Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:41

Hier parkeert ook wel eens iemand op mijn parkeerplaats, terwijl tegenover een grote parkeerplaats is maarja daar moet je betalen. Zo asociaal.
Al 2 keer briefje op auto's geplakt die op mijn plek stonden dat ik kenteken genoteerd heb en dat ik ze de volgende keer zal aangeven bij de politie. Heb die 2 auto's nooit meer terug gezien. Nu wel maar weer lijn ervoor gehangen.

Ik wil nog steeds keer van die briefjes laten maken voor op mensen hun auto's die niet fatsoenlijk kunnen parkeren. Zo irritant.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:42

tess_84 schreef:
Paar dagen geleden ook voorgehad dat een auto zich half achter onze auto had geparkeerd omdat hij zo nodig zo dicht mogelijk bij de ingang van de winkel wou staan.. Terwijl er echt nog twee plaatsen vrij waren, maar ja, dat was dan toch echt de VOLLE tien meter wandelen!!

Hier kunnen jullie misschien inspiratie halen wat betreft het aanpakken van foutparkeerders :D

http://www.humo.be/humor/316799/foutpar ... special%29

Dit is hilarisch. _/-\o_

Ik woon in een studentencomplex. Wij hebben een eigen oprit en er is maar een officiële parkeerplaats aan de zijkant van het complex, maar er is ook ruimte om aan de achterkant te parkeren of eventueel aan de voorkant langs de weg. Twee weken geleden kwam mijn moeder me ophalen. Zij had de auto netjes op de ene officiële parkeerplek gezet. Een paar minuten later komen we daar terug, heeft iemand zijn auto met aanhanger op de oprit geparkeerd. Er kon dus niemand meer in of uit. Hij had hem makkelijk achter het huis kunnen zetten. :+ Ik ging op zoek naar de eigenaar van die auto. Uiteindelijk na veel deurbellen geprobeerd te hebben, had ik die gevonden. Zaten ze op hun dooie gemakje te lunchen. :') Hij wilde uiteindelijk de auto wel aan de kant komen zetten, maar een sorry kon er niet vanaf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 18:46

C_arola schreef:
Netjes in een vak, heb een hekel aan automobilisten die de auto half buiten een vak zetten omdat ik weet hoe vervelend het is dat je dan je auto niet in kunt ;)

Same here :j

Behalve vanmiddag, toen stond ik scheef... Vond ik... Toen ik terug kwam viel het eigenlijk nog best wel mee. Soms heeft mijn auto gewoon last van grootheidswaanzin.

Maar het idee dat je op een leeg parkeerterrein (zoals op die ene foto in de link) je auto dubbel parkeert... Dat is toch te gênant voor woorden? Ik zou me doodschamen als ik dat zou doen en als iemand dat zou zijn... }:0

De stoepkrijt lijkt me wel een heeeeerlijk dagje vermaak trouwens! Naar een groot parkeerterrein... Ja, ik denk dat ik dat ga overwegen :D

Morrie

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:50

over het netjes in een vak parkeren: als je aan komt rijden en er is 1 plekje vrij en het hele rijtje staat scheef, laat je dat plekje dan en ga je weer weg, of wachten tot er een ander plekje vrij komt, omdat je niet netjes tussen de lijntjes kunt staan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 18:53

Morrie schreef:
over het netjes in een vak parkeren: als je aan komt rijden en er is 1 plekje vrij en het hele rijtje staat scheef, laat je dat plekje dan en ga je weer weg, of wachten tot er een ander plekje vrij komt, omdat je niet netjes tussen de lijntjes kunt staan?

Hangt er vanaf hoe scheef...

Zoals vanmiddag, dat er aan beide kanten van mijn mogelijke plekje dubbel geparkeerd staan, dan ga ik er niet staan. Staan ze er vanavond om 8 uur nog dubbel geparkeerd.
Maar als ik gewoon netjes kan staan en de persoon rechts van mij nog in zijn auto kan en persoon links van mij bij wegrijden voldoende ruimte laat voor nog een auto, dan ga ik er wel staan.
Maar als ik daar allemaal nog vet te lang over na moet denken, rij ik wel verder.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:55

Citaat:
Hangt er vanaf hoe scheef...

