Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 16:27

Ayasha schreef:
Wat ik me altijd af vraag als ik mensen lees die iemand af wijzen op kleine foutjes, op niet perfect zijn, zijn die zelf dan zulke modellen?

Nee, ik ben he-le-maal niet mooi :')
Maar het is ook niet zo dat ik iemand direct afwijs, maar ik twijfel. Iemand zei dat het misschien schaamte naar de omgeving is, misschien ook wel. Met deze jongen is het vreemd, hij vindt mij namelijk het einde en daarom wil ik hem een kans geven (hij heeft immers een zeer goede smaak :+ :')). Hij heeft me in real life nooit durven aanspreken en daarom heb ik hem nooit echt goed gesproken. Maar nu zijn we aan het appen en hij is wel erg lief. Maar gewoon niet heeeeeeel knap. En ik merk dat ik daarom twijfel, ik weet niet of ik me aangetrokken tot hem voel.

chimello

Re: Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:44

Ik ga heel eerijk zijn, uiterlijk is heel belangrijk. Ik zou niet met iemand samen willen zijn waar ik me niet tot aangetrokken voel.

Ik ben liever kieskeurig maar ik wil gewoon iemand waarvan ik iedere dag van "ons leven samen" thuis kom en denk wauw wat een lekker ding, omdat ik die jongen sexy vind.
Daarbij val ik op Aziaten en is "aantrekkelijk zijn" zeer subjectief. Maar ik zal nooit iemand daten die ik niet aantrekkelijk vind, omdat het oog gewoon wat moet hebben. Er zijn sowieso genoeg mensen die ik knap vind met een lief karakter dus om maar steeds karakter aan te halen is ook zo'n onzin. Ik zou geen knappe jongen daten die een slecht karakter heeft, maar ook geen jongen met lief karakter waar ik niet op val. Dan liever geen vriend, want desperate ben ik niet :+

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:48

Ik vind persoonlijke verzorging (niet te verwarren met ijdelheid) en een mooi innerlijk veel belangrijker dan uiterlijk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:56

Ik denk dat je de illusie moet laten varen dat je wel even rationeel kan beslissen of je je aangetrokken voelt of niet. ;) Je kiest daar toch helemaal niet bewust voor?

Als de verliefdheid niet zo sterk is dan is dat een gevoel. Letterlijk chemisch, een proces in je hersens, niet een bewust aangestuurde keuze. Dat komt echt niet doordat jij een mooi gebit belangrijk vindt, want ik durf te wedden dat als je helemaal hoteldebotelverliefd bent je dat gebit prima voor lief neemt. Zeker in het begin.

Het alternatief is dat de aantrekkingskracht er wél is maar je daar niet aan wil toegeven uit schaamte of onzekerheid. Angst voor wat mensen denken, angst om een vertrouwd oordeel los te laten ("mensen met een slecht gebit zijn ..."), angst dat het nóóit kan klikken met iemand die mondhygiëne minder belangrijk vindt dan jij. In dat geval loont het om die gedachten bewust tegen te spreken. Misschien blijkt het dan na 2 weken toch niet zo'n groot probleem meer. En zo wel, dan is dat ook niet erg. Waarom zou een voorkeur voor uiterlijk zoveel erger zijn dan voor karakter? Het is niet oppervlakkig en dom, het uiterlijk is wél waar je dagelijks tegenaan moet kijken en dan is het fijn als je daar positieve gevoelens bij hebt. En het was eeuwenlang ook zo'n beetje het belangrijkste criterium in partnerkeuze. Een goed uiterlijk = een goede gezondheid en dat was waar het om draaide. We zijn geprogrammeerd om het uiterlijk heel belangrijk te vinden.

Verliefdheid is niet rationeel. We doen vaak wel alsof, want mensen hebben graag de illusie dat ze alles onder controle hebben, maar het zijn allerlei onbewuste keuzes die we achteraf gaan rationaliseren. Niet jezelf te hard beoordelen dus, dat is echt niet nodig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:00

Er is niets/alles 'eerlijk' aan ons uiterlijk, aan onze andere eigenschappen en onze persoonlijk preferenties.
Verder heeft de evolutie bepaald dat we een snelle selectie maken.
Dus JA; uiterlijk IS belangrijk.

