450,- niet nakomen afspraak.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 08:37

Weet niet goed wat ik er van moet zeggen , niet handig van je dat je het al zo lang hebt laten liggen , Wie zwijgt stemt toe.
Denk dat ze op zich sterk staan en ik had je meer kans gegeven om wat van de rekening af te praten als je het niet had laten liggen . Maar vraag toch even naar de voorwaarden en of je die wel eens hebt gekregen ? Mondeling of schriftelijk ?
Ik vind het wel heel veel geld overigens maar het is niet voor niets dat da praktijken allemaal van die kastelen van praktijken neerzetten .Het doet me denken aan de rabobank 15 jaar terug . Die deden hetzelfde . Het geld kon niet op . Je weet wie dat allemaal betaald.
Zoek een dierenarts zonder "kasteelambitie " dan overkomt je dit niet zo snel .Die zijn echt niet slechter maar doen even goed werk in een iets eenvoudigere ( lees veel goedkopere ) ambiance.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 08:58

Weet je zeker dat jij de afspraak verkeerd in je agenda hebt gezet. Heb je ergens zwart op wit een datum/tijd staan. Email, afspraken kaart o.i.d. heeft de da het niet verkeerd in hun agenda geplaatst?

Amandavd

Re: 450,- niet nakomen afspraak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:20

Het bedrag klinkt erg veel, maar, als de operatie op circa 1500 komt, dan is 450 maar een klein deel. Ik weet het niet. Heb dit zelf nooit meegemaakt in de klinieken waar ik gewerkt heb, maar ik weet wel hoeveel er aan kosten verspild worden wanneer mensen niet komen opdagen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:29

Het is logisch dat je geld moet betalen als je niet komt opdagen op een afspraak, echter moet dit wel ergens uit blijken dat dit betaald moet worden. Dus in de algmene voorwaarden of huisregels waarop je ook bij intake bij de DA op bent gewezen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:40

Dit staat of valt met de manier waarop de afspraak is gemaakt.
Als dat alleen mondeling is dan is het het woord van de DA tegen het woord van TS. En wie heeft er dan gelijk als er geen afspraakbevestiging is gestuurd.
Van een professionele organisatie als een kliniek mag je meer verwachten dan van een consument. Zeker als het om zoveel geld gaat.

Als ze de afspraak niet per brief of email bevestigd hebben sta je best sterk tegenover een rechter.

Vraag de DA of het incassobureau om bewijs dat de afspraak op de door de DA gestelde datum stond en bewaar je agenda met jou notitie van de afspraak als bewijs dat jij die datum hebt begrepen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:54

Daar ben ik ook benieuwd naar,of je wel een kaartje of mail hebt gehad met de datum van de afspraak.
Want stel dat hun de verkeerde datum hebben door gegeven? dan zou het hun Ja tegen jou Nee zijn,bewijs maar eens dat ze de verkeerde datum doorgaven.Hier krijgen we altijd de datum van afspraak op papier.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 13:08

Het kan verkeerd doorgegeven zijn maar dat kan bijna niet want bij mij stond er dinsdag in mijn agenda en bij hun maandag want ze doen operaties als deze alleen op maandag zeiden ze toen ik achteraf zei dat hun het misschien verkeerd hadden gezegd. Maar dat weten we nooit, assistente kan er een datum naast hebben gezeten maar ik zelf ook.

En er is geen afsprakenkaart of brief. Alleen mondeling een afspraak voor de operatie. Heb verder niks te horen gekregen en op de website staan geen voorwaarden.

Dat ik het zo lang heb laten liggen is stom maar ik dacht eerst dat ze een beetje aan het bluffen waren omdat ze gewoon baalden dat het niet door kon gaan. Kon niet geloven dat er zo een hoog bedrag opgelegd kon worden, voor sommige mensen bijna een half salaris. Tot ik nu dus een brief van incasso kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:14

Heb je de algemene voorwaarden nu al gelezen?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:16

Ik werkte bij een dierenkliniek, tijdje terug kwam er ook een hond ineens niet meer. Tja, medicatie opgezogen, tafel steriel opgedekt, 2 assistentes die klaarstaan om te beginnen met die hond. Ging niet door, spullen kun je weggooien en assistentes moet je betalen voor een ochtend niets doen bij wijze van. Snap dus zeker wel dat hier iets voor gerekend wordt maar ook ik vind 450€ veel geld..

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 13:17

Waar zou ik die moeten lezen? Moet ik die bij hun aanvragen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:19

Het is vaak gewoon een bepaald percentage van het totale bedrag.
Iemand had het al eerder over 33%. Laat dat nou zo ongeveer ook 1/3e van die € 1.500,- zijn.

Staat er niets op hun website Zipporah?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 13:20

Nee op hun website staat niks over voorwaarden, een andere bokker heeft ook al gekeken gisteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:22

Zipporah schreef:
Waar zou ik die moeten lezen? Moet ik die bij hun aanvragen?

Website, bij de kliniek zelf, misschien hangt er in de kliniek ergens een blad met de voorwaarden?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:28

Wat ik een beetje zoek is, ben jíj wel degene die zich vergist heeft in de datum? Kan het niet zijn dat zíj het verkeerd genoteerd hebben?

Sowieso rechtshulp inschakelen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:33

ok hoog bedrage, maar zu'n hebben ook kosten gemaakt, dan nog niet reageren op hun brieven. Als je toen in dialoog was gegaan was er misschien een mogelijkheid geweest om te bemiddelen en het bedrag te halveren ofzo.

