Tasgevalletje op Schiphol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Re: Tasgevalletje op Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:14

Het is net zoiets als die veiling van die storage units in Amerika, inderdaad, HD! :)
Ergens in Amsterdam gebeurt het; geen idee waar eigenlijk...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:16

mairead schreef:
Het is net zoiets als die veiling van die storage units in Amerika, inderdaad, HD! :)
Ergens in Amsterdam gebeurt het; geen idee waar eigenlijk...

Storage wars! :D

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:26

TS, je had wel weer een goed verhaal om mee thuis te komen haha! Vind je actie heel eerlijk van je, maar snap de ophef ook wel weer :Y)

Toen ik 8 was en (samen met mijn ouders) naar Griekenland ging, werd mijn tas er ook uit gepikt... Ik had een doosje kleurpotloodjes meegenomen waarbij in de deksel een puntenslijper zat, stond er natuurlijk helemaal niet bij stil dat dat ook een mes was :') uiteindelijk wel mee mogen nemen van die aardige meneer *D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:28

Kipje39 schreef:
Krijg je het heet van he :D

Ik had het met de knutsel schaar van m'n zoon.. Zo'n metalen.
Heel die schaar vergeten, zat al wel een jaar in m'n tas..

Alle toeters en bellen bij die poortjes..
Mevrouw is deze tas van u?

Bonkbonkbonk mijn god wat nu?? Ja die is van mij..

Ja er zit een scherp voorwerp in uw tas, kunt u aanwijzen waar?
Dus ik wil m'n tas pakken maar dat mocht idd niet, alleen aanwijzen..

Als ik de schaar achterliet mocht ik verder..
Ik was al bang dat ze drugs in m'n tas gestopt hadden _O-

Hahaha, zo ken ik iemand die in alle naïviteit (nog niet eens heel erg lang na 9/11) een broodmes mee wilde nemen om het brood te snijden en smeren :') :D

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:50

Ik vind het wel leuk om hier eens de verhalen van de andere kant te lezen haha! Ik ben namelijk beveiligster op de luchthaven. Dus mij kom je tegen als je op vakantie gaan. Mensen doen er meestal heel luchtig over of ze verklaren je voor gek. Zoals een flesje water of shampoo meer dan 100ml ... Maar weten niet waarom het is en wat de regels zijn. Laptop uit de tas enzo vinden ze ook allemaal maar onzin... Wat ze dan even vergeten is dat we daar staan voor hun veiligheid! Zodat de passagier veilig kan vliegen. Daardoor heb je helaas vaak ondankbaaren mensen voor je neus... Maargoed ik ga Savonds weer met een goed gevoel naar huis omdat ik wel weet dat ik wat voor die mensen heb kunnen doen ... En nou ben ik zelf iemand die helemaal niet zo streng is. Maar als je weet waarom je daar staat, dan volg je toch echt wel de regels ;) !

Maar ts ik snap dat dat jou eerste gedachte was. Maar een goede les voor de volgende x en voor iedereen.. Als je een tas onbeheerd ziet spreek gewoon een beveiliger aan en geef het door... Of loop naar een marechaussee en zeg het .. Die lopen altijd wel op plaza !

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:14

JustAshley schreef:
Ik vind het wel leuk om hier eens de verhalen van de andere kant te lezen haha! Ik ben namelijk beveiligster op de luchthaven. Dus mij kom je tegen als je op vakantie gaan. Mensen doen er meestal heel luchtig over of ze verklaren je voor gek. Zoals een flesje water of shampoo meer dan 100ml ... Maar weten niet waarom het is en wat de regels zijn. Laptop uit de tas enzo vinden ze ook allemaal maar onzin... Wat ze dan even vergeten is dat we daar staan voor hun veiligheid! Zodat de passagier veilig kan vliegen. Daardoor heb je helaas vaak ondankbaaren mensen voor je neus... Maargoed ik ga Savonds weer met een goed gevoel naar huis omdat ik wel weet dat ik wat voor die mensen heb kunnen doen ... En nou ben ik zelf iemand die helemaal niet zo streng is. Maar als je weet waarom je daar staat, dan volg je toch echt wel de regels ;) !

Maar ts ik snap dat dat jou eerste gedachte was. Maar een goede les voor de volgende x en voor iedereen.. Als je een tas onbeheerd ziet spreek gewoon een beveiliger aan en geef het door... Of loop naar een marechaussee en zeg het .. Die lopen altijd wel op plaza !