Maak je daar verder niet druk over.
Het is niet meer/minder 'oneerlijk' dan dat de ene wel piloot kan worden en een ander niet.

Veel zorgwekkender en ECHT bedrog is dat 'we' met behulp van allerlei kunstmatige ingrepen het uiterlijk tot HEEL ingrijpend veranderen.

Daarmee bedriegen we degene die kiest.
Die krijgt dus per definitie NIET wat hij/zij eigenlijk wil want 'kiest' voor iets wat er NIET van nature was.
DAT is serieus kwalijk oneerlijk en daarbovenopp ook nog eens genetisch kwalijk want onze selectiecriteria hebben wel degelijk goede, evolutionair bewezen, gronden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:00

Ja, natuurlijk is dat eerlijk. Je moet matchen met karakter, maar ook het uiterlijk is belangrijk. De persoon in kwestie hoeft niet knap te zijn, (knap en mooi is ook zeer subjectief) maar je moet je wel aangetrokken voelen tot iemands uiterlijk, anders gaat het niet werken. Je moet wel intiem zijn met die persoon en hem dus wel 'mooi' vinden.

Kijk, ik had een goede vriend. Een hele goede vriend. We pasten bij elkaar als twee handen op één buik. Onze hele omgeving dacht ook, die komen bij elkaar.. En eerlijk, als ik hem aantrekkelijk had gevonden, dan was dat ook gebeurd. Maar ik vond hem niet aantrekkelijk. Gewoon niet. En daar kan ik mezelf echt niet overheen zetten. Ik heb er wel vaak over nagedacht. Zo van, we zouden perfect zijn voor elkaar... Maar ik kon me niet over zijn uiterlijk zetten. De gedachte aan een bed met hem delen, daar kreeg ik de kriebels van, omdat ik hem gewoon echt niet mooi vond... Ondanks dat zijn karakter prachtig was... Je moet matchen op alle gebieden en dus ook dat.

Maar zoals ik al zei, het gaat niet zozeer om knap, maar om aantrekkingskracht.

Ik kende ook iemand met wie ik was bevriend, die helemaal niet zo mooi was. Voldeed echt niet aan het beeld van knap. Krullend lang blond haar. Lang en een slungel. Een baardje.. Zijn kledingstijl was ook vreemd.. En toch.. Ik was tot over mijn oren verliefd op hem. Ik dagdroomde over een stel worden, seks hebben en al dat. Ik was zo ontzettend aangetrokken tot hem, ondanks dat hij niet knap was... Maar op dat moment was hij de knapste van de wereld voor mij.

Verder ben ik het helemaal eens met Dani :).. Goed uitgelegd.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:01

Wat is mooi en wat is lelijk als het om uiterlijk gaat??

Ik kan juist op hele "rare "dingen in iemands uiterlijk helemaal verliefd worden.
Zo ben ik tot over mijn oren verliefd geweest op een kale kerel met zo een expressie in zijn vreemde kop dat menig een er bang van werd.
Men kon hem op straat niet bij naam maar als "de engerd "
Echter los daar van was het een watje en een gentlemen.
Helaas helaas was ik niet de enige die daar door heen kon kijken.......
Zo is hij nu papa van twee heerlijke meiden.....alleen niet de mijne.........zucht.

Overigens moet ik soms wel eens lachen om "de mooiste stelletjes "van de klas.
Vroeger was daar iedereen jaloers op........maar als je ziet hoe die schoonheden zijn opgedroogd door de jaren heen.....

Uiterlijke schoonheid is écht vergankelijk, hoe hard je het ook probeert tegen te houden.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:06

Dani schreef:
Ik denk dat je de illusie moet laten varen dat je wel even rationeel kan beslissen of je je aangetrokken voelt of niet. ;) Je kiest daar toch helemaal niet bewust voor?

