Dure kleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:53

Als studentje leefde ik altijd van de H&M/Primark, toen ik fulltime ging werken werd het de duurdere winkels zoals Zara, Bershka, River Island.. Mijn duurste jas is denk ik 98 euro. Ik heb nooit de meerwaarde gezien in een jas van 250 euro? Mijn jas van 98 euro gaat al een paar jaar mee en ziet er nog steeds goed uit, zit enorm fijn, is super warm en is waterdicht. That's what I need. :+ En ik verdiende echt wel genoeg om meer aan kleding uit te kunnen geven..

Nu ben ik weer student maar als ik nu ga winkelen koop ik nog zelden wat bij de H&M, vind de kleding daar gewoon niet fijn meer en de kwaliteit ook niet. Primark kom ik al helemaal niet meer.. Ik koop nu ook gewoon minder omdat ik er meer geld aan uit geef. Maar dure merken heb ik nooit begrepen?

Jassen en schoenen geef ik nog het meest aan uit. Maar ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit duurdere schoenen gekocht dan mijn nikes van 78 euro. (Aanbieding/kindermaat :D).

Edit: Wel heb ik het gevoel dat winkels zoals Zara langzaam aan duurder worden. Maar dat kan aan mij liggen. :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:57

Ik ga vaak naar H&M of C&A, ook nu ik inmiddels een vaste baan heb. En ik duik nog evengoed graag de Primark in, maar ik merk dat ik nu ook makkelijker wat duurdere kleding koop. De echt dure (sjieke) merken trekken mij sowieso niet echt, maar waar ik me eerder bezwaard voelde om een shirt van €30 te kopen, doe ik er nu minder moeilijk over.
Vorige week heb ik mezelf nog een Cowboysbag van €150 cadeau gedaan. := (Doe ik overigens ook niet iedere maand hihi)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:01

Hier van kleins af aan altijd merk kleding. En ik liep er net zo graag in als niet merk kleding. Ik gaf er niet zoveel om maar mijn ouders wel. Het was toch altijd wel een bepaalde uitstraling die ons gezin moest hebben voor de buitenkant maar dat heb ik volledig achter me gelaten toen ik uit huis ging.
Ik werk 6 dagen in de week in de zooi en troep van bedrijven en dus draag ik 6 dagen in de week oude werk kleding.
Als ik thuis ben gaat de rijbroek of trainingsbroek aan.
Op zondag trek ik de nette kleren wel aan als ik op visite ga maar voor de rest niet hoor.

Ik geef wel ontzettend veel geld uit aan schoenen en laarzen.

Als ik weer werkkleding nodig heb is het meestal van garcia 2 broeken voor 80 euro bijvoorbeeld.

Ik vind hele dure kleding dragen tijdens mijn werk zo zonde. Ik lig regelmatig ergens onder om wat te pakken haha.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:21

Hmm...
Ik geef graag geld uit aan schoenen...
M'n duurste waren Botticelli schoenen van 450€ -O-
Verder koop ik elke winter nieuwe Uggs en heb ik heerlijke Nikes <3
Deze schoenen lopen ook echt 100x beter dam de goedkope (vind ik), als ik op mijn goedkopere schoenen een dag loop doet alles me zeer..

Aan kleren geef ik nooit zoveel uit, heb een paar Adidas trainingsbroeken en Bjorn borg shirts en truien maar verser gewoon wat me aan staat..

Paardrijkleding dan weer wel de duurdere merken :o
Is maar net waar je je geld liever aan uitgeeft denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:20

Ik koop echt geen hele dure kleding, bijna al mijn broeken, t-shirts en jasjes zijn van Zara, H&M, Pull & Bear en dergelijke. Vind het echt zonde om veel geld te betalen voor zoiets.

Schoenen ben ik wel behoorlijk merkgeil op- ik hoef echt geen knock-off all stars, vans, dr. martens.. wat dan ook. Of ik koop gewoon de echte, of ik koop ze niet. Mijn duurste schoenen waren mijn dr. martens, 150 euro. Meer geef ik ook echt niet aan schoenen uit. :n Vind knock-offs het altijd net-niet. Vind voeten ook belangrijk: van die plastic primark laarsjes of zo vind ik echt vreselijk zitten en ik geloof niet dat dat goed kan zijn voor je voeten. Dat sla ik dus lekker over.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:32

Ik ben niet zo merkengeil, al heb ik wel veel dingen van Vero Moda en Only.
H&M heb ik laatst 2 broeken gekocht, en ze zaten heerlijk!

