Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anoniem4215 schreef:Ik weet dat ik het eigenlijk beter anders aan kan pakken, maar dit is eigenlijk de laatste noodkreet voordat ik echt niks anders meer kan dan naar de politie stappen. Met alle gevolgen van dien, ook voor mij. Ik woon nog thuis en dat is natuurlijk allemaal heel heftig m.b.t. mijn ouders. Denk dat we er dan helemaal aan onderdoor gaan, omdat er niet snel over zulke dingen gepraat wordt.
anoniem4215 schreef:Onwijs bedankt voor alle lieve woorden! Ik weet ergens inderdaad dat hij het is die fout zit. Maar als je al gemanipuleerd bent vanaf voordat je een tiener was, en er telkens gezegd wordt dat de wereld beter af is zonder jou omdat je gewoon een vieze h*er bent, is dat zo moeilijk om te geloven. Wat ik al schreef, hij heeft niet alleen mijn lichaam verkracht, maar ook mijn gevoel en eigenwaarde. Alles wat ik ooit was,is er niet meer.
Ik denk als ik jullie zo hoor dat het inderdaad verstandig is om met mijn ouders om te tafel te gaan, omdat het probleem op het moment te groot is om alleen te dragen..
samen met je ouders en je zus sta je er niet alleen voor en kan je ook zelf een nieuwe weg inslaan om dit verleden een plekje te geven. anoniem4215 schreef:Onwijs bedankt voor alle lieve woorden! Ik weet ergens inderdaad dat hij het is die fout zit. Maar als je al gemanipuleerd bent vanaf voordat je een tiener was, en er telkens gezegd wordt dat de wereld beter af is zonder jou omdat je gewoon een vieze h*er bent, is dat zo moeilijk om te geloven. Wat ik al schreef, hij heeft niet alleen mijn lichaam verkracht, maar ook mijn gevoel en eigenwaarde. Alles wat ik ooit was,is er niet meer.
Citaat:Ik denk als ik jullie zo hoor dat het inderdaad verstandig is om met mijn ouders om te tafel te gaan, omdat het probleem op het moment te groot is om alleen te dragen..

anoniem4215 schreef:Onwijs bedankt voor alle lieve woorden! Ik weet ergens inderdaad dat hij het is die fout zit. Maar als je al gemanipuleerd bent vanaf voordat je een tiener was, en er telkens gezegd wordt dat de wereld beter af is zonder jou omdat je gewoon een vieze h*er bent, is dat zo moeilijk om te geloven. Wat ik al schreef, hij heeft niet alleen mijn lichaam verkracht, maar ook mijn gevoel en eigenwaarde. Alles wat ik ooit was,is er niet meer.
Ik denk als ik jullie zo hoor dat het inderdaad verstandig is om met mijn ouders om te tafel te gaan, omdat het probleem op het moment te groot is om alleen te dragen..
anoniem4215 schreef:Lieve TS, ik hoop dat je de moed en de kracht vindt om met jouw ouders te praten. Niemand zou dit mogen overkomen, en niemand zou zo'n last alleen moeten dragen. Veel sterkte en probeer te beseffen dat ook JIJ het leven waard bent!!Onwijs bedankt voor alle lieve woorden! Ik weet ergens inderdaad dat hij het is die fout zit. Maar als je al gemanipuleerd bent vanaf voordat je een tiener was, en er telkens gezegd wordt dat de wereld beter af is zonder jou omdat je gewoon een vieze h*er bent, is dat zo moeilijk om te geloven. Wat ik al schreef, hij heeft niet alleen mijn lichaam verkracht, maar ook mijn gevoel en eigenwaarde. Alles wat ik ooit was,is er niet meer.
verschrikkelijk naar dat er zulke mensen zijn. Hij verdient het niet om te leven en jij wel! anoniem4215 schreef:Om de vragen te beantwoorden: het misbruik is op dit moment opgehouden, maar ik word nog wel telefonisch en via de mail bedreigd met mijn leven (vandaar dat laatste stukje van de brief ook), heb dus in principe de bewijzen in handen.
anoniem4215 schreef:Ik zal vanavond even uitgebreid reageren, maar wat ontzettend lief dat er zo gereageerd wordt! Krijg echt tranen in m'n ogen van de pb's en de berichten in dit topic. Krijg nu wel door dat er inderdaad iets moet gaan veranderen.
Sicayes schreef:Lieve TS, wat vreselijk dat je dit hebt moeten meemaken. Daarvoor allereerst een hele dikke virtuele knuffel![]()
Het schrijven van een brief als deze is altijd goed voor je verwerking - al doe je hem wel of niet daadwerkelijk op de post.
Uit je brief maak ik op dat je jezelf nog deels de schuld (wilt) geven voor wat er gebeurd is. Laat ik voorop stellen dat ik me geen enkele situatie kan bedenken waarin iemand als kind slachtoffer is van verkrachting die hij of zij zelf het 'veroorzaakt'. Dat bestaat niet. Wat hij/zij allemaal over je heeft gezegd zijn leugens en smoesjes om jou in zijn/haar ban te houden en bang te maken in dat je niets zal verklappen.
Wat hij/zij je ook heeft verteld TS, dit kan niet. Dit mag niet. Deze persoon moet worden gearresteerd voor zijn daden want hij/zij heeft jou leven bijzonder door de war gegooid! Ik vraag me ook af of je een eerlijk antwoord zal krijgen op deze brief..ik denk het namelijk niet.
Toen ik op versturen wilde drukken zag ik nog KBK's reactie en daar ben ik het mee eens, persoonlijk zou ik deze persoon aangeven bij de politie - hoe angstig dit misschien ook voor je is gemaakt. En professionele hulp inschakelen om dit een plekje te geven. Je verdiend het niet om in deze angst te leven.