Een man met een masker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Een man met een masker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:10

Ik heb ook zoiets voor gehad.Mijn kinderen lesde bij een lieve al wat oudere man.Tot ik te horen kreeg dat hij ook een veroordeelde pedofiel was.Ik heb toen uit gezocht of dit echt zo was en geen roddel,maar helaas was het echt waar.
Ik heb toen wel mijn kinderen van les gehaald bij hem ik kon niet verdragen dat hij mijn dochtertje vast pakte om haar op of vanaf het paard te halen of om iets uit te leggen.
Ik ben zelf ook slachtoffer geweest van kinder misbruik dat zal wel mee spelen op de achtergrond.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:36

beatje,dat speelt zeker wel mee als je zelf dit hebt mee gemaakt!

Ik vind dat gezegde,dat hij als kind miss. zelf is misbruikt zo'n dooddoener.Hoeveel kinderen zijn er niet misbruikt,die dit later NIET zelf gaan doen? sorry maar dat vind ik zo'n rotsmoes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:39

Volgens mij is een pedofiel pas een pedofiel als hij kickt op kinderen, pedoseksueel is strafbaar dan kickt iemand er niet alleen op maar kan zijn handen ook niet thuis houden.
Voor mij is iemand van 17 jaar nog een kind maar volgens de wet en veroordeling voor seksueel misbruik is iemand gewoon een zeden delinquent.

Als ik het zo lees in de reacties van TS dan denk ik dat het gaat om een man die veroordeeld is geweest voor zeden delicten.
En geen pedofiel (of kindermisbruiker) want die voelen zich volgens mij seksueel niet aangetrokken door kinderen ouder dan 16.
Dat maakt wel wat verschil, ik zou zelf namelijk niet bang zijn voor een pedoseksueel.
Maar iemand die in het verleden jonge dames van 16 jaar en ouder ongepast heeft aangeraakt zou ik niet kunnen vertrouwen.

Goyhya het is of-topic maar je hoeft als slachtoffer (zelf negatieve ervaring met mannen) niet levenslang te hebben.
Het is maar net hoe je er mee omgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:45

OsMo schreef:
Goyhya het is of-topic maar je hoeft als slachtoffer (zelf negatieve ervaring met mannen) niet levenslang te hebben.
Het is maar net hoe je er mee omgaat.
Nee, het is niet 'maar net hoe je ermee omgaat', het is hoe kapot zo'n vent (of soms zelfs vrouw) je psychisch maakt dat maakt of je er ooit weer bovenop komt.

Ik ben het in deze eens met Gohya wat betreft de dooddoener dat hij zelf ook wel iets ergs zal hebben meegemaakt.

Ben ook erg benieuwd wat je ondertussen hebt besloten, TS. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:52

Idd! het is zeker niet hoe je ermee om gaat! je bent voor altijd kapot gemaakt.En daar kán je nooit goed mee omgaan.Het blijft steeds naar boven komen,of je nou wil of niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:55

Maar er is geen bevestiging dat deze man ook daadwerkelijk iets heeft gedaan dat niet door de beugel kan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:56

Klopt,maar we hebben het er over als het wel echt waar is.Wat de TS dan zou kunnen doen.
Dat kunnen wij sowieso niet beslissen,dat is helemaal aan haarzelf.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:00

Cinderella schreef:
Sorry, maar ik deel de mening van de bokkers hier echt niet.
Iemand die kinderen heeft misbruikt, wil ik nooit van mijn leven iets mee te maken hebben. Nooit. Overigens ook niet met iemand die volwassenen heeft misbruikt. Bah.
Heeft de arme man levenslang? Prima, degene(n) die misbruikt is/zijn ook namelijk.
De "beste" man had ook hulp kunnen zoeken, voordat hij zijn plannetjes ten uitvoer bracht.

Ik ben het hier wel mee eens, mits je het hele -echte- verhaal weet. Iemand veroordelen op praatjes, roddels en van-horen-zeggen vind ik namelijk ook niet eerlijk.

