Kruidvat of Etos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Kruidvat of Etos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:19

De 4 filialen van Kruitvat hier in de omgeving zijn altijd een zooi. De Etos is netter en klantvriendelijker. Je wordt opgemerkt als je binnenkomt en wanneer je een vraag hebt wordt je netjes geholpen i.p.v. een blik te krijgen alsof je de betreffende medewerker enorm stoort.

Wat voor mij als HSP een heel belangrijk argument is om voor Etos i.p.v. Kruitvat te kiezen is dat ik niet uitgeput ben als ik in die winkel ben geweest. Kruitvat biedt zo gigantisch veel indrukken door opstellingen en kleuren dat dat echt vermoeiend is.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:24

sanne_xxxx schreef:
Ik kom liever in de Etos dan in de Kruidvat. Vind het in de Kruidvat altijd erg rommelig en slordig uit zien, bij de Etos heb ik dat niet.

Dit dus, voorheen kwam ik graag in de kruidvat, maar sinds er overal dozen en troep staan en vaak lange rijen bij de kassa kom ik er niet graag meer.. Qua producten ga ik dan liever naar de Etos of DA
Etos winkel ziet er hier verzorgder en netter uit. Ook een lange rij maar gaat naar mijn idee sneller.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:17

Ik vind Etos en Kruidvat niet per se verschillende merken. Allebei hebben ze veel producten en ook betaalbaar. Ik heb alleen een voorkeur voor de Kruidvat, omdat die voor mij het makkelijkst bereikbaar is. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:20

fransje23 schreef:
Kruidvat en Etos hebben bewust gekozen voor een totaal verschillend imago.

Kruidvat schets het beeld van de goedkope prijsvechter, waarbij de rommelige uitstraling op de koop toe te nemen is.
Etos heeft een luxere uitstraling en is ook netter ingericht.

Voor een advies zou ik eerder naar de Etos stappen dan naar het Kruidvat.

Heb sowieso een voorkeur voor Etos. Daar hoef je in het gangpad niet te slalommen om dozen met goedkope troep :D

Hier sluit ik me bij aan. :j

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:26

Ik ga alleen naar de kruidvat voor het make up merk catrice. de rest bij Etos. Ik vind de kruidvat 1 grote zwijnenstal Vaak. Geen overzicht en rommelig. Etos is daarin tegen weer heel netjes en opgeruimd.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:55

Ik kom bijna nooit bij de Etos. Kruidvat is voor mijn budget gewoon beter omdat ik niks speciaals/bijzonders nodig heb. Naar de Etos ga ik alleen als ik echt advies over een product nodig heb of als het een cadeautje is, want dan pakken ze het leuk in.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:03

Etos!!!

Vind kruidvat leuk om even snel doorheen te lopen voor dropjes of zo.
Etos is overzichtelijk, duidelijk en sneller.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:05

Er zit hier geen Etos in de buurt, dus ik ga altijd naar de Kruidvat.

Mijn beeld van de Etos is dat deze vaak overzichtelijker en netter is dan de Kruidvat.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:13

Kruidvat en Etos zijn beide drogisterijen en dus gelijk, theoretisch. Wanneer ik de Kruidvat binnenloop heb ik ook het idee in een kruitvat te zijn, een explosie aan kleuren, producten, meldingen, alles ligt door elkaar, in het gangpad, het is gewoon een regelrechte rommelwinkel :).

Wanneer ik de Etos binnen loop zie ik een fijne, gestructureerde winkel, duidelijk en overzichtelijk. Een winkel waar ik zonder moeite advies vraag over bepaalde zelfzorgmedicatie. Bij de Kruidvat waag ik mijzelf daar niet aan. Daarnaast is het personeel dat bij de Kruidvat werkt in mijn ervaring niet het personeel waar ik graag mee om ga of door geholpen word. Bij Kruidvat kom ik enkel voor de nagellak van Catrice. Alle andere drogisterijproducten koop ik bij de Etos :). Qua prijs is er voor mij weinig verschil.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:56

Absoluut de Etos.
Ik heb echt een schijt hekel aan de kruidvat.
De service is slecht, het is een zooi, smalle paden, personeel weet niks, maar dan ook helemaal niks van de producten af, nee doe mij de etos maar!
Daar zijn ze klantvriendelijk, is het netjes opgeruimd, en weet het personeel wat ze verkopen :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:59

