Per 1 juni op straat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:59

nelis schreef:
Jis_ schreef:

Kan wel een paar redenen opnoemen waardoor mensen hier niet geschikt voor zijn.

Want? men heeft geen stem of is doof?

Alles valt te leren mits er inzet is. Of je het leuk vind is een tweede :')

Ik moest toch een beetje lachen :')

Of je het leuk vind is inderdaad een tweede, maar werk is niet altijd leuk, ik heb nu ook een hele leuke job maar af en toe kan ik echt wel met dingen gooien zo irritant vermoeiend zijn klanten dan :')

Callcenters zijn er overigens in vele soorten en maten, ik vond het ook niet altijd leuk en sommige afdelingen trok ik beter dan andere maar het was zelfs voor mij niet onmogelijk :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:13

Avelienvd schreef:
@gypsy: koop breekt geen huur nee.
Maar blijkbaar loopt haar huurcontract die datum af en wordt hij gewoon niet verlengd.
Niks strafbaar aan.
@ Jis: was een huurwoning vertelde TS

Ah okey dat had ik niet meegekregen. :o

nelis schreef:

Is dat het enige wat jij kan bedenken?
Alles valt te leren.. hmm, ik ga echt geen wiskundig wonder worden....wel leuk dat je zo optimistisch bent. :D

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:16

Jis_ schreef:
Avelienvd schreef:
Maar blijkbaar loopt haar huurcontract die datum af en wordt hij gewoon niet verlengd.
Niks strafbaar aan.

nelis schreef:

Alles valt te leren.. hmm, ik ga echt geen wiskundig wonder worden....wel leuk dat je zo optimistisch bent. :D

Optimisme is mijn middlename :+
Laat ik het zo zeggen dan, als je wil werken kom je al een heel end. Krijg bij Ts een heel erg idee van de categorie "wil niet, kan niet gaat niet etc"
Inderdaad ik word ook geen wiskundig wonder maar , werken bij een callcenter, in de productie of als bezorger is een optie.

je kan ook ipv op zoek gaan naar een 2e baantje part time, gewoon een full time baan gaan zoeken , dat opent meer deuren en levert ook meer op.

Wat betreft het "koop breekt geen huur "verhaal , denk niet dat dit huisje "wit "bewoont werd , maar zwart door haar oom voor een vrienden prijsje.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:40

Misschien heeft het wel een reden dat TSweinig werkt, dat weten we niet. Ook in de schoonmaakbranche is vast wel wat te vinden, of je wordt zzp-er en gaat wit huizen schoonmaken. Maar dat weet TS vast zelf ook wel.

Ook weet ik idd niet of ze legaal huurde bij haar oom en hoe dat dan met opzegtermijnen zit. Dus of hier het "koop breekt geen huur" opgaat is ook nog maar de vraag.

Serendipity1

Re: Per 1 juni op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:14

Er worden wel fijne noodoplossing genoemd hier. Ik snap alleen wel dat je, zolang het nog niet noodzakelijk is, je gaat voor een oplossing die chiller is. Dus een woonplek waar je 5 jaar kan blijven, een fulltime baan in plaats van 2 banen moeten combineren, etc.

Er bestaan best een aantal studentenhuizen waarin ook mensen wonen die werken. Daar kan je blijven zolang je wil en is de huur niet zo hoog. Wel moet je dan wat faciliteiten delen, maar dat kan ook heel gezellig zijn.

Mocht je dit serieus overwegen mag je wel PB'en, dan kan ik misschien eens met je meedenken. Succes!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:19

Jis_ schreef:
Avelienvd schreef:
Niks strafbaar aan.

nelis schreef:

Sorry hoor, maar werken in een call center is geen hogere wiskunde. :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:25

Nee klopt Roos, ik reageerde op de regel alles valt te leren. Denk jij dat mensen met autisme (Vaak heel intelligente tot hoogbegaafde mensen) geschikt zijn voor een callcenter?

Maar goed gaat erg offtopic zo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:14

Jis_ schreef:
Een vraag wat mij als eerste te binnen schiet, hoe zit het met dat huis van je vader, op wiens naam staat dat nu, neem eigenlijk aan dat met de erfenis verdeelt is onder de kinderen? Dan moet jouw broer je uitkopen omdat hij daar wil wonen zonder jou.

https://www.eigenhuis.nl/hypotheken-fin ... en-ouders/

Het is een huurhuis ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:25

TS als je niets kan vinden dan is Goor toch best een optie. Zo'n eind is het niet van Goor naar Hengelo. En het OV is ook wel prima geregeld, iig tussen de stations.

Ik kom zelf uit de omgeving waar jij woont en zie geen grote afstanden. Ben je in bezit van een scooter of een auto?

