Groot leeftijdsverschil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Groot leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 08:51

Wat brutaal friesam :=

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 08:57

Ik val zelf ook op oudere mannen. Mijn ex is nu 38, mijn huidige vriend is 43. Ik ben bijna 27. Ben ook een tijdje verliefd geweest op iemand die 33 jaar ouder was als ik.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:08

Ik ben 31 en date met iemand van 57. We maken er gewoon grapjes over :-). Mijn ouders (65 ong.) vonden het in het begin vreselijk ("doe eens normaal en dat kan echt niet") maar we hebben het leuk :-). Maak me er niet druk om. Niet meer, want in het begin vond ik het wel "spannend" om in het openbaar hand in hand te lopen etc. Zeker omdat ik er ook nog eens jong uit zie haha!

Heb ook wel eens het idee dat mensen denken dat hij mijn vader is, want laatst in een restaurant zat de ober iets teveel met mij te flirten haha!

Overigens date ik ook wel eens met jongens van rond de 21... Kan gewoon niet slagen in mijn leeftijdsklasse!

Geniet ervan en wat andere mensen vinden... Moeten ze naar de politie brengen!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:22

Ik en mijn ex schelen 20 jaar. Ik ben 33 en hij 53. Het is dat hij losse handjes heeft. Anders waren we nu nog samen. Want verder hadden we een fijne relatie

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:26

Ik vind een leeftijdsverschil van minder dan 10 jaar eigenlijk geen groot leeftijdsverschil. Zoals ts beschrijft vind ik zeker een groot verschil, het is het belangrijkst dat je gelukkig bent TS

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:26

Mijn man is iets minder als 12 jaar ouder. Mijn zus heeft een relatie met een man ouder als onze vader. Dat vind ik echt niet ok. Meer dan 15 jaar verschil is voor mij gewoon een no go!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:29

Iemand zei in dit topic dat de fase niet uitmaakt. Dat denk ik wel. En de fase gaat niet direct over het werken of studeren, maar vooral over hoe je in het leven staat. Ga je veel feesten na je studie of werk? Dan zitten jullie allebei in die fase. Als de ene tijdens zijn studie alleen maar aan huisje boompje beestje denkt dan is die dus verder dan de werkende die vooral denkt aan welke drank hij voor het volgende feestje moet halen.

Mijn vriend en ik schelen 12 jaar. Mijn maximale verschil was altijd 5 jaar. Toen ik hem leerde kennen wist ik niet dat hij zou oud was. Ik was 20 en ik dacht dat hij 27 was (ooit verkeerd verstaan toen hij met een ander aan het praten was). We zijn wat gaan daten en hebben het nooit over leeftijd gehad, omdat ik dacht dat ik het al wist. Hij gokte dat ik rond de 25 was met ongeveer dezelfde reden. Beide vonden 7 jaar al wat veel maar dat wilde we graag accepteren voor elkaar.

Je snapt hoe vreemd het was dat toen ik voor het eerst mee naar z'n vrienden ging dat iedereen zo oud was en ze vonden het gek dat ik 20 was en feliciteerde mijn vriend met "zijn jonge ding". In de avond op de bank was het even gek maar we waren al maanden verliefd....

Inmiddels ben ik 23 en hij 35. We wonen 3 jaar samen (ja dat is erg snel gegaan) en we verwachten in augustus ons eerste kindje. Beide zijn we nu op een leeftijd dat we eraan toe zijn. Mijn vrind had er niet aan moeten denken toen hij 23 was en ik kan me niet voorstellen dat je wil wachten tot 35. Dus beide zijn we nu toe aan dezelfde dingen en we houden enorm veel van elkaar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:30

Mijn schoonzusje is 34. Haar man is 68....
Dat levert nog wel eens problemen op, maar ze zijn nog steeds bij elkaar (nu zon jaar of 5).
Haar ouders zijn beiden jonger dan haar man.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:40

Ik lees hier redelijk vaak,dat men geen relatie wil met iemand die veel ouder is,zoals:ik ga tot 8 jaar verschil,of tot 10 jaar verschil.
Maar als je écht verliefd word en écht van iemand houd,die dan toevallig 20 jaar ouder is?
Dan zeg je:nee die is te oud? dan ben je ook niet écht verliefd.
De échte liefde en écht houden van, kent geen leeftijd.

