verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:24

amandananana schreef:
Dat is inderdaad ook heel even in mij op gekomen. Het is natuurlijk niet jouw schuld en het geeft hem niet het recht je te verkrachten. Maar helemaal als hij al handtastelijk is zou het nooit in me opkomen om alvast slaapmedicatie te nemen en in bed te gaan liggen. maar nogmaals dit is niet bedoeld om je een schuldgevoel aan te praten en hij had je absoluut nooit mogen verkrachten.

Dit dus.
Zijn gedrag is nooit goed te praten, maar ik ben ook benieuwd naar zijn kant van het verhaal

Ninia

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:29

Ergens zitten er vreemde randjes aan dit verhaal, zoals slaapmedicatie nemen, in bed gaan liggen, zijn mobiel die boven lag...Het lijken op dubbele signalen voor de collega. Maar ook dan heeft TO hulp nodig, niet alleen bij het verwerken van de verkrachting, want dat is afschuwelijk, maar ook om ervoor te zorgen dat ze niet nog een keer in zo'n situatie belandt. Veel sterkte hoor, en laat je goed helpen

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:30

Pffff makkelijk zeg zulke reacties....
Hij hield de eerste keer toch direct op nadat ze nee zei? Zeker als je elkaar goed denkt te kennen kan ik me heel goed voorstellen dat je gewoon die medicatie inneemt.

Hele dikke knuffel ts :(:) Vreselijk lastig pakket waar je in zit.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:33

TS, je moet er iets mee doen, het is heel erg wat er gebeurd is maar het hier neerzetten zodat iedereen ach en wee roept en jij toch niks doet met wat er gezegd wordt heeft geen enkele zin. Ga met 1 van je beste vriendinnen naar in ieder geval de huisarts zodat je onderzocht kan worden of hij geen kadootje heeft achtergelaten in de vorm van een SOA.
Verder vind ik het eigenlijk wel vreemd dat een getrouwde man gezellig wat komt drinken bij een jonge vrijgezel vrouwelijke collega. Het komt op mij wat naïef over. En slaapmedicatie nemen als hij er nog is.. Ik bedoel er overigens niet mee dat wat er gebeurd is jouw schuld is, verre van dat maar ik vind het niet heel erg slim. Maar daar heb je al een hele akelige prijs voor betaald....
WaT ik me wel afvraag..Hoe komt in godsnaam zijn mobiel bij jou boven?
Je moet nu de verantwoording nemen tegenover jezelf en acties ondernemen. Of proberen het te vergeten en doorgaan maar dat zou voor mij geen optie zijn. En ik zou het echt aan je ouders vertellen.
Ik wens je heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:34

Ts, dit is heel naar maar hoop dat je er ook wat wijzer van bent geworden. Een getrouwde man met 2 kinderen komt niet om 00.30 nog even gezellig langs voor met jullie 2tjes film te kijken. Dan gaan er bij mij al flink wat alarmbellen rinkelen. Wat deed zijn gsm overigens boven?

Het is ontzettend naar wat jou is overkomen en ik zou inderdaad klacht indienen, maar op basis van dit verhaal vrees ik dat je weinig kans maakt. En ik spreek helaas uit ervaring (zus)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:35

Ts, dit is een erg vervelende situatie... maar waarom worden er slaap medicaties in genomen als je al vond dat hij erg handtastelijk was?

En ik vind het ook misschien wel wat apart, hij moest zijn spullen nog boven halen?
Wat doen zijn spullen boven?

(waren jullie al samen boven geweest hier voor ???)

Ik zou niet twijfelen en direct aangifte doen!!! Baas inlichten en zijn leven zuur maken!!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:38

Wat als ze zijn mob geleend had en dat hij had beloofd dat hij die zou pakken en weggaan?
Wat als ts op gezette tijden.medicatie nodig heeft.
Deze man is over alle grenzen heen gegaan.en heeft alle signalen moedwillig genegeerd.
Denk je dat ts het ook niet anders had aangepakt als ze deze uitkomst wist?

En wat je collega's betreft. Ik werk ook tussen mannen en die zullen zeker jouw kant kiezen. Dit zijn namelijk zaken.die verstoort gedrag tonen. En hoe dirft hij! Alles bekennen en denken dat het goedzot.
Die klootzak wist dat het niet mocht en ging door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:40

minikatje: Maar volgens mij waren er ook voldoende signalen dat die collega niet enkel kwam voor een biertje. En hier mee probeer ik hem zeker niet goed te praten!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:42

minikatje schreef:
Wat als ze zijn mob geleend had en dat hij had beloofd dat hij die zou pakken en weggaan?
Deze man is over alle grenzen heen gegaan.en heeft alle signalen moedwillig genegeerd.

En wat je collega's betreft. Ik werk ook tussen mannen en die zullen zeker jouw kant kiezen. Dit zijn namelijk zaken.die verstoort gedrag tonen. En hoe dirft hij! Alles bekennen en denken dat het goedzot.