Qua wonen heb je al goede tips gekregen, houdt daarnaast ook dagelijks (of 2x daags) Marktplaats in de gaten. Op die manier ben ik ook aan een tijdelijke woning gekomen.
Wel particulier maar omdat je 1 slechte ervaring met particulier hebt betekend dit niet gelijk dat alle particuliere woningen een no go zijn.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:54

MarliesV schreef:
TS als je niets kan vinden dan is Goor toch best een optie. Zo'n eind is het niet van Goor naar Hengelo. En het OV is ook wel prima geregeld, iig tussen de stations.

Ik kom zelf uit de omgeving waar jij woont en zie geen grote afstanden. Ben je in bezit van een scooter of een auto?

Qua wonen heb je al goede tips gekregen, houdt daarnaast ook dagelijks (of 2x daags) Marktplaats in de gaten. Op die manier ben ik ook aan een tijdelijke woning gekomen.
Wel particulier maar omdat je 1 slechte ervaring met particulier hebt betekend dit niet gelijk dat alle particuliere woningen een no go zijn.

Hier ga ik in mee :j Goor - Hengelo is prima te doen met de trein (15 minuten).
En één slechte ervaring betekent niet dat de rest ook slecht is, het is vervelend dat het nu zo is gelopen, maar er zijn genoeg verhuurders die fantastische mensen zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:09

Hoi TS,

Mocht je op zoek zijn naar een kamer (ook al is dat tijdelijk) dan heb ik misschien iets voor je. Ook al is het even een noodoplossing. Het gaat om mijn oude kamer. De mensen die er wonen zijn studenten, maar geen studenten à la 'elke dag feest' en zijn in de leeftijd 21+. Stuur voor interesse en meer info maar een pb'tje :).

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:18

booster schreef:
Ik heb er geen ballen verstand van maar is het niet zo dat de huur maar max zoveel % per jaar verhoogd mag worden als je ergens woont?

Zomaar uit huis gezet worden ivm verkoop woning mag geloof ik ook niet zomaar. (?)

Klopt, woningbouw verenigingen mogen maar een bapaald hoeveelheid procent per jaar verhogen, en volgens mij ook steeds maar een klein beetje. maar ik heb geen idee of dit ook voor particulieren geld, ik denk het niet.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:21

Jis_ schreef:
Een vraag wat mij als eerste te binnen schiet, hoe zit het met dat huis van je vader, op wiens naam staat dat nu, neem eigenlijk aan dat met de erfenis verdeelt is onder de kinderen? Dan moet jouw broer je uitkopen omdat hij daar wil wonen zonder jou.

Met pijn en moeite hebben we bij de woningbouw voor elkaar gekregen dat we daar konden blijven zitten. toen hebben we het huis volgens mij op zijn naam gezet, maar we stonden wel in geschreven als "samend wonen" zeg maar.
En omdat het een huur huis is kan hij mij toch niet uitkopen?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:33

En voor de genen die denken dat ik geen moeite doe en het wel prima vind in de uitkering, dat mag je denken is jullie mening maar ik en de mensen die dicht bij me staan weten wel dat dat niet zo is. Ik steek heel veel tijd en moeite in het solliciteren naar een baan, ik solliciteer ook heel ruim, van schoonmaken tot fabrieks werk, maakt me eigenlijk weinig uit. Ook heb ik vrienden, kennisen en familie die oren en ogen open houden voor mij en het doorgeven als ze wat tegen komen. En daarbij reageer ik niet alleen op vacatures, maar stuur ik ook regelmatig opensollicitatie's naar verschillende bedrijven.
Ik ook minstens 5 uit mijn omgeving die met het zelfde probleem zitten en ook fanatiek solliciteren.
Dus dat "wil ik niet, kan ik niet" hoef je niet meer te melden.

En ik heb een parttime baan (1 dag in de week en 1 weekend in de maand) met vaste aanstelling, dit is niet goed om mee rond te komen en worden mijn inkomsten aangevuld met de bijstand.

Voor de mensen die wel erg behulpzaam zijn geweest heel erg bedankt! Hier heb ik zeker wat aan :)

