Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Mijn ouders (65 ong.) vonden het in het begin vreselijk ("doe eens normaal en dat kan echt niet") maar we hebben het leuk
. Maak me er niet druk om. Niet meer, want in het begin vond ik het wel "spannend" om in het openbaar hand in hand te lopen etc. Zeker omdat ik er ook nog eens jong uit zie haha!
).
Gucci_ schreef:Ik wilde nog even iets zeggen over het stukje over andere levensfases.
Ik begrijp niet helemaal wat er mis is dat je beiden in een andere fase zit. Het maakt toch niet zoveel uit of de ene nog studeert en de andere aan het werk is? Beide keren heb je elkaar wel iets te vertellen wat je die dag meegemaakt hebt.
Ik voel mij vaak niet op mijn gemak bij leeftijdsgenoten en kan het meestal beter vinden met mensen ouder dan 30 jaar. Ik ben vaak bij familie en ouders en zie daarnaast mijn vriendinnen ong eens per maand. Mijn familie is 72, 59 en de rest in de 40. Misschien ligt het daar ook aan, dat ik in het dagelijks leven veel met volwassenen omga.
Daarnaast ben ik een rustig, huiselijk type (ga weinig uit), misschien iets wat oudere mannen aantrekt. Ik doe een groot deel van het huishouden, hou mijn administratie goed bij, ik heb nog nooit op mijzelf gewoond en ben toch zelfstandig. Dus als je net in de 20 ben, wil niet meteen zeggen dat je een feestende student bent die nog bij zijn ouders woont en nog nooit eten gekookt heeft
bigone schreef:Ts, die fases spelen wel degelijk mee. Als jij een vrouw bent die in de toekomst kinderen wil en je partner is veel ouder dan kan het zijn dat je besluit om eerder aan kinderen te beginnen dan dat jij er eigenlijk klaar voor bent. Wacht je tot je ouder bent dan kan hij wel eens te oud zijn om nog voor kinderen te willen gaan. Leeftijdsverschil maakt tijdens het eerste begin niet zo veel uit, maar later wel. Hoef je het niet om te laten maar ik heb de indruk dat je helemaal niet naar mensen kijkt die jonger zijn en daar dus ook absoluut niet voor open staat.
Ayasha schreef:Maar 'iedereen' moet geen relatie hebben met hem, ik wel, dus ik bepaal.
.
Gucci_ schreef:je voelt er niks van. Het is jouw leven. Als je dit niet kan delen met vriendinnen zijn het geen vriendinnen. Dus vertel het ze gewoon? Dan weet je waar je aan toe bent. Mijn lief is 8 jaar ouder. Wij zijn al jaren samen.De laatste tijd vind ik steeds mannen leuk die veel ouder dan mij zijn, soms wel meer dan 25 jaar ouder. Alleen mijn ouders weten het, maar durf het niet te vertellen aan mijn vriendinnen en de rest van mijn familie.
Als mijn vriendinnen bijvoorbeeld vragen of ik ook nog gedate heb, dan durf ik het niet te vertellen, terwijl ik dat wel graag zou willen. Ik weet niet zo goed hoe ik erover met beginnen, ben dan bang dat ze dat vies ofzo vinden.
Ik had er wel iets over verteld aan oom, maar die reageerde boos. Waarom vinden veel mensen het raar zo'n groot verschil? Leeftijd is maar een getal, alleen kinderen krijgen is wat moeilijk.
Wat vind jij nog acceptabel?