Zoals vanmiddag, dat er aan beide kanten van mijn mogelijke plekje dubbel geparkeerd staan, dan ga ik er niet staan. Staan ze er vanavond om 8 uur nog dubbel geparkeerd.
Maar als ik gewoon netjes kan staan en de persoon rechts van mij nog in zijn auto kan en persoon links van mij bij wegrijden voldoende ruimte laat voor nog een auto, dan ga ik er wel staan.
Maar als ik daar allemaal nog vet te lang over na moet denken, rij ik wel verder.

ik hoop dat je niet in Laren, Blaricum of Eemnes woont, want dan geraak je nooit bij een supermarkt.... de vakken daar zijn te krap voor de auto's die daar rijden (of de auto's te groot voor de vakken) :+

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:09

farahdiba46 schreef:
Ik doe altijd als men asociaal geparkeerd staat mijn auto er zo strak langs zetten dat ze alleen via het dakraam naar binnen kunnen ~~}> dus klagers hierover in dit topic, hoe stond jezelf geparkeerd :)*

eigenlijk altijd in het midden want heb aan 2 kanten kindjes die ik uit hun autostoeltje moet tillen ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:20

Niobe schreef:
Regelmatig is nog zacht gezegd, ik kom dat soort bizar parkeerwerk de laatste tijd zoooooo vaak tegen!
Voorbeeldje: ik woon in een flat inclusief druk (en relatief klein) parkeerterrein en er is een bepaalde auto die standaard al-tijd megascheef op 1,5 parkeerplek staat. -:(-
Ik wil nog steeds een keer een papiertje onder de ruitenwisser leggen met "Ja, parkeren is een vak apart...", ofzoiets :'). Maar elke keer durf ik toch niet :o

Die hebben wij ook.
Naast onze flat is een openbaar vak voor 1 auto. Verder in de straat zit een verzorgingshuis, dus met bepaalde dagen is het veels te druk in de straat. Dus een enkele keer ga ik op het vak naast onze flat staan (tegenover mijn flat is het dan ook vol)
Maar de benedenbuurman meent dat die plek helemaal voor hem alleen is en parkeert dan zijn auto achter of naast mijn auto.
Vorige keer zag ik dat er een veeg op mn auto zat, :x ik kon hem wel wurgen op dat moment. Verdorie ik sta er alleen als er nergens anders ruimt is of als ik moet uitladen (en dan zet ik hem daarna direct weer op de gewone parkeerplaats vanwege zijn parkeergedrag)

Dus ik foto's gemaakt en een briefje geschreven en hup naar de politie }:)
Die vonden het inderdaad erg asociaal en de zaak loopt verder nog :+

Maar buurman vond dat hij het niet was ondanks overduidelijk bewijs en dat ik mijn excuus aan moet bieden omdat ik hem lui noemde in mijn brief _O-
Ik zei alleen maar dat hij volgende keer gewoon wat verder moest lopen (als in 10 meter ipv zijn gebruikelijke 5)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:29

Maar ik ga zeker wat tips uit die link gebruiken want er zijn zat werknemers en familieleden die bij het verzorgingshuis komen en parkeren zoals ze aan komen rijden en dus zo scheef staan dat je in principe 2 plaatsen bezet houdt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:30

Oh foutparkeerders, verschrikkelijk!

Hier in de straat kan niemand fatsoenlijk parkeren behalve de buurman, mn vader en ik. Gevolg is dat wij dus ook de enige zijn die de fileparkeerplaatsen altijd tot beschikking hebben want de rest van de straat kan dat niet :')

Maar alle buren staan dus met 5 of 6 auto's op steekhavens voor 8 auto's...
Heel soms heeft visite "mijn" plekje ingepikt en staat alles scheef, dan rijd ik dus gewoon een auto klem en blijf opletten of er weer een normaal plekje is vanuit de keuken (kijk 1x per half uur bijvoorbeeld) en zodra er een normaal plekje is verplaats ik mn auto :j

Heb eens briefjes opgehangen in de straat dat ze in de vakken moesten parkeren, en ineens ging het drie weken goed :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:38

Ik parkeer t liefst zo recht mogelijk, t liefst achteruit.
Eigenlijk meer om t statement te maken: Vrouwen kunnen wel parkeren.

Stond ik netjes geparkeerd, knalt er een man, jaar of 30 zo de auto, naast de mijne, en flink over het andere vak heen. Niet aan mijn kant, nee de andere.

We stapten tegelijk uit waarop ik hardop grinnikte: "Nou meneer, vandaag hebben de vrouwen gewonnen met inparkeren!!."

Beste man is ingestapt, en heeft zijn auto braaf in het vak gezet.
In de winkel kwam ik hem tegen. "Eigenlijk, stond ie wel erg scheef ja."

Ghegheghe

Ook wel eens op een druk parkeer terrein, dat ze op mij moeten wachten. Want hoe dan ook? Ik ga achteruit er in!! Veel makkelijker met eruit rijden.