Als de verliefdheid niet zo sterk is dan is dat een gevoel. Letterlijk chemisch, een proces in je hersens, niet een bewust aangestuurde keuze. Dat komt echt niet doordat jij een mooi gebit belangrijk vindt, want ik durf te wedden dat als je helemaal hoteldebotelverliefd bent je dat gebit prima voor lief neemt. Zeker in het begin.

Het alternatief is dat de aantrekkingskracht er wél is maar je daar niet aan wil toegeven uit schaamte of onzekerheid. Angst voor wat mensen denken, angst om een vertrouwd oordeel los te laten ("mensen met een slecht gebit zijn ..."), angst dat het nóóit kan klikken met iemand die mondhygiëne minder belangrijk vindt dan jij. In dat geval loont het om die gedachten bewust tegen te spreken. Misschien blijkt het dan na 2 weken toch niet zo'n groot probleem meer. En zo wel, dan is dat ook niet erg. Waarom zou een voorkeur voor uiterlijk zoveel erger zijn dan voor karakter? Het is niet oppervlakkig en dom, het uiterlijk is wél waar je dagelijks tegenaan moet kijken en dan is het fijn als je daar positieve gevoelens bij hebt. En het was eeuwenlang ook zo'n beetje het belangrijkste criterium in partnerkeuze. Een goed uiterlijk = een goede gezondheid en dat was waar het om draaide. We zijn geprogrammeerd om het uiterlijk heel belangrijk te vinden.

Verliefdheid is niet rationeel. We doen vaak wel alsof, want mensen hebben graag de illusie dat ze alles onder controle hebben, maar het zijn allerlei onbewuste keuzes die we achteraf gaan rationaliseren. Niet jezelf te hard beoordelen dus, dat is echt niet nodig.

Helemaal mee eens :) Ik zou het ook een kans geven. Tenzij je van hem walgt natuurlijk.. Maar dat haal ik niet uit je berichten.

Ik voel me heel erg aangetrokken tot mijn vriend, en hij is geen covermodel. Maar hij is mooi gebouwd, heeft donker haar met lichtgroene ogen, kuiltjes in zijn wangen, is ondeugend... You know. :)) En daarbij is hij ook lief, verantwoordelijk, heeft heel veel humor. Aantrekkingskracht heeft niks te maken met objectieve knapheid. Gelukkig maar, want anders zouden alleen de knapsten van ons een relatie krijgen :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:11

Wat is aantrekkelijk? Wat voor mij enorm aantrekkelijk is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. Ik heb mijn vriend gevonden op internet en ik vond het moeilijk. Je ziet een foto, maar die foto zegt in feite heel weinig. De foto van mijn vriend vond ik wel aardig, het verhaal dat hij had geschreven maakte mij aan het lachen en omdat er een punt van herkenning inzat stuurde ik hem een berichtje. Hij stuurde een berichtje terug en zo raakten we aan de praat. De eerste keer dat ik hem zag vond ik het erg gezellig en hij zag er zeker niet verkeerd uit. En toch, was ik direct verliefd, nee. Maar ik wilde het wel een kans geven, want hoe vaak gebeurd het dat je iemand treft waarbij je uren kunt kletsen en allebei te laat bent voor een afspraak. Dus nog een keer afgesproken en toen kwam hij aanlopen.... Koppie geschoren, baardje van een dag en net uit zijn werk met een nonchalant jasje en gave schoenen. Je kon me opvegen en er meer als 'hi' kwam er niet uit van mijn kant.

En wat het is? Geen idee. Ik val op kale mannen met een baardje. Ik val op mannen die niet veel langer mogen zijn dan dat ik dat ben en lichaamsbeharing blijk ik spontaan niet erg meer te vinden. Er zit geen ratio achter, je gevoel zegt vaak genoeg. Behalve dan dat ik bewust heb gekozen om hem een kans te geven omdat ik hem interessant vond. Deels omdat de mannen waar ik 'head over heels' voor viel over het algemeen geen relatiemateriaal waren en ik voor mezelf wel de keuze had gemaakt relatiemateriaal te willen vinden.

