surpriseparty: hoeveelheid drank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:15

Leffroi schreef:
Ja, misschien toch niet geheel goed geplaatst. Maar waarom moet dat altijd persé alcohol zijn? Kan een feest anders niet leuk zijn dan?

Who cares?? Het is niet jouw feest toch...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:22

Kipje39 schreef:
Leffroi schreef:
Ja, misschien toch niet geheel goed geplaatst. Maar waarom moet dat altijd persé alcohol zijn? Kan een feest anders niet leuk zijn dan?

Who cares?? Het is niet jouw feest toch...

Nou, ik dus blijkbaar? Ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig waarom alcohol zó belangrijk is op een feest. Geloof me, ik drink ook heus wel eens, maar ik heb geen alcohol nodig om een gezellige avond te hebben. En is de alcohol op, dan ga ik over op wat er nog wel is. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik kan iemand toch niet gaan verplichten zich blauw te betalen aan drank, omdat het anders misschien niet zo gezellig is?

Yonker

Re: surpriseparty: hoeveelheid drank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:26

Waar staat dan dat mensen het nodig hebben???? :')
Net of ze weg gaan als het op is?? Dat staat toch nergens?? Als je de middelen hebt, waarom zou je dan niet wat meer kopen. Ik zeg liever geen nee tegen mijn gasten en heb dus liever teveel dan te weinig, met eten, met drank, met alles. Zo ben ik opgevoed. DAt heeft niks met gezelligheid te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:06

Leffroi, je discussie is offtopic.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:49

Idd dat staat nergens!
Ik vind het ook een flater als m'n gasten lekker aan een pilsje zitten en ze misgrijpen.
Of ze er nou 10 op hebben of 2..

Heeft niets met plezier te maken.

En nogmaals ik drink zelf niet, ik drink graag een colaatje of redbull.
Mijn vrienden houden daar rekening mee, waarom zou ik dan geen rekening houden met de mensen die graag een pintje drinken?
Mensen kunnen het ook gewoon echt lekker vinden.. Ipv het te drinken om met een wiebel in je hoofd weg te gaan..

En ja als het even kan drink ik de hele avond redbull niet omdat ik er actiever van word puur omdat ik het lekker vind.
Dat zal met wijn of bier niet anders zijn..

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:53

Ik heb een jaar geleden een surpriseparty gegeven. Heb de afspraak met de supermarkt gemaakt dat wat we over hadden terug konden brengen.

Op 40 man. had ik volgens mij 5 kratten bier, 2 kratten alcohol vrij, en 3 kratten radler.
En daarnaast 12 flessen cola 6 flessen sinas en 4 7up
En nog 4 pak sapjes

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:57

Kun je niet een deal maken met een drankhandel dat je zoveel afneemt, en dat ze terughalen wat niet op gaat?

Ik weet dat we zo op het bedrijf wel werkten met kerstborrels bijv, geen idee of ze dit ook doen bij particulieren...

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:05

Ik werk in een drankhandel en bij ons kan alles wat niet op is gegaan inderdaad teruggebracht worden! Wij rekenen ook meestal een halve krat bier per bierdrinker en een fles wijn per wijndrinker, een beetje afhankelijk van gasten, soort feest en leeftijd. Mijn ervaring is dat het toch hard kan gaan en veel mensen willen inderdaad niet zonder komen te zitten, ieder zijn opvatting daarover toch? :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:06

I love it when a plan comes together :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:13

Vaak komt het op dat soort feestjes toch neer op het bier en wijn. Meeste mixdrinkers zijn degene die het bier of wijn niet lekker vinden. Dat is altijd mijn idee in ieder geval :P
Fles per persoon wel echt rekenen en een half krat idd per persoon. Lijkt heel veel maar het vliegt echt uit je voorraad vaak :')

Mannen drinken meer dan vrouwen (sneller ook wel te verstaan)

Vaak is het zo dat de meeste vrouwen wijn drinken en de mannen bier, al is dat ook niet altijd zo. Maar dan heb je een inschatting hoeveel je moet halen.
Vergeet het fris niet te halen ;) Zullen ook mensen zijn die niet drinken en voor het mixen van de sterke drank.