Primark 1 keer geweest, maar dat is het voor mij net niet..
Voor paardrijden ideaal, maar niet voor net.

Schoenen heb ik bijna altijd van Esprit. Zitten heerlijk en gaan lang mee :).

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:40

Op mijn vijfentwintigste draag ik nog steeds merkbroeken (G-star, Replay, Tommy), dit gezien deze broeken mij toch beter zitten dan de goedkopere broeken. Denkend aan Only, Yessica, H&M.

Qua t-shirts/vesten/blazers maakt het mij niet uit of het merkgebonden is of niet. Wat schoenen betreft ben ik ook niet merkgebonden, wel weet ik steeds de dure schoenen eruit te pakken.

XiiaaooNaa

Re: Dure kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:45

Ik koop alleen dingen van bijv. Tommy Hilfiger, Abercrombie, Hollister etc. (als je dit dure merken noemt) in de sale...

Anders fijn H&M, New Yorker, C&A, Primak etc :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:48

Pantykous schreef:
Tegenover de nieuwe Philippe Pleins van deze wereld staan ook de Primarks, Forever21s, Topshops en noem maar op. Dat heeft elkaar dus wel weer een beetje op.

Als mensen 't mooi vinden, lekker uit laten geven. Laat me daarbij wel altijd leiden door de kwaliteit, die is ook bij de duurdere merken niet altijd beter. Ik koop wel liever 1x iets duurs dan 5x iets goedkoops. Heb wel eens uitstapjes gemaakt naar de Primark maar daar wordt ik toch niet gelukkig van. :n

Ik vind Topshop niet goedkoop hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:53

Ik vind het juist zonde om bij de H&M etc te kopen. Vind het 9 van de 10 keer niet mooi zitten of niet mooi blijven en dan blijft het dus juist in de kast hangen. Sinds ik fulltime werk koop ik wel duurdere dingen maar misschien ook wel minder, dat weet ik eigenlijk niet. Ik zou vorig jaar niet zo snel Nike Thea's (zijn geloof ik 150 euro oid, niet heel duur maar toch) gekocht hebben en ik heb een jas van £160 (maar die is ook wel heel fijn) een DKNY tas van £200 geloof ik (wel in plaats van een Michael Kors tas die het dubbele kostte) enz.
Ik koop vooral bij Topshop, Zara, Mango, Urban Outfitters etc.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:57

ik ben wel fan van merkkleding sinds ik ben afgevallen.
Voorheen kocht ik alleen bonprix, miss etam en m&s mode. Aangezien dit de enige winkels waren die mijn maat hadden( 50).
nu ik in maat 34 zit( nu even tijdenlijk niet vanwege zwangerschap) kom ik uit op jeans van eden schwartz, replay etc. ik koop liever iets duurders wat lang mee gaat als goedkoop.
T-shirten koop ik overigens ook goedkoper. Vooral basics hoeven niet duur te zijn.

Schoenen ben ik fan van sendra's. Lopen heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:03

Ik vind H&M/Primark en zo echt zonde van m'n geld. := Goedkope stof die niet lang mee gaat.

Ik koop vaak wel merken, merken als McGregor/Gaastra en zo, niet de high end merken, die kan ik ook niet betalen. :') Het blijft gewoon langer mooi.
Ik heb een jurkje van $800 oid in m'n kast hangen en die is overigens gewoon in China gemaakt, had het niet verwacht. Naïef haha. Wel een hele mooie stof, zijde/wol etc. :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:06

Ook in China zitten hele goede handwerkers, vergis je niet. Zijn niet allemaal van die fabriekshallen. :n Maar helemaal mee eens, heb 2 keer iets bij de Primark gekocht en is gewoon waardeloos. Dat is zo zonde. Heb wat Drykorn blazers in m'n kast hangen, dan zit je zo tussen de 300-400 euro maar die blijven na jaren nog steeds prachtig. Mijn Freelance laarzen waren ook 500 euro, zijn inmiddels 4 jaar oud, zien er nog als nieuw uit. En die heb ik echt veel gedragen!

