wie is verantwoordelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:25

Lijkt mij ook het meest eerlijke om 50/50 te doen. Jij hebt inderdaad een pup van 24 weken die graag sloopt, dus jou verantwoordelijkheid. Je broer weet dat er een pup rondloopt die kan slopen. Dus ieder de helft is het meest voor de hand liggend

En daarnaast hoezo zou een pup van 24 weken niet meer slopen. Wij hebben thuis een herder van 8 maand die nog al te graag sloopt, maakt niet uit of het los of vast zit alles kan kapot. Schade valt overigens nog mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:25

quera schreef:
Jezzi schreef:
Gerechtelijk gezien ben jij verantwoordelijk voor het gedrag van jouw hond. Oftewel: jij moet betalen.

Fout

Dat zijn haar ouders aangezien ts onder de 18 is.

Daarbij een pup moet nog leren. Dus ik zou zeggen 50/50 je broer had dit zelf ook wel kunnen verzinnen dat dit kon gebeuren.

Iets met de klok horen luiden :+
Verbeter anderen niet als je het zelf ook niet fatsoenlijk weet. Als je 17 bent, ben je gewoon zelf aansprakelijk tenzij je ouders nalatig zijn geweest.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:31

dubbel
Laatst bijgewerkt door quera op 17-02-15 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:33

Ga jij mij eens uitleggen hoe ts dit evt bij haar verzekering kan claimen.....
Uh niet want ze heeft geen eigen verzekering. Deze is van haar ouders. Dus zouden de oudere dit moeten doen mocht ts dit willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:38

quera schreef:
Uh niet want ze heeft geen eigen verzekering. Deze is van haar ouders. Dus zouden de oudere dit moeten doen mocht ts dit willen

Ga jij mij eens uitleggen waar in de wet staat dat haar ouders verantwoordelijk zijn?
We hebben het hier niet over wiens verzekering erop kan worden aangesproken.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:41

Ik zie het zo: er loopt een jonge pup in huis. Dat weet iedereen. Iedereen weet dat je bezig bent met de opvoeding, maar zoals je al aangeeft gebeurd dat niet in een uurtje. Alles wat je in bereik van de pup neerlegt is een risico. Wil je dat risico niet nemen dan moet je daar je spullen niet neerleggen. Gewoon rekening mee houden.
Ja het is jouw pup maar voor sommige dingen is niet meer dan normaal dat je dat niet altijd onder controle hebt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:46

Joman schreef:
quera schreef:

Ga jij mij eens uitleggen waar in de wet staat dat haar ouders verantwoordelijk zijn?

We hebben het over aansprakelijk.
Een kind kan niet verantwoordelijk zijn voor een hond. De ouder is ten alle tijden officieel de baas. Dus dan zijn de ouders aansprakelijk. En dan nog het verzekeringsverhaal

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:48

Daarbij vind ik de toon die je in je berichten gebruikt erg onprettig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:57

quera schreef:
Joman schreef:

We hebben het over aansprakelijk.
Een kind kan niet verantwoordelijk zijn voor een hond. De ouder is ten alle tijden officieel de baas. Dus dan zijn de ouders aansprakelijk. En dan nog het verzekeringsverhaal

Dat is gewoon niet waar, maargoed. Als dit soort onzinnigheden op Bokt weer moeten worden verspreid door mensen die er geen studie in gedaan hebben of niet in de juridische wereld werkzaam zijn, prima.

TS, succes. Ik zou het ofwel zelf betalen ofwel 50/50.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-15 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:59

Ik heb een pup van nu 8maanden. Iedereen bij mij thuis weet dat ze kabels doorbijt. Zodra ze dus iets doorbijt is dat hun eigen schuld. Laatst heeft ze nog de internetkabdl doorgebeten van mijn ouders. Eigen schuld en dat ga ik dus ook niet vergoeden.

Kom ik met haar bij andere mensen thuis, dan zal ik iets dat kapot gaat natuurlijk wel vergoeden ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:59

Ik zou broerlief rustig zeggen dat ik bereid ben om 50/50 te doen bij de aanschaf van een nieuwe controller gezien jullie beide verantwoordelijk zijn, hij voor zijn spullen gezien hij weet dat er een pup rond loopt en hij dus zijn spullen moet op bergen, jij voor jouw pup.

Arabella: dat zou ik 'm toch maar snel proberen af te leren want als ie een keer de foute kabel doorbijt heb je geen pup meer.

