hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:23

Jup, hier nog iemand die er een hekel aan heeft! En dat als tiener zijnde :+
Ik doe niet eens aan carnaval en lig al plat door de griep :+ Ga ik dus ook maar nooit aan beginnen haha

Gelukkig woon ik echt ontzettend achteraf en heb ik er dus totaal geen last van wb de optocht. Wat dan weer wel gruwelijk vervelend is, is het feit dat de winkels dicht zijn -:(-

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:24

Milty schreef:
Mijn motto is leven en laat leven, maar door carnaval moet ik me ook 11 dagen ofzo compleet aanpassen en lopen er van het centrum tot aan m'n huis dronken mensen.

Ik weet niet in welk Tilburg jij woont, maar bij mij duurt carnaval toch echt maar 5 dagen :P Vind de kermis wat dat betreft veel vervelender.

Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die er een hekel aan hebben, maar van de andere kant, het is 5 dagen per jaar.. Even op de tandjes bijten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:25

Ja bij jullie dus, zoals ik al zei; hier is dat 5 a 6 weekend van die zever. :') Zo gauw der genoeg volk is om een wagen te bouwen moeten ze een stoet hebben! :')

chimello

Re: hekel aan carnaval, ik kan toch niet de enige zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:29

Hier beginnen ze in november al met hun zittingen en muziek hoor. En het gaat weken door hier. Alleen de stoeten duren al ruim een week en dan komen de avond lichtstoeten nog, en dan de kinderfeestjes waardoor het centrum volledig afgezet is voor anderhalve week... België viert het toch anders dan ik in Nederland gewend was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:30

chimello schreef:
Hier beginnen ze in november al met hun zittingen en muziek hoor. En het gaat weken door hier. Alleen de stoeten duren al ruim een week en dan komen de avond lichtstoeten nog, en dan de kinderfeestjes waardoor het centrum volledig afgezet is voor anderhalve week... België viert het toch anders dan ik in Nederland gewend was.

Thank god, als dat hier zo was ging ik naar een ander land. _O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:33

Als je er zo'n godsgruwelijke hekel aan hebt en het je zo ontzettend veel stress geeft, begrijp ik echt niet dat jouw man dit niet als reden zag om van de koop van het nieuwe huis af te zien? Hoe denkt hij die ene middag thuis/niet thuis door te komen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:38

Hij was vroeger fervent vierder (mag van mij ook rustig gaan meevieren hoor, als ie mij er maar niet mee lastig valt.) maar inmiddels viert ie al een paar jaar niet meer (al van voor ik bij hem kwam, niet door mij. :') en vindt ie het zelf wel irritant) maar mijn man moet in theorie nergens heen. Enfin, ik moet het anders zeggen; hij kan zijn werk thuis doen dus kan gewoon die dag inplannen als een voorbereidingsdag thuis :) zijn auto kan eventueel ook achter (maar daar is maar plek voor 1 auto) dus hij kan eventueel de auto binnen zetten en in z'n garage bezig zijn. :)

Tsja, ik ben dan weer wel redelijk genoeg om dat wel te begrijpen. Op die stoet na is het huis verder een buitenkans. :) Als de paarden daar aan huis kunnen hoef ik ook nergens naar toe en maakt het mij op zich ook niet meer zo veel uit (dan zorg ik idd dat ik alles heb wat ik moet hebben en blijf ik gewoon lekker thuis). Daar kan de auto ook achterin. Dan heb je alleen het lawaai nog maar goed, daar doe je niks aan, als de buurjongen 18 of 21 wordt en die geeft een feestje heb je ook lawaai.

Zoals ik al zei was het vorig jaar 18°c toen de stoet door kwam en zijn we eerst het e.e.a gaan doen op de weide en vervolgens zijn we bij onze nonkel die op 500m vd weide woont een ijsje gaan eten op het terras en hebben we daar wat gedronken en ik geloof zelfs gebbqed. Maar toen viel de stoet later want het ijssalon waar we toen heen gingen is elk jaar pas vanaf 1 maart open, dus die stoet is toen minstens twee weken later geweest (dus ook meer kans op vrij goed weer en langer licht waardoor een middagje wegblijven ook al minder erg is.)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:42

Ik kom totaal niet uit een carnavals buurt, maar man wat heb ik een fantastisch carnaval weekend gehad in Maastricht. Echt nog nooit zo leuk gehad *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:44

Vanillia schreef:
Milty schreef:
Mijn motto is leven en laat leven, maar door carnaval moet ik me ook 11 dagen ofzo compleet aanpassen en lopen er van het centrum tot aan m'n huis dronken mensen.

