Het Huisgenoten Klaagtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:02

veel herkenbare dingen hier te lezen van mijn tijd met huisgenoten.. vooral dat toiletpapier..

ergste was een verjaardagsfeestje wat ze gaf...(ik dacht paar man ach..vooruit) schrok me rottoen ik 12 uur thuis kwam.. hele huis was bomvol... overal mensen zelfs in de slaapkamers overal confettie en andere rommel overal over en op de grond glazen met restjes drinken en daarin sigaretten..

volgende ochtend heeft ze het met twee loge's wel weer opgeruimd... herkende toen het huis weer,..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:01

Één huisgenoot was in de vakantie afgelopen week thuis, (hier in het studentenhuis), en wéér heeft ze niet de kliko aan de weg gezet -.-
Zo frustrerend. Had nog speciaal een briefje op het bord gehangen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:54

Mijn ene huisgenootje heeft zo'n klote muzieksmaak ;( En nu al vanaf 6 uur het volume keihard, en uit ervaring weet ik dat dit nog wel even door gaat tot een uur of 12 :7 En dan is er ook nog een vriendin daar met de meest kloterige klote lach van heel de wereld, denk in zware roker+hysterisch+hockeymeisje |( |(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 20:36

Huisgenoot heeft een tweede romantische avond op de bank met haar vlam.. Kom net thuis. Maar nu ga ik niet naar boven. Zit ook graag beneden in de avond.. Dus sorry, nee. Dat is het nadeel van een gedeelde huiskamer, geen privacy. Gebeurd vaak dat we vrienden over hebben en dat huisgenoten ook dan in de huiskamer zitten. Is altijd prima. Maar hier ligt de intentie net wat anders... En merk ik dat ze graag alleen willen zijn... Maar ik ga niet weer een hele avond op mijn slaapkamer zitten voor haar. Als ze willen vozen, gaan ze maar zelf naar boven. Maar het is wel irritant nu. Lekker awkward. En aangezien ze op de laptop een film zitten te kijken kan ik de tv niet aan. Maar goed, dat heet samenleven :P Ik snap alleen niet waarom ze niet op haar supergrote slaapkamer zitten. Als ik een laptopfilmpje kijk, ga ik ook altijd naar boven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:36

Dat doet ze in een poging om jou weg te krijgen...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 20:42

Ik denk niet dat ze het bewust doet, want het is een schat van een meid. Maar vind het wel irritant. Maar goed, ik zit vaak ook 's avonds op de bank met vrienden. Het is een beetje wie het eerst komt wie het eerst maalt hier in de huiskamer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:45

Toen ik roommates had zat er nooit iemand in de huiskamer. := Iedereen zat gewoon in hun kamer, ook met eten en zo en niemand zei een woord tegen elkaar wanneer je toevallig net iemand passeerde in de gang.

We hadden allemaal een hekel aan elkaar. :') :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:46

oei oei, ik ga volgend jaar op kamers. krijg nogal angst zo :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:48

olafgek schreef:
oei oei, ik ga volgend jaar op kamers. krijg nogal angst zo :')

+1 :')

Ik koop wel een grote doos en ik zoek een leuke brug uit. _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:13

Hahah je kan het ook net treffen met een leuk huis en leuke huisgenoten xD

Opzich ben ik wel blij met mijn huisgenoten. Erger me alleen soms aan 1 huisgenote. Maar opzich is die ook gewoon aardig. Kan dr meestal wel mee kletsen in de keuken.

Nu was ik het zo zat dat ze weer de kliko niet buiten gezet had, dat ik dacht van NU ga ik er wat van zeggen. Maar vervolgens kom ik dr tegen in de keuken en dan zeg ik er weer niets van maar ga k gewoon een praatje met dr maken :') zo gaat er natuurlijk noooit wat veranderen hahaha Achja.
Ik zet nu iedere dinsdag maar de kliko buiten, ga k gewoon via de poort naar buiten, die uitgang is net iets dichterbij dan via de voordeur xD

Sprak maandag een studente die hier verderop op kamers woont in een huis met 10 huisgenoten, die zegt ook dat het totaal niet bevalt daar met al die huisgenoten (maar zij wil daar eigenlijk ook weg). Maar zij hebben een schoonmaakrooster en als je niet voor die bepaalde tijd in die week had schoongemaakt wat je schoon moest maken volgens het rooster, dan moest je een 'boete' betalen van €5,-. Als je het voor de zondag dan nog niet gedaan had kwam er nogmaals €5,- bij.
Opzich wel slim op die manier, zo word je wel gedwongen om het te doen en blijft het ook schoon.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:59