TS: als jij je nu ongemakkelijk voelt of graag de waarheid wilt weten moet je actie ondernemen. Als je ermee 'kunt leven' zou ik het zo laten.

AnoNiem321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 20:49

Heel erg bedankt voor de reacties allemaal.
Ik heb besloten hem eens flink aan de tand te voelen door de vragen waarom hij o.a. gestopt is met de manege. De eigenaar van mijn verzorgpaarden is er vrijwel altijd bij, behalve als deze even koffie gaat halen o.i.d.
Misschien dat ik een keer een kans krijg, tot die tijd blijf ik dus ook gewoon nog op mijn hoede.

Ik kreeg ook al berichtjes van mensen die hem vermoedelijk al herkenden, wat mijn geloof nog sterker maakt. Toch is het al jaren geleden dat hij is gestopt met de manege, die hij dan vermoedelijk kwijt raakte.
Ook heeft iedereen zijn eigen manier van denken, wat mij ook weer aan het denken zet.
Om bij de paarden weg te gaan is geen optie, dan ga ik zelf kapot.
Ik zal zo nodig even de zadelmaakster bellen waar ze het vandaan heeft.
Om het gelijk in de man zijn gezicht te kwakken van; ''Hoi, ik heb gehoord dat je vermoedelijk vast hebt gezeten -dit zus, dat zo.-'' is niet echt iets wat ik durf, al dan niet letterlijk zo.
Ik houd jullie op de hoogte!

Mocht er nog iets niet duidelijk zijn, vraag het me via een PB. Ik hou het hier zo clean mogelijk. Tenzij iemand echt zeker weet over wie ik het heb geef ik vrijwel geen details. De man heeft vast gezeten en heeft zijn leven vermoedelijk weer opgepakt.. Ondanks dat ik zelf geen kinderen heb zijn er wel kinderen in de straat die de paarden zo nu en dan komen poetsen, die trouwens aan huis staan. Ik hou een oog open!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:30

Ik kon googlen op de mens zijn naam en kwam zo krantenartikels tegen.Nu schrijven ze in belgie in kranten artikels vaak volledige namen en plaatsen er bij dus dat is wel iets makkelijker zoeken.

Dat iemand zelf zoiets ooit heeft mee gemaakt vind ik geen excuus om zelf dader te worden.Dan zou ik er ook één moeten worden ,nu daar heb ik 0,0% behoefte aan.Wel blijf je voor je hele leven beschadigd dat wel weer.

Maar Anoniem,je bent in ieder geval gewaarschuwd voor deze man,dus blijf gewoon op je hoede.Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;-).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:44

beatje schreef:
Ik heb ook zoiets voor gehad.Mijn kinderen lesde bij een lieve al wat oudere man.Tot ik te horen kreeg dat hij ook een veroordeelde pedofiel was.Ik heb toen uit gezocht of dit echt zo was en geen roddel,maar helaas was het echt waar.
Ik heb toen wel mijn kinderen van les gehaald bij hem ik kon niet verdragen dat hij mijn dochtertje vast pakte om haar op of vanaf het paard te halen of om iets uit te leggen.
Ik ben zelf ook slachtoffer geweest van kinder misbruik dat zal wel mee spelen op de achtergrond.

Misschien, maar ik denk toch niet dat dat meespeelt hoor.
Ik bedoel, als het mijn kinderen waren gingen ze er ook niet meer heen.
Een kind is zo kwetsbaar en zo makkelijk te manipuleren, zelfs als ouder kom je er vaak achteraf pas achter dat iets al heel lang speelde. Dat risico zou ik absoluut niet willen lopen met mijn kinderen. Jammer voor hem, eigen schuld.

En dat is ook meteen wat ik eerder bedoelde met het ligt aan de omstandigheden. TS is volwassen, ze is er zelf bij, als zij het goed kan vinden met die man en hij heeft nooit rare dingen gedaan zie ik geen reden daar niet meer te komen. Maar als daar ook jonge kinderen rondsjouwen vind ik het alweer een ander verhaal.