Nee, geen goedkope rommel voor mij.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:41

Inkomen en prioriteiten stellen, denk ik...

Ik geef enorm veel geld uit aan een kledingstuk. Maar ik wil ook dat mijn kleding echt goed zit en heel lang mooi blijft - ik hou er niet zo van om heel veel dingen te hebben die ik dan steeds weer weg kan gooien. Toch heb ik al met al best wel veel kleding, maar dat is ook omdat ik al 15 jaar niet meer van maat ben veranderd. Een heleboel dingen vind ik niet meer leuk omdat ik dat droeg toen ik 12 was... ik ben nu 27 en mijn smaak is toch wel veranderd.

Ik herinner me altijd wel perfect wanneer ik dure aankopen deed. Toen ik 15 was kreeg ik een jurk die 216 (!!!) euro was. Ik schaamde me dood maar ik vond hem zo prachtig en mijn ouders konden het betalen. Ik heb hem nog steeds, ik vind hem nog steeds prachtig en draag hem met veel plezier. Mijn jurken zijn zelden onder de 150 euro, maar ik vind ze prachtig en ik voel me echt mooi als ik ze draag. Krijg er ook veel complimentjes over. Vandaag weer 130 euro uitgegeven aan een rok (een hele mooie basic). Veel? Ooooh ja. Ik voel me ook echt slecht als ik het heb uitgegeven, maar ik weet dat ik er heel erg blij mee ga zijn. En Marktplaats struin ik ook veel af :)

Ik vind het gewoon heel fijn om er mooi uit te kunnen zien, en ik weet inmiddels wat ik mooi vind en wat goede kwaliteit is. Ik koop dus ook alleen nog maar ondergoed etc. bij de H&M, en af en toe een andere basic (ze hebben leuke minirokjes voor 4,95!). Maar wat je ook combineert met zo'n mooie jurk... het blijft gewoon mooi :) Ted Baker en Karen Millen zijn echt mijn merken :)

Gemiddeld denk ik dat ik wel meer uitgeef aan kleding dan anderen. Voor een rok van 130 euro kun je immers ongeveer 5 andere rokken kopen. Maar al met al denk ik dat het verschil toch merkwaardig klein is.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:46

Als ik het kon kocht ik designer, maar niet van die commerciële designers, maar eerder jong talent. Zo zag ik pas de perfecte cape voor 500 dollar, tsjah, dat vind ik nergens zoals ik het wil goedkoper. Natuurlijk kan ik het niet betalen ik denk altijd voor 500 heb ik 10 pakken hooi voor m'n paarden. Dat is beter uitgegeven.

Ooit, oooit hoop ik wel nog een echte, originele Vivienne Westwood ketting te kopen. Dat is echt een droom van me :o 100 euro is nog wel te doen. Maar ik hou nooit genoeg over om mezelf te verwennen.

En of de kleding uiteindelijk betere kwaliteit is? Het komt toch bijna allemaal uit dezelfde derde wereld landen...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:52

Ik geef juist graag meer geld uit aan merken waarvan ik weet dat zij hun kleding niet in een 3e wereld land produceren of dat zij actief bijdragen aan de verbetering van de leefomstandigheden van de mensen die hun kleding maken. Dat draagt voor mij een stuk fijner.

marlo09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:48

Ik ben nu nog een kind, maar ik draag ook altijd merk kledij, dat komt omdat mijn vorige school een snopschool was... Als je geen merkkledij droeg dan was je arm, ik weet het dat is laag... Maar goed in mijn kast vind je alleen maar merken, wat ik soms wel vervelend vind. Ze noemen mij op school soms zelf rijke trien, gij zijt zot rijk.... Ik zal eens zeggen welke merken je zoal in mijn kast vind: Armanie, Holister, Abercrombie&Fitch, love terepy (of zo iets), Ralph lauren, Fun en Fun, Pepe jeans, Tommy hilfiger, replay, en dan nog een paar schoenen: UGGs (heb natuurlijk nog andere maar die draag ik het meeste, vind het echt zijn geld waard!)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:53

mn duurste merkschoenen zijn mn dr martens. lopen gruwelijk lekker. verder niet echt merkkleding. bhs zijn van prima donna(groot geschapen) sportbhs zijn van shockabsorber. dat was t.
onderbroeken en sokken van de hema..
probeer wel om kleding bij miss etam te halen en niet bij ms mode. reden is dat bij ms de kleding snel stuk gaat. na 2x wassen zitten er al gaten in

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:42

Ik koop kleding die fijn zit.
Kan vestje van H&M, Levi bold curve jeans, King Louie jurkje zijn.

