Zonder ouders op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Zonder ouders op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:40

Maar wie weet gaan dan je ouders wel weer op vakantie en kun je gewoon met vriend mee ;)

Als je erover begint, zet die puber dan iig even uit die in je schuilt :)

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:40

Ergens begrijp ik jouw moeder wel. maar van de andere kant je bent 17 en zou dus oud en wijs genoeg moeten zijn om zelf een goede vakantie bestemming uit te kiezen en er heen te gaan.

Ik was 15 toen ik voor het eerst alleen met het vliegtuig naar Aruba vloog( mijn vader woont er dan wel dus eenmaal op het eiland was ik weer onder toezicht van een volwassen).

Maar als je moeder het liever niet heeft. kijk dan inderdaad naar een land dichterbij. Duitsland of Frankrijk daar heb je ook wel zon en strand en zee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:41

xBontfire schreef:
DeMolenhoek schreef:
Zon, zee, strand kan volgend jaar ook nog hoor :) Heel spijtig voor jou maar het is nu zo. Je bent nog niet volwassen.

Weet ik, maar als volgend jaar de vakantie vroeg valt (wat zo is want hij valt dit jaar het laatst mogelijk in mijn regio dus dan valt ie volgend jaar weer vroeg) ben ik volgend jaar in de zomer nog steeds 17. :7

Tja, neem nu: Je krijgt een ongeval. Kan altijd gebeuren, heb het ook voorgehad op reis. Dan is jouw vriend verantwoordelijk. Wil je dat? Je kan ook naar de Franse kust gaan? Is direct ook al een stuk bereikbaarder dan een eiland. Maar eerlijk, ik zou nu niet te ver weg gaan en lekker aan jouw moeder tonen dat je het wel kunt en alles goed gaat. Zal ze er de volgende keer minder problemen rond maken :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:42

Als je gaat zou ik dan sowieso boeken bij iets als neckermann etc. waar je dus een vast aanspreekpunt incl. telefoonnummer hebt. Meer de volwassen organisaties ipv. X-travel (is ook niet leuk een jongeren reis met je vriend).

Ik snap echter jouw moeder ook wel, eerst een keer dichtbij. Zal voor haar ook een grote stap zijn, kleine meisje alleen op vakantie. Ik begrijp ook dat je dan namelijk nog niet lang 17 bent?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:44

DeMolenhoek schreef:
xBontfire schreef:

Weet ik, maar als volgend jaar de vakantie vroeg valt (wat zo is want hij valt dit jaar het laatst mogelijk in mijn regio dus dan valt ie volgend jaar weer vroeg) ben ik volgend jaar in de zomer nog steeds 17. :7

Tja, neem nu: Je krijgt een ongeval. Kan altijd gebeuren, heb het ook voorgehad op reis. Dan is jouw vriend verantwoordelijk. Wil je dat? Je kan ook naar de Franse kust gaan? Is direct ook al een stuk bereikbaarder dan een eiland. Maar eerlijk, ik zou nu niet te ver weg gaan en lekker aan jouw moeder tonen dat je het wel kunt en alles goed gaat. Zal ze er de volgende keer minder problemen rond maken :)

Ik weet dat ik op mijn vriend kan rekenen, hij heeft me nog nooit laten staan toen ik hem nodig had. Wij kennen elkaar inmiddels wel.
Waarom is de Franse kust bereikbaarder? Voor mij is dat niet bereikbaarder, wij hebben geen rijbewijs, mijn vriend tegen die tijd wel maar ik neem aan dat niet meteen in het buitenland mag gaan crossen.

Plus op eilanden als Ibiza en Mallorca is het openbaar vervoer heel duidelijk en de taxi's goedkoop, dat heb je in frankrijk ook niet.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:47

_Yasmine_ schreef:
Als je gaat zou ik dan sowieso boeken bij iets als neckermann etc. waar je dus een vast aanspreekpunt incl. telefoonnummer hebt. Meer de volwassen organisaties ipv. X-travel (is ook niet leuk een jongeren reis met je vriend).