Ik heb helemaal niks met Etos. Zou niet weten wat ik daar moet zoeken. Altijd voorkeur voor Kruidvat, vooral om de Essence make-up. Prima spul, betaalbaar en dierproefvrij als ik t goed heb :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:23

Qua producten kan ik bij allebei goed slagen, ook al is het vrij verschillend van elkaar. Maar qua opzet en medewerkers ga ik direct voor de Etos. De Kruidvat hier in het dorp is echt vreselijk; wat een smalle paden, rommel en wat een ongeïnteresseerd personeel. Heb ook begrepen dat ze echt in categorieën verdeeld zijn en die bij ons in het dorp ligt duidelijk in de laagste categorie -O- De Etos hier, daar zweer ik bij; ontzettend fijne mensen voor adviezen en altijd hartelijk.
Geef ik wel toe dat ik de Kruidvat in mijn vorige woonplaats 10x beter vond dan die hier en daar zou ik het verschil niet zo groot maken...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:23

__Nathalie__ schreef:
Kimd alsof je altijd een tasje bij je hebt? Ik ga 9 van de 10 x onverwacht naar de kruitvat zonder tasje dus dat ik ineens bedenk dat ik nog wat moet hebben. Ik koop daar mijn luiers etc voor de kleine dus ik breng daar honderden euro's naar toe en nog doen ze constant moeilijk over tasjes. Hoe kan ik 30 potjes nog wat losse zooi en 4 maxi pakken luiers in mijn eentje mee krijgen zonder tasje er om? Alleen de vraag al. Gaat het zo mee? Nee nstuurlijk niet. Ik heb maar 2 handen hoor. Ik kom alleen bij de kruitvat voor aanbiedingen verder voor alles naar de Etos.

Met me kinderwagen waag ik me al helemaal niet meer in de kruitvat. Wat een ellende.
Er loopt nooit iemand om wat aan te vragen. Het duurt een eeuwigheid voor er een 2de kassa bij komt. Personeel is altijd onvriendelijk. Nee bedankt.

Doe mij de gezellige meiden van de Etos maar. Daar kan ik rustig ergens naar kijken zonder dat mijn kinderwagen in de weg staat. Er lopen altijd medewerkers in de winkel om wat aan te vragen. En bij veel boodschappen nooit gezanik voor een tasje. Plus het gaat bij de kassa altijd een stuk sneller.

Ja, want ik heb mezelf dat aangeleerd. De auto ligt vol met boodschappentassen, jaszakken zitten opvouwbare zakjes in. Zelfs aan de honden riem hangt zo'n ding. Maar als ik dan echt zonder tasje kom te staan koop ik bij het Kruidvat wel zo'n nieuwe opvouwbare. Kosten geen drol.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:13

Ik loop tegenwoordig alleen nog met mijn telefoon als portomonnee en heb geen fiets tassen.
Dat ze op een beleefde manier vragen gaat het zo mee alla. Maar als ik wel een tasje wil zo moeilijk doen. Nee dat is gewoon niet klant vriendelijk. De laatste keer heb ik bijna moeten smeken om tasjes. Ben er ook niet Meer geweest. Rot winkel.

Daarnaast. Als ik met mijn kinderwagen fatsoenlijk de winkel Door kon komen zou ik ook geen tasje nodig hebben want kan zo alles onderin de wagen gooien. Wat ik bij de Etos dus ook vaak doe

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:23

__Nathalie__ schreef:
Hoe kan ik 30 potjes nog wat losse zooi en 4 maxi pakken luiers in mijn eentje mee krijgen zonder tasje er om? Alleen de vraag al. Gaat het zo mee? Nee nstuurlijk niet. Ik heb maar 2 handen hoor.

Heerlijk zulke mensen met deze instelling. Zelf tasje meenemen? 10 cent uitgeven voor een grotere tas??
Plan is zelfs bij alle winkels tasjes eruit te gooien. Dus zelf tasje mee nemen, of een grotere kopen.
Ik heb wel zo'n hekel als mensen voor 50,- aan dingen kopen, en dan nog geen 10 cent uit kunnen geven aan een groter tasje en ik 5 tasjes nodig heb om alles voor ze in tasjes te doen.
Maar hier moeten we wel echt vragen of men tasje wil, en als ze er 2 willen, ook prima.