Waarom zou ze de mobiel van haar collega lenen in haar eigen huis en boven neerleggen?
Dit vind ik erg ver gezocht.

Sowieso al een apart verhaal, als mijn getrouwde collega's die 2 kinderen om half 1 s'nachts langs wilt komen dan bedank ik hem vriendelijk maar daar moet iets achter hebben gezeten.

Maar inderdaad betreft mannelijke collega's ik werk ook met bijna alleen maar mannen, die zouden zeker voor jou kant kiezen geloof me!

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:42

Wat was de precieze reden dat hij s nachts nog langs wilde komen? Had hij relatieproblemen die hij met jou wilde bespreken? (Neem aan dat filmpje kijken voor iets anders staat)
Voor iemand die getrouwd is, is het een beetje vreemd om op dergelijk tijdstip langs te komen.
Of was z'n vrouw niet thuis? Dat ze een nachtdienst draaide bijvoorbeeld.
Welke slaapmedicijnen gebruik je?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:46

Aangifte doen, zijn vrouw inlichten, ziek melden! Als je nu toxh werkt, geef je het signaal af dat dat kan.
Dat kan toch niet? Dat hou je niet vol. Jij gaat naar de bedrijfsarts en legt uit wat er gebeurd is. En je gaat pas weer werken als dat varken in de gevangenis zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:47

Nee is natuurlijk nee.
Je wilde het niet maar je bent zel ook wel erg naïef geweest door hem bij je thuis te laten komen op zo'n laat tijdstip. bier te gaan drinken en hem mee naar boven te laten gaan. het is een beetje de kat op het spek binden.
Nietemin had hij niet zo ver mogen gaan en is het gewoon een enorme hufter.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:48

Die gaat echt de gevangenis niet in, teveel losse eindjes en daarbuiten, het is Nederland hè, je gaat hier niet snel de bak in.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:50

Ik wil je allereerst heel veel sterkte wensen!

Dat jij alvast slaappillen nam en in bed ging liggen is wellicht wat naief geweest, ik weet niet in hoeverre jij 'heen' was. Maar seks met iemand ernstig onder invloed van drugs/alcohol is ook strafbaar. Mocht hij dat feit tegen je gaan gebruiken.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:54

Niet alleen heeft hij je verkracht, maar ook nog eens terwijl zijn slachtoffer in gedrogeerde toestand was. Helemaal foute boel. Wie is zijn volgende slachtoffer?
Aangifte doen meis! Deze man moet gestopt worden. Vertel ook bij de politie dat hij bij je baas al bekent heeft. Politie heeft hierdoor een sterkere zaak.
Vaak is verkrachting moeilijk te bewijzen en komt er daardoor vaak niet uit. Dit is voor het slachtoffer alleen maar meer traumatisch. Vergeet niet TS dat je over dit soort zaken niet zomaar heenstapt. Het trauma dat je nu opgelopen hebt is morgen niet weg. Ook volgende maand of volgend jaar niet. Een ervaring zoals jij hebt gehad gaat gevolgen hebben in vele richtingen. Je vertrouwen naar mannen in het algemeen zal een flinke optater gehad hebben. Je voelt je dom zeg je, je eigenwaarde heeft dus ook een flinke klap gehad.

Mijn advies is, ga naar de politie. Je zult je hele verhaal moeten herhalen en dat is pijnlijk, maar nog niet bijna zo pijnlijk als de dader laten rondlopen in de wetenschap dat hij er mee weggekomen is.
Zoek hulp bij je huisarts, maatschappelijk werker of een andere deskundige die jou kunnen helpen dit trauma te verwerken en het een plaatje te geven. Hoe pijnlijk dit proces ook is, je wilt niet de rest van je leven last houden van deze ene avond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:57

Kukkie schreef:
Aangifte doen, zijn vrouw inlichten, ziek melden! Als je nu toxh werkt, geef je het signaal af dat dat kan.
Dat kan toch niet? Dat hou je niet vol. Jij gaat naar de bedrijfsarts en legt uit wat er gebeurd is. En je gaat pas weer werken als dat varken in de gevangenis zit.

Hier ben ik het mee eens! Al zou ik niet zelf zijn vrouw inlichten, die komt er vanzelf wel achter.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:02

Ninia schreef:
Ergens zitten er vreemde randjes aan dit verhaal, zoals slaapmedicatie nemen, in bed gaan liggen, zijn mobiel die boven lag...Het lijken op dubbele signalen voor de collega. Maar ook dan heeft TO hulp nodig, niet alleen bij het verwerken van de verkrachting, want dat is afschuwelijk, maar ook om ervoor te zorgen dat ze niet nog een keer in zo'n situatie belandt. Veel sterkte hoor, en laat je goed helpen

Heel eerlijk dacht ik dit ook, om half 1 nog langskomen. Pyjama al aan, slaapmedicatie al nemen als hij er nog is. Vervolgens niet meelopen tot aan de deur, al in bed gaan liggen etc. Het is dan alsnog fout dat hij je verkracht heeft!!! Maar waarom heb je hem nog om half 1 naar je toe laten komen?