Wat het lichaam daar zelf vervolgens mee doet... Als je hem leuk vindt, in daten schuilt geen kwaad en misschien wordt je verliefd op hem. Misschien ook niet en ontstaat er een vriendschap. Het enige wat je hoeft te doen is je gevoel volgen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:13

Als ik niet 100% aangetrokken ben tot iemands uiterlijk, dan word het gewoon niets. Dan kan het nog zo'n lieve persoon zijn, maar ik wil niet de hele tijd willen denken 'had hij nu maar dit meer of beter, dan was hij perfect geweest'. Nee, ga ik niet aan beginnen. Ik wil iemand die me uiterlijk helemaal aan staat. En dan pech voor die persoon als het karakter niet matcht, want dan word het ook niets. Uiterlijk is voor mij het eerste selectiecriteria, het makkelijkste, en als ik die persoon dan leer kennen besluit ik of het iets kan worden of niet, op basis van onze karakters samen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:13

Waarom zou dat niet eerlijk zijn? Het eerste waar naar gekeken wordt als mensen elkaar leren kennen is het uiterlijk, in één oogopslag is je eerste indruk al gevormd. Als jij je niet aangetrokken voelt tot iemand's uiterlijk is dat je volste recht om die persoon dan af te wijzen. In de natuur gebeurt het ook zo, kijk maar naar vogels, daar kiezen de vrouwtjes de mannentjes eruit op basis van uiterlijk. Bij ons is dat in de eerste instantie niet anders.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:21

Ik vind eerlijk gezegd uiterlijk wel een belangrijke zaak, ik bedoel, als iemand echt een topkarakter heeft maar gewoon niet mijn smaak uiterlijk dan kan ik er niet 100% voor gaan..

Maar ik ben iemand die valt op iemand of die valt niet op iemand. En dat heeft diegene mij niet aangetrokken vanwege zijn goede uiterlijk, of goede karakter maar gewoon het totaalplaatje me geraakt heeft.. Dan pas ben ik ook écht op iemand verliefd. Dan maakt het me namelijk geen bal meer uit of diegene er wat minder goed uitziet op sommige dagen. Zo zit het dus bij mij in elkaar.. :P

Maar, ik neem het je niet kwalijk als je twijfelt om iemands uiterlijk want ik kan het me volledig inbeelden

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:23

Is het eerlijk? Nee.
Neem ik het mee in m'n beoordeling over iemand? Ja.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:23

Dani schreef:
Als de verliefdheid niet zo sterk is dan is dat een gevoel. Letterlijk chemisch, een proces in je hersens, niet een bewust aangestuurde keuze. Dat komt echt niet doordat jij een mooi gebit belangrijk vindt, want ik durf te wedden dat als je helemaal hoteldebotelverliefd bent je dat gebit prima voor lief neemt.

...

Daarbij is het overigens opvallend dat die verliefdheid door chemie NIET hoofdzakelijk door uiterlijk gestuurd wordt maar door feromonen; door onbewuste geurselectie op de eigenschappen van het immuunsysteem.

Dat compenseert de chirurgische oplichting enigzins.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:29

Maar maakt het gebruik van de pil juist weer een flink probleem, omdat die verandert hoe ons brein die feromonen interpreteert. Om het nog eens ingewikkelder te maken. :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:33

Hhilde schreef:
Ayasha schreef:
Wat ik me altijd af vraag als ik mensen lees die iemand af wijzen op kleine foutjes, op niet perfect zijn, zijn die zelf dan zulke modellen?

Nee, ik ben he-le-maal niet mooi :')
Maar het is ook niet zo dat ik iemand direct afwijs, maar ik twijfel. Iemand zei dat het misschien schaamte naar de omgeving is, misschien ook wel. Met deze jongen is het vreemd, hij vindt mij namelijk het einde en daarom wil ik hem een kans geven (hij heeft immers een zeer goede smaak :+ :')). Hij heeft me in real life nooit durven aanspreken en daarom heb ik hem nooit echt goed gesproken. Maar nu zijn we aan het appen en hij is wel erg lief. Maar gewoon niet heeeeeeel knap. En ik merk dat ik daarom twijfel, ik weet niet of ik me aangetrokken tot hem voel.