Ik weet niet in welk Tilburg jij woont, maar bij mij duurt carnaval toch echt maar 5 dagen :P Vind de kermis wat dat betreft veel vervelender.

Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die er een hekel aan hebben, maar van de andere kant, het is 5 dagen per jaar.. Even op de tandjes bijten!

Oh god, ik ben ook echt blond xD
Er kwam ooit een vriendin van m'n zus elf dagen hierheen om carnaval te vieren, was even vergeten dat ze ook nog leuk konden gaan shoppen enzo O:)
Zie nu inderdaad dat het vandaag afgelopen is. Dan 7 dagen: donderdag indrinken en Facebook vol met de laatste voorbereidingen, dan die vijf dagen "feest", en dan nog morgen: de dag van de katers.

Mijn excuses (nu lijkt het met 4 dagen minder toch al een stuk minder erg)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:44

bliver schreef:
Ik kom totaal niet uit een carnavals buurt, maar man wat heb ik een fantastisch carnaval weekend gehad in Maastricht. Echt nog nooit zo leuk gehad *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

Je zit in het verkeerde topic denk ik :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:45

Carnaval gaat al 27 jaar volledig langs mij heen, ik merk er nooit iets van. Het lijkt mij ook niet leuk, maar zo gaat het prima :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:46

Ik snap niet dat mensen bewust naar Limburg komen om het te vieren, waarom doe je het jezelf aan :P

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:49

Hier nog iemand.

Na de optocht gingen ze met de kabaal de polder in waar me pony staan. Deze werden dus helemaal gek van het lawaai. Ze spoten ook nog eens rook toen ze langs de ponys kwamen...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:51

ik heb ook een hekel aan carnaval.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:51

Doubtless schreef:
Ik snap dat je er misschien niets mee hebt, maar wat een ophef :') het gaat om 1 middagje! Kan je jezelf niet eens 6 uurtjes vermaken binnen of buitenshuis?

Klaag je ook zo bij de marathon? Wielrennen? Stille tochten? Intocht van Sinterklaas?

Wees blij dat andere mensen er zoveel plezier aan beleven en ga lekker een dagje stadten ofzo :) zo lastig is het toch niet om je een middag aan te passen?
Dat kan niet.. alle winkels zijn dicht met carnaval :n

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:55

Oh ik dacht ergens anders te lezen dat je door ziekte niet de hele middg van huis kunt gaan, zal ik verkeerd begrepen hebben.

Ach joh, train je paarden de dag ervoor, geef ze die zondag een rustdag (krijgen ze wel vaker neem ik aan?) en ga ze 's ochtends even voeren. kan je s middag lekker thuis dingetjes doen (aangezien de hele middag weg gaan geen optie was, toch?) en ben je 's avonds weer bevrijd van de 'ellende'.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:55

Gelukkig is het na vandaag weer over *\%/*

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:58

Hier nog niet ;(
Gelukkig wel genoeg inkopen gedaan om het huis niet uit te hoeven voor de komende dagen (buiten paarden verzorgen :+)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:59

YES. Eindelijk een lotgenoot! Al mijn vrienden verklaren mij voor gek als ik zeg dat ik NIET met hun meega vieren. Als kind vond ik het nog wel fijn om al dat gratis snoep te vangen, maar hoe ouder ik werd hoe meer ik de marginaliteit ervan ging inzien :7

Gelukkig woon ik op een drukke steenweg dus komt de stoet niet langs mijn huis door, maar carnaval is wel een van de drukste momenten van het jaar voor de zaak van mijn ouders, dus ergens ontkom ik er toch niet aan.. Op mijn kot in Leuven daarentegen nog niks ervan gemerkt, ben benieuwd als ze hier geen carnaval vieren.

Het ergste aan carnaval vind ik altijd dat de stad dan een heel weekend is afgesloten voor auto's, en als je binnen wilt geraken moet je minstens een euro of €3 betalen. En als je er dan niet van gediend bent dat mensen confetti naar je gooien wordt je uitgemaakt voor een zuurpruim >;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:00

Kiwipitje schreef:
Dat kan niet.. alle winkels zijn dicht met carnaval :n

Nee hoor :+ ze vieren niet overal carnaval.