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:36

Ik zou toch persoonlijk contact opnemen met de woningbouwverenigingen in je buurt, Je hebt een baan en bent daardoor wel economisch gebonden aan de plaats waar je nu woont. Kennelijk is je opleiding en achtergrond nu niet zo dat je makkelijk een (andere) baan vind dus ik kan me best voorstellen dat je hecht aan de parttime baan die je nu hebt. Ik vind je situatie best uitzonderlijk. Omdat je je moeder in dit verhaal niet noemt Ga ik er van uit dat die niet in je leven is, of niet in de buurt woont waar je wilt blijven. Je bent (relatief) jong je vader verloren en dat heeft ook veel invloed gehad op je woonsituatie tot nu toe.
Ga naar de woningbouwvereniging en leg je verhaal uit.
Ik zou toch vragen of je in aanmerking komt voor urgentie. Hoe mal het ook gelopen is in principe sta je 1 juni op straat, omdat je oom gaat verhuizen, niet omdat je zelf weg wil. Leg je verhaal, inclusief alle emotionele rompslomp (losse handjes oom, broer die je vaders huis heeft toege-eigend) uit bij de woningbouwvereniging. Vertel alles, ook je paard dat in de buurt staat etc. Vraag rustig en niet eisend of je in aanmerking komt. Ik vind dit in jou geval toch de moeite van het onderzoeken waard.
Neem ook rustig met de woningbouwvereninging door hoe lang je ingeschreven staat en hoe lang dat zal betekenen dat je nog moet wachten op een woning. Vaak heeft een woningbouwvereninging daar wel een globaal beeld over. Dan weet jij welke periode je moet overbruggen in de antikraak, maar dan weet je wel dat je niet na 1 maar na 2 verhuizingen je eigen woning hebt waar je zo lang kan blijven zitten als je wilt. Want dat je aan rust toe bent dat kan ik begrijpen.

Misschien hebben heeft de woningbouwvereniging of bijv het juridisch loket ook wel wat juridisch advies over je huidige woning. Dat je inderdaad mag blijven blijven omdat koop geen huur breekt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 19:42

vosjevos schreef:
Ik zou toch persoonlijk contact opnemen met de woningbouwverenigingen in je buurt, Je hebt een baan en bent daardoor wel economisch gebonden aan de plaats waar je nu woont. Kennelijk is je opleiding en achtergrond nu niet zo dat je makkelijk een (andere) baan vind dus ik kan me best voorstellen dat je hecht aan de parttime baan die je nu hebt. Ik vind je situatie best uitzonderlijk. Omdat je je moeder in dit verhaal niet noemt Ga ik er van uit dat die niet in je leven is, of niet in de buurt woont waar je wilt blijven. Je bent (relatief) jong je vader verloren en dat heeft ook veel invloed gehad op je woonsituatie tot nu toe.
Ga naar de woningbouwvereniging en leg je verhaal uit.
Ik zou toch vragen of je in aanmerking komt voor urgentie. Hoe mal het ook gelopen is in principe sta je 1 juni op straat, omdat je oom gaat verhuizen, niet omdat je zelf weg wil. Leg je verhaal, inclusief alle emotionele rompslomp (losse handjes oom, broer die je vaders huis heeft toege-eigend) uit bij de woningbouwvereniging. Vertel alles, ook je paard dat in de buurt staat etc. Vraag rustig en niet eisend of je in aanmerking komt. Ik vind dit in jou geval toch de moeite van het onderzoeken waard.
Neem ook rustig met de woningbouwvereninging door hoe lang je ingeschreven staat en hoe lang dat zal betekenen dat je nog moet wachten op een woning. Vaak heeft een woningbouwvereninging daar wel een globaal beeld over. Dan weet jij welke periode je moet overbruggen in de antikraak, maar dan weet je wel dat je niet na 1 maar na 2 verhuizingen je eigen woning hebt waar je zo lang kan blijven zitten als je wilt. Want dat je aan rust toe bent dat kan ik begrijpen.

Misschien hebben heeft de woningbouwvereniging of bijv het juridisch loket ook wel wat juridisch advies over je huidige woning. Dat je inderdaad mag blijven blijven omdat koop geen huur breekt.

Mijn moeder is inderdaad niet meer in beeld, al jaren niet meer. Ik heb op de website van de gemeente en woning bouw wel gekeken wanneer je recht op urgentie heb. En komt er eigenlijk op neem dat je alleen in aanraking komt voor urgentie als je een kind hebt. of je moet echt op straat staan.
Ik kan het wel proberen of in ieder geval een gesprek aangaan met de woningbouw. Maar ik ben bang dat ze weinig kunnen betekenen aangezien je tegenwoordig niet meer zo makkelijk urgentie krijgt.
Maar heel erg bedankt voor het meedenken, ik ga morgen eens langs kijken of ik een gesprek kan krijgen. Ik kan altijd proberen

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:11

[/quote]

En komt er eigenlijk op neem dat je alleen in aanraking komt voor urgentie als je een kind hebt. of je moet echt op straat staan.
[/quote]

Dit soort zaken MOET je altijd proberen, en JE STAAT PER 1 JUNI OP STRAAT (als je niks doet) DUS DIT GAAT OVER JOU! Gewoon open het gesprek ingaan. Leg echt alles uit, ook wat je afgelopen jaren hebt meegemaakt. Doen Hoor!