Heb wel eens een applausje gehad, dat ik hem er in 1 keer in zette... :o

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:44

Een tijdje geleden dacht een collega van me dat ik ook een aso parkeerder was. Hij had namelijk zijn auto heel kort tegen de mijne aan gezet omdat mijn auto net op de streep stond. Wat hij niet wist was dat er toen ik aankwam weinig plekken meer vrij waren waar ik normaal met mijn auto kon indraaien. Van de 2 plekken die eigenlijk vrij hoorde te zijn stond er 1 auto net over de streep en 1 auto op 2 plekken. Nu zijn die plekken al vrij smal dus zat er voor mij niks anders op dan mijn auto net op de streep te zetten naast diegene die net over de streep stond. De collega in kwestie wist ook niet dat het mijn auto was en was verbaasd dat ik hem zo had weg gezet, tot ik het uit had gelegd.
Mijn buren van 3 huizen verder kunnen trouwens ook totaal niet parkeren. De gemeente is zo handig geweest om een heel royaal parkeervak half voor mijn oprit aan te leggen. Dat van is echter zo ruim dat andere buurtbewoners 2 auto's kwijt kunnen, (met wat smokkelen, van 1 auto staan dan net de wielen niet op de parkeerplaats), zonder dat ze ook maar iemand is de weg staan en mijn oprit niet blokkeren. Deze weten elke keer mijn oprit half te blokkeren zodat ik moeilijk moet gaan doen met draaien. Heb ze er al 2 keer op aangesproken en ze vinden het maar poespas. Maar omdat ik ook had gezegd dat ik de indruk had dat hun het niet erg vonden dat er nog meer deuken in hun auto komen, maar ik wel zuinog ben met de mijne, zit er al wel wat verbetering in. Het gekke is dat als ze de voorkant van de parkeerplaats zouden gebruiken ze een stuk korter met hun boodschappen zouden hoeven zeulen :+ .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:52

ik heb net m'n auto ook maar weer verplaatst: iemand van een portiek verderop had z'n auto er zo strak voor gezet, dat als er vanavond eentje achter was gaan staan, had ik er morgenvroeg om 7 uur nooit uit gekomen.
Ik moet altijd als eerste weg hier in de buurt, dus als ze me echt klem zetten...... }> bel ik ze gewoon hun bed uit....

Ik parkeer overigens ook als het kan paraat ("achteruit"), geleerd van mijn vader, die militair was geweest en ik kan ook strak fileparkeren, maar dan moeten ze niet even later een auto tegen m'n voorbumper aanzetten natuurlijk 8)7 .

Ik zet m'n auto overigens ook rustig alsnog voor de deur als ik later op de avond zie dat er een plekje vrij is (dan hoef ik maar de helft te krabben s morgens)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:01

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 20:03

maralyn schreef:
Ik parkeer t liefst zo recht mogelijk, t liefst achteruit.
Eigenlijk meer om t statement te maken: Vrouwen kunnen wel parkeren.

Stond ik netjes geparkeerd, knalt er een man, jaar of 30 zo de auto, naast de mijne, en flink over het andere vak heen. Niet aan mijn kant, nee de andere.

We stapten tegelijk uit waarop ik hardop grinnikte: "Nou meneer, vandaag hebben de vrouwen gewonnen met inparkeren!!."

Beste man is ingestapt, en heeft zijn auto braaf in het vak gezet.
In de winkel kwam ik hem tegen. "Eigenlijk, stond ie wel erg scheef ja."

Ghegheghe

Ook wel eens op een druk parkeer terrein, dat ze op mij moeten wachten. Want hoe dan ook? Ik ga achteruit er in!! Veel makkelijker met eruit rijden.

Heb wel eens een applausje gehad, dat ik hem er in 1 keer in zette... :o

Ik begrijp niet waarom de gedachte er is dat vooruit parkeren makkelijker is :P
Ik vind dat heel moeilijk... M'n moeder niet, maar ik denk dat als ik parkeersensoren had ik dat ook wel makkelijk zou kunnen :P
Achteruit is echt het allermakkelijkst!

