inkomstenbelasting aangifte 2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:55

purny schreef:
Je kan toch gewoon aangifte doen met het programma? Of krijg je via mijnbelastingdienst sneller bericht?

Als ik me niet vergis kun je dit jaar uit de volgende 2 opties kiezen:
-aangifte via een app voor zowel ois als voor android.
-aangift via Mijnbelastingdienst.

Je hoeft dus niet meer een programma te downloaden op je pc.

Van de site gehaald:
Citaat:
Hoe doet u aangifte?

Vanaf 1 maart 2015 kunt u uw aangifte inkomstenbelasting, premie volksverzekeringen en inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet 2014 doen. Dat kan op de volgende manieren:

met de app Aangifte 2014
Dit jaar kunt u de app in meer situaties gebruiken. Check eerst of de app geschikt is voor uw situatie.
U downloadt de app Aangifte 2014 in de App Store of in Google Play.

met de online aangifte 2014 op Mijn Belastingdienst
U logt in op Mijn Belastingdienst met uw DigiD.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 01-03-15 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:56

Jolien87 schreef:
MelanieB schreef:
Ga m vanavond wel ff invullen nu denk. Heb alleen 2 verschillende banen gehad over 2014 dus benieuwd hoe of wat.

Voor ik een vaste aanstelling kreeg heb ik ook bij meerdere werkgevers gewerkt. Deze staan gewoon allemaal op een rijtje bij 'Inkomsten uit loondienst'.
Hier staat per werkgever: loon; loonheffing; Arbeidskorting; Levensverloopkorting.
Daarnaast kun je per werkgever aanvinken of je per OV hebt gereisd naar je werk.

Het enige waar je altijd op moet letten is dat je maar bij één werkgever gebruik mag maken van loonheffingskorting. Omdat ik vooraf nooit wist bij welke werkgever ik meer zou werken had ik dit standaard op 'nee' staan. Bij het invoeren van de inkomstenbelasting werd dit dan alsnog verrekend, hierdoor kreeg ik altijd een boel terug.
Als je bij meer dan één werkgever gebruikmaakt van loonheffingskorting, kun je erop rekenen dat je een flink bedrag moet terugbetalen.

Thanks!
Bedoel alleen dat ik eerst tijd bij werkgever A heb gewerkt, daarna maand werkloos geweest en daarna werkgever B waar ik nu nog werk.\
Dus geen 2 banen tegelijk (Zou wel willen maar niet mogelijk -O- )
Dus gelukkig niet 2 maal loonheffingskorting idd, geen strak plan haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:57

Ik zal er eens voor zitten gaan , heb naast mn wajong gewerkt afgelopen jaar . Verwacht niks

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:58

Jolien87 schreef:
MelanieB schreef:
Ga m vanavond wel ff invullen nu denk. Heb alleen 2 verschillende banen gehad over 2014 dus benieuwd hoe of wat.

Voor ik een vaste aanstelling kreeg heb ik ook bij meerdere werkgevers gewerkt. Deze staan gewoon allemaal op een rijtje bij 'Inkomsten uit loondienst'.
Hier staat per werkgever: loon; loonheffing; Arbeidskorting; Levensverloopkorting.
Daarnaast kun je per werkgever aanvinken of je per OV hebt gereisd naar je werk.

Het enige waar je altijd op moet letten is dat je maar bij één werkgever gebruik mag maken van loonheffingskorting. Omdat ik vooraf nooit wist bij welke werkgever ik meer zou werken had ik dit standaard op 'nee' staan. Bij het invoeren van de inkomstenbelasting werd dit dan alsnog verrekend, hierdoor kreeg ik altijd een boel terug.
Als je bij meer dan één werkgever gebruikmaakt van loonheffingskorting, kun je erop rekenen dat je een flink bedrag moet terugbetalen.

MelanieB schreef:
Thanks!
Bedoel alleen dat ik eerst tijd bij werkgever A heb gewerkt, daarna maand werkloos geweest en daarna werkgever B waar ik nu nog werk.\
Dus geen 2 banen tegelijk (Zou wel willen maar niet mogelijk -O- )
Dus gelukkig niet 2 maal loonheffingskorting idd, geen strak plan haha

Het enige verschil voor jou is dan dus dat je van 2 werkgevers de gegevens moet controleren.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:00

Jolien87 schreef:
Trouwens wel bijzonder dat er automatisch voor mij was ingevuld dat ik een kapitaalverzekering had. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen?

Stond er bij mij ook. Ik heb geen kapitaalverzekering.

Ik heb hem hier net ingevuld. Krijg een leuk bedragje terug, fijn!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:01

Ik wil er maandag even voor gaan zitten.
Ben benieuwd wat ze ervan gebrouwen hebben. Heb dit jaar 5 verschillende werkgevers gehad :') en bepaalde perioden ook 2 banen naast elkaar.

