welke volwassene is weleens bang in huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Re: welke volwassene is weleens bang in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:15

Als ze het echt op je gemunt hebben zal een hond hun echt niet tegenhouden. Dan pluizen ze alles wel uit dat ze je dagelijkse ritme kennen en alle zwakheden van je huis weten om er binnen te komen. Je wordt een tijd lang in de gaten gehouden zonder dat je het weet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:39

Ik woon drie hoog, en je moet dus twee voordeuren heen (benedendeur en mijn eigen) voor je binnen bent. Dat scheelt al een stuk :)) Ik slaap ook 's nachts rustig in de zomer met de balkondeur open. Je moet best wel wat capriolen uithalen voor je via twee andere balkons op mijn balkon komt, plus dat de halve wijk zo'n beetje zicht heeft op de achterkant van onze appartementen.

Ik heb niet vaak dat ik bang ben, maar als ik series zoals American Horror Story of The Walking Dead heb gekeken dan ga ik wel meer dingen 'horen'. Als de kat dan zonder geluid te maken ineens op bed ploft zit ik wel tegen het plafond :') Laatst had ik iets van zes afleveringen van TWD gekeken, en dan maak ik mezelf echt gek. Werd midden in de nacht wakker omdat er iemand in m'n oor ademende en knorde/reutelde, echt zo'n walker geluid. Dus ik volledig in paniek, geef een maai met m'n arm richting dat geluid en toen was het echt 'MRIEW! *plof*'
Oeps. Sorry poes _O-

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:43

Valt opzich meestal mee, maar ben er achter gekomen dat mijn nichtje van 2 soms tegen zichzelf zingt midden in de nacht. Als je midden in de nacht wakker word en je dan ineens ergens naast je oor (Van de babyfoon) 'hi hi hi - ha ha ha ..stond.. bij en keek erna' hoort ... :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:47

In mijn vorige huis wel. Zat in een slechte buurt. Regelmatig brandstichting en ruzies.
Maar nu woon ik lekker rustig en heb ik daar geen last van.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:47

Ben net terug uit Australie waar ik werkte als groom.
Had daar mijn eigen huisje erg afgelegen. Er kon geen mens bij me komen maar toch was ik blij als het weer ochtend was. :D Had ook een Possem in mijn dak zitten die enorm veel lawaai maakte.... alleen kwam ik daar pas een week voor mijn vertrek achter :P Held op sokken hier hoor als het donker is!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:48

Ja, ik....

Als ik alleen thuis ben moet alles op slot en de gordijnen dicht.. En ooh als ik dan een vreemd geluid hoor := Nu ben ik een boek (thriller) aan het lezen waarbij vrouwen begluurd worden door het raam en daarna worden vermoord, helpt niet kan ik zeggen :')
Een tijdje terug hadden we Dexter gekeken en daarna moest ik paardlief nog voeren... Nou m'n vriend moest mee, ik durfde niet alleen naar buiten :+

Woon ook vlakbij een jeugdgevangenis, een tijd terug was er iemand ontsnapt... :7 Nu is de gevangenis gesloten, maar krijg er asielzoekers voor terug :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:05

Goldie schreef:
Ja, ik....

Als ik alleen thuis ben moet alles op slot en de gordijnen dicht.. En ooh als ik dan een vreemd geluid hoor := Nu ben ik een boek (thriller) aan het lezen waarbij vrouwen begluurd worden door het raam en daarna worden vermoord, helpt niet kan ik zeggen :')
Een tijdje terug hadden we Dexter gekeken en daarna moest ik paardlief nog voeren... Nou m'n vriend moest mee, ik durfde niet alleen naar buiten :+

Woon ook vlakbij een jeugdgevangenis, een tijd terug was er iemand ontsnapt... :7 Nu is de gevangenis gesloten, maar krijg er asielzoekers voor terug :+

Maar hoezo was je bang dan? Ben je een seriemoordenaar dan? :+

Get it? Dexter :+ :P :P

Ik herken me echt totaal niet in de verhalen hier. Ben eigenlijk nooit bang in huis. Fiets ook gerust s'avonds laat over een stil landweggetje.
En inbrekers? Kom maar op; Bailey lust ze rauw. Sterker nog; die gaat gelijk zo woest te keer dat het wel een hele domme inbreker moet zijn die toch stug verder probeert binnen te komen...om dan de kaken van de hond te mogen ontvangen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:38

Snollygoster schreef:
Als ze het echt op je gemunt hebben zal een hond hun echt niet tegenhouden. Dan pluizen ze alles wel uit dat ze je dagelijkse ritme kennen en alle zwakheden van je huis weten om er binnen te komen. Je wordt een tijd lang in de gaten gehouden zonder dat je het weet.