Ik heb een man die 15 jaar ouder is,nu ben ik 53 en hij is 68.Je gaat het verschil nu heel erg merken.
Ik kan nog van alles doen,hij niet meer vanwege aandoeningen [o.a. slijtage].
Geloof me,dat gaat niet altijd gemakkelijk.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:55

Je moet je idd wel bewust zijn van de levensfase waar jullie beide je in bevinden!!! Verder... Als het goed voelt, waarom niet? Kan trouwens wel begrijpen dat mensen erover kunnen vallen! Maar hun hoeven er niks mee... Jij wel! ;)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:50

Ik was 14 en mijn eerste vriendje 21 (later werd dat toch mijn man :) ).
Maar op dat moment bleek het verschil in leeftijd toch te groot.
Moet zeggen, dit jaar toen hij 50 werd, het ook weer in beeld kwam en ik blij was 'nog maar' 43 te zijn.
Maar op zich is dit bij ons geen enorm leeftijdsverschil natuurlijk, alleen op bepaalde leeftijden valt het ineens op.

Maar lees wel dat het hier merendeels gaat over jonge vrouw met oudere man.
Omgekeerde komt in mijn kennissenkring ook voor. Vrouw dik 12 jaar ouder dan de man.
Dat vind ik aparter.
Vond het al erg wennen dat mijn 4 jaar jongere kleine broertje met een vriendin van mijn leeftijd thuis kwam :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:49

Ik vind mannen van rond de 35 wel een stuk aantrekkelijker dan jongens van rond de 23/24. Meeste zien er nog zo puppy achtig uit. Gedragen zich als kleine kleuters.

Maar zou geen relatie willen met iemand die 10 a 15 jaar ouder is. Dus ik blijf wel vrijgezel tot mijn 30ste :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:00

Gucci_ schreef:
Ik wilde nog even iets zeggen over het stukje over andere levensfases.

Ik begrijp niet helemaal wat er mis is dat je beiden in een andere fase zit. Het maakt toch niet zoveel uit of de ene nog studeert en de andere aan het werk is? Beide keren heb je elkaar wel iets te vertellen wat je die dag meegemaakt hebt.
Ik voel mij vaak niet op mijn gemak bij leeftijdsgenoten en kan het meestal beter vinden met mensen ouder dan 30 jaar. Ik ben vaak bij familie en ouders en zie daarnaast mijn vriendinnen ong eens per maand. Mijn familie is 72, 59 en de rest in de 40. Misschien ligt het daar ook aan, dat ik in het dagelijks leven veel met volwassenen omga.
Daarnaast ben ik een rustig, huiselijk type (ga weinig uit), misschien iets wat oudere mannen aantrekt. Ik doe een groot deel van het huishouden, hou mijn administratie goed bij, ik heb nog nooit op mijzelf gewoond en ben toch zelfstandig. Dus als je net in de 20 ben, wil niet meteen zeggen dat je een feestende student bent die nog bij zijn ouders woont en nog nooit eten gekookt heeft :D

Ik zou dan eerder denken aan de fase betreft kinderen. Misschien wil de oudere persoon geen kinderen meer, heeft ie al kinderen of als hij kinderen wilt, is hij een oude vader en dat kan beperkingen met zich meebrengen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:02

Ik vind het wel leuk om te lezen hoe sommigen hier in eerste instantie vasthielden aan een maximaal leeftijdsverschil maar toch uiteindelijk over die grens heen zijn gegaan. Zo blijkt maar weer: liefde kent geen grenzen.

Mijn vriend is 34 en ik 27, als ik zo het leeftijdsverschil van een aantal hier in dit topic zie valt het nog mee en toch blijf ik het vreemd vinden dat mijn vriend ouder is dan mijn broer. (Ik ben de jongste van 3, mijn broer is de oudste)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:03

Ah ja, wat is oud... Mijn vader vond het ook niet grappig dat ik toen ik 15 was met een kerel van 24 het huis binnenstapte, maar die zijn er inmiddels wel aan gewend dat ik met oudere mannen binnenkom.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:14

Ts, die fases spelen wel degelijk mee. Als jij een vrouw bent die in de toekomst kinderen wil en je partner is veel ouder dan kan het zijn dat je besluit om eerder aan kinderen te beginnen dan dat jij er eigenlijk klaar voor bent. Wacht je tot je ouder bent dan kan hij wel eens te oud zijn om nog voor kinderen te willen gaan. Leeftijdsverschil maakt tijdens het eerste begin niet zo veel uit, maar later wel. Hoef je het niet om te laten maar ik heb de indruk dat je helemaal niet naar mensen kijkt die jonger zijn en daar dus ook absoluut niet voor open staat.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:04

Ik val ook niet op mannen van mijn leeftijd, dat zijn nog zulke broekies. Meestal zit ik toch echt rond de 35/40. Maar sommige mannen van 50 zijn ook verschrikkelijk aantrekkelijk. Mijn vriend is 35, zelf ben ik 26.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:18

Als je aan zoiets denkt als in een serieuze relatie denk ik dat je vooral na moet gaan denken over wat je gelukkig maakt. Nu ben jij 25 en zou zo'n man 47 zijn, over 20 jaar ben jij 45 en hij bijna zeventig. Word je er op dat moment nog gelukkig van? En inderdaad, wil je kinderen? En is het voor die kinderen dan niet heel raar als papa bijna 80 is, maar mama nog vol op aan het werk?

