Online relaties realistisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:36

ik geloof ook niet in een online relatie. Elkaar online ontmoeten; JA! Maar dan ga je toch zo snel mogelijk zorgen dat je elkaar in het echt ziet en meemaakt?

En verliefd worden op iemand die je nog nooit hebt gezien ja, ook. Maar dan ga je elkaar dus ontmoeten in het echte leven en dan kom je erachter of het oprecht die persoon is die je dacht dat het was of dat je fantasie je even voor de gek heeft gehouden.

Snollygoster

Re: Online relaties realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:40

Online relaties zonder elkaar te ontmoeten? Neen, daar geloof ik niet in.

Mijn tante heeft zelf een Amerikaan online leren kennen, beiden hadden gevoelens voor elkaar ontwikkeld en toen volgende al snel een real life ontmoeting. Ze hebben daadwerkelijk een aantal jaren een relatie kunnen onderhouden met elk om beurt op en af te reizen. Helaas heeft het niet mogen blijven duren wegens zijn gezondheid.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:43

Er valt niet zoveel van te vinden.

Je moet denk ik een type ervoor zijn om het te kunnen.
Zelf zou ik nooit een online relatie aangaan omdat ik daar niet voor open sta.

Mijn broertje heeft al 3 jaar een relatie met een meisje uit Denemarken die hij heeft leren kennen via WoW en dat spelen ze dus ook elke dag samen(naast skypen en appen). Hij is heel erg gelukkig met zijn online relatie dus dan is dat toch prima? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:46

Ja, zolang de twee mensen die de relatie hebben er gelukkig mee zijn, boeit het eigenlijk toch helemaal niks wat de rest er van vindt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:51

Vind het nogal twijfelachtig. Er zit een groot verschil tussen iemand leren kennen op internet en een internetrelatie. Ik heb mijn ex vriend leren kennen via internet en daar had ik ook veel contact mee via chat, simpelweg omdat ik hem anders nauwelijks zou spreken. Maar daarna gingen we wel over op irl daten. Dus iemand via internet leren kennen: ja, internetrelatie: nee.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:57

Nee, ik vind niet dat je van een relatie kan spreken, maar gewoon een soort van Penvriend maar dan digitaal.

Iets dat lijfelijk er niet is kun je niet spreken van een serieuze relatie, vind ik dan he.

Je doet geen leuke dingen samen, gaan niet samen op vakantie en eten niet samen, maar slechts wat heen en weer contacteren via internetverbindingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:57

Sammie schreef:
Ah... weten we gelijk welke Bokker er na een drie weken lange gepassioneerde online chatrelatie gedumpt werd :P

_O- :')

Ik kan me er zelf ook niets bij voorstellen, een relatie via internet zonder dat je elkaar kunt zien of aanraken, via internet en dus een flink gepaste afstand kan iemand zich toch beter voordoen dan ze zijn of erg makkelijk naar je mond praten en overal over 'mee kunnen praten' ('oh, heb jij ook zo'n zware jeugd gehad? ja ik ook! Echt vreselijk he hoe dat impact op je hebt! Wat heb jij dan precies meegemaakt? Oooh dat zou echt zó mijn verhaal kunnen zijn! ') ..

Het gevoel van verliefd zijn en de grote roze wolk dat kan absoluut wel echt voelen, maar een relatie met iemand die je alleen online kent... nee daar geloof ik niet zo in.. Via internet nieuwe contacten op doen; absoluut. Een complete relatie via internet; nah...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:27

Ik ben half allergisch voor het woord relatie geloof ik, ik noem het na een jaar "lief en leed" delen nog steeds geen relatie :'). Dus relatie via internet en elkaar nog nooit gezien hebben? Neuh, niet in mijn leventje :n.

Maar ik zal sowieso nooit voor die vraag staan, want dat internetdaten en telefoondaten enzo is echt niet voor mij weggelegd. Ontmoet ze wel viavia, in de kroeg of via of op het werk :j.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:56

lieveli schreef:
Ik heb trouwens wel echt een briljant verhaal. Nadat het uit was met mijn ex heb ik een jongen op OkCupid ontmoet. Maar hij moest helaas weer terug naar Georgië, maar komt hier wel studeren deze zomer. Mooie foto's, beetje hipster en al gauw skypten we elke nacht tot de zon opkwam. Video aan alles. Maar de kwaliteit van zijn webcam was niet fantastisch, ik zag zijn mond bijvoorbeeld niet echt heel goed. !!!!!

