Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joolien schreef:Als ik zo je verhaal lees, dan zit je jezelf behoorlijk in de weg. Wat ik me dan afvraag he, is het werken in het buitenland een manier om te vluchten voor de werkelijkheid? Zodat je maar niet hoeft stil te staan bij jezelf en bij je gevoel? En nu er zoiets gebeurt komt er een bak ellende naar boven?
Zomaar een idee hoor, misschien zit ik er faliekant naast.
En wat is er nou mooier dan een land daadwerkelijk ontdekken door er geen toerist te zijn maar een werknemer die daar ook daadwerkelijk leeft
Ik voel me gewoon te groot voor dit kleine landje. Als ik straks 80 ben wil ik kunnen zeggen dat ik wat van de wereld heb gezien. Of het nou wel of niet geslaagd was. Niet dat ik heel mijn leven me opgesloten heb gevoelt en dat ik er eigenlijk spijt van heb dat ik de stap niet gewoon genomen heb. Ik heb liever spijt van de dingen die ik heb gedaan als van de dingen die ik heb gelaten.
Of in ieder geval, op fietsafstand. Bovendien zijn hier (bijna) geen kansen op een fatsoenlijke baan. Ben alleen hier gebleven omdat ik anders twee keer zou moeten verhuizen. Eigenlijk vanwege hem dus. Maar ik kies nu voor mijn eigen geluk. Inmiddels is er al 48 uur radiostilte. Ik word er gek van! Grr. Ik wil eigenlijk nu gewoon zijn antwoord weten. Nog twee nachtjes. Collie2008 schreef:Ga nou niet op hem zitten 'wachten' ga plannen maken en geef hem juist het gevoel dat je prima zonder hem kan. Dat maakt je veel aantrekkelijker als partner dan de treurende 'weduwe'
Collie2008 schreef:Uit al jouw posts lees ik een vrij 'wanhopig hopend' iemand die zich fixeert op iemand die blijkbaar de boel niet goed op een rijtje heeft. Ik zeg niet dat je letterlijk zit te snikken op de bank, maar goed....Je moet doen wat jij denkt dat goed voor je is
Maar als het me helemaal niks zou doen wat zou dat dan over deze relatie gezegd hebben? Cioccolato schreef:Ik heb niet alles gelezen maar wel een deel dat je het reizen super vind, het via zijn werk gaat en hij dus afhaakt?
Is het niet zo dat je hem graag wil 'houden' zodat je naar het buitenland gaat? Ik krijg sterk het idee dat je het daarom zo graag wil, dat je de man wil omda je dan naar het buitenland gaat. Misschien denkt hij dat ook, is dat besef bij hem gekomen. En schrikt dit hem uiteindelijk af.