Asociale kinderen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:19

SindyKaya schreef:
Dan heb ik echt onder een steen geleefd denk ik _O- niks van mee gekregen namelijk :+

Wees blij :')

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:21

dat jullie je allemaal zo druk maken om wat die kleine ventjes je naroepen als je voorbij rent, ik vind dat soort dingen echt zonde van mijn tijd.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:22

Als die kinderen het lef hebben om zo brutaal en asociaal te zijn, vind ik dat je best wel een emmer water, of een emmer met eiwit en eigeel oid naar beneden, naar de jongens mag gooien. Kan helemaal geen kwaad.

eclair98

Re: Asociale kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:30

Poeffff ik heb dit wel vaker gelezen, maar nog nooit zelf mee gemaakt :oo Ik zou denk ik ook geheel per ongeluk water over ze heen gooien als ze zo doorgaan, of achter de deur gaan zitten en ik een keer die deur open trekken als ze gaan belletje lellen. Is het ook zo klaar, denk ik.

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:34

eclair98 schreef:
Poeffff ik heb dit wel vaker gelezen, maar nog nooit zelf mee gemaakt :oo Ik zou denk ik ook geheel per ongeluk water over ze heen gooien als ze zo doorgaan, of achter de deur gaan zitten en ik een keer die deur open trekken als ze gaan belletje lellen. Is het ook zo klaar, denk ik.

er waren een tijdje geleden kinderen hier aan het belletje lellen, ben op de trap gaan zitten en heb gewacht tot ze kwamen, we hebben een glazen deur dus voor dat ze konden bellen had ik ze al gezien. je had die gezichten moeten zien toen ik opeens de deur opentrok _/-\o_ :') :')

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:37

SindyKaya schreef:
Cinderella schreef:
Emmer water of andere derrie over ze heengooien. Ik heb niks met kleine brutale snotapen. :')

_O-
Dat was ook mijn idee want ik mijn slaapkamer raam is boven de deur dus dat zal makkelijk kunnen :')
Maar dat mocht niet van m'n moeder :o

Klinkt lollig maar reken erop dat de wraak zoet zal zijn :evaw:

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:41

Ik probeer me er meestal maar niet te druk om te maken maar als ze echt heel vervelend doen, iemand pesten, of een hele grote mond hebben, dan zijn ze de mijne }>
Ik schuw dan echt niet om ze of heel ferm toe te spreken met een hele boze blik, of ze bij een arm ofzo te pakken en dan iets minder zachtzinnig. Kom op zeg, waarom moet je je alles laten welgevallen omdat ze toevallig kind zijn? Echt niet!
Als mijn kinderen ooit zo iets zouden doen (durf er mijn handen voor in het vuur te steken van niet, maar zeg nooit nooit) hoop ik dat iemand ze er op aanspreekt als ik er niet bij ben.
Had straks ook een klein voorbeeldje hiervan. Oma loopt vanuit school met klein kindje in de buggy en een 4/5 jarige kleuter ernaast. Ik loop met hond en kind ook naar huis. Hond slaat met zijn staart tegen een been van het jongetje aan. En die trekt me toch een scheur open tegen oma."Die hond sloeg met zijn staart zo tegen mijn been aan en als hij dat nog eens doet sla ik hem op zijn bakkes" >;) Oma reageert niet dus ik zeg tegen dat jongetje dat hij niet zo'n grote mond hoeft te hebben om niks. Wordt oma kwaad waar ik me mee bemoei? Heb haar gevraagd of ze de reactie van haar kleinzoon hoorde? "Ja dus" was haar reactie. Heb me toen maar tot het jochie gericht dat hij niet zo boos hoeft te reageren en dat hij zeker niet hoeft te proberen een vinger naar mijn hond uit te steken" Zal wel zinloos zijn maar ja heb in ieder geval er iets van gezegd.

Bij belletje trekken. ga ik achterom. wacht tot ze bellen en wegrennen (standaard bij onze zijpoort hihihi). Vang ze daar op en spreek ze even toe. En ach een keer belletje trekken vind ik niet zo'n ramp, deden we zelf vroeger ook :D Maar niet tot in den treure doorgaan.