Maar ik mag toch hopen dat je zelf wel iets kunt bedenken om je middag mee te vullen. Je gaat toch wel eens vaker een dagje van huis??

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:00

Lous schreef:
bliver schreef:

Je zit in het verkeerde topic denk ik :o

Hahaha ja dat denk ik ook.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:05

*meldt zich* Ik vind er ook echt niks aan! Nu hebben wij gelukkig altijd ergens gewoond waar je er eigenlijk geen last van hebt. Nu wonen we in een mini dorpje in Duitsland, en hoewel de Duitsers er echt wel iets van kunnen (lees: de dag na Kerstmis werden alle rayons met kerstversiering opgeruimd en kwam er meteen carnavalsspul voor in de plaats - ze feesten hier ook vijf dagen trouwens!) komt dat gelukkig niet in ons dorpje! Al maar goed, want als er één feest is waar ik een gruwelijke hekel aan heb, is het carnaval.

Trouwens, degenen die hier roepen "leven en laten leven" of "doe dan gewoon iets anders op die dag", dat is allemaal goed en wel, maar ik zou ook NOT amused zijn als je gewoon niet in of uit je huis kan. Een uurtje afgesloten, tot daar aan toe, maar een hele namiddag, nee sorry, er moest maar eens een noodgeval zijn, toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:09

Doubtless schreef:
Oh ik dacht ergens anders te lezen dat je door ziekte niet de hele middg van huis kunt gaan, zal ik verkeerd begrepen hebben.

Ach joh, train je paarden de dag ervoor, geef ze die zondag een rustdag (krijgen ze wel vaker neem ik aan?) en ga ze 's ochtends even voeren. kan je s middag lekker thuis dingetjes doen (aangezien de hele middag weg gaan geen optie was, toch?) en ben je 's avonds weer bevrijd van de 'ellende'.

Nu nog de naam onthouden en dan ben je er. +:)+
Ik kan inderdaad door ziekte niet de hele middag weg, heb ik de fut niet voor. Na de paarden ben ik gewoon hoognodig aan een rustmoment toe.
Daar zal ik thuis ook niet aan toe komen gezien het volk en de muziek enz. :+
Waarom dat voor kiwipitje geen optie is weet ik niet. :+ Dat moet je aan haar vragen.
En nee dus, langer dan een uur of drie, max vier, ben ik nooit van huis om bovenstaande reden. Heb ik ook niet voor gekozen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:14

Ayasha schreef:
Zoals ik al zei was het vorig jaar 18°c toen de stoet door kwam en zijn we eerst het e.e.a gaan doen op de weide en vervolgens zijn we bij onze nonkel die op 500m vd weide woont een ijsje gaan eten op het terras en hebben we daar wat gedronken en ik geloof zelfs gebbqed. Maar toen viel de stoet later want het ijssalon waar we toen heen gingen is elk jaar pas vanaf 1 maart open, dus die stoet is toen minstens twee weken later geweest (dus ook meer kans op vrij goed weer en langer licht waardoor een middagje wegblijven ook al minder erg is.)

Naar aanleiding van deze post kreeg ik twijfels over die uitspraak, geloof niet dat ik tot nu toe ergens op een verkeerde post heb gereageerd ;).

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:17

Wees blij dat carnaval maar een paar dagen per jaar is.
Ik woon vlak bij het Feyenoord stadion (een voetbal stadion) Als er gevoetbald wordt of er is een ander evenement is het chaos.
Je kunt ons dorpje alleen in met je pasje, heb je het pasje niet of niet bij je kom je er niet in!
Ontzettend veel voetgangers die al ingedronken hebben en zich niet meer aan de verkeersregels houden, midden op straat lopen 6 man breed kan toch prima..

Om nog maar niet te beginnen over de marathon van Rotterdam of de bruggen loop.
Dan kom je er gewoon helemaal niet meer in of uit. Pasje of niet. Alleen als voetganger of fietser kom je er nog in. Je mag met je auto het parcours niet kruisen....

Wat er dus op neer komt dat ik zo'n 20 a 25 dagen per jaar moet tobben om thuis te komen of weg te gaan.