Klopt. Dat weet ik helaas ook uit ervaring.
Toch kan het mensen gerust stellen dat een hond wel een extra obstakel is.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:41

Ik was er ook nooit bang voor dat ze bij mij of familie zouden komen, maar als je zoiets meemaakt dan denk je daar wel anders over.

Het erge is dat ik de zusjes van de vermoedelijke dader(s) regelmatig zie en dan ook nog vriendelijk gedag moet zeggen. Helaas kan de politie er niets mee/aan doen.

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:47

Radio aanzetten helpt echt heel erg, ik lig met mijn kamer bij een weg waar auto's altijd wel overheen rijden. Maar als ik bij iemand blijf slapen waar het dood stil is doe ik geen oog dicht!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:54

Goldie schreef:

Ah jij woont ook in Den Helder, ik dacht al; dat klinkt als een bekend verhaal :)).

Maar nee, ik ben totaal niet bang thuis, maar mijn zusje wel heel erg.
Ze is 16 en vraagt soms of ik 's avonds even mee naar beneden wil :(:) .

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:58

Herkenbaar, zelf gelukkig geen last van. . . wel een trauma opgelopen toen ik 7 was; mijn lieve neefje was voor de grap onder mijn bed gaan liggen vlak voordat ik ging slapen, heb 3 jaar lang dagelijks onder mijn bed moeten kijken voordat ik d'r in durfde te stappen.

Woon tegenwoordig in een monumentaal pand uit 1323, ik woon in de bovenste twee verdiepingen, inclusief zolder (waar ik slaap). Nu gaan er geruchten dat het spookt in huis, 'voel' soms wel iets. . . reuze gezellig :P

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:59

Ben niet snel bang maarheb wel een maclight naast mijn bed staan, mag officeel wel niet maar ja....
en heb gelukkig alarminstalatie die snachts aan gaat.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:06

Ja hoor......hier ook zo een angsthaas.....en een controle freak bovendien.
Spannende films moet ik niet kijken, daarvoor heb ik een té levendige fantasie.
Zelfs als iemand mij alleen maar vertéld hoe de film was krijg ik daar al beelden bij.

Ik ben veel alleen thuis en heb écht een hele tijd gehad dat ik na een bepaalde tijd niet meer in de badkamer wou komen ( daar gaat het vaak mis in films ) of iedere kast of kamertje in huis controleerde of er niet iets of iemand op me stond te wachten.

Ook slaap ik héél licht en had het liefst de gordijnen open omdat ik dan direct een overzicht kon hebben om me heen.
En zo stom.....laatst had ik het daar over met een vriend en die adviseerde me juist om het tegenovergestelde te doen.
Dónker die slaapkamer......zwarte gordijnen en zelfs het ledje van mijn wekker uit.
En joh het wérkt.......héérlijk!!!!!
Ik zie geen steek als ik nog even wakker lig maar juist dát geeft me een enorm veilig gevoel!!
Iets in de zin van "ik zie het niet dús het ís er niet "

En práát er inderdaad eens over ( of lees eens ál deze reacties )
Ik kom er nu achter dat de meest stoere mannen ook niet altijd even heldhaftig zijn.
Dat iedereen wel angsten heeft waar hij of zij schaapachtig over kan lachen als ze aan het licht komen.
Blijf gewoon alert, maar maak het jezelf ook niet nodeloos moeilijk.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:36

Wat "leuk" om te lezen dat ik niet de enige ben met rare ideën. Natuurlijk weet je wel beter, maar er wordt nooit over gesproken, want bang zijn in het donker is toch kinderachtig?

Ook ik heb een fantasie waar je u tegen zegt, niet altijd even leuk. Ik kijk dan ook geen films niet alleen omdat ik een film te lang vindt duren maar ook omdat ik er naderhand nog teveel over aan het malen ben.

Om het maar niet over enge films te hebben, ik vind het vaak al irritant als ze enge voorstukjes laten zien van een horror. Ik heb maar 3 seconden eng beeld nodig om een hele film te fantaseren met mij en mijn huis in de hoofdrol :Y)

Als ik mijn hoofd neutraal kan houden ben ik niet bang in het donker. Maar ja.... Als

Ik was als kind trouwens al onzettend bang, ook wij woonden in een oud krakend huis, mijn vader had dan ook overal kleine lampjes branden en die mochten snachts niet uit. Ook het raam boven mijn slaapkamer deur moest dichtgespijkerd worden want ik was bang dat er monsters doorheen zouden komen -O-

Bang voor inbrekers ben ik niet, ik ben bang voor wat er niet is, voor het onbekende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:40

Ik ben ook een scheiterd :) , gekke geluiden etc gaat mijn hart al tekeer terwijl ik met hamer door huis loop :')

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:51

Ik ben ook een angsthaas eerste klas.. gelukkig woon ik in een flat waar je niet zonder sleutel op de gang kan komen. Daarnaast heb ik gerbils en een hamster waar ik rare geluiden vaak op af kan schuiven. :P Maar helemaal rustig ben ik in mijn eentje nooit. :o

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:42

Majolen schreef:
Wat "leuk" om te lezen dat ik niet de enige ben met rare ideën. Natuurlijk weet je wel beter, maar er wordt nooit over gesproken, want bang zijn in het donker is toch kinderachtig?

