Ex vraagt cadeau terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Re: Ex vraagt cadeau terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:26

Ben jij ff blij dat het uit is met deze pin! :D
En dan ook nog erbij vermelden dat hij het sieraad uberhaubt niet heeft uitgekozen of gekocht. Werkelijk waar :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:30

Gewoon houden, het is nu jouw ketting. Het feit dat z'n moeder het zelfs gekocht heeft omdat hij te sneu is zelf iets uit te kiezen maakt het alleen erger in mijn ogen. Niets mis mee om te houden. Zou fraai zijn als we alles terug moesten geven na een relatie. Zo werkt het niet.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:31

Heel hard uitlachen!! Heel hard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:35

PaulinBijoux schreef:
Heel hard uitlachen!! Heel hard.

Ik heb ook de auto teruggevraagd toen de relatie over ging....
Maar ik begrijp dus dat ik heel "zielig" was en dat het absurd was dit te zelfs maar te vragen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:35

Als je die werkelijk als cadeau gegeven had (dus het niet iets was wat jullie samen gebruikten maar echt "schat, deze auto is voor jou". ) Ja, dan vind ik dat best sneu.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:38

Brainless schreef:
Maar ik begrijp dus dat ik heel "zielig" was en dat het absurd was dit te zelfs maar te vragen....

Een auto vergelijken met een ketting die door z'n moeder uit was gekozen? :')

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:48

Hij heeft hem toch aan jou gegeven als cadeau? Zelfs al heeft zijn moeder het uitgezocht, het was zijn cadeau aan jou. Dan vind ik het heel triest van hem dat hij het gaat terugvragen. :n
Je hebt gelijk, een cadeau is een gift. Zelf heb ik alle dingen gekregen van mijn ex teruggegeven aan hem toen hij het had uitgemaakt, omdat ik ze niet meer wilde. Het enige wat ik heb gehouden was mijn horloge, omdat hij dat absoluut niet terug wilde. Hij had het als cadeautje aan me gegeven ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:50

Is het niet zo dat moeder de ketting graag terug wil? Dat die het geld wat ze eerder heeft uitgegeven aan het vriendinnetje van haar zoon eigenlijk wel beter kan gebruiken.
Zou toch echt de ketting aan zijn moeder terug geven.
Jij doet er niks meer mee... en waarom zou je hier bij je principes blijven? Om een punt te maken? Om hem nog een hak te zetten? Wie gaat daar beter van worden? (behalve Bokt die dit wel een vermakelijk topic vindt)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:51

Cadeau is cadeau, dus of het nu een pizza was, een sierraad, een auto of wat dan ook, ik vind het een beetje heel raar om dat terug te vragen eerlijk gezegd ja..

Ik ben met mijn ex heel goed uit elkaar gegaan maar hebben ieder onze eigen spullen bij elkaar opgehaald en geen gedoe over cadeaus of betaalde etentjes e.d.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:02

Tja, als zijn moeder die ketting heeft gekocht en uitgezocht dan had dat ding nog minder waarde voor me, maar ik zou dan ook net zo flauw doen en de boeken terug vragen. Gelijk oversteken.
En wil hij dat niet dan laat je de ketting taxeren en verkoop je hem.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:12

Lekker kinderachtig idd. Mijn ex deed hetzelfde, ik heb het gewoon terug gegeven en cadeaus die ik hem gegeven heb ik hem lekker laten houden. Ga daar echt geen punt van maken. Hou de eer aan jezelf :)
Wat ook al genoemd wordt, emotionele waarde had het voor mij toch niet meer en dat geld maakte me op dat moment echt niet uit.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:20

Mijn ex flikte ook zoiets. Het ging 3 weken na mijn verjaardag uit en blijkbaar vond hij dat hij heel veel energie had gestoken in zijn cadeautje en dan had hij ook nog ooit een keer mijn computer gemaakt. Hij was nogal agressief dus ik heb hem maar geld gegeven en ik wil NOOIT meer zien. En niet alleen om dit...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:22

Captain schreef:
Brainless schreef:

Een auto vergelijken met een ketting die door z'n moeder uit was gekozen? :')

Iemand anders vindt dat wel te vergelijken...
Citaat:
Cadeau is cadeau, dus of het nu een pizza was, een sierraad, een auto of wat dan ook, ik vind het een beetje heel raar om dat terug te vragen eerlijk gezegd ja..