Ik snap echter jouw moeder ook wel, eerst een keer dichtbij. Zal voor haar ook een grote stap zijn, kleine meisje alleen op vakantie. Ik begrijp ook dat je dan namelijk nog niet lang 17 bent?

Nee dat is waar ik word in de week van de vierdaagse 17.

Ik vind het gewoon jammer dat ik van mijn moeder de kans niet krijg en dat mijn vriend dan wel mag, dan stellen zijn ouders voor "dan kun je toch met zijn twee" nee dat kan dus niet want dat mag ik niet.

En in mijn ogen komt dat allemaal omdat mijn broer altijd onwijs onverantwoordelijk is en ik vind het onwijs vervelend dat ik daarop afgerekend word. Want zo komt het wel op mij over, 9 van de 10 keer krijg ik als argument "mocht je broer ook niet" maar mijn broer & ik zijn als water en vuur, wij lijken in niks op elkaar.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:50

O ik ben een keer met x-travel naar de kust van Franrijk (zuiden). Dat was echt heel leuk. Ik was toevallig dan met een vriendin maar in ons reisgezelschap zaten ook een aantal stelletjes die het erg leuk hebben gehad.

Misschien vind je moeder dat juist wel weer fijn. Dan heb je altijd reisleiding om je heen (of tenminste 80 % van de tijd), wat over het algemeen leuke mensen zijn, leuke excursies te boeken en het is veiliger dan zelf alles regelen. Ook als je ziek wordt oid heb je een aanspreekpunt en mensen die je helpen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:53

xBontfire schreef:
_Yasmine_ schreef:

Nee dat is waar ik word in de week van de vierdaagse 17.

Ik vind het gewoon jammer dat ik van mijn moeder de kans niet krijg en dat mijn vriend dan wel mag, dan stellen zijn ouders voor "dan kun je toch met zijn twee" nee dat kan dus niet want dat mag ik niet.

En in mijn ogen komt dat allemaal omdat mijn broer altijd onwijs onverantwoordelijk is en ik vind het onwijs vervelend dat ik daarop afgerekend word. Want zo komt het wel op mij over, 9 van de 10 keer krijg ik als argument "mocht je broer ook niet" maar mijn broer & ik zijn als water en vuur, wij lijken in niks op elkaar.

En dat is net zo moeilijk, jouw ouders kunnen niet altijd andere regels naar jou stellen omdat jij anders bent. Ik had dat als oudere broer/ zus nooit gepikt als het zusje opeens andere regels heeft. :o Zij zullen gewoon een lijn trekken op leeftijd omdat dat een " hard" getal is.

Dat jouw vriend mee mag zal ook zijn redenen hebben, ik merk persoonlijk dat ouders van jongens meestal makkelijker zijn, meiden zijn "kwetsbaarder" & daarnaast is hij ook een jaar ouder.

Kan je wel serieus praten met je moeder over dit onderwerp of is het een ja/ nee strijd?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:53

Zou om alle partijen tevreden te stellen het eerste jaar dat je 'alleen' op vakantie gaat wat dichterbij blijven. Als je niet in Nederland wil blijven, kun je altijd bijvoorbeeld net over de grens naar Duitsland of België uitwijken. Als alles goed gaat is het dus alleen maar een goed bewijs dat jullie volgend jaar wel naar Ibiza kunnen?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:57

Inderdaad dan iets dichterbij zoeken? Misschien met de trein naar Parijs?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:58

PowerReiner schreef:
O ik ben een keer met x-travel naar de kust van Franrijk (zuiden). Dat was echt heel leuk. Ik was toevallig dan met een vriendin maar in ons reisgezelschap zaten ook een aantal stelletjes die het erg leuk hebben gehad.

