Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
quera schreef:Jezzi schreef:Gerechtelijk gezien ben jij verantwoordelijk voor het gedrag van jouw hond. Oftewel: jij moet betalen.
Fout
Dat zijn haar ouders aangezien ts onder de 18 is.
Daarbij een pup moet nog leren. Dus ik zou zeggen 50/50 je broer had dit zelf ook wel kunnen verzinnen dat dit kon gebeuren.
quera schreef:Ga jij mij eens uitleggen hoe ts dit evt bij haar verzekering kan claimen.....
Uh niet want ze heeft geen eigen verzekering. Deze is van haar ouders. Dus zouden de oudere dit moeten doen mocht ts dit willen
Joman schreef:quera schreef:Ga jij mij eens uitleggen hoe ts dit evt bij haar verzekering kan claimen.....
Uh niet want ze heeft geen eigen verzekering. Deze is van haar ouders. Dus zouden de oudere dit moeten doen mocht ts dit willen
Ga jij mij eens uitleggen waar in de wet staat dat haar ouders verantwoordelijk zijn?
We hebben het hier niet over wiens verzekering erop kan worden aangesproken.
quera schreef:Joman schreef:
Ga jij mij eens uitleggen waar in de wet staat dat haar ouders verantwoordelijk zijn?
We hebben het hier niet over wiens verzekering erop kan worden aangesproken.
We hebben het over aansprakelijk.
Een kind kan niet verantwoordelijk zijn voor een hond. De ouder is ten alle tijden officieel de baas. Dus dan zijn de ouders aansprakelijk. En dan nog het verzekeringsverhaal
_sharonnn schreef:Eh Joman..
Als 17-jarige ben je via je ouders verzekerd, dat is zo.
Klopt inderdaad dat je als 17-jarige zelf aansprakelijk bent, mits je ouders niet kunnen aantonen dat ze niet nalatig zijn geweest, maar hee ik ben een eerstejaarsstudent
Ayasha schreef:Buiten een gezin wel, maar binnen een gezin vind ik dat nog wel iets genuanceerder liggen.
Joman schreef:Het gaat er niet om wie bij wie op de verzekering staat.
De vraag is wie er aansprakelijk is. Dat is ts zelf, niet haar ouders. Dat haar ouders voor de kosten van een eventuele verzekeringskwestie opdraaien is een heel ander verhaal.

Amandavd schreef:Ayasha schreef:Buiten een gezin wel, maar binnen een gezin vind ik dat nog wel iets genuanceerder liggen.
Vind ik niet. Het is haar hond, die hoort niet te slopen. Goed het is een pup dat kan gebeuren. Ja misschien is dit een goede les voor haar broer om zijn spullen iets beter op te bergen. Maar zij had ook beter op haar pup kunnen letten. Zeker als je weet dat die sloopgraag is.
Ayasha schreef:Over mijn gezin viel veel te zeggen maar ben blij dat wij over dat soort dingen als normale mensen konden praten.
_sharonnn schreef:Ho, ik verdedigde alleen wat degen zei waar jij op reageerde. Ben t direct met je eens hoe t zit met de aansprakelijkheid
Amandavd schreef:Wat is dit nou weer voor rare reactie? Omdat iemand van mening met je verschilt zijn het meteen 'abnormale' mensen? Dit is niet Ayasha's forum he, andere mensen mogen ook een mening hebben, zelfs als die verschilt van jou.