Te jong worden geschat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:12

Hier ook zo een.. Ben 19 en word dit jaar 20... Regelmatig wordt ik een jaar of 13/14 geschat. Ja en bedankt he :Y) Bij mij is het gewoon puur de lengte, ik tik de 1.60m nog net niet aan. Ik vind het altijd zo ontzettend stom dat mensen afgaan op je lengte.. Kan ik er wat aan doen dat ik niet net als de rest van de wereld bijna 2 meter lang ben? :') Dat ik niet de gemiddelde lengte heb, wil nog niet zeggen dat ik nog maar zo jong ben. Sommige mensen worden nou eenmaal niet groter.

Afgelopen december nog bij de Primera. Ik kom, toevallig samen met mijn vader, een kraslot inleveren. Vrouw scant het ding, ik had 5 euro. Vervolgens wendt ze zich naar mijn vader: "Ja u weet dat zij het niet mag inleveren he?". Waarop mijn vader direct vraagt waarom dan niet. De vrouw gaat verder: "Ja daar moet je minimaal 18 voor zijn!". Ik sta daar al zo van >;) "Ja mevrouw, ik ben 19." Ze werd direct knalrood. Ze had ook gewoon om mijn ID kunnen vragen als ze twijfelde in plaats van direct mijn vader aan te spreken :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:21

Oh ik moest laatst toch een partij lachen;
Nog nooit hebben ze mij om een id gevraagd bij toegang van uitgaansgelegenheid en kopen van alcohol of sigaretten.
Laatst haalde ik sigaren en vroeg de dame achter de toonbank naar mijn id......ik keek haar nog aan van euh :roll: ....maar goed ik geef dus netjes (met inmiddels een glimlach) mijn id en zij valt nog net niet om van verbazing :D hihi. Kreeg gelijk een verontschuldigingpartij, ze dacht toch echt dat ik jonger was.
Ik heb haar vriendelijk bedankt 8-)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:19

Freggle_Edge schreef:
Herkenbaar. Jaren geleden ben ik eens uit het zwembad gehaald waar ik met mijn zoon was, het was namelijk ouder/kind zwemmen en ik mocht daar dus niet tussen zwemmen. :+

Hahaha :')

Ik ben 27 en 1.54 dus ik word ook regelmatig jonger geschat. :D Zolang ik geen denigrerende opmerkingen naar me toe geslingerd krijg (en dat is toch best vaak gebeurd, meestal als ik op stap ben), maakt het me niet zoveel uit. Af en toe moet ik mijn ID laten zien bij het kopen van alcohol, maar zodra ik mijn papieren rijbewijs tevoorschijn heb getoverd, kan ik hem alweer terug stoppen haha.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:40

hallo lotgenoten :wave:

Ik ben 21, maar word zo vaak 16 geschat. Als ik tegen mensen zeg dat ik getrouwd ben dan kijken ze me toch verdwaast aan :') maar moet zeggen dat ik de laatste tijd wel vind dat meiden van 15/16 jaar zoveel makeup op doen dat ze ook wel ouder gaan lijken.
Ben een poosje inspecteur geweest voor een keurmerk, maar die mensen namen me totaal niet serieus...dat is echt wel het grootste nadeel inderdaad!

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:34

Erg herkenbaar :j

Als ik samen met mijn broertje over straat loop krijg ik vaak de vraag of ik zijn zusje ben (hij is 15, ik 18) of de vraag of we een relatie hebben.
En bij de kapper vragen ze nog steeds of ik onder de 12 ben, want dan hoef ik minder te betalen.

mvdbijl

Re: Te jong worden geschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:41

Heel herkenbaar indd, ik word dit jaar 29 en wordt regelmatig 21/22 geschat of moet me voor dingen legitimeren.

Vaak zeg ik dan maar: laten we hopen dat ze dat ook nog denken als ik 50 ben hihi.

Mijn vriend is iets jonger en die schatten ze dan een stuk ouder in, vervelend is het soms wel maar ach er zijn ergere dingen :-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:42

ik heb een jongere man en wat denk je? Juist.... iedereen denkt dat ik zijn jonge bloempje ben :+

Ze schatten mij wel dusdanig oud dat ik zonder id overal binnenkom en alles kan kopen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:50

Hier ook herkenbaar probleem...zou bijna gaan denken dat paardenmensen er langer jong uit blijven zien? :P
Ik word 30 dit jaar, afgelopen zomer mocht in in oostenrijk met de bus nog bijna mee voor tarief tot 17 jaar...Buschauffeur wist niet meer waar ie kijken moest toen ie mijn leeftijd hoorde :+
Nu was ik op vakantie met mijn vader, dat scheelt ongetwijfeld. Maar idd met drank en uitgaan moet ik me ook regelmatig nog legitimeren, terwijl de legitimatieplicht is tot 25, dus dat levert nog weleens leuke discussies op :P Waarna ik me altijd braaf alsnog legitimeer hoor ;)