Overigens zou ik zijn vrouw benaderen! Als je geen aangifte wilt doen, dan op zijn minst zijn vrouw inlichten wat voor monster het is!
Laatst bijgewerkt door KimD op 13-03-15 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:04

Sorry TS, ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal. Waarom doe je in hemelsnaam nog om half 1 's nachts de deur open?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:08

Wat vaak helpt is te bedenken dat je hier wel iets mee moet doen omdat hij dit ook bij andere vrouwen zou kunnen en doen en jij ze ervoor kan beschermen door dit te bespreken (met je ouders, werkgever, politie etc).
Eigenlijk weet je wel dat je dit niet zo kan laten, jij bent er niet mee geholpen en hij mag hier niet mee wegkomen. Het is jouw angst en onzekerheid wat je tegenhoudt.
Wat helpt je om dit wel te bespreken? Aan wie zou je dit dan als eerste willen vertellen? Wat heb je daarvoor nodig?
Denk daar eens over na en probeer je te bedenken dat je er niet alleen voor staat. Je kan dit, echt.

Sterkte meid.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:08

Captain schreef:
Sorry TS, ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal. Waarom doe je in hemelsnaam nog om half 1 's nachts de deur open?

Gelukkig ben ik dus niet de enige die het verhaal op z'n lichts gezegd een beetje "Appart" vindt.
Mocht het wel zo zijn gegaan, dan zeker aangifte doen want de kans op herhaling acht ik aardig groot.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:10

DNIEZE schreef:
minikatje schreef:

Waarom zou ze de mobiel van haar collega lenen in haar eigen huis en boven neerleggen?
Dit vind ik erg ver gezocht.

Sowieso al een apart verhaal, als mijn getrouwde collega's die 2 kinderen om half 1 s'nachts langs wilt komen dan bedank ik hem vriendelijk maar daar moet iets achter hebben gezeten.

Maar inderdaad betreft mannelijke collega's ik werk ook met bijna alleen maar mannen, die zouden zeker voor jou kant kiezen geloof me!

Het zijn wat-alssituaties.
Ik kan honderduizenddingen bedenken waarin en collega om half 1 nog even een afzakkertje komt doen of gewoon zijn verhaal wil doen over een rotsituatie. Als je vertrouwen in diegene hebt en je gelooft hem als hij zegt dat hij zijn handjes thuishoudt.

Zoals killyenn al schrijft, waar heeft hij gezien dat hij toestemming kreeg? Ze zegt nee, stuurt hem naar huis, neemt medicatie en dan komt hij nog even binnenvallen.

Gisteren stond er op bokt een verhaal van een studente die ladderzat bij een jongen in bed kroop terwijl hij duidelijk nee had gezegd. Dit is bijna dezelfde situatie. Ze zegt constant nee, sluit de dag af en gaat naar bed. Hoe kun je daarin lezen dat ze de hotties voor je heeft?
Een normaal persoon denkt "O, ze is moe. Laat ik maar naar huis gaan want het is al laat."
Laatst bijgewerkt door minikatje op 13-03-15 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_bento

Ik vind dit ook een vreemd verhaal. Om half 1 snachts nog langskomen om film te kijken en bier te drinken, met een collega? Terwijl hij nog een vrouw en kinderen heeft ook. Bij mij hadden de alarmbellen allang gaan rinkelen.

Neemt niet weg dat hij dit nooit had mogen doen en ik raad je dan ook echt aan om aangifte te doen. Of ze er nou iets mee doen of niet. Daarnaast op je werk met je baas (want degene die het weet is niet de echte baas toch?) praten, dit moet toch niet kunnen?! En mocht het wel getolereerd worden, meld je maar ziek, en praat erover met een bedrijfsarts, hij kan hier toch niet gewoon maar mee wegkomen..

Veel sterkte in ieder geval!

Majabeestje

Ik denk dat TS er niet mee geholpen is om haar verhaal in twijfel te trekken en haar te vragen waarom ze bepaalde dingen heeft gedaan. Ook al zou er niks van kloppen, als dit allemaal wel klopt zit ze er nu volledig doorheen. En daar ga ik nu maar vanuit, je kan dit toch niet controleren op een forum.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:13

Maakt het ook maar iets uit of ze 'slim' gehandeld heeft of niet? Ze is verkracht, punt uit. Gatver, wat een nare opmerkingen :n

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:13

Ik vrees het ook Vala. Maar het zou wel moeten. En zijn baas zou hem onmiddelijk op non-actief moeten zetten. Iedereen die dat niet doet, zegt eigenlijk het goed te keuren, zo simpel is het.

Maar de lakens wassen etc was noet handig, ivm bewijsmateriaal. Wel begrijpelijk.

Jongens en meisjes zouden veel meer educatie moeten krijgen in het omgaan met situaties zoals deze.