Ik vind niet dat je je zorgen moet gaan maken over wat anderen er van denken. Als jij ervan overtuigd bent dat je gelukkig bent in een relatie met een oudere man, dan is dat jouw geluk en heeft niemand anders daar mee te maken! Zeker vrienden en familie horen daar achter te staan.

Ik hoop dat je de ware tegen komt ;)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:26

Mijn ex was dus 23 (nu 25), maar die had de looks van iemand van 30. Volwassen uiterlijk. Geen vlasbaardje, maar gewoon een echte mannelijke baard haha xD

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:42

bigone schreef:
Ts, die fases spelen wel degelijk mee. Als jij een vrouw bent die in de toekomst kinderen wil en je partner is veel ouder dan kan het zijn dat je besluit om eerder aan kinderen te beginnen dan dat jij er eigenlijk klaar voor bent. Wacht je tot je ouder bent dan kan hij wel eens te oud zijn om nog voor kinderen te willen gaan. Leeftijdsverschil maakt tijdens het eerste begin niet zo veel uit, maar later wel. Hoef je het niet om te laten maar ik heb de indruk dat je helemaal niet naar mensen kijkt die jonger zijn en daar dus ook absoluut niet voor open staat.

Ik wilde altijd al jong kinderen, rond mijn 19e/20e, maar ben inmiddels 22 en de ware nog niet tegengekomen, die ook graag een serieuze relatie wil. Kinderen krijgen wil ik niet lang uitstellen.
Het probleem is ook dat een man die ouder dan 45 is vaak al kinderen heeft en ik vraag me af of die dan nog wel kinderen wil...

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:56

Ik scheel 17 jaar met mijn vriend en het gaat al 7 jaar goed met inmiddels een kleintje van twee. Hij is 45. We laten elkaar in onze waarde en als ik met vriendinnen de kroeg in wil, blijft hij lekker thuis. Prima geregeld!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:55

Het kind dat mijn man en ik verwachten is voor ons beiden het eerste kindje. En mijn man is 45.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:56

Ayasha schreef:
Maar 'iedereen' moet geen relatie hebben met hem, ik wel, dus ik bepaal. :)

Precies dit _/-\o_ .

Mijn vriend is 18 jaar ouder dan ik. We hadden ons dit allebei echt nooooit voorgesteld. Maarja.. Dingen gebeuren. We vonden ook dat dit verschil te groot was, wat zouden de mensen wel niet zeggen enz. Maar goed.. Onze gevoelens negeren werkte niet, verliefd is verliefd en we zijn er voor gegaan met de gedachte: laat iedereen maar kletsen, WIJ moeten met elkaar samen leven, de rest hoeft dat niet te doen.

Zijn ondertussen 3 jaar samen en beide nergens spijt van <3

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:30

Mijn vriend en ik verschillen 19.5 jaar.
Bij liefde is een getalletje niks.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:36

Gucci_ schreef:
De laatste tijd vind ik steeds mannen leuk die veel ouder dan mij zijn, soms wel meer dan 25 jaar ouder. Alleen mijn ouders weten het, maar durf het niet te vertellen aan mijn vriendinnen en de rest van mijn familie.
Als mijn vriendinnen bijvoorbeeld vragen of ik ook nog gedate heb, dan durf ik het niet te vertellen, terwijl ik dat wel graag zou willen. Ik weet niet zo goed hoe ik erover met beginnen, ben dan bang dat ze dat vies ofzo vinden.
Ik had er wel iets over verteld aan oom, maar die reageerde boos. Waarom vinden veel mensen het raar zo'n groot verschil? Leeftijd is maar een getal, alleen kinderen krijgen is wat moeilijk.
Wat vind jij nog acceptabel?
je voelt er niks van. Het is jouw leven. Als je dit niet kan delen met vriendinnen zijn het geen vriendinnen. Dus vertel het ze gewoon? Dan weet je waar je aan toe bent. Mijn lief is 8 jaar ouder. Wij zijn al jaren samen.