Jammer dat het per filliaal zo verschilt. Hier zitten er 3, maar 2 daarvan zijn echt vreselijk, krap, onoverzichtelijk.. jammer is dat.
Aan klantvriendelijkheid word idd heel veel aandacht nu geschonken achter de schermen.

Kruidvat en Etos zijn wel zo verschillend dat het appels met peren vergelijken is. Kruidvat komen veel mensen om te snuffelen, omdat er altijd wel andere dingen ook te koop zijn. Etos is altijd zelfde, en loop je niet binnen om te snuffelen, maar weten waar je ong naar opzoek bent.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 22-02-15 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:27

Ik shop veel liever bij Etos. Voor mij voelt het altijd alsof de mensen van Etos net meer weten van het drogistenvak dan van de mensen bij Kruidvat. Daarnaast vind ik het Kruidvat een beetje rommelig en onoverzichtelijk. Etos eigenmerk producten vind ik ook fijner.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:56

MelanieB schreef:
__Nathalie__ schreef:
Hoe kan ik 30 potjes nog wat losse zooi en 4 maxi pakken luiers in mijn eentje mee krijgen zonder tasje er om? Alleen de vraag al. Gaat het zo mee? Nee nstuurlijk niet. Ik heb maar 2 handen hoor.

Heerlijk zulke mensen met deze instelling. Zelf tasje meenemen? 10 cent uitgeven voor een grotere tas??
Plan is zelfs bij alle winkels tasjes eruit te gooien. Dus zelf tasje mee nemen, of een grotere kopen.
Ik heb wel zo'n hekel als mensen voor 50,- aan dingen kopen, en dan nog geen 10 cent uit kunnen geven aan een groter tasje en ik 5 tasjes nodig heb om alles voor ze in tasjes te doen.
Maar hier moeten we wel echt vragen of men tasje wil, en als ze er 2 willen, ook prima.

Jammer dat het per filliaal zo verschilt. Hier zitten er 3, maar 2 daarvan zijn echt vreselijk, krap, onoverzichtelijk.. jammer is dat.
Aan klantvriendelijkheid word idd heel veel aandacht nu geschonken achter de schermen.

Kruidvat en Etos zijn wel zo verschillend dat het appels met peren vergelijken is. Kruidvat komen veel mensen om te snuffelen, omdat er altijd wel andere dingen ook te koop zijn. Etos is altijd zelfde, en loop je niet binnen om te snuffelen, maar weten waar je ong naar opzoek bent.

Je kan het ook anders zien. Ik geef er bakken met geld uit waarom kan ik niet zonder gezeur een tasje krijgen? Service is dat imo. Die tasjes van 20 cent zijn overigens minder sterk als die kleintjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:01

Neem gewoon zelf een tas mee... Zo moeilijk is dat niet.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:04

Kruidvat heeft een groter aanbod, denk aan sloffen, kleding (basis) en speelgoed. Etos vind ik fijner :j

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:07

Bij Kruidvat moeten wij de vraag stellen of het zo mee gaat. Geen tasje aanbieden dus, maar klanten horen ze gewoon mee te krijgen als ze dit willen. Erg jammer dat dit niet gewoon gebeurd.
Overigens worden er in meerdere winkels helemaal geen tasjes meer gegeven, tegenwoordig allemaal wegens het milieu.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:05

Bizzybijtje schreef:
Neem gewoon zelf een tas mee... Zo moeilijk is dat niet.

Als ik van te voren bedenk dat ik daar heen ga neem ik deze ook mee. Echter als ik daar terecht kom zonder tas dan zou het klantvriendelijk zijn als ze deze zonder smeken mee geven.

Andere winkels nooit problemen mee

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:00

Kayleigh__ schreef:
Bij Kruidvat moeten wij de vraag stellen of het zo mee gaat. Geen tasje aanbieden dus, maar klanten horen ze gewoon mee te krijgen als ze dit willen. Erg jammer dat dit niet gewoon gebeurd.
Overigens worden er in meerdere winkels helemaal geen tasjes meer gegeven, tegenwoordig allemaal wegens het milieu.

