bokt mama's help !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: bokt mama's help !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:52

Och ja, dat is ook maar net waar je je zelf goed bij voelt. Bij onze oudste was de oplossing om haar bed bij ons op de kamer te zetten, paste achteraf ook helemaal bij het kind. Vanaf toen sliep ze door. Ken ook mensen die daar niet aan moeten denken, maar bij ons was iedereen er tevreden mee. Ik denk altijd maar zo, in Afrika lig je ook allemaal samen in de hut ;)

Maar dat is hier ook geen oplossing denk ik. Wellicht eens een professional inschakelen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:00

Misschien het cb eens inschakelen, zij kunnen je misschien wel tips geven

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:25

Volgens mij zijn er logeercentra waar je terecht kan, dan kan ze een paar nachtjes slapen (en jullie bijslapen) en die "reset" kan erg effectief zijn, naar het schijnt.

Zelf geen ervaring mee ofzo maar ik heb het wel eens bij iemand langs zien komen op facebook. :)

Gaat overigens alleen om het slapen, overdag is ze gewoon bij jullie maar 's avonds breng je haar daar dan heen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:32

Hoe ziet de dag van je dochter er uit? Te veel prikkels kan lijden tot slecht slapen, gevoelig voor licht ook(dus goed donker maken op de kamer) en je geeft zelf al een stukje antwoord door je zin: Ze gilt net zo lang tot ik reageer. Misschien komt dit hard over maar negeer het gegil eens wanneer er verder niets met haar aan de hand is. Negatieve aandacht is ook aandacht en soms moet er even iets minder gepamperd worden, ervaring?? Ja zeker, heb er drie groot gebracht en die zijn niet slechter geworden van rust reinheid regelmaat en zo af en toe echt negeren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:33

Ik stuur je een PB.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:34

Lekker bij je nemen, hier kind van 3.5 jaar da tot 3 bij ons heeft gelegen en nu bij ons inslaapt en die leggen we daarna in eigen bed
Heel lang niet aan toegegeven maar dat breekt echt op zowel je nachten als intiem zijn. Sinds hij bij ons ligt heerlijk we slapen weer. En toch ligt nummer twee net twee weken oud in de box. Intiem kun je dus nog steeds zijn als je kind in ouderlijk bed ligt.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:46

Ik ben juist een hele strenge moeder en zal nu ook wel commentaar krijgen maar ik heb mijn kinderen duidelijk verteld wat de bedoeling was. Dus verteld dat het bijna bedtijd was, pyama aan en rustig voor gelezen. Toen duidelijk gezegd dat ze moesten slapen. Komen ze uit bed leg ik ze terug en geef ik aan dat als ze niet gaan slapen ik het haakje op de deur doe. Ze weten dit heel goed en heb het misschien 2 of 3x moeten doen.
Ik heb ze 1x laten huilen en wij hebben hier nooit discussie over slapen. Doe ermee wat je wilt, ik geloof gewoon in duidelijkheid voor kinderen. Liefde krijgen ze overdag en als ze s nachts ziek zijn ben ik er natuurlijk voor ze.

Succes

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:49

Hier staat liefde niet aan een tijd of dit nu overdag avond of nacht is

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:51

Het is makkelijk gezegd voor een buitenstaander dat ze in hun eigen bed moeten. In een perfecte wereld gaan ze heerlijk slapen in hun bedje en slapen ze door tot de volgende morgen maar helaas werkt dat niet altijd zo alhoewel mijn jongste heerlijk in haar eigen bed sliep. Je hebt niks aan een oververmoeide moeder en gestressed kind en ik vind dat ieder moet doen wat hij/zij denkt dat goed is. Ik had in ieder geval een uitgerust en vrolijk kind en zij is na een tijdjegewoon in haar eigen bed gaan slapen.

TS ik zou ook het middagslaapje eens in gaan korten, misschien dat dat helpt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:03

Ik ben vast een ontaarde moeder maar bij mij was het toch echt: niet ziek? Geen vieze luier? Geen honger? Je ligt lekker warm? Geen nare droom? Dan is het dus gewoon slapen!
Dan huil je maar even, maar ik denk dat het echt een gewoonte wordt voor een kind als je steeds komt kijken. Het moet een gewoonte worden dat ook als ze eventjes wakker zijn, ze dan vanzelf weer weer in slaap vallen zonder dat papa of mama komt kijken.
Het kost je misschien een paar nachten om met kromme tenen in bed te liggen als je kind huilt, maar ik denk dat je dit patroon van nachtbraken gewoon moet doorbreken.
Voordat ik half Bokt over mij heen krijg, mijn kinderen zijn zonder slaaptrauma's groot geworden hoor! :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:09