Wel tof van die man dat hij je in de winkel nog een keer erkenning gaf!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:03

bij mijn ouders in de buurt parkeerde ze bijna standaard voor mijn vaders garagedeur.. daardoor had je gewoon geen ruimte om er uit te draaien.. (bij zon ""blok"" met allemaal garage's die je kon huren als je daar woont) zelfs nadat er een grote tekst niet parkeren stond(door de gemeente) deed een enkeling het nog... dus na 2 aar eindelijk een andere garage kunnen huren.

ik heb vorig jaar nog een met aanhang wagen gewoon overdwars over 4 parkeerplaatsen zien staan..
was een druk bezochte keuring... met een groot parkeerterrein maar stampvol.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 20:04

Nickas schreef:

En dat op een auto stickeren :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:07

Ik heb heel flauwe buren. We hebben twee parkeervakken langs de stoep voor de deur. Als het plekje vrij is dan zetten wij onze auto daar neer, makkelijker voor mij. Is hij niet vrij, ah well dan maar aan de overkant van de weg.
Als onze auto voor de deur staat en de buren moeten aan de overkant parkeren dan worden ze enorm boos. Zodra mijn vriend dan weggaat met de auto dan kun je je klok erop gelijk zetten dat binnen 3 minuten die auto van hun verplaatst wordt om vervolgens met een triomfantelijk gezicht naar binnen te gaan. Ik kan er eigenlijk alleen maar heel hard om grinniken. :(:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:08

Jelleee schreef:
Ik heb een keer gehad dat iemand zijn auto voor die van mij had geparkeerd. Toen kon ik dus het plekje niet meer uit en moest ik wachten tot hij terug kwam -O-

ik denk dat ik dan de politie was gaan bellen -:(- 0900 geen 112 uiteraard

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:09

Janine1990 schreef:
Nickas schreef:

En dat op een auto stickeren :D

Ik overweeg nog steeds regelmatig dit soort briefjes kant en klaar in mijn tas mee te nemen, om onder de ruiterwisser te stoppen bij dit soort taferelen... Heb alleen niet zo´n lef :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:13

Hier ook zo'n gedoe. Mijn overbuurvrouw parkeert vaak voor mijn voordeur.
Nu heb ik al een paar keer mijn terrein auto voor haar deur geparkeerd en al een keer gezegd dat ik graag MIJN auto voor MIJN huis wil hebben. Komop zo moeilijk is het toch niet om je eigen auto voor je eigen deur te parkeren?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:15

Hebben jullie privé parkeerplaatsen dan? In dat geval heb je gewoon gelijk. Als het niet privé is dan moet het toch niet veel uitmaken waar welke auto staat? Het zal mij echt een zorg zijn welke auto er voor de deur staat, zolang ik maar niet al té ver hoef te lopen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:23

De parkeerplaats hier is ook echt een ramp.. Ik zit in Amerika op een high school en hier heeft iedereen die 16 is en ouder dus een rijbewijs en een auto.. Nou is de school hier elke dag om drie uur uit dus elke dag om vijf over drie proberen 700 auto's de parkeerplaats af te komen..

Ps.. Je hoeft hier maar te weten hoe je een auto start om je rijbewijs te krijgen..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:26

Thuis gelukkig geen problemen, onze weg is alleen voor bewoners en we hebben een grote oprit met parkeerplek.. Maar op het werk momenteel echt drama := als je middagdienst hebt dan moet je lang zoeken voor een plek.. En dan zijn er altijd wel een paar die asociaal ruim staan.. bijna altijd de golfjes en van die sportauto's, die vinden blijkbaar dat ze wat meer plek verdienen dan anderen := toen ik mijn oude terreinwagentje nog had zette ik hem ook gerust vlak tegen de bestuurderskant aan }> indien nodig ook nog half op de stoep of op t gras..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:29

Schiet me trouwens nog een leuke te binnen. Ik kom terug van stal en er staat een vreemde auto op mijn oprit. Ik zet mijn auto er voor zodat de auto niet meer weg kan }:) . Na 2 uur word er aangebeld, een man van rond de 70, hij wilde graag naar huis met zijn auto. Nadat ik hem vertelde dat ik graag van mijn eigen oprit gebruik wil maken kwam de smoes, hij was laat voor een vergadering voor de vogeltentoonstelling en er was zo snel geen plek meer kort in de buurt en hij dacht " :)* er is toch niemand thuis". Nadat ik hem er op gewezen had dat ik ook gewoon thuis kan komen en dan gewoon graag van mijn eigen oprit gebruik wil maken kwam de opmerking:" Oh ja maar dit overkomt mij niet meer". Hij werd nog boos ook toen ik zij dat het hem niet was overkomen omdat hij zelf doelbewust zijn auto op mijn oprit had geparkeerd _O- . Heb maar over mijn hart gestreken, en gewaarschuwd dat dat de eerste en de laatste keer zou zijn, en de beste man met zijn auto laten vertrekken :+ .