Relatie beindigen ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:07

Het is van niemand egoïstisch... Je hebt die gevoelens nou eenmaal wel of niet. En het lastige met zoiets is dat een compromis eigenlijk niet mogelijk is. Ts is de enige die kan inschatten of ze ook gelukkig kan zijn zonder eigen kinderen, of dat ze haar kinderwens voorop stelt. Als je eierstokken echt flink rammelen is dat moeilijk te negeren (is mijn ervaring tenminste :+ )

Goof schreef:
pinto_1 schreef:
Ik vind het behoorlijk egoistisch van je vriend. :o

Wow.
Draai het eens om. Hij heeft er al drie en MOET er nog 1 bij omdat TS dat wil....
Egoistisch van TS of niet dan?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:49

Amaris schreef:
pinto_1 schreef:
Ik vind het behoorlijk egoistisch van je vriend. :o

Hij heeft er "al" drie, dus jij mag ze niet meer? Want daar komt het eigenlijk op neer. Blijkbaar heeft hij dus ooit wel een kinderwens gehad, en nu deze is ingevuld is het klaar voor hem. En heb jij pech.
Die 3 van hem krijg jij er toch ook ongevraagd bij?

Als hij geen kinderen had en helemaal geen kinderwens zou ik er begrip voor hebben, nu niet.
En het zou voor mij een reden zijn om de relatie te beeindigen, niet alleen omdat ik kinderen zou willen (als ik in jouw schoenen stond) maar omdat ik de relatie anders niet gelijkwaardig vind.

Wat een totaal maffe post is dit. Echt, ik ben sprakeloos.

Niemand zegt dat TS geen kinderen meer 'mag'. De vriend heeft geen kinderwens meer. Sinds wanneer moet je je verantwoorden omdat je een wens NIET hebt? Belachelijk.

Ik zeg dat het mijn mening is, hoef je het niet mee eens te zijn.

En ja, ik vind het egoistisch om iemand zijn kinderwens te ontnemen terwijl je zelf 3 kinderen hebt. En nee, niemand "moet" in dit geval, maar het kost wel je relatie en dat is jammer.
Haar vriend heeft dus wel een kinderwens gehad en ook ingevuld, dan vind ik het wel cru om dat een ander te ontnemen.

Mag jij sprakeloos van zijn en maf vinden, maar zoveel mensen zoveel meningen, lijkt me....

Amaris

Re: Relatie beindigen ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:52

Maar dat is toch een bizarre manier van denken?

Je kunt het ook omdraaien: heel cru van haar om kinderen te willen terwijl haar vriend er al drie heeft.
"Wat denkt ze nou, je kunt iemand toch geen vier kinderen opdringen?"

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:02

Als hij absoluut niet wil houdt het op, ze kan hem inderdaad niet dwingen.

Maar heb meer begrip voor iemand die een sterke kinderwens heeft en geen kinderen als iemand die er al 3 heeft en er geen kind meer bij wil. Puur gevoelsmatig, zij heeft immers niets en hij wel al.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:11

Toen ik na mijn scheiding mijn huidige man tegenkwam had ik al 2 kinderen.
Een van 11 en een van 14.
Ik was toen 33.
Ik wilde geen kinderen meer.
Niet weer luiers flesje krampjes tandjes enz.
Mijn man had geen kinderen en wilde er graag een van zichzelf,met mij samen.
Ik heb gezegt dat ik dat niet zag zitten.
Hij is bij me gebleven en na 2 jaar had ik opeens toch kriebels.
We hebben besloten om het toch te proberen, maar als het dan binnen 3 jaar niet zou lukken dat we er dan mee op zouden houden om te proberen een baby te krijgen vanwege mijn leeftijd.
Het lukte binnen een half jaar,een ik zou haar voor geen goud willen missen.
Maar ik snap het gevoel van je vriend helemaal.
Dat kan je ook niet veranderen.
Dat moet bij hem zelf vandaan komen.
En als ie echt niet wil,dan kan je hem niet dwingen.
Relatie beëindigen is ook weer iets.
Stel dat je het nu uitmaakt en over 3 jaar weer iemand vind waar je kinderen mee zou willen dan ben je al aardig op een risico leeftijd.
En nu weet je wat je hebt, een fijne relatie.
Het is moeilijk, maar je zal zelf de keus moeten maken.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:41

Wat lastig, als jij besluit bij hem weg te gaan pas dan aub wel op dat je niet te snel zwanger wordt omdat je bang bent om te laat te zijn... straks loopt de nieuwe relatie op de klippen en sta je er alsnog alleen voor. Het kost tijd om iemand goed te leren kennen dus ik zou zelf snel een keuze proberen te maken.