Misschien vind je moeder dat juist wel weer fijn. Dan heb je altijd reisleiding om je heen (of tenminste 80 % van de tijd), wat over het algemeen leuke mensen zijn, leuke excursies te boeken en het is veiliger dan zelf alles regelen. Ook als je ziek wordt oid heb je een aanspreekpunt en mensen die je helpen.

Oké dankjewel, ik zal het aan mijn moeder voorleggen. :)

_Yasmine_ schreef:
En dat is net zo moeilijk, jouw ouders kunnen niet altijd andere regels naar jou stellen omdat jij anders bent. Ik had dat als oudere broer/ zus nooit gepikt als het zusje opeens andere regels heeft. :o Zij zullen gewoon een lijn trekken op leeftijd omdat dat een " hard" getal is.

Dat jouw vriend mee mag zal ook zijn redenen hebben, ik merk persoonlijk dat ouders van jongens meestal makkelijker zijn, meiden zijn "kwetsbaarder" & daarnaast is hij ook een jaar ouder.

Kan je wel serieus praten met je moeder over dit onderwerp of is het een ja/ nee strijd?

Ze stompt het eigenlijk meteen de grond in, van "ja gaat niet gebeuren, vergeet het maar" ik krijg geen eens kans om ook maar een argument voor te leggen.

@dancer_
Ja dat zal mij niet tevreden stellen, maar ik denk niet dat er iets anders op zit.

@muntdrop
Maar Parijs is toch onwijs duur? Die treinreis niet maar daar verblijven toch wel?

Voor mede-bokkers klinkt het misschien heel stom gewoon een meisje van 16 die haar zin door wil drammen, maar ik ben dol op op vakantie gaan, sinds 2 jaar pas weer. Daarvoor was ik altijd ziek van de heimwee, & ik had er onwijs naar uitgekeken dus ik ben echt heel erg teleurgesteld. Nog steeds.
Plus ik denk dat het een goede oefening is gezien mijn angststoornis, maarja voor mijn moeder is dat natuurlijk nóg een rede om me thuis te houden en dat snap ik dan ook wel weer..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:06

Gaat er niet een oom, tante of kennis van je op vakantie? Dat je niet met hun gaat maar wel in dezelfde plaats zit?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 17:08

Jennyj01 schreef:
Gaat er niet een oom, tante of kennis van je op vakantie? Dat je niet met hun gaat maar wel in dezelfde plaats zit?

Ik denk niet dat dat iets word, ben nooit zo close geweest met de familie of kennissen van mijn ouders.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:10

Maar als je echt van vakantie houd is het toch ook prima om weet ik veel, naar de Ardennen te gaan of iets? Dan hoef je toch niet per se naar Ibiza?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:11

xBontfire schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik weet dat ik op mijn vriend kan rekenen, hij heeft me nog nooit laten staan toen ik hem nodig had. Wij kennen elkaar inmiddels wel.
Waarom is de Franse kust bereikbaarder? Voor mij is dat niet bereikbaarder, wij hebben geen rijbewijs, mijn vriend tegen die tijd wel maar ik neem aan dat niet meteen in het buitenland mag gaan crossen.

Plus op eilanden als Ibiza en Mallorca is het openbaar vervoer heel duidelijk en de taxi's goedkoop, dat heb je in frankrijk ook niet.

Oh, maar op jouw vriend kunnen rekenen en wettelijk aansprakelijk zijn zijn 2 verschillende dingen. Tuurlijk is dat bereikbaarder. Minder ver, ouders kunnen met de auto veel makkelijker afkomen als er iets is en nog 10 tallen redenen. Kijk, jij wil dit onwijs graag maar voor dit jaar zit het er duidelijk niet in bij jouw moeder. Je kan jou daar enkel bij neerleggen.

En tuurlijk vinden de ouders van jou vriend het wel oké. Jouw vriend is wel volwassen en jij bent niet hun dochter = niet hun zorg.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:14

xBontfire schreef:
Jennyj01 schreef:

Ik denk niet dat dat iets word, ben nooit zo close geweest met de familie of kennissen van mijn ouders.