Nu afkomen met dat zu'n de verkeerde dag hebben gezegd is ook vijgen na pasen. Als dit zo was geweest waarom heb je dat niet direct toen gezegd en kom je daar nu pas mee af, net nu het bij de incaso zit? Geloofbaarheid is ook nihil.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:38

Sorry, maar belachelijk! Laat ze eerst maar eens bewijzen dat de fout bij jou ligt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:39

chanel1985 schreef:
ok hoog bedrage, maar zu'n hebben ook kosten gemaakt, dan nog niet reageren op hun brieven. Als je toen in dialoog was gegaan was er misschien een mogelijkheid geweest om te bemiddelen en het bedrag te halveren ofzo.

Nu afkomen met dat zu'n de verkeerde dag hebben gezegd is ook vijgen na pasen. Als dit zo was geweest waarom heb je dat niet direct toen gezegd en kom je daar nu pas mee af, net nu het bij de incaso zit? Geloofbaarheid is ook nihil.

:j En ook een beetje raar dat je denkt dat ze bluffen wanneer ze een rekening sturen en er maar niks mee doen tot aan incasso... Je kan je er nú nog tegen willen verzetten, maar ik zou daar als tegenpartij niet blij van worden na herhaaldelijk achter het geld aan te moeten.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 13:48

Over de datum had ik het die dag zelf nog over gehad toen het mis ging. En daar zeiden ze toen dus ook al gelijk over dat het niet kon omdat hun alleen op maandag operaties uitvoeren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:54

Zipporah schreef:
Over de datum had ik het die dag zelf nog over gehad toen het mis ging. En daar zeiden ze toen dus ook al gelijk over dat het niet kon omdat hun alleen op maandag operaties uitvoeren.

Het bedrag is idd hoog, maar niet onaannemelijk. Neemt niet weg dat je zelf nalatig bent geweest door het te negeren en te denken dat het bluf was (hoe kom je erop! Zo zonde!). Heb je vandaag al contact met ze opgenomen of heb ik daar overheen gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:59

Neem contact op met rechtsbijstand of juridisch loket :j

Ja ze mogen je een vergoeding vragen máár dan moeten ze wel kunnen aantonen dat jij op de hoogte was van de algemene voorwaarden waar dit in vermeld moet staan. Dat wil zeggen dat ze die jou of hebben moeten geven of dat ze deze op de website moeten hebben staan en je hierop hebben gewezen.

Als dit niet gebeurd is sta je wel sterk hoor. Zij moeten bewijzen dat jij op de hoogte was en niet andersom.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:00

Zipporah schreef:

Oke in hun agenda staat de datum wel juist,maar is de juiste datum ook aan jou zo door gegeven?
Dáár kan het ook mis zijn gegaan.De assistente kan wel maandag opschrijven,maar als ze dinsdag zegt,schrijf jij dinsdag op.
Zou niet de eerste keer zijn hoor.Mijn dochter kreeg een datum bij de tandarts die op een zondag viel.Datum stond zelfs op het afspraken kaartje.Zij heeft toen zelf moeten zeggen dat de datum niet klopt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:08

Ik vond het een net bedrag als je al uren rekent stel drie uur operatie twee of drie man die helpen, materiaal kosten reserveren van de kamer. Dan vind ik het een redelijk bedrag. Zeker een hoog bedrag maar wel eigen schuld en je hebt al meerdere brieven gehad heb je nog geluk dat ze daar geen bedrag bovenop gooien. Nog goed recht ook nog.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:16

Bluffen is misschien niet het goede woord maar ik had verwacht dat ze die 450,- toch niet zouden doorzetten.
Ik kreeg het gevoel dat ze dachten van: O ze is niet gekomen uhm even kijken wat zullen we haar kunnen vragen.

Vandaar dacht ik dat het bij incasso niet zal komen.

Voor het zelfde geld stuurde ze mij een boette van 1000, waar ligt de grens? Dan moet ik voortaan wel heel erg oppassen met afspraken als er zomaar bedragen kunnen worden geroepen.

En ik wil echt wel betalen, ik wou ook nog de operatie laten uitvoeren... Maar waarom dubbel voor materialen betalen? Ik betaal echt wel als het terecht is maar ik wil dit gewoon eerst weten. Hun kunnen mij geen antwoord geven namelijk dus ik vraag me af hoe sterk ze staan.

Maar zo zie je maar ik had bijna al willen betalen om er vanaf te zijn maar er zijn hier toch genoeg mensen die het ook raar vinden?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:18

Omdat als ze alles al uit verpakking hebben gehaald het niet meer steriel i

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:20

Zipporah schreef:
En ik wil echt wel betalen, ik wou ook nog de operatie laten uitvoeren... Maar waarom dubbel voor materialen betalen? Ik betaal echt wel als het terecht is maar ik wil dit gewoon eerst weten. Hun kunnen mij geen antwoord geven namelijk dus ik vraag me af hoe sterk ze staan.

Ik denk dat je betaald voor de mensen die ze hebben ingeroosterd maar nu niets stonden te doen, voor het steriliseren van de ruimte, voor de operatieruimte die voor jou gereserveerd is gehouden, voor de al geopende materialen die ze klaargelegd hadden en weg moesten gooien. Dat loopt snel op hoor.