Maar wat betreft tips, gewoon lekker jezelf blijven, echt later zijn mensen jaloers dat jij er nog zo lekker jong uit ziet. Door andere kleding of make-up ga je je eerder juist ongemakkelijk voelen denk ik, omdat je dan niet jezelf bent.Vond het vroeger ook vervelend, nu lach ik erom en zeg ik gewoon: pardon, heo oud denk je dat ik ben? En dan is t meestal snel klaar.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:54

Haha heel herkenbaar. Moet me 9 van de 10 keer legitimeren als ik drank wil halen. En ze zeggen vaak 'sorry' als ze mn rijbewijs terug geven :+ :D

Maar ach, geen probleem hoor. Als ze dat over 10 jaar nog steeds denken... :D

Tips.. Misschien zit het meer in de kleding? In het weekend (spijkerbroek etc.) word ik jonger geschat dan wanneer ik in m'n werkkleding loop (ála rok, blazer etc.)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:29

Word dit jaar 30 en nog steeds kijken mensen me met met open mond aan als ik mijn leeftijd vertel, word meestal op een jaar of 18 geschat :') . Ik ben een keer met mijn moeder op een georganiseerde reis meegegaan, iedereen vond het zo leuk dat haar tienerdochter met haar mee was :') . Nou ja, nu mogen de rimpels van mij ook wel wegblijven :o

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:35

Heb ik mijn hele leven ook al "last" van gehad. Hoewel, vanaf een bepaalde leeftijd zie ik het meer als een compliment :=
Waarschijnlijk komt het ook door mijn lengte (1.57). Waarschijnlijk ook wel door mijn kleding, want mijn favoriete kledingstuk is nog steeds de spijkerbroek en casual.
Ben nu 56 en vind het nu wel fijn als ik jonger wordt geschat, maar als tiener en als jonge moeder vond ik het minder leuk. Voordeel was vroeger wel dat je langer voor half geld in zwembad het zwembad in mocht en voor gereduceerd tarief in de bus kon. :=

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:44

Hier nog 1 :D

Ik ben 29 en wordt altijd onder de 20 geschat, soms leuk, soms minder maar ik zie het altijd maar als een compliment.
Ben ook 1.58 en weeg 45 kilo dus klein van stuk en een jong gezicht.
Soms wordt ik zelfs 15/16 geschat en dat is best apart als je bijna 30 bent haha.

Ik denk maar zo, wacht maar totdat ik groot ben! *\%/* haha

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:56

Ja hoor hier precies hetzelfde.
Ik ben 27 en word ook altijd veel jonger geschat en moet 9 van de 10 keer mijn id laten zien.
Ik kan me ook aardig in je verhaal vinden.
Maar het is ook wel eens makkelijk,laatst werd ik op straat aangesproken door iemand van een politieke partij. toen zei ik gewoon dat ik nog geen 18 was..en dan vervolgens even later in je auto stappen *oeps* :o
Ik heb er nu maar een sport van gemaakt om op de gezichten van mensen te letten als ze mijn id checken. dat is soms echt onbetaalbaar :') _/-\o_

Mijn moeder heeft trouwens een collega die 40 is maar ook 18 wordt geschat.
Zij heeft echt problemen met daten want ze krijgt aandacht van jonge jongens en als ze met een man van haar eigen leeftijd loopt denken mensen dat het vader en dochter is. :')

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:09

Oh my goodness
Er zijn dus veel meer mensen die er last van hebben :)
Toch merk ik dat het ook een reactie is op....
Als iemand kinderachtig tegen mij doet, wordt ik al onzeker en bevestig ik wat diegene denkt.
Ik durf er dan niet goed tegenin te gaan.
Als ik gewoon bij mijzelf blijf en zeg waar het op staat of de vraag een soort van terugkoppel is het gauw klaar en wordt ik wel serieus genomen.

Op de een of andere manier denken mensen zich ook te kunnen bemoeien met van alles van mijn leven omdat ik nog zo jong ben. Daar ben ik echt zat van. Maar de sleutel ligt bij mijzelf dat heb ik inmiddels wel door. Gewoon lekker steady doorgaan :D

Waar ik het meest om moet lachen zijn jongens van 16/17 die het aandurven om te gaan sjansen op de fiets hahahahahahaha dan denk ik je wilt niet weten hoe oud ik ben!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:12

Dat heb ik altijd met sporten; haar in een staart, geen make-up op en sportkleding aan. Die puberjochies die daar komen voor de voetbaltraining stoten elkaar dan aan en proberen te flirten :')
Ik ben verdorie strafbaar als ik aan ze zou zitten :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:17

O hahaha lotgenoten!Ik ben nu 37 en werd laatst 17 geschat 8)7
Helaas wordt ik altijd al jonger geschat en ik vind het ook niet leuk hoor,want je wordt bij voorbaat al niet serieus genomen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:19

Ik ben 26 en wordt ook altijd jonger geschat. Laatst nog op vakantie naar Hawaii sprak een vrouw me aan die zei je bent vast ouder dan 18 omdat je hier op reis bent, maar je ziet er zo jong uit hoe oud ben je?