Geduld hebben en een beetje pappen en nathouden. Het is nog niet helemaal aangekomen bij haar. Ze moet er eerst met vriendinnen en zo over praten. Wennen aan het idee. Bij m'n zus werkt dat ook zo. En dan uiteindelijk belt ze mij en dan zeg ik dat ze snel even normaal moet gaan doen _-:( en dan zijn neefjes en nichtje weer blij.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 17:17

dancer_ schreef:
Maar als je echt van vakantie houd is het toch ook prima om weet ik veel, naar de Ardennen te gaan of iets? Dan hoef je toch niet per se naar Ibiza?

ik voel me echt onwijs verwend nu, maar ik ben gewend dat je in de zomervakantie ergens naartoe gaat waar het echt zomer is. En andere locatie's doe je in de meivakantie ofzo een keertje, dat slaat natuurlijk nergens op maar ik had gewoon graag naar de zon gewild.

Aangezien ik wel genoeg uitgesproken meningen heb gehad wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie reactie, ik zal het er nog wel eens met mijn moeder over hebben. In mijn ogen gaat dit topic niet echt ergens heen dus lijkt het mij beter om niet meer te reageren.

Ik zal me wel bij de beslissing van mijn moeder neerleggen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:42

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:04

Jeetje, al die mensen die denken dat Ibiza de diepste cirkel van de hel is of zo :')

Mijn vriend en ik zijn ook aan het kijken voor een vakantie en voor de prijs van een week naar Landal of Center Parcs kunnen we zowat drie weken naar een all-in resort in Turkije, dus ik snap wel dat TS ook liever niet in Nederland blijft. Dat is niet echt vakantie, maar wel even duur!

Ik vind dat niet 'verwend', gewoon logisch. Vakantie is voor mij ook lekker bruin bakken in niet meer kleding dan verplicht is aan de rand van het zwembad, niet een week van het takkeweer zitten balen in een huisje in Boerenhol.

Ik hoop dat je je moeder over kunt halen TS, maar zo niet dan moet je het positief in zien: volgend jaar ben je 18 en heb je als je nu niet gaat genoeg gespaard om een maand op vakantie te gaan :D

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:20

Ik zou van mijn leven geen honderden euro's uitgeven om twee weken in centerparcs te zitten :')

Ik ben ook 17 en mijn vriend 20, en we gaan en staan waar we willen. Maar goed ik ben dan ook al vroeg zelfstandig geworden en heb altijd veel vrijheid gehad.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:20

Ik wil nog niet eens met geld toe in Centerparks zitten :')

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:21

xBontfire schreef:
dancer_ schreef:

ik voel me echt onwijs verwend nu, maar ik ben gewend dat je in de zomervakantie ergens naartoe gaat waar het echt zomer is. En andere locatie's doe je in de meivakantie ofzo een keertje, dat slaat natuurlijk nergens op maar ik had gewoon graag naar de zon gewild.

Aangezien ik wel genoeg uitgesproken meningen heb gehad wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie reactie, ik zal het er nog wel eens met mijn moeder over hebben. In mijn ogen gaat dit topic niet echt ergens heen dus lijkt het mij beter om niet meer te reageren.

Ik zal me wel bij de beslissing van mijn moeder neerleggen.

Ik geef je groot gelijk hoor meid, waarom zou je zoveel geld uitgeven om 100km verderop te gaan zitten. dat zou ik geen vakantie kunnen noemen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:22

Qimm schreef:
Ik wil nog niet eens met geld toe in Centerparks zitten :')

tik 'm aan :')

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:23

Haha ik vind centerparks best leuk maar niet voor 2 weken. Een weekend is ruim voldoende dan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:58

Nederland heeft wel meer te bieden dan alleen de horror van die kinderparken in de drukste periode :')