Uiteindelijk ben ik in de kroeg mijn huidige liefde tegen gekomen, liefde op het eerste gezicht, arme Georgiër want die had het al over samenwonen. Ik heb nadien nog 1 keer met hem geskyped, video aan, ik vond het heel ongemakkelijk maar goed. Dit keer had hij alle lichten aan in zijn woonkamer, hij lacht en OH HELL deze jongen miste gewoon een flink aantal tanden.

Echt een flink aantal.

Ik ben zo blij dat ik realistisch ben gebleven en niet al mijn geld op hem in heb gezet. Stel je voor dat hij nooit de lampen in zijn woonkamer had aangedaan, dan was ik er pas achter gekomen wanneer hij al hier was.

Ik houd het gewoon bij liefde op het 1e gezicht in de kroeg.

Dat je zo met mensen om kunt gaan, verbazend.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:57

Ik heb drie jaar lang een relatie gehad met een jongen uit Engeland. Online leren kennen en in eerste instantie dus ook alleen online gekend (ruim een jaar lang). Toen we elkaar echt leuk vonden ben ik voor het eerst naar hem toe gegaan. Sindsdien hebben we elkaar elke vakantie gezien zolang als de relatie duurde, maar tussendoor hadden we toch ook echt online contact.

Ik geloof er dus best in. Maar helemaal een relatie zonder dat je elkaar óoit ziet? Nee, daar geloof ik ook niet in, al helemaal niet op de lange termijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:07

Lijkt mij ook gigantisch isolerend werken als je puur en alleen online een relatie hebt. Je mist zoveel belangrijke informatie over diegene. Geloof best dat je verliefd kan worden op het ideale beeld van iemand (want bv ruzie is relatief als je gewoon niet online hoeft te komen).

Ik denk dat als je last hebt van sociale angsten, dit juist een belemmering kan zijn in de vooruitgang. Je sluit je af immers.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:18

Ailill schreef:
lieveli schreef:
Ik heb trouwens wel echt een briljant verhaal. Nadat het uit was met mijn ex heb ik een jongen op OkCupid ontmoet. Maar hij moest helaas weer terug naar Georgië, maar komt hier wel studeren deze zomer. Mooie foto's, beetje hipster en al gauw skypten we elke nacht tot de zon opkwam. Video aan alles. Maar de kwaliteit van zijn webcam was niet fantastisch, ik zag zijn mond bijvoorbeeld niet echt heel goed. !!!!!

Uiteindelijk ben ik in de kroeg mijn huidige liefde tegen gekomen, liefde op het eerste gezicht, arme Georgiër want die had het al over samenwonen. Ik heb nadien nog 1 keer met hem geskyped, video aan, ik vond het heel ongemakkelijk maar goed. Dit keer had hij alle lichten aan in zijn woonkamer, hij lacht en OH HELL deze jongen miste gewoon een flink aantal tanden.

Echt een flink aantal.

Ik ben zo blij dat ik realistisch ben gebleven en niet al mijn geld op hem in heb gezet. Stel je voor dat hij nooit de lampen in zijn woonkamer had aangedaan, dan was ik er pas achter gekomen wanneer hij al hier was.

Ik houd het gewoon bij liefde op het 1e gezicht in de kroeg.

Dat je zo met mensen om kunt gaan, verbazend.

Hoezo verbazend? Ik had niks met die Georgiër, behalve een ontzettende klik. Maar dat woog niet op tegen het gevoel dat ik kreeg toen ik mijn huidige vriend ontmoette. Ik heb het de Georgiër meteen eerlijk verteld, niks aan de hand. Hij was teleurgesteld maar we zijn nog steeds vrienden.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:22

Ik denk dat ze de Georgiër bedoelt. Het is vast geen toeval dat hij telkens het licht zo had staan dat je deze minpunten letterlijk niet zag. :P

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:23

Ken je het programma "Catfish"? :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:27

Kana schreef:
Ik denk dat ze de Georgiër bedoelt. Het is vast geen toeval dat hij telkens het licht zo had staan dat je deze minpunten letterlijk niet zag. :P

Het is een hij, haha. Ja ik weet niet of hij die bedoelt. Maar die jongen had gezegd dat hij een tand was verloren tijdens een gevecht, hij miste een hoektand, dat had ik al gezien. Maar achteraf beide hoektanden en een aantal boventanden. Hij schaamt zich, dat snap ik. Maar ik was er ook echt wel keihard op afgeknapt. Zeker als je architect bent en het om het geld niet hoeft te laten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:34

Het oog wil ook wat :j