Ik ging laatst hospiteren, en die hadden ook een schoonmaakrooster met een soort beloningssysteem. Dan kreeg je geld als je had schoongemaakt, komt waarschijnlijk gewoon uit de pot waar je zelf aan bij draagt. Vond het wel een goede :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:26

Zo herkenbaar dit!
Eergisteren is mijn huisgenoot from hell eindelijk verhuisd!
Hele aardige gast, maar we kwamen er al snel achter dat het woord 'schoonmaken' niet in zijn woordenboek voor kwam. Hij heeft een jaar bij ons gewoond en we hebben hem er 4 of 5 keer op aangesproken dat hij gewoon net zoals de rest moet schoonmaken volgens het rooster.

In de zomer was hij als enige alleen thuis, toen had ik een week van te voren een bericht gestuurd zo van: 'Hey ik kom volgend weekend weer naar Breda toe, er komt dan ook een vriendin mee. Zou je daarvoor het huis een klein beetje fatsoenlijk willen maken?'
Kwam ik daar aan: heel de keuken vol met beschimmelde afwas, de vloer lag vol met beschimmelde etensresten, er groeide een zwam in de wc, wc boven was gewoon bruin, douchecabine zat vol met schimmel... En daarbij had hij kussens en een ovenschaal van mij wekenlang buiten laten staan, kussens weg kunnen gooien en de ovenschaal was ook té ranzig voor woorden.
Daar boos over geworden, kreeg te horen dat hij 'gewoon andere standaarden heeft'.

Toen samen met huisgenootje besloten om dan maar voor elke taak van het schoonmaakrooster een stappenplan 'Hoe deze zooi schoon te maken' hebben opgehangen. Weer geen verbetering etc etc..

Daarbij ging zijn vriendin nog half bij ons inwonen (doordeweeks was ze 5 dagen in ons huis, had eigen sleutel van het huis etc). En die maakten een lawaaaaai, jeetje mina :')

In ieder geval begin december een heel serieus gesprek gehad met de mededeling dat als hij niet zijn schoonmaken verbeterd er consequenties aan zouden hangen. Weer geen verbetering, dus maar de huisbaas ingelicht. Puntje bij paaltje: hij moest het huis uit :+

Nu zijn we druk op zoek naar een nieuwe huisgenoot, hopelijk wordt dit niet zo'n drama als hiervoor.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:32

Gatver, Unoo! Zo smerig!
Bij mij was in 7 weken tijd ook het gasfornuis helemaal zwart :+ Maar beschimmelde vaat en een zwam in de wc, dat is wel erg bizar!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:39

Bah Uno. := Ik had ook zo'n vieze huisgenoot, hij is er uiteindelijk uitgezet. Hij had stiekem 2 kittens op z'n kamer, zonder kattenbak.. :r

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:54

Ah bah bah bah. Arme kittens ook :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:03

Ja het was echt heel smerig. Het washok stond direct onder z'n kamer en stonk altijd echt enorm, niemand wist hoe/wat. Bleek dus dat de kittens in zijn kamer een vaste 'plashoek' hadden, de houten vloer was helemaal verrot en het lekte door tot in het washok. :r

Ik ben nog altijd benieuwd wat er met de katten is gebeurd. Die hebben uiteindelijk bijna een heel jaar in een klein kamertje gewoond. -O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:13

-valt binnen-

M'n vriend heeft een huisgenoot waar ik me enorm aan kan ergeren :+
Hij doet de wc-rol met het stukje naar de muur en als je het anders doet, draait hij hem om.
Maar irritanter is dat hij zo'n beetje 24/7 tikkertje doet met z'n vriendin ofzo. (Nee, geen 18+ dingen, puur achter elkaar aan rennen en gillen en doen) En dan is hij lomp en hebben ze ruzie dus hoor je ze 3 uur lang schreeuwen. Ze praten ook zo hard dat ik elke ruzie tot in detail kan volgen of hun conversaties over hoe lekker het is om te poepen. Ik kom daar ook liever niet, loop dan echt op m'n tenen.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:01

Huisgenoot beweert dat ik haar eten op heb :roll:

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:11

Ik deel het huis ook met huisgenoten, gelukkig hoeven wij alleen de keuken en de douche te delen, wat kan ik aan mijn medebewoners ergeren zeg, als ze koken is de kookplaat zo vies al wat en heeeel soms maken ze het schoon en wij moeten het altijd schoonmaken, als ze savonds koken laten ze het raam wagenwijd open staan en wij komen vaak pas laat thuis en dan staat die nog open -:(-

Hebben jullie ook dat jullie medebewoners zo'n herrie maken? Die van ons wel grrr ze gooien snachts met de deuren daar zeg je u tegen de heledag hoor je boem boem en soms kan je er gewoon niet door slapen zo erg is het

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:35

Maar een raam open laten staan is toch niet zo erg := ? Net als een wc rolletje omdraaien... Als die knul nou graag het papier zo heeft hangen in z'n eigen wc, dan is dat toch niet zo'n ellende?

