Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tess_84 schreef:Paar dagen geleden ook voorgehad dat een auto zich half achter onze auto had geparkeerd omdat hij zo nodig zo dicht mogelijk bij de ingang van de winkel wou staan.. Terwijl er echt nog twee plaatsen vrij waren, maar ja, dat was dan toch echt de VOLLE tien meter wandelen!!
Hier kunnen jullie misschien inspiratie halen wat betreft het aanpakken van foutparkeerders![]()
http://www.humo.be/humor/316799/foutpar ... special%29
Ik ging op zoek naar de eigenaar van die auto. Uiteindelijk na veel deurbellen geprobeerd te hebben, had ik die gevonden. Zaten ze op hun dooie gemakje te lunchen.
Hij wilde uiteindelijk de auto wel aan de kant komen zetten, maar een sorry kon er niet vanaf. C_arola schreef:Netjes in een vak, heb een hekel aan automobilisten die de auto half buiten een vak zetten omdat ik weet hoe vervelend het is dat je dan je auto niet in kunt
Morrie schreef:over het netjes in een vak parkeren: als je aan komt rijden en er is 1 plekje vrij en het hele rijtje staat scheef, laat je dat plekje dan en ga je weer weg, of wachten tot er een ander plekje vrij komt, omdat je niet netjes tussen de lijntjes kunt staan?
Citaat:Hangt er vanaf hoe scheef...
Zoals vanmiddag, dat er aan beide kanten van mijn mogelijke plekje dubbel geparkeerd staan, dan ga ik er niet staan. Staan ze er vanavond om 8 uur nog dubbel geparkeerd.
Maar als ik gewoon netjes kan staan en de persoon rechts van mij nog in zijn auto kan en persoon links van mij bij wegrijden voldoende ruimte laat voor nog een auto, dan ga ik er wel staan.
Maar als ik daar allemaal nog vet te lang over na moet denken, rij ik wel verder.
farahdiba46 schreef:Ik doe altijd als men asociaal geparkeerd staat mijn auto er zo strak langs zetten dat ze alleen via het dakraam naar binnen kunnendus klagers hierover in dit topic, hoe stond jezelf geparkeerd
Niobe schreef:Regelmatig is nog zacht gezegd, ik kom dat soort bizar parkeerwerk de laatste tijd zoooooo vaak tegen!
Voorbeeldje: ik woon in een flat inclusief druk (en relatief klein) parkeerterrein en er is een bepaalde auto die standaard al-tijd megascheef op 1,5 parkeerplek staat.![]()
Ik wil nog steeds een keer een papiertje onder de ruitenwisser leggen met "Ja, parkeren is een vak apart...", ofzoiets. Maar elke keer durf ik toch niet
ik kon hem wel wurgen op dat moment. Verdorie ik sta er alleen als er nergens anders ruimt is of als ik moet uitladen (en dan zet ik hem daarna direct weer op de gewone parkeerplaats vanwege zijn parkeergedrag)

.
bel ik ze gewoon hun bed uit....
.maralyn schreef:Ik parkeer t liefst zo recht mogelijk, t liefst achteruit.
Eigenlijk meer om t statement te maken: Vrouwen kunnen wel parkeren.
Stond ik netjes geparkeerd, knalt er een man, jaar of 30 zo de auto, naast de mijne, en flink over het andere vak heen. Niet aan mijn kant, nee de andere.
We stapten tegelijk uit waarop ik hardop grinnikte: "Nou meneer, vandaag hebben de vrouwen gewonnen met inparkeren!!."
Beste man is ingestapt, en heeft zijn auto braaf in het vak gezet.
In de winkel kwam ik hem tegen. "Eigenlijk, stond ie wel erg scheef ja."
Ghegheghe
Ook wel eens op een druk parkeer terrein, dat ze op mij moeten wachten. Want hoe dan ook? Ik ga achteruit er in!! Veel makkelijker met eruit rijden.
Heb wel eens een applausje gehad, dat ik hem er in 1 keer in zette...
als je middagdienst hebt dan moet je lang zoeken voor een plek.. En dan zijn er altijd wel een paar die asociaal ruim staan.. bijna altijd de golfjes en van die sportauto's, die vinden blijkbaar dat ze wat meer plek verdienen dan anderen
toen ik mijn oude terreinwagentje nog had zette ik hem ook gerust vlak tegen de bestuurderskant aan
indien nodig ook nog half op de stoep of op t gras..
. Na 2 uur word er aangebeld, een man van rond de 70, hij wilde graag naar huis met zijn auto. Nadat ik hem vertelde dat ik graag van mijn eigen oprit gebruik wil maken kwam de smoes, hij was laat voor een vergadering voor de vogeltentoonstelling en er was zo snel geen plek meer kort in de buurt en hij dacht "
er is toch niemand thuis". Nadat ik hem er op gewezen had dat ik ook gewoon thuis kan komen en dan gewoon graag van mijn eigen oprit gebruik wil maken kwam de opmerking:" Oh ja maar dit overkomt mij niet meer". Hij werd nog boos ook toen ik zij dat het hem niet was overkomen omdat hij zelf doelbewust zijn auto op mijn oprit had geparkeerd
. Heb maar over mijn hart gestreken, en gewaarschuwd dat dat de eerste en de laatste keer zou zijn, en de beste man met zijn auto laten vertrekken
.