Ook ik heb een fantasie waar je u tegen zegt, niet altijd even leuk. Ik kijk dan ook geen films niet alleen omdat ik een film te lang vindt duren maar ook omdat ik er naderhand nog teveel over aan het malen ben.

Om het maar niet over enge films te hebben, ik vind het vaak al irritant als ze enge voorstukjes laten zien van een horror. Ik heb maar 3 seconden eng beeld nodig om een hele film te fantaseren met mij en mijn huis in de hoofdrol :Y)

Als ik mijn hoofd neutraal kan houden ben ik niet bang in het donker. Maar ja.... Als

Ik was als kind trouwens al onzettend bang, ook wij woonden in een oud krakend huis, mijn vader had dan ook overal kleine lampjes branden en die mochten snachts niet uit. Ook het raam boven mijn slaapkamer deur moest dichtgespijkerd worden want ik was bang dat er monsters doorheen zouden komen -O-

Bang voor inbrekers ben ik niet, ik ben bang voor wat er niet is, voor het onbekende

Vooral dat laatste! Exact dat! Heb jij het dan ook in andere situaties? Dus bijvoorbeeld naar een plek met alleen maar onbekenden (nieuwe school, werk) of echt alleen in huis?

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:38

@JustFenna, Ja helaas spelen mijn hersenen graag.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:09

Ik! Zeker nadat er 2x is ingebroken en een inbreker in mijn slaapkamer is geweest waar ik op dat moment lag te slapen %).

Hiervoor had ik er ook wel last van, maar minder.. Als ik alleen thuis ben kan ik nooit enge films/series kijken in de avond. Ik heb ook een rijke fantasie wat niet altijd helpt :+.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:44

Nee, totaal niet woon vrij afgelegen op een boerderij ( soms hoor ik gewoon voetstappen of deuren open en dichtgaan maar er is dan niemand) nee zodra ik denk wat te horen loop ik heen met een knuppel om te gaan kijken, ik heb overigens wel 4 honden lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:49

Hier ook! Als ik ooit alleen woon is dat in een appartement. soms maak ik mij zo danig gek met die kleine geluidjes dat ik in de zetel bij de honden slaap, ipv 2 verdiepingen omhoog in mijn eigen bed.

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:08

@Marjolen Misschien eens hulp zoeken? Ik heb dat ook gehad/nog steeds, en heb toen hulp gezocht. Heeft mij erg geholpen! Het is alleen niet over, maar denk ook niet dat dat ooit gaat gebeuren. Weet nu wel hoe ik het onder controle kan krijgen. Was er vaak erg ziek door, terwijl ik dat dan alleen maar dacht (kreeg wel de symptomen). Heb daardoor ook vele leuke dingen niet mee kunnen maken helaas

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:25

Op zich niet bang aangelegd maar soms krijg ik wel de kriebels. Ik woon alleen in een vrijstaand huis dat niet zichtbaar is vanaf de weg (staat een ander huis voor ). Fijn, inbrekers zien het huis niet, minder fijn buren zien het ook niet als er iets gebeurd.

Er zijn hier regelmatig inbraakgolven en dan check ik driedubbel de sloten. Maar zoals al eerder gemeld je wordt toch voor af in de gaten gehouden. Dan heb ik weer als voordeel dat mijn dagindeling zo onvoorspelbaar als de pest is :+ .

1 keer in dit huis redelijk ongerust geweest. Paar maanden geleden is 1 van m'n katten verdwenen dus ging ik 's avonds met andere kat in kielzog op zoek naar vermiste kat met zaklamp. Op 1 van die avonden hoor ik een auto raar manouvreren. Blijkt die zich in het maisveld tegenover mijn huis te parkeren. 1 persoon stapt uit maar ik zie niet waar hij naar toe gaat. Andere persoon blijft in auto met gedoofde lichten zitten. Ik en kat gauw terug naar huis en alles op slot gedraaid. Kennis ge smst dat ik het bizar vond, zij vond dat ik gendarmerie moest bellen. Terug buiten gaan kijken, auto was verdwenen. Heb nog een half uur in huis op elk geluid zitten letten.
Nooit meer iets van gehoord.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:29

Hier ook een held op sokken.. Ben allang blij dat we weer richting de lente en zomer gaan, is het wat langer licht 's avonds! :D