Het 'get out of your comfort zone' topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:12

mooizo

ik ben bij nummer 24 van het day zero project wil de 101 doelen ook echt proberen te bereiken

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:22

Ik meld mij ook eventjes! Ik moet nodig uit m'n comfort-zonetje stappen, maar dat is best lastig. :')

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:32

ik meld me hier ook aan! durf zelf ook bijna geen nieuwe stappen te maken bang dat het verkeerd gaat met mensen bang dat ik iets verkeerd zeg enz.. van de week met een collega uur lang in de auto gezetten geen woord tegen elkaar gezegd durfde niet te praten en wist ook niet over wat... ik ben zelf ook erg onzeker bij de mensen. en wil ook plaats van de nieuwe kant op gewoon de oude kant op veel makkelijker en heel veel dingen vermijden...

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:50

Ik meld mij ook. Dit is ook een struggle punt van mij. Hiervoor ben ik een paar maanden terug ook met faalangsttraining begonnen (ook een "out of your comfort zone" punt) en ik kan dit iedereen aanraden die dat eng vind :D het heeft mij al een heel stuk verder gebracht al ben ik er nog laaaaaang niet!

Morgen op stage moet ik een gesprek aan met mijn stagebegeleider over meer stage lopen, vind het reuze spannend maar ik weet dat het moet en dat word dus ook mijn uitdaging.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:26

SpeechLess schreef:
Goed topic!

Ik wil al een tijdje een spelletjes-meeting houden bij mij thuis, maar durf niet zo goed := :+ Maar misschien moet ik binnenkort toch maar gewoon een topic gaan openen :) Inderdaad gewoon even uit de comfortzone!

Waar woon je? :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:30

Bellatrix schreef:
SpeechLess schreef:
Goed topic!

Ik wil al een tijdje een spelletjes-meeting houden bij mij thuis, maar durf niet zo goed := :+ Maar misschien moet ik binnenkort toch maar gewoon een topic gaan openen :) Inderdaad gewoon even uit de comfortzone!

Misschien leuk voor meerdere uit dit topic? Dat we allemaal uit onze comfort zone stappen, weet iedereen hoe moeilijk het ook is voor de ander.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:30

Met spelletjesmeetings heb ik geen moeite hoor. :D Sowieso niet met bokt meetings. := Kan ze al niet meer tellen!!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:31

Wow, ik voel me ook aangesproken. Vandaag vergadering gehad op het werk en ik heb weer geen woord gezegd. :o Baas kwam me nadien aanmoedigen om meer deel te nemen maar ja, het is een werkpunt bij me want ik heb het erg moeilijk om uit die comfortzone te komen en actief deel te nemen aan zo'n dingen.

Dit jaar wil ik graag met mijn hobby meer buiten komen, en in nieuwe clubs gaan showen met mijn minipaarden. Dat wil ook zeggen nieuwe mensen om me heen en veel nieuwe dingen gaan zien en ja, dat is een enorm probleem voor me. Ik durf meestal niemand aan te spreken of wel ben ik zo nerveus dat ik domme opmerkingen maak waardoor ik me later zelf vervloek. :+

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:37

Spelletjesmeeting vind ik een goed idee, ik heb nog nooit gemeet, maar eens moet de eerste keer zijn! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:39

Ik organiseer regelmatig zo'n meeting of ga naar eentje van een medebokker/vriendin in Leusden. Is echt altijd super gezellig! :j

Mijn probleem ligt meer bij de andere sekse zeg maar. :o Ik ben heel onzeker over mijzelf en heb dus nog nooit gedate...laat staan dat ik uitga. := Allemaal te eng....terrasje zitten gaat prima nu en een kroegje in op een rustig tijdstip ook nog net maar daar houdt het op. :')

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:17

Heb vandaag eindelijk "dat " gesprek gehad wat ik wilde, het ging dat wel maar de grote opluchting bleef uit . de stemming eerst zien dan geloven overheerst nu maar tja er zijn 2 partijen nodig die dan hun best doen...het opnieuw beginnen blijft nu mijn uitdaging en dan dat zonder forceren hopelijk helpt de tijd een beetje :#

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:20

Ik meld me ook.
Ik ben al wat meer uit m'n comfort zone sinds vorig jaar. Vroeger was het nog erger..
Maar het is nog steeds niet wat ik echt wil

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:39

Ik ben de laatste jaren ook steeds meer uit mijn comfortzone gestapt. Echt dat ik dingen deed waarvan ik later dacht van, wow dat had ik nooit verwacht dat ik dat ooit zou doen :oo Vooral door stages in het buitenland te doen.
En daardoor ben ik nu eigenlijk heel anders dan paar jaar terug, toen ik super verlegen en alles was. Soms als ik ergens tegenop zie omdat ik het niet durf, dan zet ik verstand op nul en doe het gewoon. Ga de uitdagingen aan. Ook op stage, ik voelde me totaal nooit op mijn gemak bij groepen mensen en kinderen. Nu loop ik stage op een basisschool in groep 8, en mijn eerste stagedag vroeg mijn stagebegeleider of ik een deel van de les over wilde nemen. Vond het doodeng maar toch ben ik uit mijn comfortzone gestapt, waardoor ik later eerder dingen durfde te doen. Nu doe ik zonder problemen iedere week activiteiten met de leerlingen xD Helpt dus wel.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:41

