Scooter of auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:15

Ik cross nu bijna 2 jaar met mijn scooter naar stal en terug, 15 kilometer enkele reis ongeveer. Een km of 15 a 17.000 zal ik nu wel op de teller hebben staan ongeveer. En ja in de winter is scooterrijden zwaar vervelend vanwege de kou en regen. Maar daar kun je je op kleden. (Lees: 0 graden? Legging onder rijbroek onder thermobroek en shirt onder vest onder jack of bodywarmer onder winterjas :+)
Spullen meenemen gaat ook nog wel met creatief gebruik van de buggy of voetenplankje.
Ik heb nu bijna mijn autorijbewijs maar niet van plan een auto voor mezelf te gaan kopen omdat het veel vaste lasten meebrengt.

Wat ik wil zeggen: Ik zou voor de scooter gaan. Kou en regen kom je wel doorheen, is gewoon even doorbijten. Wat er tegenover staat, zoals mobiliteit en minder kosten wegen wat mij betreft zwaar genoeg.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:17

Sentido schreef:
100 euro per maand? Doe mij zo'n auto haha, ik ben dat al kwijt voor de wegenbelasting alleen :=
Alles bij elkaar opgeteld zit ik wel op 300-400 euro pm. Zonder onderhoud. Maar goed ik rijd wel veel meer dan jij zou moeten.

Met jou afstanden zou ik voor een goede scooter gaan, veel goedkoper en het is maar een klein stukje. Mocht het echt rotweer zijn kun je dan alsnog de auto van je ouders lenen toch? En met het ov kun je nog gratis begrijp ik?
Makkelijke keuze, auto kost altijd meer dan je denkt.

Ik heb ook een auto, maar die kost me 35 per maand (verzekering en wegenbelasting). Daar komt wel benzine en onderhoud bij, maar dat valt me allemaal erg mee. Heb de auto nu 4 jaar.
Het ligt eraan wat je wil, ik heb een hele lichte auto, dus dan kost hij al veel minder aan wegenbelasting, en ik ben geen beginnend bestuurder meer, en heb 4 schadevrije jaren, dus dat scheelt een hoop in de verzekering.

Ik heb liever een auto. Een scooter is me in de winter veel te koud!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:17

Een beenkleed, stuurmoffen en een windscherm zijn wel een flinke aanrader in de winter :p

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:33