DatBenIkNou schreef:
Ik ben vast een ontaarde moeder maar bij mij was het toch echt: niet ziek? Geen vieze luier? Geen honger? Je ligt lekker warm? Geen nare droom? Dan is het dus gewoon slapen!
Dan huil je maar even, maar ik denk dat het echt een gewoonte wordt voor een kind als je steeds komt kijken. Het moet een gewoonte worden dat ook als ze eventjes wakker zijn, ze dan vanzelf weer weer in slaap vallen zonder dat papa of mama komt kijken.
Het kost je misschien een paar nachten om met kromme tenen in bed te liggen als je kind huilt, maar ik denk dat je dit patroon van nachtbraken gewoon moet doorbreken.
Voordat ik half Bokt over mij heen krijg, mijn kinderen zijn zonder slaaptrauma's groot geworden hoor! :D

+1 :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:18

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik denk dat jij zelf een beetje de oorzaak bent.

Als ze huilt ga je erheen, lees je haar voor etc. Je geeft haar dus aandacht. Voor haar betekent huilen dus dat jij naar haar toe komt en iets leuks gaat doen.

Het is niet erg om naar haar toe te gaan, maar je moet het niet gaan belonen door leuke dingen te gaan doen. Natuurlijk doet ze liever iets leuks met mama dan dat ze rustig in haar bedje ligt.

Hoe dit (snel) op te lossen is laat ik aan dr mama's over, maar ik zou haar gedrag in ieder geval niet belonen door leuke dingen te doen. Terugstoppen in bed en zelf weer gaan slapen, dan huilt ze maar eventjes.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:57

Ben blij verrast dat zo veel Bokt mama's hun baby/kind lekker bij ze op de kamer of in bed nemen :)

Ik vind zelf een kind (eigenlijk baby nog) van 14mnd wel echt heel jong om alleen te laten. Rond deze leeftijd gaan ze geloof ik ook vaak onrustiger dromen enz. Wat de reden is van het vaak wakker worden. Ze zoeken veiligheid en dat is: mama! Dat is toch fijn :)
Rust en regelmaat ja, maar zo'n klein kindje is toch niet je tegenstander... Die laat je toch niet net zo lang huilen totdat ze van vermoeidheid omvalt. Dat is geen vertrouwen geven, dat is breken tot ze opgeeft. In mijn ogen hoor :o

TS, kan ze dan misschien doordeweeks een keer ergens een nachtje blijven? Ik vind de tip van de kamer veranderen ook wel een goede. Ben echt niet zweverig aangelegd maar soms slapen ze ineens al veel beter met hun hoofdje de andere kant op bijv.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:14

Klijntje schreef:
Ben blij verrast dat zo veel Bokt mama's hun baby/kind lekker bij ze op de kamer of in bed nemen :)

Ik vind zelf een kind (eigenlijk baby nog) van 14mnd wel echt heel jong om alleen te laten. Rond deze leeftijd gaan ze geloof ik ook vaak onrustiger dromen enz. Wat de reden is van het vaak wakker worden. Ze zoeken veiligheid en dat is: mama! Dat is toch fijn :)
Rust en regelmaat ja, maar zo'n klein kindje is toch niet je tegenstander... Die laat je toch niet net zo lang huilen totdat ze van vermoeidheid omvalt. Dat is geen vertrouwen geven, dat is breken tot ze opgeeft. In mijn ogen hoor :o

TS, kan ze dan misschien doordeweeks een keer ergens een nachtje blijven? Ik vind de tip van de kamer veranderen ook wel een goede. Ben echt niet zweverig aangelegd maar soms slapen ze ineens al veel beter met hun hoofdje de andere kant op bijv.

