Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
luffwinny schreef:Wij zijn in Oostenrijk al naar het gerecht geweest , die mensen waar ze nu is zou ons wat over de mail daarover sturen , daarna is het de bedoeling dat wij naar Oostenrijk komen om het een en ander te tekenen over de voogdij . ( wij willen eerst alles op papier om het hier door iemand door te laten lezen met verstand ervan)
luffwinny schreef:Wij kennen die mensen niet , en helaas hebben ze niet een hele goeie indruk op ons gemaakt , ze wouden ons nergens mee helpen , ze bleef constant ons in de gaten houden in het huis van onze moeder . Ook waren hun en mijn zusje al in dat huis geweest ( dingen weg en we denken papieren ). Mijn moeder had geen begravenis polis waardoor ik en me zus alles moeten betalen . Ze wouden niet zeggen wat voor polissen me moeder had en mochten de tas niet zien , dus misschien word ze wel onder druk gezet? Als we wat wouden vragen aan me zusje zeiden hun ook gelijk ze is nog maar 15.
bigone schreef:Ik vind de reactie van je zusje heel raar, duidelijk zwaar onder de invloed van die mensen. Moeder is net dood en zij zeggen al de voogdij te willen en zusje vertelt over een levensverzekering. Alle alarmbellen rinkelen hier. Zorg voor juridische bijstand en haal je zus uit de klauwen van deze mensen, als zij de voogdij hebben kunnen ze beschikken over het vermogen van je zus. Misschien vergezocht maar staat de doodoorzaak van je moeder met 100% zekerheid vast, ik vind het heel vreemd dat mensen zo snel zeggen dat ze wel de voogdij willen. Net alsof ze er al over nagedacht hebben en je zusje reageert heel vreemd, het feit dat ze niet naar de begrafenis wou is ook heel apart. Als die mensen het echt goed met haar voor hadden dan hadden ze haar absoluut overgehaald om wel te gaan. Als volwassene weet je hoe belangrijk dit kan zijn bij de verwerking.
luffwinny schreef:Maar me zusje wil vrijwillig echt niet mee gaan , dan moeten we der dwingen en dat zien we niet zitten . Ze heeft het nu zo zwaar dat ik bang ben dat dat geen goed idee is .
Natuurlijk is het heel vervelend voor je zusje als ze nu dan, naast het overlijden van jullie moeder, ook nog eens uit haar veilige omgeving weg moet, maar van wat ik nu begrijp lijkt me dat uiteindelijk, op de lange termijn, zeker beter voor haar.
kitlover schreef:ik ken iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt. ik stond als vriendin aan de andere kant van het verhaal.(dus die van het Oostenrijkse gezin)
de vader van een vriendin van mij was overleden. De famillie kwam uit italie. De vader was hierheen verhuisd omdat hij niet wilde dat het kind in Italië zou opgroeien. dat heeft hij ook duidelijk gecommuniceerd met zijn dochter.
het meisje was dus helemaal over de zeik dat die famillie uit Italië haar kwam ophalen, ze wilde niet naar Italië ze kende niemand daar en haar vader wilde immers ook niet naar Italië.
uiteindelijk heeft de famillie doorgedramd en heeft de rechter besloten dat het meisje niet bij vrienden kon wonen maar met de famillie mee moest.
1,5 jaar heb ik niets van haar gehoord tot ik een rouwkaart kreeg. mijn oude vriendin had het niet meer zien zitten en had zelfmoord gepleegd.
ik wil niet meteen suggereren dat dit hier ook gaat gebeuren. maar ik hoop dat je kiest wat het beste voor haar is ts, en niet wat het beste is voor je eigen gemoedsrust.
en dat ze misschien ruzie zal krijgen met de vriendin waar ze bij wilt wonen. c'est la vie. in een normaal gezin met zussen zal ze ook wel ruzie hebben gekregen.
edit: te snel op verzenden gedrukt