Eleionomae

Re: inkomstenbelasting aangifte 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:04

Ik ben ook helemaal blij :) was even vogelen hoe en wat, maar ik bleek dus zelfs nog geld terug te krijgen van mijn niet afgemaakte studies omdat daar nu pas officieel van bekend was bij de belasting dat ze niet omgezet zijn in een gift en daardoor had ik er dus schijnbaar nu nog recht op om over die inkomsten belasting terug te vragen :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:05

Zo, ook ingevuld. Makkelijk dat het nu gewoon via mijn belastingdienst kan!
Ik kon voor de eerste 3 maanden (bij mijn vorige werkgever) nog reiskosten aftrekken, dat was nu super makkelijk in te vullen, terwijl dit vorig jaar nog allemaal handmatig moest. Super handig zeg!

Ook gelijk even zorgtoeslag bedrag aangepast, krijg daar ook nog wat terug, dus ik ben blij!

Die kapitaalverzekering stond er bij mij ook, maar ik heb daar niks van dus dat heb ik weer uit gezet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:06

Ik heb hem ook maar gelijk de deur uitgegooid. Nu maar hopen op een snelle betaling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:07

Hier ook een kapitaalverzekering, met het vraagteken kom je er wel uit. Heb je iets van een verzekering die uitkeert bij overlijden en die dan (deels) de hypotheek aflost? In ons geval blijkt het de overlijdensrisicoverzekering wonen te zijn. Gewoon gegevens ervan invullen en aangeven dat ie niet heeft uitgekeerd.

miccamaaike

Ik heb geen huis en dus ook geen overlijdensrisicoverzekering, was dus wel beetje verbaasd dat t aangevinkt stond.

MelanieB

Ff snel ingevuld, nog niet verstuurd. krijg nog een leuk bedragje terug ook.
Idd even zien want heb geen kapitaalverzekering.. Ook geen overlijdensrisico verzekering. Maar stond wel van tevoren ingevuld.. >;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:10

miccamaaike schreef:
Ik heb geen huis en dus ook geen overlijdensrisicoverzekering, was dus wel beetje verbaasd dat t aangevinkt stond.

Mijn vriend had inderdaad ook vooraf de kapitaalverzekering aangevinkt terwijl dit niet zo moest zijn.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:14

Had ik ook (en geen huis)! Gewoon weer uitgevinkt. Lijkt iets te maken hebben met spaarrekeningen.

Gelukt, via mijnbelastingdienst.nl en nu maar wachten. Krijg 3000 euri terug yeahhh. :$ De eerste drie maanden nl niet gewerkt ivm in het buitenland zitten en daarna in verhouding teveel belasting betaald.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:18

Oh dat is wel nice Swah! Cachinggggg

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:19

Via de App is wel erg makkelijk :+ Krijg dan altijd vraagtekens of het wel klopt etc.
Jammere is dat hij nu zegt dat de server te druk is terwijl ML en ik alleen nog hoeven te ondertekenen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:19

Ik 519

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:22

woow... 3000 euro is een hoop.
Ik krijg, zoals ik het nu zie, maar 100 euro terug. Vind dat best weinig voor iemand met een minimum inkomen :+ ik zit rond de 800 euro per maand gemiddeld genomen over het gehele jaar :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:25

Ik heb ook een paar jaar rond de 2000 á 3000 gezeten aan teruggave, dit ook omdat ik in eerste instantie geen loonheffingskorting kreeg. Dit kreeg ik dus allemaal in één keer uitbetaald.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:52

Mijn DUO heeft storing dus ik kan de hoogte van mn studieschuld niet opzoeken. Praktisch :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:53

Ik heb hem ingevuld en schijn best wat terug te krijgen. Ik durf het alleen nog niet te geloven hahaha :')
Ik heb een baan met loonheffing maar ook stagevergoeding gehad waar veel van was ingehouden en in de zomer nog een baan waar ook veel was ingehouden. Dit krijg ik nu terug, zeggen ze. Klopt dat? :')

Wow 3000! :wow: Dat is wel erg lekker om terug te krijgen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:55

Ik krijg hem via de app niet ondertekend.
Nu dus via de site, daar staat kapitaalverzekering aan. Dat hebben wij niet en ik krijg het ook niet weg. Nu kan ik niet verder. Wat kan ik daaraan doen?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:57

imd schreef:
Mijn DUO heeft storing dus ik kan de hoogte van mn studieschuld niet opzoeken. Praktisch :+

Waar moet je dat invullen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:58

Bij leningen/schuld dacht ik? Geen idee hoor, ik wilde 'm vast even invullen en laat het sowieso nog checken door de accountant.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:00

Nell_ schreef:
Ik krijg hem via de app niet ondertekend.
Nu dus via de site, daar staat kapitaalverzekering aan. Dat hebben wij niet en ik krijg het ook niet weg. Nu kan ik niet verder. Wat kan ik daaraan doen?

Ik heb het ook via de site gedaan. Bij 'bankrekeningen en andere bezittingen' kun je de opties aan- en ontvinken.