Dus blijkbaar vinden veel mensen het bedrag niet uitmaken, gegeven is gegeven.
Ben benieuwd hoe zij daar tegenaan kijken als het andersom zou zijn.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:27

Was er niet ooit op Bokt een topic van een meisje waarvan de vriend al het geld terug wou wat hij uitgegeven had aan date's, pizza's, cadeau's enzo? Daar doet me dit een beetje aan denken :')

Ik zou lekker m'n eigen waarden houden en dat kettinkje teruggeven (na een grondige lachbui, want het is wel een beetje triest) En natuurlijk, als hij een nieuwe vriendin heeft aan wie hij dat kettinkje geeft, uitgebreid complimenteren en je afvragen waarom het je zo bekend voor komt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:29

cadeau is iets dat je geeft aan iemand. Als je dat binnen een relatie doet dan is er een kans dat het uitgaat, die kans is zelfs vrij groot :+ dus ik zou het raar vinden dat als je een weloverwogen cadeau geeft aan iemand dat je dat terugwilt op het moment dat het uit gaat. Dan had je het gewoon nooit moeten geven

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:38

Ik zou het houden en gewoon weggooien. Heb je hem veel harder mee.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:53

Waarom zou je hem er mee moeten hebben? Dat is diep triest. Als je het zelf nog een mooie ketting vindt en je wil het dragen dan hou je het, zo niet.. dan geef je het terug en wens je hem er veel plezier mee.

Een cadeau terug vragen is triest, maar vind het nog veel triester om de ketting te houden uit principe kwestie. Hou de eer aan jezelf en laat hem de enige sukkel zijn.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:57

mijn eerste idee toen ik de titel van het topic las : wat een stumper! :+

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:00

Een cadeau vraag je niet terug, anders ben je mijn ogen hypocriet geweest toen je het gaf..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:02

De eer aan jezelf houden en teruggeven.
Zie het als een extra reden om blij te zijn dat je van hem af bent ;)

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:03

Je hebt gelijk hoor TS dat je dit een vreemde vraag vindt :) Ik zou hem in zo'n situatie denk ik maar terug geven en idd de eer aan jezelf houden. Maar dan wel vragen of hij hem zelf op komt halen én er gewoon eerlijk bij zeggen dat je het een beetje een aparte situatie vindt. Is aan hem wat hij met die info doet, maar het lijkt me wel logisch dat je dat zegt.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:04

Ik snap dat je je nu erg geïrriteerd voelt. Het is ook ontzettend kinderachtig van hem en ik denk dat je blij moet zijn dat je van zo'n jongen af bent.
Wat betreft het terug geven zou ik kijken naar hoeveel waarde jij bij die ketting hebt. Vind je hem zelf erg mooi, ben je er nog blij mee en ga je hem nog dragen dan zou ik hem zelf houden. Denk je dat je hem toch laat verstoffen in een hoekje, dan zou ik hem terug geven. Blijf de eer aan jezelf houden, hoe moeilijk dat soms ook is. (ik spreek uit ervaring ;) ) Ik snap dat je misschien soms het gevoel hebt om hem wat naar z'n kop te gooien. (de ketting wellicht? :D ) Maar als jij gewoon rustig blijft en zorgt dat jou niets te verwijten valt ben jij degene die uiteindelijk de meeste opbrengst ervan hebt :)
Succes met je keus in elk geval!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:04

Pff hij heeft wel lef om zoiets te vragen zeg.

Ik had ook zo'n ex, heel drama erom gehad en uiteindelijk terug gegeven omdat ik geen zin had in al dat gezeur. Achteraf denk ik wat heb je gedaan en zou het nu ook zeker lekker houden. Gegeven is gegeven

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:01

Shirley schreef:
De eer aan jezelf houden en teruggeven.
Zie het als een extra reden om blij te zijn dat je van hem af bent ;)

Helemaal mee eens. Ik zou het ook terug geven. Zo'n cadeau zou ik niet eens meer willen houden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:04

Hoe lang waren jullie samen en hoe lang heb je dit kado al?
Ik zou het lekker terug geven.