Ik dacht straks was ik ook pas 15 dan ging ze wel af :P , maar ik ben 26.

Ik krijg ook regelmatig de stempel schattig doordat ik klein ben en er jonger uit zie. Aan de ene kant voel ik me daar goed bij vooral omdat ik vroeger erg werd gepest en dan liever hoor dat ik schattig ben :+ Toen ik ging parachutespringen afgelopen zomer hoorde ik nog aawwwhh she is so small how old is she? Aan de andere kant durf ik niks tegen hangjongeren te zeggen als ze iets roepen want ach wat moet dat meiske :P en leeftijdsgenoten schatten me uiteraard ook jonger waardoor ik merk dat het lastiger is om contact te leggen.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:22

Ugh dat ken ik ja, sta je in de supermarkt en staat er een meisje van een jaar of 17-18 te flirten :') in de kroeg het zelfde probleem. En de vrouwen van mijn leeftijd denken dat ik te jong voor ze ben _O-

Ohja er zitten ook mannen op bokt :Y)
Laatst bijgewerkt door BarryPlopper op 11-03-15 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:24

Hebben jullie dan ook altijd dat iemand vraagt 'hoe oud denken jullie dat zij is ??' (Wijzend naar mij)
Om te checken of iemand ander je ook ouder/jonger schat?
Dat wordt namelijk áltijd bij mij gedaan, soms om gek van te worden en het maakt niet uit wie ik tegen kom er zit altijd wel een gek tussen die het aan anderen begint te vragen :+
Maar ik wordt zelf altijd ouder geschat.
Ik ben 15 en de meesten schatten mij tussen de 19-22.
Heb zelfs een keer gehad toen ik 12 was dat ze dachten dat ik 23 was :')

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:29

Ik heb laatst voor het eerst drank kunnen kopen zonder ID! *\o/*

Ik ben gelukkig pas 30 :j :') .

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:31

O ja dat is bij mij ook dat dat jongens die veel jonger zijn met mij flirten :oo

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:33

Been there done that. Ik ben bijna 32. Nieuwe jongere collega's schrikken altijd als ze mijn echte leeftijd horen. Ik heb het al mijn hele leven dat ik jonger wordt geschat. Mijn ouders hebben er bij attractieparken veel gebruik van gemaakt. Toen ik op 23e vodka bestelde in een cafe moest ik mijn legitimeren. En toen ik 25 was heb ik me laten versieren door een 17 jarige die mij vroeg of ik soms geen bier lustte. Toen ik antwoordde dat ik cola dronk omdat ik moest autorijden dacht hij dat ik een grapje maakte. Ik heb hem in die waan gelaten. Maar ik denk maar zo als ik straks 40 ben is het vast een stuk leuker om jong geschat te worden.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:35

WillBokkers schreef:
Hebben jullie dan ook altijd dat iemand vraagt 'hoe oud denken jullie dat zij is ??' (Wijzend naar mij)
Om te checken of iemand ander je ook ouder/jonger schat?
Dat wordt namelijk áltijd bij mij gedaan, soms om gek van te worden en het maakt niet uit wie ik tegen kom er zit altijd wel een gek tussen die het aan anderen begint te vragen :+
Maar ik wordt zelf altijd ouder geschat.
Ik ben 15 en de meesten schatten mij tussen de 19-22.
Heb zelfs een keer gehad toen ik 12 was dat ze dachten dat ik 23 was :')

Dat doen mijn collega's ook steeds als er weer een nieuwe op het werk bijkomt. Dan wordt er waar tussen 24 en 27 gezegd en in mei word ik dus 32.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:40

lotgenoten *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

42 en twee weken geleden werd me weer eens gevraagd wat ik studeerde. Die was wel extreem hoor. Meestal wordt ik een jaar of 10/12 jonger geschat.
Als m'n dochter van 19 en ik samen uit gaan zijn we altijd zusjes. Heerlijk die geschokte gezichten als ik zeg dat ik haar moeder ben.

Maar toen ik zwanger van haar was, fluisterden mensen achter m'n rug ( zielig he, zo'n tienermeisje)
En voor het werk ( commercieel manager bij een internet bedrijf) blijft het nog steeds wel eens lastig. Al maak ik er ook wel eens gebruik van. Als ze me onderschatten kan ik ze wel eens verrassen. Zeker als het klanten zijn, zien ze het niet altijd aankomen. Ze beseffen pas hoe hard ik kan onderhandelen als het al te laat is :D

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:42

Afgelopen week nog, een nieuwe collega stond met mij en een andere collega te praten die vertelde dat zijn puberzoon wel heel vaak het eerste uur vrij was maar even niet op de uitdrukking kon komen dus ik vulde de woorden aan. Zegt de nieuwe collega; voor jou niet zo heel lang geleden natuurlijk... Ik ben 32!!

En met de tweeling (3 maanden) in een winkel, goh lekker jong moeder of zijn het je oppaskinderen. Ik had echt op mijn 28e al moeder willen zijn en 32 vind ik zeker niet piep maar goed, ik kan er mee door aldus de buitenwereld :P