Ik ga ook meedoen of naja grotendeels proberen :P Mijn eerste stap is om zo te gaan zwemmen in mijn eentje xD.. nu mezelf nog even motiveren dat ik het gewoon durf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:42

soloro schreef:
Ik ga ook meedoen of naja grotendeels proberen :P Mijn eerste stap is om zo te gaan zwemmen in mijn eentje xD.. nu mezelf nog even motiveren dat ik het gewoon durf.

Mijn eerste stap zou dan zijn een bikini kopen en met vriendinnen gaan zwemmen want no way in hell dat ik een bikini aantrek. :=

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:45

Bellatrix schreef:
soloro schreef:

Mijn eerste stap zou dan zijn een bikini kopen en met vriendinnen gaan zwemmen want no way in hell dat ik een bikini aantrek. :=

Haha die heb ik al, maar moet vanwege fibromyalgie mijn conditie op peil houden met zwemmen.. ennuh ik haat het om alleen te zwemmen, heb altijd het gevoel dat iedereen naar me kijkt (ben vrij slank, dus niet omdat ik dik bne of iets haha) En mijn vriendin heeft zojuist afgezegd.. dus haha nu moet ik beslissen of ik alleen ga of niet ga..

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:54

Je kan het, soloro! :D

Alleen dingen doen is bij mij ook een groot probleem...

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:55

Erin schreef:
Je kan het, soloro! :D

Alleen dingen doen is bij mij ook een groot probleem...

Ik ga het doen. Mag met zwemmen tot mijn grens gaan.. wat waarschijnlijk een kwartiertje zwemmen is.. moet ik overleven toch? xD Nou dan ben ik over ong. uurtje terug tot later :P

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:57

Ik heb dit precies zo!

Maar kan er laatste tijd wel wat beter mee om gaan. Diep ademhalen en gewoon doen! Met in het achterhoofd dat als het niet leuk is je gewoon weer weg gaat/de telefoon op hangt. Ik moet altijd een 'escape' hebben :P.

Ik ben op het moment aan het afstuderen in de USA en wimpelde ook steeds dingen af omdat ik het niet wilde. Ik moet nu van mezelf ja zeggen op elke uitnodiging. Werkt best goed! Ik zou als ik jou was wel kalm aan beginnen, elke dag iets buiten je comfort zone doen is best al hoog gegrepen vind ik!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:02

Leuk topic! Ik heb deze week drie dagen meegedraaid op de stand van de Zwitserse auto vakbond, op de Internationale Autosalon in Genève! Ik doe een opleiding mechatroniek op auto's en ik was daar om o.a nieuwe leerlingen wat uit te leggen over het beroep, en mensen in het algemeen wat uit te leggen over mijn beroep.

Dit hield in dat ik met de trein moest gaan, maar daar ook tussen geheel onbekende mensen in de crew werken. Ik ben echt een huisje boompje beestje iemand, die zeer gesteld is op mijn dagelijkse vaste ritme. Dus ik heb eigenlijk bewust en zonder te aarzelen ja gezegd toen ik werd gevraagd, juist om even uit mijn eigen comfort zone te stappen. Het was echt heel erg de moeite waard, ik heb er een hartstikke leuke tijd gehad en veel nieuwe connecties gemaakt.

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:05

Kennen jullie Jerome Jarre?
Hij is altijd heel positief, enthousiast en vooral nergens bang voor. Hij had een paar challenges om je grenzen een beetje te verleggen.
Zoals voor degenen die een beetje verlegen zijn;
Ga een keer midden op de straat (in een stad) liggen

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:28

Bellatrix schreef:
SpeechLess schreef:
Goed topic!

Wageninngen :)

Colien schreef:
Misschien leuk voor meerdere uit dit topic? Dat we allemaal uit onze comfort zone stappen, weet iedereen hoe moeilijk het ook is voor de ander.

Dat is ook wel een leuk idee. Als ik het topic gemaakt heb, zal ik hier ook de link neerzetten. Kan nog wel een paar dagen duren hoor O:)

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:47

Nou mijn doel voor vandaag is mislukt. Heb niet gesproken met mn stage begeleidster.
Dit heb ik niet gedaan omdat de meeste pony's al richting volledig buiten staan gaan en er dus minder uitgemest hoeft te worden. Dusja dan is t minder zwaar en gaat t werk beter.. Maar of dat nu het geldige excuse is vraag ik me af.. Hmpf bomerrr

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:59

Wageningen is voor mij prima haalbaar! :))

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:00

SpeechLess schreef:
Wageninngen :)

Als deze meeting er komt, dan ga ik komen. Wageningen is zo dichtbij dat ik afstand dan niet meer als excuus kan gebruiken :')