Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lizy29 schreef:onne schreef:Ik lees even mee, heb ook bk pannen , ook heb ik koeken pannen van fissler de rvs .
Kan er niet mee over weg, je moet ze dus eerst goed warm laten worden ?
Maar bv aardappels en een eitje bakken kan dat ook in een rvs koekenpan ?
ja hoor prima. Maar echt heel goed heet laten worden. Veel heter als dat je gewend bent met de pannen met anti aanbak.
onne schreef:Ik lees even mee, heb ook bk pannen , ook heb ik koeken pannen van fissler de rvs .
Kan er niet mee over weg, je moet ze dus eerst goed warm laten worden ?
Maar bv aardappels en een eitje bakken kan dat ook in een rvs koekenpan ?
anneliesdj schreef:lizy29 schreef:
ja hoor prima. Maar echt heel goed heet laten worden. Veel heter als dat je gewend bent met de pannen met anti aanbak.
Ook met boter of olie erin dan? Dat gaat toch walmen of branden?
Hevonen schreef:Ik heb diverse rvs-pannen van Fissler. Eerst pan op het vuur en echt warm/heet laten worden. Dan boter of olie erin en als die heet genoeg is je ei. pannenkoek, vlees, vis, groente, whatever erin.
De pan moet voor je de boter erin doet zo heet zijn dat een druppel water onmiddellijk sissend verdampt. Steek je vinger onder de kraan en schud een druppeltje in de hete pan.
Echt niks bakt aan, je hebt niet meer boter nodig dan in een 'tefal'-pan en ook de eerste pannenkoek lukt!
Gietijzer is enigszins hetzelfde. Eerst pan heet laten worden dan boter erin en dan bakken. Alleen moet gietijzer wel goed 'ingewerkt' zijn. Na langdurig gebruik plakt echt niets meer in een gietijzeren pan. Je kunt hem gewoon in heet sop wassen, maar hij mag niet in de afwasmachine. Nadeel van gietijzeren pannen is dat ze erg zwaar zijn.

)
vleesvervangers bak ik altijd met weinig vlam (gas idd), omdat ze anders van buiten zwart zijn, maar van buiten nog koud. Zelfde eigenlijk met aardappelschijfjes uit de koeling...
maar ik baal nogsteeds van mn koekepan. Pippaa schreef:Maar als je iets wilt bakken dat op laag vuur gebakken moet worden dan? Dan is zo'n pan die heet moet zijn toch niet handig?