:7
Jij bent prachtig! Dat dacht ik toevallig laatst nog, toen je een nieuwe profielfoto op fb zette :j

In jouw geval, zou ik gewoon eens afspreken. Het is niet dat je hem totaal niet aantrekkelijk vindt. Je vindt hem alleen niet per se aantrekkelijk, dan kan het zeker nog komen als je hem leert kennen!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:40

Ik ben wel van mening dat mensen "mooier" kunnen worden als ze een mooi karakter blijken te hebben :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:43

Lieshorses schreef:
Ik vind eerlijk gezegd uiterlijk wel een belangrijke zaak, ik bedoel, als iemand echt een topkarakter heeft maar gewoon niet mijn smaak uiterlijk dan kan ik er niet 100% voor gaan..

Maar ik ben iemand die valt op iemand of die valt niet op iemand. En dat heeft diegene mij niet aangetrokken vanwege zijn goede uiterlijk, of goede karakter maar gewoon het totaalplaatje me geraakt heeft.. Dan pas ben ik ook écht op iemand verliefd. Dan maakt het me namelijk geen bal meer uit of diegene er wat minder goed uitziet op sommige dagen. Zo zit het dus bij mij in elkaar.. :P

Maar, ik neem het je niet kwalijk als je twijfelt om iemands uiterlijk want ik kan het me volledig inbeelden

Hier precies hetzelfde idd :j.

Blond krulletjeshaar en blauwe ogen is allesbehalve waar ik op val. Maar ik zou er zomaar opeens tóch voor kunnen vallen, omdat ik op totaalplaatjes val. Op alleen uiterlijk kan ik niet verliefd worden, maar op alleen innerlijk ook niet. Maar dat betekent dat de blonde krul wel meer moeite voor mij moet doen, omdat ik in eerste instantie een spontane date zou afwijzen. Klikt het qua gedrag van ons en hij zou me dan eens mee uit vragen, dan zou ik er dus wel gerust een drankje mee gaan doen en wie weet waar dat mee eindigt.

Zo is het andersom toch ook! Ik denk dat iedereen zijn eerste gedachte is "als dat en dat niet helemaal mijn smaak is, is het het dan wel waard om er tijd en moeite in te steken". Want wellicht geeft het hem of juist jou wel valse hoop..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:50

Ik ben van mening dat wij eigenlijk op deze manier instinctief matig de juiste partner uitkiezen. Dat die persoon die wij lelijk vinden eigenlijk ook niet de geschikte is voor ons. Nu deels is het ook puur smaak en maatschappelijk ietswat gestuurd volgens mij. :j

Maar toch je gaat mij niet wijsmaken dat er onbewust geen instinctief matige selectie is ook. :)

Maar hier ik neem het innerlijk als belangrijkste maar moet het uiterlijk ook "oke" vinden. Alles meer dan oke is een voordeel maar als het voor aan te zien is is het innerlijk echt wel doorslaggevend. :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:17

Dani schreef:
Maar maakt het gebruik van de pil juist weer een flink probleem, omdat die verandert hoe ons brein die feromonen interpreteert. Om het nog eens ingewikkelder te maken. :P

Die van 'jullie' wellicht; die van mij niet hoor :D

Dat verandert overigens niets aan het resultaat; de dameskeuze blijft evt. beinvloed door kunstmatige chemie.
Maar goed, daar is dan weer een andere pharmaceutische mouw aan te passen.
Beiden 'oneerlijk' keuzebeinvloeding echter.

