Als je erover begint, zet die puber dan iig even uit die in je schuilt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xBontfire schreef:DeMolenhoek schreef:Zon, zee, strand kan volgend jaar ook nog hoorHeel spijtig voor jou maar het is nu zo. Je bent nog niet volwassen.
Weet ik, maar als volgend jaar de vakantie vroeg valt (wat zo is want hij valt dit jaar het laatst mogelijk in mijn regio dus dan valt ie volgend jaar weer vroeg) ben ik volgend jaar in de zomer nog steeds 17.
DeMolenhoek schreef:xBontfire schreef:
Weet ik, maar als volgend jaar de vakantie vroeg valt (wat zo is want hij valt dit jaar het laatst mogelijk in mijn regio dus dan valt ie volgend jaar weer vroeg) ben ik volgend jaar in de zomer nog steeds 17.
Tja, neem nu: Je krijgt een ongeval. Kan altijd gebeuren, heb het ook voorgehad op reis. Dan is jouw vriend verantwoordelijk. Wil je dat? Je kan ook naar de Franse kust gaan? Is direct ook al een stuk bereikbaarder dan een eiland. Maar eerlijk, ik zou nu niet te ver weg gaan en lekker aan jouw moeder tonen dat je het wel kunt en alles goed gaat. Zal ze er de volgende keer minder problemen rond maken
_Yasmine_ schreef:Als je gaat zou ik dan sowieso boeken bij iets als neckermann etc. waar je dus een vast aanspreekpunt incl. telefoonnummer hebt. Meer de volwassen organisaties ipv. X-travel (is ook niet leuk een jongeren reis met je vriend).
Ik snap echter jouw moeder ook wel, eerst een keer dichtbij. Zal voor haar ook een grote stap zijn, kleine meisje alleen op vakantie. Ik begrijp ook dat je dan namelijk nog niet lang 17 bent?
xBontfire schreef:_Yasmine_ schreef:Als je gaat zou ik dan sowieso boeken bij iets als neckermann etc. waar je dus een vast aanspreekpunt incl. telefoonnummer hebt. Meer de volwassen organisaties ipv. X-travel (is ook niet leuk een jongeren reis met je vriend).
Ik snap echter jouw moeder ook wel, eerst een keer dichtbij. Zal voor haar ook een grote stap zijn, kleine meisje alleen op vakantie. Ik begrijp ook dat je dan namelijk nog niet lang 17 bent?
Nee dat is waar ik word in de week van de vierdaagse 17.
Ik vind het gewoon jammer dat ik van mijn moeder de kans niet krijg en dat mijn vriend dan wel mag, dan stellen zijn ouders voor "dan kun je toch met zijn twee" nee dat kan dus niet want dat mag ik niet.
En in mijn ogen komt dat allemaal omdat mijn broer altijd onwijs onverantwoordelijk is en ik vind het onwijs vervelend dat ik daarop afgerekend word. Want zo komt het wel op mij over, 9 van de 10 keer krijg ik als argument "mocht je broer ook niet" maar mijn broer & ik zijn als water en vuur, wij lijken in niks op elkaar.
Zij zullen gewoon een lijn trekken op leeftijd omdat dat een " hard" getal is. PowerReiner schreef:O ik ben een keer met x-travel naar de kust van Franrijk (zuiden). Dat was echt heel leuk. Ik was toevallig dan met een vriendin maar in ons reisgezelschap zaten ook een aantal stelletjes die het erg leuk hebben gehad.
Misschien vind je moeder dat juist wel weer fijn. Dan heb je altijd reisleiding om je heen (of tenminste 80 % van de tijd), wat over het algemeen leuke mensen zijn, leuke excursies te boeken en het is veiliger dan zelf alles regelen. Ook als je ziek wordt oid heb je een aanspreekpunt en mensen die je helpen.
_Yasmine_ schreef:En dat is net zo moeilijk, jouw ouders kunnen niet altijd andere regels naar jou stellen omdat jij anders bent. Ik had dat als oudere broer/ zus nooit gepikt als het zusje opeens andere regels heeft.Zij zullen gewoon een lijn trekken op leeftijd omdat dat een " hard" getal is.
Dat jouw vriend mee mag zal ook zijn redenen hebben, ik merk persoonlijk dat ouders van jongens meestal makkelijker zijn, meiden zijn "kwetsbaarder" & daarnaast is hij ook een jaar ouder.
Kan je wel serieus praten met je moeder over dit onderwerp of is het een ja/ nee strijd?
xBontfire schreef:DeMolenhoek schreef:
Tja, neem nu: Je krijgt een ongeval. Kan altijd gebeuren, heb het ook voorgehad op reis. Dan is jouw vriend verantwoordelijk. Wil je dat? Je kan ook naar de Franse kust gaan? Is direct ook al een stuk bereikbaarder dan een eiland. Maar eerlijk, ik zou nu niet te ver weg gaan en lekker aan jouw moeder tonen dat je het wel kunt en alles goed gaat. Zal ze er de volgende keer minder problemen rond maken
Ik weet dat ik op mijn vriend kan rekenen, hij heeft me nog nooit laten staan toen ik hem nodig had. Wij kennen elkaar inmiddels wel.
Waarom is de Franse kust bereikbaarder? Voor mij is dat niet bereikbaarder, wij hebben geen rijbewijs, mijn vriend tegen die tijd wel maar ik neem aan dat niet meteen in het buitenland mag gaan crossen.
Plus op eilanden als Ibiza en Mallorca is het openbaar vervoer heel duidelijk en de taxi's goedkoop, dat heb je in frankrijk ook niet.
xBontfire schreef:Jennyj01 schreef:Gaat er niet een oom, tante of kennis van je op vakantie? Dat je niet met hun gaat maar wel in dezelfde plaats zit?
Ik denk niet dat dat iets word, ben nooit zo close geweest met de familie of kennissen van mijn ouders.
en dan zijn neefjes en nichtje weer blij. dancer_ schreef:Maar als je echt van vakantie houd is het toch ook prima om weet ik veel, naar de Ardennen te gaan of iets? Dan hoef je toch niet per se naar Ibiza?

xBontfire schreef:dancer_ schreef:Maar als je echt van vakantie houd is het toch ook prima om weet ik veel, naar de Ardennen te gaan of iets? Dan hoef je toch niet per se naar Ibiza?
ik voel me echt onwijs verwend nu, maar ik ben gewend dat je in de zomervakantie ergens naartoe gaat waar het echt zomer is. En andere locatie's doe je in de meivakantie ofzo een keertje, dat slaat natuurlijk nergens op maar ik had gewoon graag naar de zon gewild.
Aangezien ik wel genoeg uitgesproken meningen heb gehad wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie reactie, ik zal het er nog wel eens met mijn moeder over hebben. In mijn ogen gaat dit topic niet echt ergens heen dus lijkt het mij beter om niet meer te reageren.
Ik zal me wel bij de beslissing van mijn moeder neerleggen.