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:13

Hoe lang sta je al ingeschreven bij de woningbouwvereniging?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 21:01

vosjevos schreef:
Hoe lang sta je al ingeschreven bij de woningbouwvereniging?

Ik sta nu ongeveer 10 maandjes ingeschreven bij de woningbouw.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:32

amy_luna schreef:
Jis_ schreef:

Met pijn en moeite hebben we bij de woningbouw voor elkaar gekregen dat we daar konden blijven zitten. toen hebben we het huis volgens mij op zijn naam gezet, maar we stonden wel in geschreven als "samend wonen" zeg maar.
En omdat het een huur huis is kan hij mij toch niet uitkopen?

Nee dan niet....succes, hoop voor je dat je snel een plekje vind waar je lekker zit een lang kan blijven. :(:)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:41

amy_luna schreef:
vuurneon schreef:
Anti kraak :)

Of gewoon een studentenkamer?

Antikraak wil ik niet, meestal kun je daar maar tijdelijk wonen, en ik wil graag een woning waar ik zeker de komende 5 jaar kan blijven zitten. Denk niet dat als ik op studente kamers reageer daar in aan raking voor kom aangezien ik geen student meer ben.

toen ik noodgedwongen op mijn 22ste een huis zocht ben ik ook in een studentenhuis gaan wonen. terwijl ik al 4 jaar was afgestudeerd en een fulltime baan had.

zeg nooit nooit ;)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 12:30

Dankjewel allemaal voor het meedenken en delen van jullie ervaringen.
Dat doet me echt goed :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:03

Ik vind het verbazingwekkend. Iedereen weet dat er een behoorlijke werkloosheid is in Nederland. Het is regelmatig in het nieuws. Maar als iemand geen baan kan vinden wordt er toch altijd gesuggereerd dat dat een beetje aan jezelf ligt, dat je niet genoeg moeite doet of te kieskeurig bent. Blijkbaar is werkloos zijn nog steeds een taboe en wordt er vaak gedacht dat dit voor losers is of voor uitzonderlijke gevallen.
Helaas ervaart ts het banen tekort in dit land, ook al solliciteert ze zich de pokke.

Praten met de woningbouw is in Hengelo misschien een optie (geen idee) Hier in de randstad zou je vierkant worden uitgelachen. En dan noemen dat je een paard hebt... ik weet niet of dat slim is. Als je een paard kan betalen kan je ook in de vrije sector iets huren, is waarschijnlijk de redenatie.

Ts, ik zou ingaan op het kameraanbod van de bokker een aantal posts terug. Of toch in Goor gaan wonen. Heb je in elk geval iets.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 22:23

Nikass schreef:
Ik vind het verbazingwekkend. Iedereen weet dat er een behoorlijke werkloosheid is in Nederland. Het is regelmatig in het nieuws. Maar als iemand geen baan kan vinden wordt er toch altijd gesuggereerd dat dat een beetje aan jezelf ligt, dat je niet genoeg moeite doet of te kieskeurig bent. Blijkbaar is werkloos zijn nog steeds een taboe en wordt er vaak gedacht dat dit voor losers is of voor uitzonderlijke gevallen.
Helaas ervaart ts het banen tekort in dit land, ook al solliciteert ze zich de pokke.

Praten met de woningbouw is in Hengelo misschien een optie (geen idee) Hier in de randstad zou je vierkant worden uitgelachen. En dan noemen dat je een paard hebt... ik weet niet of dat slim is. Als je een paard kan betalen kan je ook in de vrije sector iets huren, is waarschijnlijk de redenatie.

Ts, ik zou ingaan op het kameraanbod van de bokker een aantal posts terug. Of toch in Goor gaan wonen. Heb je in elk geval iets.

Bedankt, blij dat jij wel snapt dat de banen niet voor het oprapen liggen. vandaag een inloop sollicitatie gehad, nu maar duimen dat ik word uitgenodigd voor een 2de gesprek.
Het paard betaal ik niet alleen, zoals ik al zei betalen mijn nichtjes moeder mee en meer. Ook zijn hun echt niet de moeilijkste en als ik daardoor een paar maand niet mee kan betalen zullen daar ook echt geen probleem van maken :)
En ik heb al contact gehad met de bokker die mij de kamer aanbod, helaas is deze kamer in groningen :( Dat is me toch echt te verweg, want dat zou betekenen dat de parttime baan die ik nu nog heb dan op zal moeten zeggen, dan ben ik al helemaal afhankelijk van de bijstand.
Ik ben fanatiek opzoek naar een oplossing en ben volgens mij op de goede weg, ik hoop dat ik snel kan gaan verhuizen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:15

Ik hoop t ook voor je, succes! :)