Jaren geleden ook. Sta op het station. Zie ik opeens een groepje een ander kind (tsja jaar of 12/13) achterna lopen en uitschelden dus ik begin al te koken maar toen begonnen ze zijn tas af te pakke, te duwen, te slaan, te schoppen e.d. Toen kwam het stoom op mijn oren en ben erop af gegaan. Echt ben nog nooit zo kwaad geweest! -:(- Kind wat gepest werd zag ruimte om weg te rennen. Groepje keerde zich tegen mij. Sjips, sta je daar met je grote mond %) Heb met flink praten ze wel rustig gekregen en uiteindelijk liepen ze weg. Hoop dat ik het eigenlijk niet erger heb gemaakt toen voor het slachtoffer, maar ja wat doe je op zo'n moment?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:44

Heb je geen hond? Heb het hier ook eens gehad. Ging te voet naar de paarden, staan een straat verder, die kinderen waren mij ook gevolgd. Uiteindelijk met de 4 honden aan de lijn opgewacht aan de deur. Toen ze aanbelden de deur open getrokken en gezegd dat als ze nu niet stopten ik de honden los liet.

Nooit meer gezien hihi.

Maar ik sta er ook van te kijken hoe kinderen praten tegenwoordig moest ik vroeger echt niet proberen :Y)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:49

Kinderen die dingen roepen, kan ik me ook niet druk om maken. Kinderen die mij in huis lastig gaan vallen wel.
Ik vind een emmer water of derrie een prima oplossing. Je raakt ze niet aan, je doet niks fout en hey als ze niet in mijn tuin stonden, hadden ze ook geen rotzooi over zich heen gekregen :+

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:53

Cinderella schreef:
Emmer water over ze heen gooien. Ik heb niks met kleine brutale snotapen. :')

_/-\o_

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:55

Mijn tip: gewoon negeren. Die kinderen doen het om aandacht te krijgen, en als jij ze vervolgens die aandacht geeft, gaan ze door. Zodra ze merken dat jij niet reageert, zoeken ze wel iemand anders om lastig te vallen ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:01

Rubber_Duck schreef:
6/7 in groep 2? Denk t niet :') Groep 3 en misschien zelfs al groep 4.

Tsja tegenwoordig leren die kinderen die taal, vind het zelf ook belachelijk := Wij moeten thuis ook echt oppassen met wat we zeggen. Passen een heel bijdehand 4jarig meisje op. Mn moeder zei zonder er over te denken 'muts' tegen mij, ietwat geirriteerd en even later liep zij rond te mutsen :') Ik vraag me dus niet zozeer af waar het vandaan komt, gok dat de ouders daar het grootste deel aan bijdragen. Wat niet wegneemt dat ik dit verhaal echt buitensporig vind :oo

Ja daar sla je de spijker op zijn kop! Kinderen slaan niet zomaar vanzelf dat soort taal uit, dat horen ze in hun directe omgeving. Ik denk ook dat de ouders zelf hier voor het grootste deel zelf aan 'meegeholpen' hebben. Over het algemeen stoor ik mezelf regelmatig aan het 'taal'gebruik van pubers, jongvolwassenen en soms ook zelfs volwassenen. Die kinderen kun je het al bijna niet kwalijk nemen, want die weten niet beter.
Ik heb zelf 2 meiden van 7 en 4 jaar (groep 3 en 1) en die nemen ook wel eens dingen mee uit school. Meestal vraag ik eerst of ze weten wat een bepaald woord betekend.
Als ik hen uitleg dat en vooral ook waarom ik dat niet uit hun mond wil horen, is daar vaak al de kous mee af. Nu heb ik eigenlijk ook nog nooit meegemaakt dat ze echt met hele schokkende dingen thuiskwamen.

