Ontvrienden op Facebook.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Ontvrienden op Facebook.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:28

Ik ben vooral mensen aan het ontvolgen, dat kan tegenwoordig ook. Heeft vooral te maken dat sommige mensen enorm kunnen klagen, of inderdaad die spelletjes.. Vaak zijn het mensen die ik wel dagelijks spreek, vanuit bijvoorbeeld mijn opleiding, maar waarvan ik echt niet hoef te weten wat ze in de avond eten. Ontvrienden hoeft niet, want in sommige gevallen moet ik toch contact met ze opnemen en dan is Facebook toch wel een heel makkelijke manier

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:29

pipo schreef:
Ja hoor. Mijn fb is mijn dagboek. Dus mensen die niet reageren gaan weer verwijderd worden. Die tonen geen interesse , terwijl ik netjes bij andere dus wel bijhou wat ze posten en like dat of reageer daarop. Verwacht dat dus ook van mijn "vriendjes" Maar goed ik heb er dan ook bij lage na geen 100. Vrienden in mijn beleving lezen en steunen je en wederzijds, komt het van 1 kant is het einde verhaal.

Ik heb nooit begrepen dat FB voor sommige dus echt zo belangrijk is dat ze daar een meetlat naast leggen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:32

Ik zie FB dan ook totaal niet zo :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:35

@ K_im: Als je je onderschrift naast FB legt, dan klopt het niet helemaal. Je kunt mensen niet veranderen, maar wel accepteren dat ze niet altijd op een ander reageren. Misschien is iemand die dag niet op FB geweest of voelt zichzelf niet lekker of is er met zijn/haar hoofd niet bij. Vriendschap bestaat niet alleen maar uit liken en reageren...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:38

Tazzey schreef:
Een half uur geleden heb ik iemand uit mijn lijst gegooid. Ik heb met mijn rug haar mes beschadigd dus dat vond ik een mooie reden.

Is het mes erg beschadigd? -O- (grapje natuurlijk!)

Die kun je echt missen als kiespijn zo'n "vriendin" ! :oo

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:44

Shenavallie schreef:
@ K_im: Als je je onderschrift naast FB legt, dan klopt het niet helemaal. Je kunt mensen niet veranderen, maar wel accepteren dat ze niet altijd op een ander reageren. Misschien is iemand die dag niet op FB geweest of voelt zichzelf niet lekker of is er met zijn/haar hoofd niet bij. Vriendschap bestaat niet alleen maar uit liken en reageren...

Ik begrijp niet helemaal wat je ermee wil zeggen :o

Als ik merk dat het mij energie gaat kosten wanneer ik dingen lees die ik eigenlijk helemaal niet wil lezen, staat het mij toch vrij om iemand niet te volgen? In die zin verander ik de situatie zodat deze mij beter bevalt. Je hoort mij niet zeggen dat ik mensen wil veranderen. Of vat ik je post nu te persoonlijk op?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:10

Ik heb weleens een (jong) familielid ontvriend om racistische/PVV uitspraken. Dat hoef ik niet in mn timeline te hebben. Verder ontvriend ik mensen alleen als ik er niks meer mee heb..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:18

Ik houd eens per maand opruiming. Ik probeer iedere maand max. 10 nieuwe mensen toe te voegen en probeer er altijd 5 te verwijderen. Dat zijn dan mensen die ik toch niet meer ga spreken of (vooral dit) mensen die via internet praten belangrijker lijken te vinden als in het echt praten en hele verhalen gaan vertellen. Die ontvriend ik omdat ik het haat over andere dingen als ''wat hebben we voor een taken voor morgen?'' en andere onbelangrijke dingen te hebben, ik vind het echt niet fijn om het via internet over belanrijke dingen te hebben als ik die mensen ook in real life zie. Maar sommige mensen willen dat maar niet begrijpen...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:22

Als ik eerlijk ben, ik snap het nut niet zo goed van verwijderen. Zeker niet van die routines die sommigen uitvoeren. Persoonlijk heb ik wel andere dingen te doen dan mij bezig te houden met mensen verwijderen etc. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:25

Max 10 per maand erbij en minstens 5 eruit. .? Denk dat je dat wat kritischer moet zijn in t accepteren.. ik red de 10 per jaar waarschijnlijk niet eens..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:29

Mwa, ligt er bij mij n beetje aan. Nieuw semester = nieuwe groepjes en dus leer ik wel meer dan 10 nieuwe mensen kennen. Ik doe dan ook niet aan aantallen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:30

Ik accepteer alleen mensen die ik ken en waar ik op dat moment een goede aanleiding bij zie om ze te accepteren. Mensen waarmee ik net in een nieuwe klas zit of mensen die ik net heb ontmoet bijvoorbeeld. Dan verwijder je ze ook een stuk minder snel :) Verwijderen doe ik alleen als mensen echt op m'n zenuwen werken, ga niet minimaal 5 per maand verwijderen...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:31

Ik merk het niet als iemand mij ontvriend en dat maakt me ook niet uit.

Ik ontvriend mensen als ik ze per ongeluk heb geaccepteerd, maar als ik helemaal niet weet wie het zijn. Of als ze mijn tijdlijn vol zetten met ongepaste plaatjes waar ik niet naar wil kijken. :)

AnnemiekvM

Ja, ik heb wel een aantal mensen ontvriend. Kan best wel rust geven..

Arc_En_Ciel

Ik doe ook niet aan aantallen hoor, als ik iemand ken accepteer ik diegene als vriend, anders niet :P

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:33

pipo schreef:
Ja hoor. Mijn fb is mijn dagboek. Dus mensen die niet reageren gaan weer verwijderd worden. Die tonen geen interesse , terwijl ik netjes bij andere dus wel bijhou wat ze posten en like dat of reageer daarop. Verwacht dat dus ook van mijn "vriendjes" Maar goed ik heb er dan ook bij lage na geen 100. Vrienden in mijn beleving lezen en steunen je en wederzijds, komt het van 1 kant is het einde verhaal.