Sterkte :(:)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:50

Naar mijn mening moet je altijd op voorbereid zijn om alleen de kinderen op te kunnen voeden. Hoe goed je relatie ook is, er is nooit 100% zekerheid.

Maar als je 34 bent en kinderen wilt... dan zou dat voor mij zeker een breekpunt zijn. Als er een kleine mogelijkheid is, wordt het anders, maar eigen kinderen zijn niet te vergelijken met kinderen van je partner....

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:59

Erg lastige kwestie.
Maar heel kort te zeggen, als jij bij je standpunt blijft en hij ook. Heeft jullie relatie geen kans van slagen..

Dit zal altijd een puntje van wrijving blijven. Dan zou ik in jou schoenen toch voor mezelf kiezen en het niet langer doorzetten en hopen/wachten dat hij bijtrekt.

Ik vind het niet dat je hem iets opdringt door dit te zeggen! Absoluut niet, als jij een kinderwens hebt moet je die niet laten schieten voor een man die dat niet (meer) heeft.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:02

Santos dat is zeker waar maar je wilt het risico wel zo klein mogelijk houden natuurlijk
Een kindje maken met iemand die je pas net kent vind ik best 'gevaarlijk'

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:03

Ik zou ook afscheid nemen als er een sterke kinderwens aanwezig is.
Die zou ik niet opgeven voor een man. Daarom zou het bij mij iets zijn wat ik redelijk snel ter sprake zou brengen. Dat maakt het wat makkelijker bij een eventueel afscheid.
Als dertiger weet je vaak gedetailleerder wat je wel en niet (meer) zoekt in een relatie. Een eventuele kinderwens hoort daar voor mij ook bij. Als ervaren dertiger weet je vaak ook dat er meer grote liefdes in je leven voorbij kunnen komen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:06

Gewoon voor mijn beeldvorming, niet om iemand voor zijn/haar schenen te schoppen.

Een kinderwens is toch een wens die ontstaat omdat je bij iemand bent waar je zielsveel van houdt en de rest van je leven mee wilt doorbrengen? Of wil je kinderen en met wie? Maakt niet uit (overdreven) zo lang er maar een kind komt?

Ik kan mij er niks bij voorstellen namelijk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:46

Een kinderwens kan zich op meerdere manieren en meerdere tijdstippen openbaren.
De omstandigheden staan niet bij voorbaat vast. Zo makkelijk laat zich dat niet sturen.

Maar dat wil zeker niet zeggen dat verder er niets toe doet natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Boras op 09-03-15 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:49

PureSG schreef:
De enige die jij die vraag kan beantwoorden ben jij.
Wat ik zou doen is voorlopig nog even lekker genieten van je relatie, zoals je al zegt, het is nog pril.
In een prille relatie moet ik ook niet aan kinderen denken. :D Wie weet veranderd hij van mening als jullie langer bij elkaar zijn, of kun je je erbij neerleggen dat hij geen kinderen meer wilt.

Dat is mi nogal naïef. Waarom de dingen moeilijker maken als ze al zijn. Heb je een sterke kinderwens dan lijkt me dit niet de juiste partner.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:55

Mijn moeder was en BOM moeder bij mij ;) Eerst getrouwd geweest met de vader van mijn broer, na zijn 1ste jaar gescheiden, en 9 jaar later werd ze (sort of) verliefd op mijn bio vader. Daar is ze ongepland maar even goed gewenst zwanger van geraakt en dat was ik. Ze heeft heel bewust gekozen om mij alleen op te voeden omdat hij geen vaderfiguur was en er geen behoefte aan had. Heb hem dan ook nooit gezien.

Ik kan me verschillende scenario's voorstellen dat men kiest voor een Bewust Ongehuwd Moeder leven :j

Selka schreef:
Gewoon voor mijn beeldvorming, niet om iemand voor zijn/haar schenen te schoppen.

Een kinderwens is toch een wens die ontstaat omdat je bij iemand bent waar je zielsveel van houdt en de rest van je leven mee wilt doorbrengen? Of wil je kinderen en met wie? Maakt niet uit (overdreven) zo lang er maar een kind komt?

Ik kan mij er niks bij voorstellen namelijk.

VitaLidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 20:58

Zijn eerdere relaties zijn ook stuk gelopen op dit gebied. Hij is al ruim 8 jaar gescheiden van zijn ex.
Ik heb nu nog geen klepperende eierstokken maar zou wel graag binnen nu en twee/ drie jaar moeder worden/ zijn.
Gisteren een goed en open gesprek gehad maar vrees toch dat het beter is de relatie te beëindigen.
En ik ben niet egoïstisch en hij is niet egoïstisch of juist weer wel. Het is maar hoe je het ziet.
Maar nogmaals ik dwing ( vind ik voor mijn gevoel ) hem nergens toe. Ik denk dat gezien allebei onze leeftijden denk in niet dat het verstandig is om idd nog een jaar of wat te kijken wat er misschien nog wel of niet zou kunnen veranderen.
Hoofd en hart zeggen nog steeds wat anders maar ja. Beter nu de relatie beindigen dan over een hele tijd als ik nog meer gevoelens voor hem zou hebben. Maar damn wat is dat moeilijk en hoe breng je dit weer netjes en op een goede manier. Liefde kan zo moeilijk zijn.......

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:28

Dan hoop ik maar voor je dat je zelf of je toekomstige partner niet onvruchtbaar bent/is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:30

Maar denk ook dat de kinderwens behoorlijk kan knagen wanneer je er niet aan toegeeft..

VitaLidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 21:37

Ja dat hoop ik dan ook dat mijn huidige partner en/ of onvruchtbaar zijn. Maar met deze partner zou ik daar sowieso nooit achter komen natuurlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:39

Ik blijf het een raar fenomeen vinden om iets op te geven dat je kent en waar je gelukkig mee bent (anders is er wel een andere reden om het uit te maken) voor iets dat je totaal niet en waarvan je totaal niet weet of je daar gelukkig van wordt.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:52

Mijn man heeft mij vanaf heb begin duidelijk gezegd dat hij geen kinderen meer wilde. Hij had al een zoon. Ik was toen 24 en had zoiets van ik ben er zelf nog niet uit wat ik wil en zie wel waar het schip strandt. Daar heb ik het later nog wel moeilijk mee gehad, vooral toen zijn zoon bij ons kwam wonen. Een hele lieve jongen en ik heb zeker een goede band met hem maar vond het moeilijker dan gedacht. Was aan het zorgen voor andermans kind terwijl ik toen wel graag zelf een kind wilde wat mijn man echt niet wilde.
Wij zijn er toen wel goed uitgekomen , maar het was wel een lastige periode.

VitaLidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 21:56

Dat snap ik maar dat is toch met alles zo? Als je het niet probeert/ ervoor gaat dan zal je toch nooit weten hoe of wat?
Stel ik zou het niet doen? Dan zal bij mij altijd de vraag blijven of mijn gevoel blijven hoe zou het zijn om een kind te hebben. Je weet het pas als je het zelf mee maakt. Dan pas kun je oordelen dat is met alles zo vind ik.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:12

Ik denk dat die vraag altijd blijft.
Mijn man en ik hebben bewust geen kinderen maar toch blijft altijd de vraag hoe het zou zijn als ze er wel waren al ben ik heel erg blij ze niet te hebben hoor.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:14

Het verschil is dat als je 24 bent je nog rustig kan kijken hoe de relatie loopt, maar als je 34 bent en graag kinderen wilt wordt de tijd toch wel wat krapper.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:58

Een kinderwens is een diep verlangen,iets wat je nu eenmaal niet makkelijk van je af zet.
Ik zelf ben bewust alleenstaande mama van de tweede. En dat bevalt meer dan prima.
TS ik denk dat je voor jezelf een goede keus maakt door te stoppen met deze relatie,hoe moeilijk ook. Zo'n diep verlangen wat ook nog eens niet tijdloos is is gewoon moeilijk. Volg je hart!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:14

Santos_05 schreef:
Het verschil is dat als je 24 bent je nog rustig kan kijken hoe de relatie loopt, maar als je 34 bent en graag kinderen wilt wordt de tijd toch wel wat krapper.

Is het niet de meest slechtste reden om met een vent aan te pappen vanwege kinderen. Het zijn toch geen levende spermabanken? Ben je 34 jaar kom je hopelijk binnen het jaar een nieuwe vent tegen en dan hopen dat ie binnen de een a twee jaar ook snel aan kinderen wil beginnen. En dan hopen dat je ook maar de rest van je leven bij elkaar blijft anders is ie inderdaad alleen maar een spermadonor geweest.

Hoe ouder hoe meer bagage, dus de kans is gewoon erg groot dat je nieuwe vent ook kinderen heeft. Straks ben je zo bezig met je zoektocht naar een geschikte vent ben je 40 heb je én geen kinderen én geen vent. Een vent kun je altijd nog wel vinden, maar die kinderen.. ja dat houdt wel een keertje op.