Laat ik beginnen met de opmerking dat ik vaak wel een tas meeneem, maar tja niet altijd...
Als ik erom vraag krijg je wel een, maar ik stond dus een keer bij de kassa met drie pakken luiers, een grote doos billendoekjes, wasverzachter, en nog een hele stapel kleine dingen. Gaat het zo mee? Eh nee wordt lastig, heb je misschien een tas? Ging ze alles in die kleine tasjes proppen, ehtja het past niet. Dus ik vraag heb je misschien een grotere tas? Jawel, maar die kost 30 ct (ofzoiets). Ik zeg oke doe maar. Zegt ze nog een keer, die kost wel 30 cent, gaat het zo niet mee? Eh nou nee?! Doe me nou die tas maar ik heb niet echt keus......
Wat is er dan asociaal? Ik vraag om eentas en doe niet moeilijk over het bedrag, ik ben alleen geen octopus en toevallig vergeten zelf een tas mee te nemen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:05

pearlie schreef:
Kayleigh__ schreef:

Laat ik beginnen met de opmerking dat ik vaak wel een tas meeneem, maar tja niet altijd...
Als ik erom vraag krijg je wel een, maar ik stond dus een keer bij de kassa met drie pakken luiers, een grote doos billendoekjes, wasverzachter, en nog een hele stapel kleine dingen. Gaat het zo mee? Eh nee wordt lastig, heb je misschien een tas? Ging ze alles in die kleine tasjes proppen, ehtja het past niet. Dus ik vraag heb je misschien een grotere tas? Jawel, maar die kost 30 ct (ofzoiets). Ik zeg oke doe maar. Zegt ze nog een keer, die kost wel 30 cent, gaat het zo niet mee? Eh nou nee?! Doe me nou die tas maar ik heb niet echt keus......
Wat is er dan asociaal? Ik vraag om eentas en doe niet moeilijk over het bedrag, ik ben alleen geen octopus en toevallig vergeten zelf een tas mee te nemen.

Maar dan juist het 'eh nou nee?!'
Alsof de kassière kan ruiken of jij niet misschien zelf een tasje mee hebt?
Heb namelijk wel eens dat ik vast in tasje doe als het druk is zodat mooi door stroomt maar mevrouw dan ineens zelf tasje uit haar jaszak of handtas pakt..
Dus dan weet je waar die 'gaat het zo mee' vandaan komt.
En je hebt mensen die best wel aardig wat 'zo meenemen' maar je hebt ook types die voor een potje nagellak nog een tasje willen.
Dus je weet het maar nooit. Beetje inlevingsvermogen ook voor de kassière dan.

Overigens doe ik zelf niet moeilijk over, maar als mensen idd van 'wat denk je zelf' gaan zeggen op het 'gaat het zo mee' je beetje klap in het gezicht krijgt.
Nou mevrouw, het kon zijn dat u zelf een tasje bij zich had. Daarom vragen we ook of het zo mee gaat, anders zouden we het niet eens vragen, maar erop wijzen dat je tasjes kunt kopen voor 10 of 20 cent.
Al vind ik het niet klantvriendelijk om de tasjes eruit te gooien. Maar je hebt te doen wat ze je opgeven..

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:09

__Nathalie__ schreef:
Kimd alsof je altijd een tasje bij je hebt? Ik ga 9 van de 10 x onverwacht naar de kruitvat zonder tasje dus dat ik ineens bedenk dat ik nog wat moet hebben. Ik koop daar mijn luiers etc voor de kleine dus ik breng daar honderden euro's naar toe en nog doen ze constant moeilijk over tasjes.
Dat heeft niks met moeilijk doen te maken, zoals gezegd is het mede voor het milieu. Neem aan dat je wilt dat je kleine een gezonde leefomgeving heeft en wat maakt het bedrag wat je ergens besteedt uit. Vind je dan ook dat je recht hebt op gratis tasjes bij de supermarkt, daar geef je wekelijks waarschijnlijk nog wel meer uit.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:10

pearlie schreef:
Kayleigh__ schreef:

Mij hoor je het woord asociaal niet gebruiken hoor. Snap namelijk echt wel je frustratie. Vind het gewoon even onhandig gecommuniceerd van de medewerker. Ik wilde alleen duidelijk maken dat het niet het beleid van Kruidvat is om geen tasjes meer mee te geven.