Ik sta echt met mijn oren te klapperen als ik jullie verhalen lees. Ik kan me bij sommige vragen eigenlijk net voorstellen dat het dan om kinderen van 6/7 of 8 jaar gaat.
Naast dat ik me afvraag hoe het kan dat die kinderen zo'n geweldig vocabulaire hebben, vraag ik me ook af hoe het kan dat die kinderen op die leeftijd al op straat hangen zonder dat er echt toezicht is van de ouders.

Nu wonen wij achteraf op een boerderij dus onze dochters komen hier sowieso niet alleen op straat. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken mijn, net 7 jarige, dochter buiten te laten spelen zonder dat ik precies weet waar ze is en wat ze doet en met wie.

Ik vrees dat de kinderen gewoon kopietjes zijn van hun ouders. Hoogstwaarschijnlijk zien die dus ook het hele probleem niet.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:02

Ja, of ze komen morgen met meer. Omdat het zo leuk spannend is.
We gingen vroeger zelf ook belletje lellen en bij 1 adres wilden ze ook nog wel eens water gooien, haha.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:05

Tja voor die kinderen is vooral reactie leuk, wat voor reactie dat dan ook is. Persoonlijk zou ik het negeren en niet open doen of de bel eruit trekken. Dan is voor hen ook zo de lol eraf.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:09

Ik zou vragen naar hun ouders, waar ze wonen. Zeggen ze dat niet zeg maar dat je gewoon wacht tot ze naar huis gaan en dan met hun ouders een woordje gaat hebben betreft hoe ze met vrouwen moeten omgaan....

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:10

Hier, paar bruggers bij de winkel.
Zaten een oude man lastig te vallen.

"Stomme sjomp. waarom winkel jij hier? Ik wil je morgen niet weer zien."
Met 3 dames en 1 jonge man, jaar of 12/13 denk ik?

Grote mond tegen meneer.

Waarop meneer zegt: "moeten jullie niet naar huis fietsen?"
"Wie denk je wel niet wie je bent?? Wij moeten helemaal daar en daar heen!! U zeker niet!"
Zegt meneer triomfantelijk waar hij heen moest.

"U bent nog fit genoeg! Wij zitten de hele dag in de klas. En dán moeten óók nog fietsen!"

Man was tussen de 60 en 70.

Was er zo klaar mee.
Ben er ff bij blijven staan.
En te hakken en te spinnen tegen die man.

Waarop ik me er even mee bemoeide.

"Willen jullie deze man nog langer lastig vallen, of moet ik stappen gaan ondernemen?"

Aaaaha wat wil je doen dan?

"Hier fietsen genoeg politie mannen en vrouwen rond. Hou je gemak een beetje, koop je boodschappen en stop met mensen lastig vallen."

Op dat moment kwam er dus inderdaad een agent langs fietsen, deze was getipt door een ander.
Het jeugd is aangesproken en met wat moeilijk doen en dreigen vanuit de agent, toch vertrokken.

Schandalig zeg...

Zo ook in de bus.

Jongens van 14, 15 die zaten te praten, over dat een van de jongens gedumpt was door zijn "mokkel."
Jammer... want de "bitch" was goed in bed.

Nou... sorry....kóm op zeg!

Bah... ik walg er van.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:44

Ik snap een aantal reacties hier niet echt, een emmer water, eigeel en meel over het kind heen kieperen? 8)7

Ik snap dat je dit taalgebruik niet accepteert, zou ik ook zeker niet doen. Maar bedenk goed, dat kinderen dit taalgebruik ergens 'leren.' Ze denken dat het stoer is en gaan vooral door, zeker wanneer er een reactie komt. Ik denk dat negeren in deze toch de beste optie is.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 18:59

rienne schreef:
Heb je geen hond? Heb het hier ook eens gehad. Ging te voet naar de paarden, staan een straat verder, die kinderen waren mij ook gevolgd. Uiteindelijk met de 4 honden aan de lijn opgewacht aan de deur. Toen ze aanbelden de deur open getrokken en gezegd dat als ze nu niet stopten ik de honden los liet.

Nooit meer gezien hihi.