Bij vriendje wonen ze met 8 jongens. Stuk voor stuk lieverds. En regelmatig lekker luidruchtig ;) Kan me er niet zo aan ergeren bij anderen thuis. Als je er echt last van hebt kan je er natuurlijk voor kiezen om bij jou zelf thuis af te spreken.

Als de jongens thuis komen van het stappen (en wij zijn niet mee geweest of eerder naar huis gegaan) willen ze nog wel eens zomaar op de slaapkamer staan om nog even te lallen en welterusten te zeggen :') . Vind het niet zo heel erg & kan er wel om lachen. Als we een nacht goed door moeten slapen, slapen we gewoon bij mij thuis. Daar hebben we dat risico niet :')

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:45

Eigenlijk is het wel erg het is hier al verdomt koud en dan een raam open laten en niet meer dicht komen dien, en wij barsten hier van de muggen ik zit daar niet op te wachten want wij zijn een tijdje terug een weekend weg geweest en toen we thuis kwamen stond die ook open en hij heeft blijkbaar een heel weekend open gestaan

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:56

Zo zie je maar dat 't allemaal super persoonlijk is. Ik zou een van de huisgenoten kunnen zijn die dat raam lekker open laat staan :')

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:09

Ja, ik! Heb een hele fijne onder'buurvrouw'
Woon in klein studentencomplex.
Madam woont recht onder mij. Inmiddels is het gesust, maar toen ze hier net woonde... pfjoe! Als ik een keertje pianoles moest geven (wat zeer zelden is, en heb een electrische piano dus ook kwa trillingen zou je daar nauwelijks last van moeten hebben, en het is hier ook nog is goed geïsoleerd, ik woon hier 3 jaar, en heb nog nooit een klacht gehad) ging ze op haar plafond/mijn vloer bonken, tegen de buizen van de kachel slaan, en bij mij aanbellen en dan snel weer weg rennen. Als je dan bij haar aanbelt doet ze niet open! Heb op ten duur een briefje in haar bus gedaan, dat als ze last van me heeft, we daar afspraken over kunnen maken, en dat ik op gebonk en getik niet reageer. Krijg ik een briefje terug dat ze geeeeeen idee heeft waar ik het over heb, en dat ze dat nog nóóit gedaan heeft! Maar heel toevallig heb ik het daarna ook nooit meer gehoord :P
dus ben maar bij de andere buren gaan informeren - Mijn piano horen ze nooit, maar ze horen het wel als zij loopt te bonken en te stampen omdat ze 'last' van mij heeft :')
Dat is dan nog tot daar aan toe, dan denk ik gewoon; och, laat maar, die is gewoon niks gewend.
Maar ondertussen moet ik wel DAGELIJKS naar haar hardcore luisteren, soms tot diep in de nacht! En daar heeft dus wel iedereen in het gebouw last van :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:42

Doubtless schreef:
Maar een raam open laten staan is toch niet zo erg := ? Net als een wc rolletje omdraaien... Als die knul nou graag het papier zo heeft hangen in z'n eigen wc, dan is dat toch niet zo'n ellende?

Bij vriendje wonen ze met 8 jongens. Stuk voor stuk lieverds. En regelmatig lekker luidruchtig ;) Kan me er niet zo aan ergeren bij anderen thuis. Als je er echt last van hebt kan je er natuurlijk voor kiezen om bij jou zelf thuis af te spreken.

Als de jongens thuis komen van het stappen (en wij zijn niet mee geweest of eerder naar huis gegaan) willen ze nog wel eens zomaar op de slaapkamer staan om nog even te lallen en welterusten te zeggen :') . Vind het niet zo heel erg & kan er wel om lachen. Als we een nacht goed door moeten slapen, slapen we gewoon bij mij thuis. Daar hebben we dat risico niet :')

Gaat mij meer om dat die huisgenoot lekker kinderachtig bezig is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:06

Je beseft dat je het over hoe het wc papier op het houdertje zit hebt he :+

Hij vind misschien wel dat 'het vriendinnetje van z'n huisgenoot' zich niet moet bemoeien met de wc gewoonten :+ Als je door dat soort dingetjes geïrriteerd raakt vraag ik me echt af of dat dan bij jou of bij hem ligt..