Hoe erg kunnen mensen zijn?!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Hoe erg kunnen mensen zijn?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 22:00

Oke. Ik lees alles en ik kijk wat ik er mee kan. Maar het is op het moment verstandiger dat ik niet reageer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:03

TS is nog superjong he mensen, zij ervaart en voelt dit op dit moment echt zo, dus moet je dat als basis nemen om het weer op te lossen.
De enige die je op school kan helpen is nu je mentor, die is verantwoordelijk voor het groepsproces in de klas. Maar... je zal inderdaad ook zelf je aandeel moeten leveren.
Heb je al eens aan sova-training gedacht? Wat zegt je mentor erover?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 22:15

Mijn mentor zegt dat ze echt druk zijn en ziet ook dat er veel verschil is in de klas. Ze probeert het wel maar er gebeurt vervolgens weinig. Ik heb al rots en water gehad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:17

Ts, je hebt ook een vertrouwenspersoon op school. Misschien daar een afspraak mee maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:20

Cas123 schreef:
Tazzey : hoe zou jij je voelen als je klas je als laatste kiest bij gym, nooit met je samen wilt werken. En het meisje met wie je optrekt elke dag, elk uur het naar je hoofd gooit dat ze dood wil, door de klas?! Niet leuk. Ik vroeg eigelijk om begrip voor mijn situatie en tips. Maar ik krijg eerder het gevoel dat ik een beetje de grond in word geboord.
Groetjes. :-)

Ik ben dan wel niet Tazzey, maar ik was ook zo'n meisje dat als laatste gekozen werd bij Gym omdat ik niks kon, en de dingen waar ik dan toch aan mee wilde doen werd ik altijd wel laatste wat het 'teamgevoel' nooit echt ten goede kwam. Ik deed ook geen make-up op, deed groepsopdrachten 9 van de 10 keer alleen en ben op de Havo ook altijd een buitenbeentje geweest. Op het MBO werd het wel een flinke wake-up call voor me; om gezien en aardig gevonden te worden moet je dit ook wel zelf uitstralen; werk eerst aan jezelf voor dat je over een ander klaagt. Als jij niet laat zien dat je best open staat voor vriendschappen en samenwerking, dan kan de rest dat natuurlijk niet ruiken toch? Waarom ging het in je vorige klas wel goed? Waarschijnlijk omdat je daar al 2 jaar bij in de klas zit. Dat is met deze klas precies hetzelfde; deze klas kent elkaar al 2 jaar en dan zit er ineens een nieuwe bij. De meeste pubers denken alleen aan zichzelf op die leeftijd en tja, die staan dan niet te springen om een ander als nieuwe bestie op te nemen nee, dat klopt ;)
Dus ja, ik heb begrip voor jouw situatie maar de enige tip die gegeven kan worden is; doe je best om eens een keer een leuk praatje te maken. Ga niet voor alles naar de mentor, de mentor heeft met de klas gepraat; het is aan jou om nu te laten zien dat je echt verandering wilt en verandering zul je zelf ook aan mee moeten werken.

Als iemand zegt 'ik heb een nieuwe telefoon!' dan doet het toch geen pijn om even te zeggen 'oh wat leuk!' ? :) Misschien heeft het betreffende klasgenootje wel heel hard ervoor gespaard en maanden lang d'r zak/kleedgeld opzij gezet. Of krijgt dat klasgenootje alles van d'r vader om goed te maken dat het helemaal niet zo gezellig is thuis. Dat weet je allemaal niet, want je kent elkaar niet. Je zit net een half jaar in een klas die elkaar al dik anderhalf jaar kent en stelt je dan behoorlijk gesloten op. Dat is heel vervelend en heel moeilijk op die leeftijd maar je Mentor kan niet je handje vasthouden om vriendjes te kunnen maken; dat zet je alleen maar in een nog vervelendere positie..

En ja, ik was ook altijd dat vervelende rustige stille meisje van de klas die altijd d'r huiswerk op tijd af had en het heeft best een tijdje geduurd voor ik doorhad dat je, om vrienden te maken, soms zelf ook best wat vriendelijker mag zijn tegen de wereld ;) Vriendschappen sluiten moet je zelf ook wel willen natuurlijk en ik krijg een beetje de indruk dat je het zelf niet helemaal wilt. Maar niks komt je toegewaaid hoor in het leven, ook beste vrienden niet.. ;)

En dat ze druk zijn.. Welke puber is dat nou niet..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 22:23

Ik denk dat mijn verhaal niet duidelijk is. De klas kende elkaar niet! Wij zijn als klas in de eerste bij elkaar gezet. Ik zit al 2 jaar in deze klas. De klas is niet nieuw. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:25

Ah, ik las het inderdaad verkeerd, ik dacht dat je al 2 jaar in dezelfde klas zat vanwege blijven zitten o.i.d..