Zo'n klein kind van 14 maanden weet niet te vertellen hoe of wat, echter, als ouder heb je heel snel door wanneer er wel of niet iets aan de hand is. Als onze kinderen huilden(kwam zelden voor) dan hoorde je aan de manier waarop echt meteen dat er wel of niet iets was. Misschien vreemd om met een paard te vergelijken maar doet je paard iets wat vervelend is en je beloond hem hier een paar keer voor dan zit het er in. Gaat je kind op een gegeven ogenblik gillen en je weet dat er verder niets is en je gaat toch dan is dat een garantie voor gebroken nachten. maar ieder zijn eigen aanpak, verwennen met aandacht is prima maar wel overdag.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:19

TS eerst van al veel sterkte! ik weet hoe ontzettend slopend zulk nacht braken is.

ik heb zelf een zoon van 14 maanden en merk dat hij nu heel erg aan het uittesten is waar we op reageren en waar niet.
hij heeft de laatste tijd veel last gehad van kiezen die door kwamen, en heeft er veel last van gehad. met als resultaat dat hij regelmatig wakker werd en wordt en gelijk huilt.

maar je hebt huilen en huilen natuurlijk, en het verschil weet je als moeder heel goed.

wanneer hij echt huilt ga ik direct naar hem toe om hem te troosten, en soms is dat door een liedje te zingen, soms daar een boekje te lezen, en soms alleen maar knuffelen.

maar er zitten ook momenten tussen waarin hij huilt, maar ook tussen door stil is om te luisteren of er een reactie van ons komt. en dat zijn de test momenten.
en daar ga ik niet aan toe geven.

hij slaapt al zijn hele leven in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje, en daar hij slaapt daar normaal gesproken als een roos.

als ik je verhaal zo lees haal ik er uit dat ze wakker wordt, eerst een tijd gaat spelen, en dan uiteindelijk gaat huilen, net zo lang tot jullie komen.

in eerste instantie zou ik idd haar middag slaapje of inkorten of stoppen.

en 's nachts wanneer ze wakker wordt weer instoppen voordat ze over de flos gaat en gaat huilen. en dan de eerste keer vertellen wat je doet, de andere keren dit stil herhalen.
maar wanneer het een gewoonte is geworden, wat het nu is, dan zou ik niet een boekje lezen of haar een fles geven. want het is gewoon te gezellig voor haar, en ze zal gewoon niet zo veel slaap nodig hebben.

veel sterkte! en hopelijk snel meer rust voor jullie allemaal!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:59

Hier ook regelmatig dat ze in de nacht wakker word. Zolang ze niet huilt laat ik haar gewoon in haar bed. Gaat ze huilen kijk ik het even aan (hoor snel genoeg of ze stopt of door blijft gaan) En kijk ondertussen op de camera wat ze doet. (hebben een bewaking camera boven haar bed hangen en kunnen op de telefoon haar zien, ze slaapt bij ons op de kamer maar dan nog kijk ik via d camera). Blijft ze huilen proberen we haar eerst in haar eigen bedje te troosten. Halen haar er niet uit om te troosten (deden we eerst wel, maar hier werkte het alleen maar erger als we haar er uit halen en den terug leggen). Werk dat niet neem ik haar mee naar mijn bed en in mijn armen. En hou haar den lekker strak tegen mij aan en zorg er voor dat ze ook niet met haar handjes kan gaan spelen en vaak slaapt ze dan vrij snel weer. elijk
Als ik zelf dan nog wakker ben leg ik haar tussen onze kussens in (nu 2 keer haar dan in haar eigen bedje gelegd en lukt dat, voor heen werd ze gelijk wakker en kon ik van voor af aan beginnen) Er zijn ook wel een paar nachten geweest dat ze alleen in mijn armen wou slapen. Ik geef er maar aan toe, wand slaap zelf dan een stuk beter.

Afgelopen week heeft ze eindelijk in der eigen bedje de heel nacht geslapen zonder wakker te worden. We hebben haar avond fles veranderd. Eerst kreeg ze om 18 uur avond eten (hebben het ook wel om 17 uur gedaan, maar geen verschil) ze gaat om 20 uur naar bed en kreeg toen ook der fles. Op een gegeven moment spuugde ze veel en was erg onrustig. Kregen het idee dat het et veel was avond eten en de fles. Toen eerst avond eten naar 17 uur. Maar maakte dus niks uit. Nu gaat ze om 20 uur slapen zonder fles (in het begin was dat ff wennen voor haar omdat ze met de fles in slaap viel, geven hem in bed (dit omdat ze voorheen een hele slechte drinker was (waarschijnlijk door dat ze de eerste 4 weken groot deel via de sonde heeft gehad) en alleen dronk als ze in slaap viel)) En we geven de fles rond 22, 22:30 uur en gaan dan zelf ook vaak naar bed.
En afgelopen week sliep ze weer goed door (afgelopen 2 dagen werd ze wel vroeg wakker, maar daarvoor werd ze pas rond half 8 wakker).