Ik ga echt niet overal op reageren als het oninteressant is ... waarom zou je overal op moeten reageren om te bewijzen dat het je wat aantrekt?
Ik verwacht niks van mijn FB mensen...

Gebruik je FB als twitter dan?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:33

zigranta schreef:
Tazzey schreef:
Een half uur geleden heb ik iemand uit mijn lijst gegooid. Ik heb met mijn rug haar mes beschadigd dus dat vond ik een mooie reden.

Is het mes erg beschadigd? -O- (grapje natuurlijk!)

Die kun je echt missen als kiespijn zo'n "vriendin" ! :oo

Het mes is behoorlijk gehavend maar ik daar netjes m'n excuses voor aangeboden.

Ik ga mensen niet verwijderen omdat ik geen reacties op mijn posts krijg. Ik heb geen tijd en zin om kruisjes te moeten zetten.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:37

Ja, een stomme jongen die telkens mijn foto's liked, heb ik ontvriend een tijdje geleden.
Maar had ook een leuke man op Facebook, die mij ontvriend heeft helaas. En had een tijdje geleden de oude eigenaar van mijn pony die ik 2,5 jaar terug verkocht heb ook op fb toegevoegd.
Net toen ik haar een berichtje wilde sturen over hoe het gaat met mijn oude pony en waar ze nu staat, had die mij alweer verwijderd.

Verder ontvriend ik bijna nooit iemand, soms irritante jongens dus...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:38

Ja hoor. En Ik ben ook kieskeurig in accepteren. Vraag mezelf altijd af of ik geïnteresseerd ben in hun dagelijkse ding en of ik mijn dagelijkse ding en nu dan straks bv ook de geboorte van ons kindje met hen wil delen. Is het antwoord op minimaal 1 van die vragen 'nee' of 'niet per sé' of iets wat daar op lijkt dan is dat voor mij over het algemeen reden tot verwijderen of niet accepteren.

Als iemand mij verwijderd heeft vraag ik daar niet naar (als ik het al zou merken). Ik heb ook 1 keer gehad dat iemand (collega) mijn vriendschapsverzoek niet accepteerde. Nou, prima. Kan ik niet wakker van liggen en ga het dan dus ook niet nog eens doen of vragen waarom niet.

Vind dat eigenlijk nog irritanter: mensen die je vaker dan 1 keer een vriendschapsverzoek sturen. En nog erger is als ze dan een privébericht sturen. En nog erger (jawel, meegemaakt) is het wanneer je dus uiteindelijk een keer gereageerd hebt op zo'n berichtje dat je geen behoefte hebt aan contact, je dan nog tig keer een verzoek sturen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:46

Gewoon als die persoon me niet meer boeit en/of ze niet meer in mijn huidige levensfase thuis horen. Ik had een tijd terug zo'n 500 vrienden, veel mensen die ik heb leren kennen tijdens het uitgaan. Allemaal erg oppervlakkig en onpersoonlijk dus. Nu heb ik er na een goede schoonmaak zo'n 150 over.

Ik voeg mensen enkel toe als ik ze irl heb leren kennen, en ik houd ook alleen maar de mensen op Facebook die ik regelmatig spreek. Verder veel familie (ben geëmigreerd) en dus vrienden en kennissen. Ook mensen die mij een verzoek sturen maar die noch ik, noch mijn vriend kent, die annuleer ik. En dan van mijn vrienden heb ik er zeker nog 50 waarvan ik ze niet op mijn muur zie, simpelweg omdat het hele lieve mensen zijn, maar ontiegelijk irritant op Facebook.

Als ik zelf zie dat ik ontvriend ben, dan heb ik daar absoluut vrede mee, zeker als ik die persoon gewoon al een tijdje niet meer gesproken had. (oud-klasgenoten van het middelbaar bijv.) Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik ontvriend werd en niet begreep waarom.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:50

Mensen met veel spam of mensen ik eigenlijk toch niet zo goed kende gooi ik er regelmatig af eigenlijk :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:51

Laatst nog iemand ontvriend. Word beetje knettergek van de ik-ben-zo-zielig statussen op fb.
Als je er daar 3 van plaatst per dag, elke dag, word ik er een beetje gek van. Praat dan met iemand, maar niet steeds openbaar vragen om aandacht.
Of als mensen echt 10 statussen per dag neerzetten. Maar dan kan je ook nog zo instellen dat je niet alles op je tijdlijn ziet. :j

Na elke wedstrijd wel nieuwe vriendverzoeken, maar mijn fb is voornamelijk voor het volgen van onze wedstrijden en de pony's voor mensen, niet perse persoonlijk leven.
Heb veel amerikaanse vrienden van mn schooltijd daar, en veel ohz-vrienden, maar ook van mennen. In veel takken vd paardensport gezeten dan ken je ook veel mensen. :))

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:03

Ik ontvriend wel eens mensen die echt heel vervelend zijn met dingen plaatsen, of als ze me heel erg vaak uitnodigen om spelletjes te spelen :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:05

Nogmaals. . Dat moet je zelf uitzetten. Daar kunnen zij niks in betekenen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:07

Heel soms ga ik mijn vriendenlijst eens Door en ruim ik wat op.
Pas geleden mensen eruit gedaan waar ik eigenlijk niets mee heb.
Een paar jaar geleden heb ik er eentje verwijderd omdat deze alleen maar posts plaatste in de trend van "ik wil dood".
Werd er depressief %)