Amandavd

Re: wie is verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:01

Als eigenaar ben jij nog altijd verantwoordelijk voor je dieren. Als zij schade maken dien jij daar voor op te draaien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:02

Buiten een gezin wel, maar binnen een gezin vind ik dat nog wel iets genuanceerder liggen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:02

Eh Joman..
Als 17-jarige ben je via je ouders verzekerd, dat is zo.
Klopt inderdaad dat je als 17-jarige zelf aansprakelijk bent, mits je ouders niet kunnen aantonen dat ze niet nalatig zijn geweest, maar hee ik ben een eerstejaarsstudent :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:03

Welke controller gaat het om TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:04

_sharonnn schreef:
Eh Joman..
Als 17-jarige ben je via je ouders verzekerd, dat is zo.
Klopt inderdaad dat je als 17-jarige zelf aansprakelijk bent, mits je ouders niet kunnen aantonen dat ze niet nalatig zijn geweest, maar hee ik ben een eerstejaarsstudent :+

Het gaat er niet om wie bij wie op de verzekering staat.
De vraag is wie er aansprakelijk is. Dat is ts zelf, niet haar ouders. Dat haar ouders voor de kosten van een eventuele verzekeringskwestie opdraaien is een heel ander verhaal.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:05

Ayasha schreef:
Buiten een gezin wel, maar binnen een gezin vind ik dat nog wel iets genuanceerder liggen.

Vind ik niet. Het is haar hond, die hoort niet te slopen. Goed het is een pup dat kan gebeuren. Ja misschien is dit een goede les voor haar broer om zijn spullen iets beter op te bergen. Maar zij had ook beter op haar pup kunnen letten. Zeker als je weet dat die sloopgraag is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:07

Joman schreef:
Het gaat er niet om wie bij wie op de verzekering staat.
De vraag is wie er aansprakelijk is. Dat is ts zelf, niet haar ouders. Dat haar ouders voor de kosten van een eventuele verzekeringskwestie opdraaien is een heel ander verhaal.

Juist. En nu niet meer van die onzin kletsen verder. :+

AVP (aansprakelijkheid voor particulieren):
* Geen dekking voor zaakschade voor spullen van verzekerden onderling

Inboedelverzekering:
* Geen dekking voor schade door eigen huisdieren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:07

Over mijn gezin viel veel te zeggen maar ben blij dat wij over dat soort dingen als normale mensen konden praten. :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:08

Kinderen ouder dan 16 zijn inderdaad zelf aansprakelijk, anderzijds is het wel zo dat een aansprakelijkheidsverzekering vaak voor een huishouden wordt afgesloten, dus kinderen vallen dan onder dezelfde aansprakelijkheidsverzekering. Schade aan verzekerden onderling is bijna altijd uitgesloten (behalve bij personenschade, maar daar is hier geen sprake van).

Makkelijkste oplossing, gewoon €25 aan je broer geven. Allebei een stukje en klaar. En voor dit soort dingetjes niet meteen aan verzekeringen gaan denken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:09

Amandavd schreef:
Ayasha schreef:

Vind ik niet. Het is haar hond, die hoort niet te slopen. Goed het is een pup dat kan gebeuren. Ja misschien is dit een goede les voor haar broer om zijn spullen iets beter op te bergen. Maar zij had ook beter op haar pup kunnen letten. Zeker als je weet dat die sloopgraag is.

Ik vind in dit geval dat beide partijen wel iets te verwijten valt. Ik ga daarin ook wel mee met Ayasha en ik vind 50-50 ook een redelijke verdeling. Juist binnen een gezin zul je ook rekening met elkaar moeten houden op allerlei fronten.

Bhodi

Ho, ik verdedigde alleen wat degen zei waar jij op reageerde. Ben t direct met je eens hoe t zit met de aansprakelijkheid :)

Amandavd

Ayasha schreef:
Over mijn gezin viel veel te zeggen maar ben blij dat wij over dat soort dingen als normale mensen konden praten. :+

Wat is dit nou weer voor rare reactie? Omdat iemand van mening met je verschilt zijn het meteen 'abnormale' mensen? Dit is niet Ayasha's forum he, andere mensen mogen ook een mening hebben, zelfs als die verschilt van jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:12

_sharonnn schreef:
Ho, ik verdedigde alleen wat degen zei waar jij op reageerde. Ben t direct met je eens hoe t zit met de aansprakelijkheid :)

Dan moet je misschien eens goed lezen wat zij nu daadwerkelijk typte en op welk bericht ik reageerde.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-15 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:12

Amandavd schreef:
Wat is dit nou weer voor rare reactie? Omdat iemand van mening met je verschilt zijn het meteen 'abnormale' mensen? Dit is niet Ayasha's forum he, andere mensen mogen ook een mening hebben, zelfs als die verschilt van jou.

Wat is dit nou weer voor rare reactie? Omdat iemand van mening met je verschilt is het meteen "niet ayasha's forum"?
Dit is niet Amandavd's forum he, andere mensen mogen ook een mening hebben, zelfs als die verschilt van jou.