Hoop dat je hier wat mee kan. Weet hoe het is hebben vanaf dar de wintertijd in is gegaan (toen sliep ze net een paar weken goed door) tot voor kort gebroken nachten.

En de tip om de kamer te veranderen vind ik ook een goede. Ik zelf heb ook wel dat mijn bed op een bepaalde manier moet staan anders kan ik niet goed slapen.

Even ter info. Ze word over 2 weken 1 jaar en is 6 weken te vroeg geboren.

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:04

een collega van mijn vader heeft dit zelfde probleem ook gehad.
zij hebben hun kindje nu in een slaapkamer liggen die het verst van die van hun weg is, ze doen vaak ook een soort oordoppen in en laten hun kind schreeuwen, uiteindelijk wordt hij dan wel stil als hij doorheeft dat papa en mama toch niet komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:08

Ook hier hielp echt alleen de vijf minuten methode. Na 3 nachten was het klaar. Hulde hulde aan deze methode.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:15

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:16

Even het topic doorgescrolled. Posts over wel of niet in bed nemen laat ik even links liggen. Ik heb het nooit gedaan maar dit moet ieder voor zich bepalen.

TS,.. Krijgt ze nog een avond fles en zo ja wat?

Ik ben op die leeftijd over gegaan op een papje met havermout(stevig verdund). Het maagje is dan wat beter gevuld en ze slapen dan vaak beter door.
Als er nog 2 slaapje overdag zijn zou ik over gaan op 1. Is er nog maar 1 slaapje dan in de avond niet TE vroeg naar bed. Zeker als je merkt dat ze het overdag nog goed trekt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:47

conejo schreef:
Hier een link wat voor mij bevestigde waarom ik mijn dochter niet laat huilen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article ... kkig.dhtml

Iedereen moet het voor zich zelf weten. En nu ze wat ouder is, laat ik bij bepaalde huiltjes wel huilen. Maar nooit lang.

In het artikel staat ook dat je juist het juist evenwicht moet vinden. "Er zijn heel wat baby's waarbij uithuilen wel werkt".

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:54

DatBenIkNou schreef:

kind is 14 maanden je weet dus niet of het een nare droom heeft gehad of er iets mis is of even niet lekker in zijn vel zit, ze zijn er vaak nog te klein voor om dit vooral met woorden duidelijk te maken.
een paar nachten met kromme tenen in bed liggen, ik heb het geprobeerd op allerlei manieren maar ben blij dat ik heb toegeven ons kind liet ons duidelijk wat anders zien en wij miste deze eerste signalen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:56

_Cowgirl schreef:
Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik denk dat jij zelf een beetje de oorzaak bent.

Als ze huilt ga je erheen, lees je haar voor etc. Je geeft haar dus aandacht. Voor haar betekent huilen dus dat jij naar haar toe komt en iets leuks gaat doen.

Het is niet erg om naar haar toe te gaan, maar je moet het niet gaan belonen door leuke dingen te gaan doen. Natuurlijk doet ze liever iets leuks met mama dan dat ze rustig in haar bedje ligt.

Hoe dit (snel) op te lossen is laat ik aan dr mama's over, maar ik zou haar gedrag in ieder geval niet belonen door leuke dingen te doen. Terugstoppen in bed en zelf weer gaan slapen, dan huilt ze maar eventjes.

let op met wat je zegt zeker zonder kinderen heb je gewoon de ervaring niet, ik heb ooits de fout gemaakt toen i nog geen kinderen had te oordelen, maar weet niet precies hoe het is en heb dus zeker me excuus laten aangeboden omdat ik het dacht wel te weten terwijl de praktijk een stuk anders is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:58

Balthazar3 schreef:
een collega van mijn vader heeft dit zelfde probleem ook gehad.
zij hebben hun kindje nu in een slaapkamer liggen die het verst van die van hun weg is, ze doen vaak ook een soort oordoppen in en laten hun kind schreeuwen, uiteindelijk wordt hij dan wel stil als hij doorheeft dat papa en mama toch niet komen.

hier breekt mijn moeder hart van deze mensen zouden geen kinderen mogen hebben

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:01

Ieder z'n ding natuurlijk. Even over de link die hierboven geplaatst is: als ik even Google kan ik ook onderzoeken vinden die mijn mening bevestigen dat even laten huilen echt zo erg niet is. Iedereen moet uiteraard gewoon doen waar hij zich goed bij voelt.