Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ylana schreef:Ik wilde verdikkeme dat mijn moeder vroeger wat voorzichtiger was geweest. Dan had ik nu niet elke keer die elende gehad.
Ylana schreef:Helemaal dit! Vervelend voor jou, maar fijn om te horen dat ik niet de enige ben.Jongens, ik begrijp dat het dus bij de meeste 'wel meevalt', maar vind toch ook wel dat er erg makkelijk over gedacht wordt!
Wanneer ik een koortslip heb, helpt een beetje foundation echt niet. Mijn lip/mond is dan zo gezwollen dat ik soms dagen niet kan eten of praten. Dat elke aanraking zo'n pijn doet dat de tranen me in de ogen springen. Dat ik bij school aangesproken wordt met de vraag of alles wel goed gaat, omdat het lijkt dat ik gevochten heb of minimaal een verkeerde botox behandeling heb ondergaan.
Dus nogmaals, ja, ik snap de angst van de TS wel!
Ik wilde verdikkeme dat mijn moeder vroeger wat voorzichtiger was geweest. Dan had ik nu niet elke keer die elende gehad.
__Nathalie__ schreef:Ik ken al 2 mensen die een tijdelijke gezichtsverlamming hebben gehad Door een koortslip. Zo onschuldig is het dus niet.
Godzijdank heb ik er zelf nooit 1 gehad maar ik kijk ook wel uit met mensen die het wel hebben hoor.
Maar agh, ben ik blij dat m'n vriend me daarvoor niet laat... Ik reageer héél erg op koortsblazen, ben er zelf ook een heletijd duizelig van, hartkloppingen en afwisselend warm/koud. Ik heb het, en het zal ook niet meer weg gaan dus ik maak er het beste van.
Ik kan daar gewoon niet met mijn handen afblijven

SAKKIA schreef:Ik heb ook al van kinds afaan koortsblaren. Mijn vriend heeft er nog nooit 1 gehad en we zijn nu 12 jaar samen. Ik ben wel altijd voorzichtig als ik een koortsblaar heb![]()
Ik heb ze soms ook in mijn neus en hoewel ze dan niet zichtbaar zijn, zijn dit wel de ergsten. Ze zijn echt uiterst pijnlijk, zorgen voor dikke klieren op mijn kaak en in de hals en zorgen voor aangezichtspijn. Tevens is gericht een zalfje smeren dan toch wat moeilijker.
Ik heb er sinds 1 januari nu al drie gehad. De laatste is net over. De eerste was in mijn neus en echt vreselijk. De andere twee op mijn lip en heb ik denk ik een beetje zelf veroorzaakt doordat ik steeds velletjes van mijn lip trek.
Ik ga van het weekend eens kijken naar Lysine. Die patches gebruik ik eigenlijk niet,vind ze niet voldoende helpen. Meestal laat ik het gewoon "uitzieken", ik kan de jeuk e.d. redelijk goed verdragen. De laatste keer wel Zovirax gebruikt en ik merkte toch dat het sneller wegtrok en de blaar ook niet zo groot werd. Ik was er wel op tijd bij![]()
Het meeste moeite heb ik met de korst die er op komtIk kan daar gewoon niet met mijn handen afblijven
maar dat is het. LOLLYYwood schreef:SAKKIA schreef:Ik heb ook al van kinds afaan koortsblaren. Mijn vriend heeft er nog nooit 1 gehad en we zijn nu 12 jaar samen. Ik ben wel altijd voorzichtig als ik een koortsblaar heb![]()
Ik heb ze soms ook in mijn neus en hoewel ze dan niet zichtbaar zijn, zijn dit wel de ergsten. Ze zijn echt uiterst pijnlijk, zorgen voor dikke klieren op mijn kaak en in de hals en zorgen voor aangezichtspijn. Tevens is gericht een zalfje smeren dan toch wat moeilijker.
Ik heb er sinds 1 januari nu al drie gehad. De laatste is net over. De eerste was in mijn neus en echt vreselijk. De andere twee op mijn lip en heb ik denk ik een beetje zelf veroorzaakt doordat ik steeds velletjes van mijn lip trek.
Ik ga van het weekend eens kijken naar Lysine. Die patches gebruik ik eigenlijk niet,vind ze niet voldoende helpen. Meestal laat ik het gewoon "uitzieken", ik kan de jeuk e.d. redelijk goed verdragen. De laatste keer wel Zovirax gebruikt en ik merkte toch dat het sneller wegtrok en de blaar ook niet zo groot werd. Ik was er wel op tijd bij![]()
Het meeste moeite heb ik met de korst die er op komtIk kan daar gewoon niet met mijn handen afblijven
Mijn eerste koortsblaas was in m'n neus en sindsdien nooit meer gehad, gelukkig maar! Ik heb ook cronisch verstopte sinussen waardoor ik het hele jaar door met een verstopte neus zit, en dat is echt zeer pijnlijk als je dan je neus moet snuiten...![]()
Die patches houden de korstvorming tegen, en maar een geluk! Heb er al zeer veel gehad, en 2x had ik geen patches, waardoor ik aan de korst ben beginnen prutsen en ik nu 2 littekens heb aan m'n lip (al een geluk zijn ze niet zo zichbaar)
Of alleen heel erg zachtjes als je echt last krijgt van een loopneus e.d.
Geloof me ik geloofde het ook nooit, tot dat mijn KNO arts het me verbood om nog langer mijn neus te snuiten en sindsdien gaat het echt een stuk beter.
hard snuiten doe ik sowieso al niet, want dan gaat mijn neus bloeden...
LOLLYYwood schreef:__Nathalie__ schreef:Ik ken al 2 mensen die een tijdelijke gezichtsverlamming hebben gehad Door een koortslip. Zo onschuldig is het dus niet.
Godzijdank heb ik er zelf nooit 1 gehad maar ik kijk ook wel uit met mensen die het wel hebben hoor.
Hier ook, waar m'n koortsblaas zit, die strook richting ogen is dan tijdelijk gevoelloos en hard.
Koortsblaas zelf zwelt helemaal op en het ziet er ook echt niet uit... 2 winters geleden had ik er 3 op een rij, ik had net een mislukte botoxbehandeling gehad.Maar agh, ben ik blij dat m'n vriend me daarvoor niet laat... Ik reageer héél erg op koortsblazen, ben er zelf ook een heletijd duizelig van, hartkloppingen en afwisselend warm/koud. Ik heb het, en het zal ook niet meer weg gaan dus ik maak er het beste van.
Ik plak er overig wel altijd een patch over, dat verzacht de pijn en stilt de jeuk.
Eveneens kan ik met 300% zekerheid zeggen dat ik nog nooit iemand heb besmet, heb al van kleinsaf koortsblazen en als kind ben je niet zo "netjes" als tiener/volwassene.
) en mijn vriend is niet besmet hoor, als je goed oplet loopt het allemaal zo'n vaart niet.