Maar ik sta er ook van te kijken hoe kinderen praten tegenwoordig moest ik vroeger echt niet proberen :Y)

Nee geen hond helaas! Was anders wel een goed plan geweest :))

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:20

Snap ook niet zo goed hoe dat de laatste jaren zit met die jeugd.
Mondig maken is goed, maar sommige gaan daarin wel erg ver.
In mijn tijd durfde we ons dagen lang niet te laten zien als we commentaar hadden gehad over ons bijvoorbeeld te luidruchtige spelgedrag.
Nu lachen ze je midden in je gezicht uit.

Vroeger ben ik ook wel eens als een dolle achter vervelende jeugd aan gehold die steeds maar tegen de muur van mijn huis aan het voetballen waren en het raam regelmatig wisten te raken.
Maar inderdaad dat levert niks op, de club wordt alleen maar groter.

Heb toen de boel anders aangepakt en ben met die jeugd naar de gemeente en woningbouw gegaan om te kijken of er geen speelveld in de buurt gerealiseerd kon worden.
Dat is er gekomen en die jongens hebben mij nog láng alle tijden van de dag begroet!!!!

Oog om oog tand om tand zal niet helpen.
Negeren lijkt me het beste, hoe irritant en hoe moeilijk het ook is, want ik snap best dat je dat tuig goed wat zou kunnen aandoen!!!! door zo een gedrag, maar dan heb je kans dat je zelf uiteindelijk de sjaak wordt en de krant of het nieuws haalt!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:23

Ik zou serieus een emmer water gegooid hebben hoor....

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:25

little_birdy schreef:

:j. Ik vind dat altijd nog een nettere oplossing dan een kind aan zijn arm meeslepen naar de ouders..
Waarom moet je kinderen negeren die jou bij je huis gaan staan lastigvallen? Waarom mag er niet worden ingegrepen? Het is toch heel simpel, als hun niet in mijn tuin mijn huis aan het bestoken waren, hadden ze ook geen emmer water over zich heen gehad. Actie, reactie, klaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:26

RaafSmits schreef:
Heb toen de boel anders aangepakt en ben met die jeugd naar de gemeente en woningbouw gegaan om te kijken of er geen speelveld in de buurt gerealiseerd kon worden.
Dat is er gekomen en die jongens hebben mij nog láng alle tijden van de dag begroet!!!!

Wow, dat is echt super!
Zulke dingen zou je vaker moeten horen om je heen, wordt de wereld een stuk leuker van :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:33

is niet laatste jaren hoor. toen ik jaar of 16 was (9 jaar geleden dus) er ook al een jongetje van 6 die vroeg of ik hem eff kwam pijpen

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:46

Cinderella schreef:
little_birdy schreef:

:j. Ik vind dat altijd nog een nettere oplossing dan een kind aan zijn arm meeslepen naar de ouders..
Waarom moet je kinderen negeren die jou bij je huis gaan staan lastigvallen? Waarom mag er niet worden ingegrepen? Het is toch heel simpel, als hun niet in mijn tuin mijn huis aan het bestoken waren, hadden ze ook geen emmer water over zich heen gehad. Actie, reactie, klaar.

Inderdaad, dan kun je elk ongewenst gedrag van iedereen wel negeren.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:50

Nachtlampje schreef:
Ik denk dat 6/7 jaar wel heel jong is, dat is groep 2 en die zijn in mijn ervaring én een stuk onschuldiger, én toch een stuk eerder onder de indruk van je dan, zeg, een kind van 8/9.
Die kan je bij wijze van spreken door een paard laten verpletteren en dan nog zijn ze not impressed :')

edit: Maar, ja. Ik kom ze ook wel eens tegen en kijk mijn ogen uit dat die kinderen zo'n toon durven aan te slaan tegen iemand die ouders is als zij.
Als ik de ouders van de kinderen zou kennen zou ik ze even inlichten over het gedrag van hun kind (afhankelijk van de ouders echter..)

Meh dan ken je mijn jongste neefje nog niet. Op zn 3e kende hij de betekenis middelvinger al en nog meer :')