De ondankbaarheid lijkt me wel heel vervelend!

De vorige keer werd mijn tas er ook tussenuit gehaald. De beste meneer vroeg "Heb je vloeistoffen in je tas?", dus ik zeg "Nou, volgens mij niet..". Hij begint te lachen "Je hebt denk desinfect bij je". Dat was het ook ja haha. Gelukkig was het 100 ml en geen probleem!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:12

JustAshley schreef:

Hier nog een luchthavenbeveiligster en ook ik vind de ondankbaarheid jammer.
Maargoed die ondankbaarheid is gewoon ontwetendheid. Mensen weten gewoon niet wat er allemaal kan gebeuren.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:47

Ben het helemaal met jullie eens ! Mensen hebben geen idee.. Helaas haha. Maargoed ik kan er okk altijd wel om lachen hoor ... Waar sommige mensen zich wel niet druk om kunnen maken ... Een flesje water .. Of als je gewoon ff in hun tas moet kijken ... Maargoed je heb er altijd rare mensen tussen zitten! Maar zeker ook leuke !

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:57

laura1987 schreef:
JustAshley schreef:

Maargoed die ondankbaarheid is gewoon ontwetendheid. Mensen weten gewoon niet wat er allemaal kan gebeuren.

Vraag aan de deskundigen hier: Waarom is het gewoon toegestaan om breinaalden mee te nemen in je handbagage? Dat begrijp ik echt niet, een kwaadwillend persoon kan daar toch van alles mee? :+

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:42

Onze tas moest de laatste keer ook helemaal binnenstebuiten gekeerd worden, bleek dat ik mijn labello er niet uit had gehaald (tenminste denk dat dat het was, want alle elektronica ed was eral uit) en mijn grote koffer hadden ze ook binnenstebuiten gekeerd, denk vanwege een fles drank.
Terwijl in onze andere koffer een drone zat, vanuit Amerika (als ik de beveiliging was had ik dat veel interessanter gevonden, haha)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:06

Ik vind het goed dat ze het zo serieus nemen.

Voor jou iets minder HD, maar dan heb je dat ook weer eens mee gemaakt.

Laatst toen ik ging vliegen zei een meneer voor de grap dat hij een explosief bij zich had, ondanks dat hij later zei dat t een grapje was werd ie wel meegenomen en binnenste buiten gekeerd. Ik heb hem niet meer in / bij het vliegtuig gezien, dus denk dat ie niet mee mocht.
Ik geef ze op de luchthaven groot gelijk dat ze dat streng op pakken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:17

Sokje_6 schreef:
Vraag aan de deskundigen hier: Waarom is het gewoon toegestaan om breinaalden mee te nemen in je handbagage? Dat begrijp ik echt niet, een kwaadwillend persoon kan daar toch van alles mee? :+
Inderdaad, en vuur. Je mag ook aanstekers mee in je handbagage :))

Werd op de terugreis van Mexico naar Amsterdam aangehouden, hele drugstest over mn tas gedaan,
ik volledig in paniek natuurlijk _O- "Misschien heeft de man van de taxi er wel wat in gedaan!?" Natuurlijk gelijk denkend aan alle waarschuwingen die ik voor dat land gekregen heb voordat ik erheen ging.

..Uiteindelijk waren het twee Mexicaanse jongens die daar werkte, die ons wel erg leuk vonden,
dus na het hele heissa; "Ik moest van me collega trouwens even zeggen, dat je heel erg mooi bent".
"En bedankt, dat ik daarvoor al die stress hebt, ik had hier ook gerust 5 minuten met jullie willen praten hoor. :')

Lieve actie HD, maar helemaal verstandig wassie niet! En maak je geen zorgen hoor, ze knallen je echt niet neer omdat jij toevallig een beetje naief een tas gepakt hebt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:22

Altidj vanaf blijvenwaarom? Aks er drugs inzit bewijs dan maar eens dat het niet van jou is

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:47

laura1987 schreef:

Ik ben ook vaak aardig sacho als ik door uitgebreide controle moet. Niet uit onwetendheid, maar omdat ik het jammer vind dát het nodig is :)

Trouwens wel een keer problemen gehad toen we een klimtouw mee wilden nemen in handbagage, we zouden er (met z'n vijven) het hele cabinepersoneel weleens mee vast kunnen binden :+

