Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Dat het ervoor zorgt dat er massaal tig werkelozen zijn.. Nee dat geloof ik niet.. Denk inderdaad aan marketing die achter grote webwinkels zit, productfoto's moeten nog steeds gemaakt worden, facebook promotie, klantenservice, distributiecentrum... Het zijn vaak andere banen, maar die banen waren er ook weer minder geweest als iedereen in de stad was blijven winkelen

Anoniem schreef:Even goed lezen dan.Citaat:Dat het ervoor zorgt dat er massaal tig werkelozen zijn.. Nee dat geloof ik niet.. Denk inderdaad aan marketing die achter grote webwinkels zit, productfoto's moeten nog steeds gemaakt worden, facebook promotie, klantenservice, distributiecentrum... Het zijn vaak andere banen, maar die banen waren er ook weer minder geweest als iedereen in de stad was blijven winkelen
Massale werkeloosheid; dat geloof ík niet. Dat is dus mijn mening en mijn visie hierop. Dat dit op andere manier begrepen word is voor ieder zijn eigen interpretatie natuurlijk en had ik wellicht wat duidelijker kunnen plaatsen.
Citaat:Wat betreft leeftijden/contracten/eruit.. Tja.. Ook dat is gewoon op enorm veel plaatsen zo, daar is een kledingwinkel geen uitzondering in natuurlijk..
Denk aan de Albert Heijn, waar je overigens tegenwoordig ook alles online kan bestellen en laten bezorgen, zelfde geld voor de Jumbo Drive, waarbij je online je boodschappen kan bestellen en je hoeft ze alleen maar op te halen! Zijn een stuk minder vakkenvullers en kassieres bij nodig..
Anoniem schreef:Even goed lezen dan.Citaat:Dat het ervoor zorgt dat er massaal tig werkelozen zijn.. Nee dat geloof ik niet.. Denk inderdaad aan marketing die achter grote webwinkels zit, productfoto's moeten nog steeds gemaakt worden, facebook promotie, klantenservice, distributiecentrum... Het zijn vaak andere banen, maar die banen waren er ook weer minder geweest als iedereen in de stad was blijven winkelen
Massale werkeloosheid; dat geloof ík niet. Dat is dus mijn mening en mijn visie hierop. Dat dit op andere manier begrepen word is voor ieder zijn eigen interpretatie natuurlijk en had ik wellicht wat duidelijker kunnen plaatsen.
Overigens kom ik echt wel nog steeds graag in fysieke winkels hoor, don't get me wrong. Het valt me alleen zo vaak op dat het winkelpersoneel zo idioot asociaal is met de verwoordingen dat ik in die zin best snap dat er steeds meer mensen online winkelen en er steeds meer winkels leeg komen te staan.![]()
Wat ik vertelde over m'n litteken en een jurkje, dat was dus bij een vrij grote, bekende winkelketen. Nou geen cent meer, zoek het maar uit. Dan ben ik liever wat langer op zoek want winkel in/winkel uit kan en wil ik ook niet meer, zeker als je dan halverwege de dag zo'n deprimerende doos ineens voor je harses krijgt die er zoiets uitblaat; dan ben ik snel klaar en ga ik naar huis om daar online maar wat te bestellen. Gemak dient de mens daar ook enorm in natuurlijk
Wat betreft leeftijden/contracten/eruit.. Tja.. Ook dat is gewoon op enorm veel plaatsen zo.. Denk aan de Albert Heijn, waar je overigens tegenwoordig ook alles online kan bestellen en laten bezorgen, zelfde geld voor de Jumbo Drive, waarbij je online je boodschappen kan bestellen en je hoeft ze alleen maar op te halen! Zijn een stuk minder vakkenvullers en kassieres bij nodig..
inochiyo schreef:ik koop bijna alles via internet, het is gewoon super handig. Kleren en eten dat bestel ik wel niet via internet.
En als ik echt eerst iets wil zien, dan ga ik naar een winkel in de buurt om het product te bekijken, als het me bevalt dan toon in aan de verkoper dat ik het daar goedkoper kan kopen en vraag hen of ze dit ook aan die prijs kunnen verkopen aan mij. Kunnen/willen ze dat niet dan is het hun verlies, dan bestel ik het gewoon via internet.
Dat het banenverlies als gevolg zou hebben is mss mogelijk, maar de economie is niet een statisch iets, maar is dynamisch. 50 jaar geleden zijn er ook veel landbouwers verdwenen als gevolg van de industrialisering en die hebben toen ook ergens anders een job gevonden.
NatasjavE schreef:listiglistje schreef:Maar ik ben mij er wel van bewust dat het een achteruitgang is voor de detailhandel/economie![]()
winkels hebben het moeilijk om het hoofd boven water te houden...
Misschien dat winkels zelf eens aan vooruitgang doen.
Goede parkeer mogelijkheden eisen die betaalbaar zijn.
Ander soortige winkels. Groter en breder assortiment met een gecombineerde webwinkel.
Echt een kundig kleedadvies. Niet een tut hola die zegt: Ja enig hoor! Terwijl je er uitziet als een rollade.
Of echt niet begrijpt dat met jouw postuur een skinny gewoon niet mooi is.
. En die verkoopster maar zeggen :'staat goed, staat goed".Emmaa_ schreef:Als je kundig kleding advies wilt moet je dat niet bij de H&M gaan zoeken. Ik heb gewerkt bij een wat duurdere kledingwinkel en daar stond goed en oprecht advies geven toch wel echt bovenaan.
Verkoopsters werken al lang niet meer op commissie basis in 90% van de winkels, dus ze zullen niets gaan aansmeren tenzij zij oprecht van mening zijn dat het goed staat. Neemt niet weg dat ook goedkopere winkels goed kledingadvies zouden moeten gaan bieden, maar ieders smaak is zo persoonlijk dat je mensen daar niet echt op kan afrekenen.
Ess_Ramona schreef:Emmaa_ schreef:Als je kundig kleding advies wilt moet je dat niet bij de H&M gaan zoeken. Ik heb gewerkt bij een wat duurdere kledingwinkel en daar stond goed en oprecht advies geven toch wel echt bovenaan.
Verkoopsters werken al lang niet meer op commissie basis in 90% van de winkels, dus ze zullen niets gaan aansmeren tenzij zij oprecht van mening zijn dat het goed staat. Neemt niet weg dat ook goedkopere winkels goed kledingadvies zouden moeten gaan bieden, maar ieders smaak is zo persoonlijk dat je mensen daar niet echt op kan afrekenen.
We stonden dus zeker niet in een H&M winkel, maar in een winkel waar broeken zonder aanbieding 3 cijfers bevatten.
Sheran schreef:Maar hoe doen jullie dat dan met stoffen en maten en kleuren? In de webshops staat alles er op z'n voordeligst op en in het echt valt het zo vaak tegen bij mij! Ik durf maar van 2 merken iets online te bestellen, dat zijn 2 vaste merken (Ted Baker en Karen Millen) en dat is praktisch altijd mooi, daar ken ik de stoffen ook wel van. Maar qua kleuren ook... de kleren moeten je toch ook mooi staan?
Ik vind het juist een voordeel, een fulltimebaan en geen tijd om te shoppen. Lekker bezuinigen! Ik heb ook met mezelf afgesproken dat ik niks online bestel tenzij het niet anders kan en ik de spullen al ken. Anders geef je veel te snel tevee geld uit.