Maar deze klas ken je dus al 2 jaar, dus in die 2 jaar lijkt het me stug dat het na al die tijd aan de klas ligt, dus ik blijf wel bij mijn standpunt..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 22:28

Oke. Ik doe ook maar me best he. Jullie doen een beetje alsof ik niks heb geprobeert. Jullie kennen de de klas niet. Jullie kennen mij nauwelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:35

Cas123 schreef:
Oke. Ik doe ook maar me best he. Jullie doen een beetje alsof ik niks heb geprobeert. Jullie kennen de de klas niet. Jullie kennen mij nauwelijks.

Niemand doet alsof je niks geprobeerd hebt. Enkel zie ik wel een hoop 'ja maars' voorbij komen en alles ligt aan de hele klas en niemand kent je. Nee, dat klopt. Je klas kent jou waarschijnlijk ook niet en verassing; jij kent je klas waarschijnlijk ook niet omdat je het misschien veel fijner vind om in je eentje de opdrachten te maken of de klas te druk vind; dat kan. Maar dan is het logisch dat je klas je niet vanzelf uit zal nodigen op een verjaardagsfeest of om leuk een keer een filmavondje de houden bij de meiden thuis. Nogmaals; ik denk dat jouw klas je heus wel bij de activiteiten wil betrekken maar als jij iedere dag alleen blijft zitten aan je eigen tafeltje en zelf ook geen toenadering zoekt dan is dat uiteraard helemaal prima, maar volgens mij zit het je toch echt wel aardig dwars, anders open je dit topic niet. Dan zoek, en krijg, je dus tips om het misschien in ieder geval wat gezelliger te maken in de klas en het eerste wat eruit komt is ' ja maar en jullie doen en zij doen en de wereld is vervelend'. Maar pestkoppen zitten in ieder klas, al heb ik niet echt het idee dat jouw klas vol met 20 pestkoppen zit..

Dat klinkt heel hard, maar pestkoppen en groepjesvorming kom je later overal wel tegen. Ongeacht welke opleiding of ongeacht wat voor beroep je later gaat doen; overal, hoe jong of oud ook, vindt groepvorming plaats en worden mensen soms (al dan niet onbewust door hun eigen lichaamshouding) buiten gesloten. De klas kan net zo goed zeggen dat jij de hele klas buiten sluit en vervolgens boos naar de mentor stapt. Ik zeg niet dat ze dat doen of dat jij dat doet (boos naar de mentor stappen) maar snap je een beetje wat ik bedoel?

En nogmaals, ik was ook altijd de gebeten hond van de klas, want door mij verloren we serieus ieder teamspelletje wat er was; zelfs trefbal was met mij geen doen ;) Gelukkig was ik wel weer onwijs goed in m'n Talen en zo heeft iedereen z'n eigen talent, daar kwamen ze in de klas gelukkig ook na 4 jaar een keer achter en als we elkaar nu een keer in de stad tegen komen kunnen we gewoon door een deur.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-15 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 22:37

Oke prima. Ik doe me best en meer kan ik niet doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:30

Cas123 schreef:
anneliesdj schreef:
Ik hoop dat je dat ook aan je mentor hebt verteld?

Ja dit heb ik gedaan. Onze mentor zei dat ik dan streepjes moest zetten als ze zo iets zei. Maar na een paar dagen boeide het haar niks meer.

Hoezo streepjes zetten?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 09:51

Als zei iets negatiefs zei moest ik een streepje zetten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:01

Misschien moet je het eens omdraaien en streepjes zetten als ze iets positiefs zegt. Tjonge jullie geven zo wel heel veel aandacht aan alles dat negatief is.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 10:14

Ik kan er niks aan doen dat mijn mentor dit zei.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:23

Ik vind dat wel een manier om het negatieve nog eens éxtra te benadrukken. Ik ben het met Rocamor eens.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:30

Cas123 schreef:
Ik kan er niks aan doen dat mijn mentor dit zei.

Nee dat snap ik ook wel, maar ik hoor jou alleen maar negatieve dingen over je klas en de mensen in je klas zeggen. Dan vind ik het van de mentor niet zo handig om alleen op het negatieve te letten.

Dat jij dat zelf nog niet kunt zien is begrijpelijk vanwege je leeftijd.

Ga eens op de positieve dingen letten, ook met dat meisje. Wie weet wordt jouw schooltijd een stuk draaglijker op die manier

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:31

Ts ik snap wat je bedoeld en heb dit zelf ook gehad. Je moet gewoon even doorzetten. Waarschijnlijk ga je dit jaar een vakken pakket kiezen en hierna krijg je een andere klas en clusters. Dan zit je alleen met de verplichte vakken bij je klas en tijdens de clusters heb je iedere les andere leerlingen in de klas. Hierdoor leer je meer mensen kennen en krijg je misschien wel een paar goede vriendinnen die uit een andere basis klas komen, maar in hetzelfde cluster zitten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 12:27

Dankje. :)