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:55

RoodZonnetje schreef:
Trouwens wel een keer problemen gehad toen we een klimtouw mee wilden nemen in handbagage, we zouden er (met z'n vijven) het hele cabinepersoneel weleens mee vast kunnen binden :+

Ik kan zo begrijpen hoe onschuldig het was bedoeld en dat jullie dat hele scenario niet eens bedacht hadden , maar ik kan hun idee er zo achter vinden,
want er lopen zat gekken die het zou zouden doen. _O-

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:11

RoodZonnetje schreef:
laura1987 schreef:

Ik ben ook vaak aardig sacho als ik door uitgebreide controle moet. Niet uit onwetendheid, maar omdat ik het jammer vind dát het nodig is :)

Maar lieve roodzonnetje, denk je werkelijk dat wij het niet jammer vinden? Ik had zelf ook liever in een vredelievende wereld geleefd. Misschien dat je dat de volgende keer kunt onthouden als er weer iemand voor je staat die gewoon vriendelijk zijn of haar werk uitvoert voor jouw veiligheid.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:15

Sokje_6 schreef:

Bij ons zijn die zeker verboden in de handbagage.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:37

Breinaalden mogen idd echt niet mee ... Eergisteren 2 zwepen geweigerd ... Waren lange zwepen die paste niet in haar ruim bagage en niet in handbagage dus ze had ze zo los mee .. Helaas pindakaas .. Mag echt niet mee

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:38

JustAshley schreef:
Breinaalden mogen idd echt niet mee ... Eergisteren 2 zwepen geweigerd ... Waren lange zwepen die paste niet in haar ruim bagage en niet in handbagage dus ze had ze zo los mee .. Helaas pindakaas .. Mag echt niet mee

Nou, dat ze daarvan uberhaupt denken dat het mee mag, lijkt me meer dan logisch van niet! :oo

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:41

Tja wat sommige mensen mee nemen hahah blijf me er elke keer weer over verbazen !

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:45

laura1987 schreef:
Sokje_6 schreef:

Bij ons zijn die zeker verboden in de handbagage.

Ah, ik vond het al gek inderdaad, maar bij British Airways staat op de site dus heel duidelijk dat ze erin mogen, vandaar: http://www.britishairways.com/en-gb/inf ... strictions

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 10:44

Gister weer even geweest.... stond er snotverdikkeme alwéér een tas.... nou weer een blauwe sporttas van iemand op het perron. Nou, ben er niet meer ingetuind hoor... (had een vrije dag) :)

Zijn mensen nou écht zo dom om zo'n grote tas te vergeten?? O__O

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:53

Ligt er aan wat erin zit Horseydude ;)

Nee, maar idd, je staat er soms van verstelt wat mensen allemaal vergeten! (zo vergat ik vorig jaar in de VS mn wandelschoenen ergens (of ze zijn gejat door kamermeisjes) en dit jaar een super fijne korte broek, terwijl ik echt alle hotelkamers check voor ik ga!)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:05

Wat een verhaal TS!!!!

Ik zou waarschijnlijk het zelfde hebben gedaan als jij.
Gewoon te onbewust van wat zo een "verlaten tas "vandaag de dag kan betekenen.

Ik heb die beveiliging op vliegvelden ook wel eens gezien met wapens en het is gewoon bizar.
Net of je in een of ander oorlogsgebied bent terecht gekomen.

Ik heb op een vliegveld na een controle eens voor de gein tegen mijn vriendin geroepen dat ze mijn handbagage in de vorm van een knuffel kip niet hadden gecontroleerd en dat dáár juist "de bom "in zat.
Mijn vriendin schoot helemaal in de stress. :x
Het schijnt dus dat je alleen voor zo een opmerking al een rake boete kan krijgen ( valse bommelding )
Ik vlieg dus duidelijk te weinig om van dit soort ontwikkelingen helemaal op de hoogte te zijn!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:07

Maar dit is allemaal niet nieuw? Dit is al minstens zo vanaf 2001, dus al 14!!! jaar.
Snap niet dat mensen zich er nog over verbazen.

Disneyland Parijs wordt in de avond ook doorgelopen door politie met automatische wapens. Is ook al minstens 15 jaar zo.
Waarom zijn jullie zo bang voor mensen in dienst met wapens? Ze schieten je echt niet zomaar neer hoor ;) daar zijn ze goed voor getraind.
Zou banger zijn voor alle illegale wapens die in NL rondzwerven dan degene in bezit bij sportschutters en profs.