staan toch bijna alleen maar foto's van dieren op :')
En wat niet over dieren gaat is alleen maar onzin, dus veel hebben ze niet aan mijn profiel.
Maar vriendschaps verzoeken van mensen die ik niet ken accepteer ik ook nooit.
Vroeger 1 keer zo'n fout gemaakt op een bepaalde site (Weet de naam niet meer) nou ik was meteen genezen _O-

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:59

Stuur een foto van een naakte heule vieze kerel. Houd t snel op 8-)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:12

Cinnepin schreef:
_Natasja_ schreef:
Niet doen inderdaad.

het is ook niet zo dat ik er belangrijke dingen op zet, maar wat ik er op zet gaat een ander ( dus een vreemd, vage kennis etc ) gewoon niet aan. In het echte leven bemoei ik me ook niet met hen dus op fb ook niet ;)

Dat is voor iedereen eigen keus.
En je moet doen waar je je prettig bij voelt.
Maar omdat iedereen in dit topic aangaf alles heel prive te houden, wilde ik een andere optie ook melden. ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:59

Ik sluit me aan bij de rest van de reacties. :)

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:09

Klinkt te mooi om waar te zijn. Daarnaast accepteer ik ook geen onbekenden en al helemaal niet van andere landen. Heb namelijk al diverse mensen geweigerd van Turkije, Arabië, Spanje en meer.
Allemaal jongens/mannen.

Hier in België is al vaak genoeg op het nieuws geweest dat je voorzichtig moet zijn op sociale media en nooit onbekenden moet aanvaarden.

Zou je ook ingaan op een mail in het "Engels" waarin staat dat je een miljoen dollar krijgt?
Want ook zo mails heb ik al diverse keren gekregen tot ik het doorstuurde naar de politie.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:11

draai het gewoon om, voor de fun..

zeg hem dat je niet iedereen zomaar op zijn/haar blauwe ogen gelooft en vraag om een skype gesprek waarbij hij zijn cam aanzet zodat jij kunt zien of hij werkelijk is, wie hij zegt te zijn.

wedden dat je nooit meer wat van hem hoort?

als als dat wel het geval is, kan het nog altijd iemand zijn die zijn good looks misbruikt om plaatjes van jonge meiden in ondergoed te scoren..

dat soort foto's zullen nooit verder komen dan zijn plakkerige vingers ben ik bang..

zeg maar na dat skype gesprek dat je jezelf toch nog wat jong vind en er vanaf ziet..
block die gast en ga in Nederland gewoon naar een modellenbureau als dat je ambitie is..

ik denk dat geen enkel topmodel, topmodel geworden is door half naakte foto's naar volslagen vreemden te sturen via facebook.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:17

Zoek een paar foto's van een oude uitgerimpelde oma in bikini en stuur die naar hem :)) of foto's waarop zo'n oude sexy oma staat te flirten *\%/* , maar geen foto's van jezelf. Modellenscouts benaderen je niet via Facebook en vragen vervolgens echt niet om bikinifoto's. Stuur die echt niet op, voor je het weet sta je op sites waar je helemaal niet op wil staan!

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:20

unihorses schreef:

Dat zou ik maar niet doen. Zou je daar blij van worden als één of andere Amerikaan een naakt lijf onder je hoofd photoshops en je vervolgens op sekssites verschijnt?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:30

Ankie2011 schreef:
unihorses schreef:

Dat zou ik maar niet doen. Zou je daar blij van worden als één of andere Amerikaan een naakt lijf onder je hoofd photoshops en je vervolgens op sekssites verschijnt?

Nog erger, het is kinderlijk eenvoudig om je bikini weg te photoshoppen. Als de foto dan verspreid wordt herkennen je ouders en je vriendinnen echt wel je kamer/badkamer als achtergrond....

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:10

Ankie2011 schreef:
Zoek een paar foto's van ......

Het bewijs dat elke foto misbruikt kan worden, nog even beeldender geïllustreerd door de foto die Suzanne F. heeft gepost :x