Mijn orthopedische schoenen zijn volledig op maat gemaakt.
Zag bij zorgverzekeraar declaratie van ruim €2000 langskomen voor mijn schoenen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:14

Misschien ben ik te lang niet bij de Zara geweest (ik vind de kwaliteit niet zo goed) maar toen ik er was was het ongeveer vergelijkbaar met h & m. En daar kun je hele goedkope dingen vinden. Ook dure, zag ik laatst, en dat verbaasde me, want in mijn ervaring hebben alleen de basics redelijke kwaliteit.

Over de kwaliteit van King Louie jurken ben ik trouwens zeer te spreken. Niet zo duur (middensegment) maar mijn jurken gaan al hun 6e jaar in en ik draag altijd jurken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:03

Ik vind Zara echt absoluut niet vergelijkbaar met h&m, h&m is echt heel erg basic in vergelijking met Zara.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:18

Ik vind h & m juist heel liflafferig, ze proberen trends na te doen maar dan in veel slechtere kwaliteit...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:29

crystallady schreef:
ik koop vaak kleren vaan Gaastra. ik zweer er bij xD maar dat is ieder zen ding. ik moet wel heel eerlijk zijn dat ik vaak wel kijk wat er van Gaastra in de aanbieding is. (of het moet zo mooi zijn dat ik het niet kan laten) maar duur is het altijd wel ik heb toevallig vorige week nog bij Gaastra bestelt. was toen 280 kwijt heb ik 2 blouses 1 bodywarmer en 1 trui. maar het is natuurlijk ook hoe duur je het zelf wilt maken. ik vervloek het als men vriend merk kleding koopt en waarom... omdat het een week goed blijft en dan licht hij met zen dure polo's en broeken onder de auto te sleutelen ofzo. maar of Gaastra echt duurder is geworden nee dat niet.

ik heb trouwens wel tijd geleden 2 polo's gekocht van een merk wat ik nog nooit eerder had gehoort weet zo snel de naam ff nie meer. maar waren ook wel heel prijzig zelfs terwijl ik Gaastra gewend ben.

Ben je wel bekend met het feit dat Gaastra absoluut een verschrikkelijk dieronvriendelijk bedrijf is?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:31

Voor de fans van designer voor een (relatief) koopje:
http://www.thenextcloset.com
Dat is een site waar modellen, tijdschriften/stylistes etc. hun (weinig) gebruikte kleding en accessoires verkopen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:38

Ik ga regelmatig met een vriendin winkelen en dan vinden wij het een sport om zo leuk mogelijke kleding/schoenen te vinden met zoveel mogelijk korting.
Eigenlijk al mijn schoenen heb ik in de uitverkoop gekocht. Zo heb ik een paar vans met panterprint gekocht voor 22 euro. Dan kan ik echt genieten. Of een paar superleuke nikes gescoord laatst, van 90 euro voor 30 euro.
Een jasje van geisha vond ik heel erg mooi, maar die was 100 euro en dat vond ik te duur. Daarom gewacht tot de uitverkoop en hem lekker met 50 procent korting gekocht.

Ik koop ook regelmatig wat van marktplaats, vooral van king louie, numph of colbertjes van only. Ik zoek dan dingen met prijskaartje eraan of iets dat nauwelijks gedragen is. Ik heb ook al eens van iemand een pakket gekocht met 5 treggings in leuke kleuren, met prijskaartjes eraan. Toen was ik voor 30 euro klaar.

Het ligt denk ik niet altijd aan je inkomen, maar meer aan je instelling wat kleding betreft.
Ik zou er makkelijk meer geld aan uit kunnen geven (verdien wat bovenmodaal), maar ik vind het juist een sport om weinig uit te geven.