Erg goed punt derhalve Dani; dat de toch onbewuste verliefdheids'keuze' mogelijk door pilgebruik gemodificeerd kan zijn :)*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:26

Ik zie niet in waarom dit oneerlijk zou zijn. Je wilt toch geen relatie met iemand die je niet aantrekkelijk vindt?
Kan iemand nog zo lief, leuk, grappig en aardig zijn maar als de rest niks voor me doet gaat het 'm echt niet worden.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 00:22

Verliefdheid is niet rationeel, dat is wel een mooie. Ik ben nog nooit verliefd geweest. Nog nooit écht. Ik vind altijd iets waardoor zo'n man niet goed genoeg bevonden wordt. En als ik aan hem weinig kan vinden, zal hij wel nooit op me vallen := En bij deze man zijn het zijn tanden. Zijn gebit lijkt wel schoon, maar het is gewoon niet recht. Misschien kon een beugel er niets aan doen en is het daarom nog zo. Geen idee, ik vind het erg dat ik daarover nadenk. Want ik vraag me af, waarom is het zo belangrijk voor me? Blijkbaar houdt iets me tegen om verliefd op wie dan ook te worden en ik vrees dat het de controlfreak in mij is :D Ik wil hem geen valse hoop geven, maar ik wil hem ook niet afwijzen omdat ik iets heb gevonden wat ik niet mooi vind := Want hij lijkt me echt prima, hij is lief en zo. Moet ik hem een kans geven omdat hij mij aantrekkelijk vindt en ik hem niet onaantrekkelijk? Mmmz.

Iris82, het is wel grappig wat je schrijft over internet want ik herken dat wel. Dat je mensen weg klikt omdat hij uiterlijk gezien niet ideaal lijkt. Terwijl er in het echt chemie zou kunnen zijn := Heb je al een idee hoe je daar doorheen gaat prikken?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:05

Hhilde schreef:
Verliefdheid is niet rationeel, dat is wel een mooie. Ik ben nog nooit verliefd geweest. Nog nooit écht. Ik vind altijd iets waardoor zo'n man niet goed genoeg bevonden wordt.

De eerste en laatste zin zijn tegengesteld.
Bij het irrationele, chemische verliefd, speelt het laatste helemaal geen rol. Dat niet goed genoeg vinden is een rationeel stuk informatie op basis waarvan je wel/niet op de verliefdheid gevolg geeft.

Ik ben zelf in het geheel niet perfect; er zijn derhalve LEGIO vrouwen goed genoeg.
De chemie is verder simpel; kansberekening; gewoon een kwestie van veel nieuwe mensen ontmoeten.

Wat betreft selectie op e-fotos is er een manier om meer nieuwe mensen te ontmoeten.
Het is het glas half vol versus half leeg: Kijk naar het LEUKE en niet naar het ONLEUKE. Er is geen koe zo bont of er is wel een vlekje aan, terwijl aan de andere kant heel veel mensen iets +:)+ hebben.

Maar goed; dat is allemaal een stuk makkelijker als je zelf niet perfect bent :D

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:13

Ik heb het recentelijk meegemaakt.

Kwa uiterlijk totaal niks voor mij en wederzijds ook niet.

Maar we spreken elkaar via het werk veel we lachen praten en huilen samen.
En ja de klik kwa innerlijk is er gewoon.

Dus ja ik vind het krom om enkel op uiterlijk af te gaan.

Maar andere kant in een kroeg stap je ook sneller op iemand af die je aantrekkelijk vind.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:08

Ik stel mezelf eisen aan mijn uiterlijk en verwacht dat ook van een eventuele partner.
In een romantische relatie is seks ontzettend belangrijk en ik voel me meer aangetrokken tot een partner die ik als knap zie dan iemand met overgewicht en een slecht gebit want dat zijn voor mij enorme afknappers.

Tuurlijk is innerlijk uiteindelijk het meest belangrijk maar je moet er wel elke dag naast liggen. En altijd het licht uit is ook maar zo donker ;) .

Is het niet zo dat iedereen zichzelf een cijfer geeft en een partner zoekt die ongeveer het zelfde cijfer heeft?
Dacht dat ik ooit zoiets had gelezen, geen idee of dat klopt. Maar op zich als je om je heen kijkt in de maatschappij bestaan de meeste koppels redelijk uit hetzelfde uitziende mensen. (En ja ik weet dat knapheid objectief is enz enz maar een vrouw met 3 zwarte tanden en 4 oren loopt zelden met een man die ook in een parfum advertentie zou kunnen staan.)
Laatst bijgewerkt door Kana op 02-03-15 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt